icon

Skúsenosti s reklamáciou platby v banke

20. dec 2025

Ahojte
Aké máte skúsenosti s reklamáciou platby v banke? Posielala som väčšiu sumu do zahraničnej banky a pomýlila som si číslo účtu. Spísala som reklamáciu v mojej banke aj v cieľovej. Dostanem peniaze naspäť a kedy?

anonym_eb6787
20. dec 2025

@anonym_autor môžeš a nemusis dostať

avatar
petamich
20. dec 2025

Reklamovala som, cakam, uvidime 🤷‍♀️ velke sance tomu nedavam, ked som podavala reklamaciu, info bola, ze aj 60 dni to moze trvat.

anonym_9b57f7
20. dec 2025

Ako sa dá pomýliť číslo účtu, keď sú tam kontrolné číslice? Preklep si teda neurobila, ale opísala celkom iné číslo účtu? Do ktorej krajiny si to poslala?
Peniaze ti musí vrátiť len príjemca je to na jeho ochote či ti ich chce vrátiť. Maximálne sa s ním môžeš súdiť.

Vyplnila si meno príjemcu a banka ťa upozornila že to nie je ten príjemca a meno nesedí?

avatar
petamich
20. dec 2025
@anonym_9b57f7

Ako sa dá pomýliť číslo účtu, keď sú tam kontrolné číslice? Preklep si teda neurobila, ale opísala celkom iné číslo účtu? Do ktorej krajiny si to poslala?
Peniaze ti musí vrátiť len príjemca je to na jeho ochote či ti ich chce vrátiť. Maximálne sa s ním môžeš súdiť.

Vyplnila si meno príjemcu a banka ťa upozornila že to nie je ten príjemca a meno nesedí?

@anonym_9b57f7 pise o zahranicnej platbe a teda zahranicnej banke, pri zahranicnych platbach kontrola prijemcu neprebieha

avatar
melanta
20. dec 2025

Spísala si reklamáciu? Alebo si požiadala o vrátenie platby? Reklamáciu ti nemajú akú uznať. Banka predsa žiadnu chybu neurobila. Spracovala príkaz, ktorý si zadala. Môžu jedine vyzvať zahraničnú banku, aby tá vyzvala majiteľa účtu, aby platbu vrátil. Ak tak neurobí, môžeš si situáciu riešiť po vlastnej osi.

anonym_9b57f7
20. dec 2025
@petamich

@anonym_9b57f7 pise o zahranicnej platbe a teda zahranicnej banke, pri zahranicnych platbach kontrola prijemcu neprebieha

@petamich ak to bola SEPA platba v € tak kontrola príjemcu povinne od 9.10.2025 prebieha a je jedno či je príjemca na slovensku alebo v zahraničí

Vyskúšaj si poslať platbu do Litvy na Revolut účet

autor
20. dec 2025
@anonym_9b57f7

Ako sa dá pomýliť číslo účtu, keď sú tam kontrolné číslice? Preklep si teda neurobila, ale opísala celkom iné číslo účtu? Do ktorej krajiny si to poslala?
Peniaze ti musí vrátiť len príjemca je to na jeho ochote či ti ich chce vrátiť. Maximálne sa s ním môžeš súdiť.

Vyplnila si meno príjemcu a banka ťa upozornila že to nie je ten príjemca a meno nesedí?

@anonym_9b57f7 poslala som to ako spätnú platbu, ale neuvedomila som si, že číslo účtu je iné, ako to, na ktoré som chcela poslať peniaze. Meno príjemcu sedí, je rovnaké pre oba účty. Banka je v nemecku.

anonym_9b57f7
20. dec 2025
@anonym_autor

@anonym_9b57f7 poslala som to ako spätnú platbu, ale neuvedomila som si, že číslo účtu je iné, ako to, na ktoré som chcela poslať peniaze. Meno príjemcu sedí, je rovnaké pre oba účty. Banka je v nemecku.

@anonym_autor rovnaký príjemca len má 2 účty a si poslala na jeho iný účet?
poznáš teda príjemcu, jeho si kontaktovala?

avatar
petamich
20. dec 2025
@anonym_9b57f7

@petamich ak to bola SEPA platba v € tak kontrola príjemcu povinne od 9.10.2025 prebieha a je jedno či je príjemca na slovensku alebo v zahraničí

Vyskúšaj si poslať platbu do Litvy na Revolut účet

@anonym_9b57f7 ale SEPA platba to byt nemusela, ja som sa (evidentne mylne) domnievala, ze autorka hovori o zahranicnej platbe mimo SEPA 🙂 a zvysok sedi ako pises

autor
20. dec 2025
@anonym_9b57f7

@anonym_autor rovnaký príjemca len má 2 účty a si poslala na jeho iný účet?
poznáš teda príjemcu, jeho si kontaktovala?

@anonym_9b57f7 áno, samozrejme, poslala som mailovú reklamaciu. Ale je víkend, v pondelok tam budem volať. Len som chcela vedieť skúsenosti.

anonym_9b57f7
20. dec 2025
@anonym_autor

@anonym_9b57f7 áno, samozrejme, poslala som mailovú reklamaciu. Ale je víkend, v pondelok tam budem volať. Len som chcela vedieť skúsenosti.

@anonym_autor bol to eshop?
prakticky nemá dôvod ti to vracať späť, keď tú platbu aj tak chceš urobiť, len si poznačí že si už uhradila platbu vo svojom systéme a maximálne presunie zo svojho jedného účtu na druhý účet

a prvý krok si mala urobiť najprv osloviť príjemcu keď si ho poznala a nie spisovať reklamáciu v tvojej banke a neviem ako sa ti podarilo podávať reklamáciu v zahraničnej banke

avatar
ivet46
20. dec 2025

banka ti nemoze vratit oprostriedky, ktore si ty dobrovolne poslala prijemcovi, aj ked nespravnemu. Moze len poziadat banku prijemcu, aby oslovila prijemcu s poziadavkou o vratenie platby. Banky nemozu siahat na prostriedky, ktore su pripisane na ucty ich klientov. Moze to byt len so suhlasom prijemcu nespravne pripisanej platby. Preto sa aj tato sluzba vola sprostredkovanie vratenia platby. Reklamacia v pravom slova zmysle znamena, ze banka pochybila a ty mas pravo sa stazovat.

anonym_774210
20. dec 2025

Ja to vidim tak, ze si naletela nejakemu podvodu a chces naspat peniaze. Kludne pis narovinu...platba vratena byt nemusi, zial s najvacsou pravdepodobnostou ani nebude. Bude to tak, ze tvoja banka vyzve v druhej banke prijemcu aby vratil platbu. On vsak nemusi. V tom pripade, bude tebe ponuknute meno a jeho osobne udaje aby si to mohla riesit u nas s policiou. Pracujem v banke a nie je to zial len tak

avatar
rozculena
20. dec 2025
@anonym_autor

@anonym_9b57f7 poslala som to ako spätnú platbu, ale neuvedomila som si, že číslo účtu je iné, ako to, na ktoré som chcela poslať peniaze. Meno príjemcu sedí, je rovnaké pre oba účty. Banka je v nemecku.

@anonym_autor čo je to spätná platba?