3,5-ročné dieťa nemá o nič záujem
Dieťa 3.5r chodí do škôlky ale nič ju nebaví... ani kresliť ani farbiť nechce (na nástenke jeho vikresy nevyfarbene) a pesničky básničky nič. Keď sa opitám co sa dialo v škôlky odpoveď nič alebo ignoracia. Mam si robiť starosti alebo ho to prejde? Učiteľka sa nesťažuje ani nič nehovorí...
Že dieťa takto odpovedá na otázku, čo bolo v škôlke je bežné. Moja skúsenosť je, že dieťa je o škôlke/škole ochotné skôr rozprávať k večeru. Keď sa ho pýtaš hneď alebo krátko po vyzdvihnutí, často odpovie nič, lebo si chce od škôlky oddýchnuť a riešiť niečo iné.
Že dieťa nebaví kreslenie a básničky je tiež v pohode. Možno ho začnú tieto veci zaujímať neskôr, možno nikdy. Dôležité je, či ho bavia aspoň nejake veci - bicykel, ihriská, čítanie kníh, lego, rolové hry... A tiež, či sa pýta (na prírodu, na fungovanie strojov, na to, prečo ľudia robia to či ono, akékoľvek otázky začínajúce "prečo") a či si dokáže pamätať veci, keď už ho učenie básničiek nebaví.
akoze nema zaujem o nic? Cize cely den sedi a cumi do blba?
Pretoze ak sa nahodou pohybuje, alebo skace, alebo sa prechadza, kope do lopty, pocuva vtaky a neviem co, tak ten nejaky zaujem ma, nie o kreslenie ci basnicky, ale ma....
Skus sa mozno lepsie pytat, mozno nevie co ti ma odpovedat. Takze nie, Co si robil v skolke? Ale skor: Kreslili ste? co ste kreslili? Bavilo ta to? Sli ste na prechadzku? S kym si sa drzal za ruku? A taketo, aby dieta vedelo, ze na co sa pytas.
Teba to bavilo v skole? Skor si myslim, ze nie.
Ak je chlapec tak podla mna nic mezvycajne,mozno by prijal ine aktivity.
Zmenilo sa to časom?

Nepíšeš nič ako je napr motoricky zdatný, alebo ako sa orientuje v priestore
Nie všetky deti radi kreslia, vyfarbujú, alebo sa učia básnicky
Sú deti ktoré sú mimoriadne pohybovo zdatne, majú výbornú priestorovú orientáciu.
Treba ho podporiť v tom v com je dobrý.
Ehm, opytat