icon

Ako riešiť reklamáciu tovaru z Aliexpress?

14. aug 2024

Dobrý deň, objednala som na Aliexpress tovar a poslali mi iný... Ako treba riešiť reklamáciu, máte niekto skúsenosti? Asi treba v angličtine, tú ja bohužiaľ neviem, len základy...

avatar
refly
14. aug 2024

Treba otvorit dispute. Ak chcete, tak mi mozte napisat, prevediem Vás tym, poviem co naklikat a ked mi napisete presne aky bol problem, tak vam strieskam ten dovod na reklamaciu.
V minulosti som otvorila dost reklamacii a este dom neprehrala. Samozrejme, vsetky mali validny dovod (neprisiel tovar, prisiel zly, alebo poskodeny / zniceny)

avatar
egonsk
14. aug 2024

sice to nie je spravny postup, ale ak ma to, co ti prislo vacsiu hodnotu ako to co si kupila, tak si prakticky ziskala a dispute nemusis zakladat a riskovat poziadavku navratenia 😉

avatar
refly
14. aug 2024

@egonsk poziadavku vratenia moze jednoducho zrusit. Ak keby to prislo pokazene alebo neviem ake, tak predajca obcas vyziada aby mu bol produkt zaslany spat. Kupujuci to moze odmietnut, lebo logicky nebudem posielat cetky cez pol sveta na vlastne naklady. Nebudem platit za to, ze nevedia spravne poslat veci. Potom zasiahne aliexpress, kedze sme sa ako zakaznik/predajca nedohodli a ak mam ako zakaznik pravo na refundaciu (co teda ma, ak jej poslali zly produkt), tak vratia peniaze a produkt si moze nechat. Posielat to naspat do Ciny je absurdne.

avatar
egonsk
14. aug 2024

@refly Ano, suhlasim. Inak nedavno som videl u par produktov napisane, ze vratenie bezplatne cez kuriera, moznost ... ma to prekvapilo, no nastastie som nikdy nemusel vyuzit.

avatar
refly
14. aug 2024

@egonsk Uz som hrooozne dlho nepozerala ali, ale ak si vedia vybavit ze ku mne poslu kuriera co si to vyzdvihne, tak nech sa paci. Aj ked teda by ma zaujimalo ze ako sa im to oplati, kedze som pocula ze predajcovia z Ciny dostavaju nejake dotacie na postovne. Logicky, kedze inac by sa im asi neoplatilo poslat vec za 2€ a free shipping. Neviem ci to plati aj opacne. Tak ci tak, je to asi ich problem :P

avatar
maranco
14. aug 2024

@refly raz som posielal naspäť do Číny pokazenú vec našou poštou ako doporučený list a predajca mi preplatil aj poštovné. Bolo to kupované prostredníctvom trhoviska ebay.

avatar
refly
14. aug 2024

@maranco Tak to klobuk dolu :D Odomna ked vypytali poslanie spat, tak som sa ich spytala ze ci im nesibe a ze ci si fakt myslia, ze sa stym budem piplat. Nech sa naucia spravne balit a posielat funkcne veci podla popisu.
Ja som uz na nich celkom prisna...lebo casto krat sa snazili hrat na city, ze ved to je iba lacny produkt a vela na tom nezarabaju - a to je akoze ospravedlnenie ze zabalili keramiku iba do sacku. Alebo sa tu reklamaciu snazili natiahnut, alebo aby som este pockala (ak islo o nedodany produkt) a aby mi vyprsal cas, dokedy sa da podat reklamacia. A vrchol bolo, ked mi obcas po objednani napisali ze produkt stoji napr o 5€ viac a aby som im dodatocne poslala este 5€. No vylezte mi na hrb :D
Celkom obdiv ze ste sa takto dobre dohodli a ze Vam fakt potom to postovne aj zaplatili. Aj ked teda som si na Ebay vsimla moznost free returns, ale sama som neskusala. Cinu cez ebay nekupujem a s vecami od normalnych ludi som zatial problem nemala.

avatar
maranco
14. aug 2024

@refly totiž predajca tam má pozastavené platby zo všetkých inzerátov kým sa spor nedorieši, takže väčšinou ochotne riešili spory, ale už som dávno cez to nekupoval odkedy zaviedli daň aj za zásielky do 22€

avatar
janik223
28. nov 2024

@refly Ahoj, chcem sa opýtať ci by si mi po prípade vedela pomôcť spraviť tu reklamáciu ? Čo a ako presne napísať. Ďakujem 😊

avatar
refly
28. nov 2024

@janik223 Na vec z augusta? Ako, môžem, ale tieto veci sú časovo obmedzené. Ak chcete reklamovať niečo z takmer pol roka dozadu, tak to sa už nebude dať. Akonáhle čas vyprší, tak sa objednávka zavrie a šmitec.

avatar
janik223
28. nov 2024

@refly nie nie ja to mám teraz z pondelka. Ešte mám 3 na to 3 dni.

avatar
refly
28. nov 2024

@janik223 No to je načasovanie... ak chcete, tak mi napíšte v čom bol problém - kľudne aj do súkromnej správy- a preložím Vám to. Len teda zajtra odchádzam na víkend preč a dnes neviem kde mi hlava stojí, takže...

avatar
deni05
3. feb 2025

@refly Vedeli by ste mi poradiť pri reklamácii na Aliexpress. Totižto prišiel nám balíček na poštu. Bolo treba zaplatiť colný dlh 5,44€. Tak to išlo cez poštu. Syn to vyzdvihol a v balicku bola malá sprostosť, nejaký plastový komponent veľkosti 2x2 CM s kovovým háčikom, že GIFT napísané na obale. Keby sme to vedeli, tak to ani nevyzdvihneme. Netušili sme ale, o čo ide. Ďakujeme za taký darček za 6 eur. Čo sa s tým dá urobiť? Poprosím o radu.

avatar
refly
3. feb 2025

@deni05 Tak... z aliexpresu vytiahnut refundaciu cez dispute. A s clom Vam asi neporadim, kedze s tym ali nema nic spolocne. Mne clo naparili raz, par rokov dozadu a ked som sa pytala preco, tak na poste odmietali sa so mnou rozpravat. "Ja neviem! Ked nam pri pride z colneho a je tam nalepka, tak treba vybrat clo. Ale inac neviem!". Mozno sa nedat odbit a pytat sa na poste/ na colnom. Len posta je nekooperativna svina a mne teda nikdy so ziadnym problemom nepomohli a nevedeli podat ani ziadne informacie. Lacne blbosti vacsinou cez colnicu nejdu, niekedy ano. Na poste oddovodnit nevedia (ani preco to ide cez colnicu, ani vysku colneho), pytala som sa aj znamych ci si vsimli nejaku logiku a zmysel v tom co sa preclieva a co nie a jednoducho nevieme... asi si hadzu kockou, alebo nieco...
Raz som platila na 60€ zasielke 40€ clo (nie z ali) Preco mi dali take velke? Lebo mozu. Ked sa mi nepaci, tak nemusim prebrat a prepalit 60€. Zasielkove spolocnosti nezodpovedaju absolutne nikomu. Mozte sa opytat, ale 5,44€ Vam uz nedaju. Jednoducho to islo cez colnicu a poplatok je taky, aky si zo zadku v ten den vytiahli. A ich nezaujima ze ci Vam ali poslal korektny produkt alebo nie.

avatar
deni05
3. feb 2025

@refly ďakujem. Áno, pošta vyberá clo, ale za darček, ktorý som ja nechcela. Keby ho Ali neposlalo, a keby som vedela, že je tam taká blbosť, ani by som ho neprevzala. Nie to ešte platiť za párcentovú blbosť 6 €.

avatar
refly
3. feb 2025

@deni05 Jaj, takto... vy ste si vobec nic neobjednavali? Lebo su podvody, ked nieco pride na dobierku, ludia zaplatia, aj ked nic neobjednali. Ale to by nemalo chodit z ali...
A inac ten gift znamena ze declarovana hodnota je 0, ono to nema s darcekom nic spolocne. Niekedy sa to pise aby sa vyhli colnici, ale na druhej strane su gifts podozrive a colnica to praveze prezera. A kedze tam nieke cena, ktoru by mohli preclit, tak si jednoducho nejaku vymyslia. Mozete to ist skusit vratit a urobit im tam cirkus ze z coho vyrubili vyse 5€ :D

avatar
deni05
3. feb 2025

@refly áno, my sme to neobjednavali, prišlo to ako ,,darček". Cena tam žiadna nebola. Ani za tovar sme my nič neplatili. Len za clo. Kde to skúsiť vrátiť? Na pošte?

avatar
refly
3. feb 2025

@deni05 Ako... v zivote som nepocula ze by niekto vracal precleny balik a nemyslim si ze sa to da, ale opytat sa mozte? Skor na colnom...? A fakt sa asi opytat za co ste platili tu konkretnu sumu, ci vam mienia dat aj nejaku fakturu, alebo nieco...?
Ale fakt si iba vymyslam... neviem preco Vam to doslo a pravdepodobne ste len prisli o peniaze :/

avatar
maranco
3. feb 2025

@deni05 pošta nevybrala clo, lebo ani nemôže, clo sa platí iba pri hodnote tovaru nad 150€.
https://www.financnasprava.sk/sk/aktualne-dan-c...

avatar
refly
3. feb 2025

@maranco Ďakujem, toto je fakt informatívne.
A tiež mám sto chutí tej poštárke dať taký preplesk, aký ešte nezažila, keď mi do očí klamala že nevie. Že to colnica, to im tak prišlo.

avatar
deni05
17. feb 2025

@maranco áno, je to presne tak, ja som sa informovala na zákazníckej linke pošty, že je to ich poplatok za prepravu a skladovanie tovaru.

avatar
deni05
17. feb 2025

@maranco teda je to poplatok Sl. pošty.