Ako prebieha prvý deň dieťaťa v škôlke?
Ako prosím vás vyzerá pre rodič aprvy deň škôlke prídem dám dieťa a to je celé alebo sa aj nieako oznamujeme kde bude skrinka aký sú spolužiaci alebo niečo?
Každá škôlka to má inak. Niekde je dieťa hneď od prvého dňa v škôlke cely deň, inde chodí postupne na pár hodín a až potom na cely deň
Áno, ucitelka dá menovky na skrinky s nejakým označením aby sú ju vedelo nájsť ak dieťa, napr Ema je veverička a Misko je jezko
Spolužiakov predstavovať nie je čas. To sa deti zoznámia postupne
Nemáte žiadne rodičovské? Nejaké informačné stretko? Aby ste vedeli platby a príspevky, pripadne čo všetko treba priniesť
U nás, malá dedinská škôlka 3 triedy. Každá trieda má svoj vlastný vchod a šatňu. Na vchodových dverách bol nalepený zoznam mien detí, ktoré patria do tej konkrétnej triedy. Deti sa v šatni prezuli, našli sme skrinku ktorá nám patrí a vo dverách do triedy sa zvítali s pani učiteľkou.
V šatni bol plač, tak sa učiteľka snažila deti rýchlo brať do triedy, nech sa dlho nelúčia.
Boli sme na zápise a mňa to ani nenapadlo sa opýtať len dali papier vo si doniesť ale vôbec netušíme ani ktorá trieda aká skrinka nič
Záleží od školky a od teba. Pri prvom synovi som mu ukazala skrinku, a odovzdala ale bol tam dosť humbuk od iných detí.
Teraz pri druhom tam budem kým ma dieťa bude potrebovať a nedám sa odradiť ak bude treba pôjdem s ním aj po hodine domov len aby to prebiehalo trochu kľudnejšie ako pri prvom. Poučila som sa.
škôlka vám oznámi, kedy treba priniesť veci do škôlky, obyčajne to býva posledné dva týždne v auguste, tam vám oznámia aj skrinku akú bude mať.
V edupage bolo vidiet aka trieda bude (ci zajko ci veverička,..) a pri vchode do skolky bola 1 uc, ktora usmernovala, ze kde je ich trieda. Satna je hned pri vchode, poličky/skrinky podelené podľa tried a kazda oznacena znackou a menom dietata. Nasledne do triedy, odovzdat dieta a veci (nenosili sa vopred) a dohodnut kedy sa pride pre dieta. V edupage zaradenie do triedy bolo viditelne az koncom augusta
To prvé rano je tazke, lebo veľa deti, rodicov, vela revu odvsadial pocut, ale tak naj rychlo odovzdat, upriamiť pozornosť na nove hracky a uistiť, ze prides.. potom ze pôjdete na zmrzku alebo cosi pod
Tak u nás sme zoznam vecí dostali na takom stretnutí rodičov, kde nám riaditeľka dala nejaké základné info. V prvý deň bol normálne nápis na dverách do šatne kto kam patrí, skrinky majú obrázky a mená. Prišli sme, prezuli sme a odovzdali dieťa s obliečkami a pyžamkom. Samozrejme s plačom, bolo ho cez otvorené okná až na ulicu počuť, ale rýchlo sa ukľudnil. Ale základ je čo najrýchlejšie odovzdať dieťa a nerobiť zbytočne okolo toho. Zostal pekne celý deň, ďalšie dni šiel bez plaču, čo ma milo prekvapilo.
Keby to niekoho zaujímalo alebo pomohlo, naša škôlka má takto pekne spísaný prvý deň v škôlke:
Pre dieťa znamená obdobie nástupu do škôlky veľký krok v emocionálnom a sociálnom dozrievaní .
V prvom rade odlúčenie od matky, prispôsobenie sa novému režimu, pravidlám a nadväzovanie vzťahov.
Dieťa sa musí naučiť fungovať v skupine a deliť sa o veci. Ak nemá viacerých súrodencov, doma sa to nenaučí.
Veľký posun v škôlke nastane aj po emocionálnej stránke dieťaťa. Vo všeobecnosti platí, že mamy reagujú citlivejšie a preto odporúčame, aby počas adaptácie nosili do škôlky deti oteckovia.
Rodičia musia byť sami presvedčení, že dieťa chcú dať do škôlky. Dieťa vždy cíti našu neistotu, nech robíme čokoľvek.
Mali by si byť teda v prvom rade istí svojím rozhodnutím a uvedomiť si, že toto obdobie je vždy ťažké.
Ak budú mať v tomto rodičia jasno, aj dieťa sa omnoho ľahšie zadaptuje. Rodičia musia škôlke a jej učiteľkám dôverovať.
Ak to tak necítia, nemali by dieťa do tej škôlky dávať. Nebude to fungovať. Ak sa však bude atmosféra v škôlke páčiť rodičom, bude sa páčiť s veľkou pravdepodobnosťou aj ich deťom. Dieťa je väčšinou v škôlke celý deň spokojné a šťastné, ale keď ráno zaplače, rodičia sa začnú strachovať. Treba robiť krátke lúčenie, nevypytovať sa, či mu bolo smutno, nezneisťovať ho.
Často na toto odlúčenie nie je pripravená mamička alebo otecko. Ak sa ráno mama pri odovzdávaní dieťaťa v škôlke rozplače, je jasné, že sa rovnako bude správať aj dieťa. Bude si myslieť, že sa má tejto novej situácie tiež báť.
Ak je rodič dobre nastavený, dieťa je zrelé, adaptácia je otázkou niekoľkých dní. Aj ten veľký plač, čo rodičia zažívajú v šatni, vždy do pár minút ustane, keď zatvoria dvere. Možno to znie neuveriteľne, ale je to tak. To, ako sa nastavia rodičia, z toho potom ich dieťa dlhodobo profituje. Ak sa dieťa dokáže odlúčiť od mamy, prejavuje záujem o iné deti, je samostatnejšie, dokáže sa samé najesť, zvládne osobnú hygienu a spolupracuje pri prezliekaní, vtedy je už na škôlku pripravené .Dobré je, aby si zvykalo, že sú okrem neho aj ďalšie deti, že učiteľka dáva nejaké inštrukcie a ono ich má nasledovať.
S dieťaťom sa lúčime krátko. Deti musia vedieť, kam mama odišla./ do roboty, do obchodu/. Rodič však hlavne nesmie meškať. V prvé dni neexistuje, aby meškal, lebo to nabúra u dieťaťa pocit jeho istoty. Dieťaťu nikdy neklameme a nesľubujeme to, čo nevieme dodržať! Dieťa nemá hodinky, ale príchod rodiča má byť spojený s nejakou činnosťou.
Dieťaťu vysvetlíme, že keď sa vyspí a zje chlebík, prídeme preňho. Dieťa môže byť počas adaptácie najprv vo fáze pozorovateľa, sleduje, čo sa okolo neho deje, nezapája sa veľmi. Potom sa začne aktívnejšie zapájať, skúša, testuje a následne si začne hľadať v kolektíve pozíciu. Zmeny v správaní nastanú aj doma. Dieťa bude unavenejšie, môže byť uzavretejšie, chorľavejšie. Potrebuje si spracovať zážitky, vyrovnať sa s novými skúsenosťami. Často býva doma aj mrzutejšie. Tým, že v škôlke sa začne prispôsobovať novým pravidlám a režimu, doma môže skúšať posúvať túto hranicu a nechce sa mu už počúvať inštrukcie. Môže s rodičom viac bojovať, lebo potrebuje niekde „vypustiť paru“. Niekedy deti dostanú záchvat hnevu ešte v šatni, keď príde rodič. Nie je to však znakom toho, že by mu v škôlke bolo zle.
Je to len o pretlaku nových zážitkov.
My sme prisli rano na zozname nasli symbol ktory bude nas dcera mala.vlacik na skrinke na pohariku a neskor aj na postelnej bielizni.. vzala som pre istotu s papuckami aj nahradne oblecenie to som odlozila do skrinky.dieta som odovzdala a odisla..papiere informovane suhlasy ziadosti sme podpisovali postupne v prvy tyzden..rovnako sme vyplacali skolne zrps dostali sme zoznam co treba priniest (vreckovky 10 balikov a jeden vytahovaci box toaletny papier 1x4balenie tekute mydlo stacila litrova napln oni tam maju pumpicky kde to doleju krabicka ovocneho caju.kefka pasta az u starsich malaci si zubky neumyvaju.pre dievcatka hreben/kefa na vlasky podpisana) vsetko sa dozvies od pani ucitelky postupne..kazda skolka to ma inak.. zbytocne budes kupovat popredu.
Dostanete určite zoznam pred začiatkom roka. Alebo minimálne vo vestibule bude uvedené,ktoré dieťa je v ktorej triede(ak teda nejde o nejakú maličkú škôlku ,kde je iba spoločná). Normálne ho tam privedies,vyhladas si,kde patrí (aká trieda, aká značka v šatni,prezuje sa a odovzdas ho učiteľke. Je možné,že bude spočiatku plač,u nás v škôlke prvý týždeň sa plač ozýval hlavne z tej najmenšej triedy,ale po týždni akoby utalo,deti si postupne zvyknú. Povieš mu,že sa bude hrať , cvičiť,pôjdu von,a keď sa napapa či vyspí poobede,prides po neho. U nás práve toto učiteľky zdôraznili,že opakovať dieťaťu,že určite stále po neho prídeš,že tam neostane.
Keby to niekoho zaujímalo alebo pomohlo, naša škôlka má takto pekne spísaný prvý deň v škôlke:
Pre dieťa znamená obdobie nástupu do škôlky veľký krok v emocionálnom a sociálnom dozrievaní .
V prvom rade odlúčenie od matky, prispôsobenie sa novému režimu, pravidlám a nadväzovanie vzťahov.
Dieťa sa musí naučiť fungovať v skupine a deliť sa o veci. Ak nemá viacerých súrodencov, doma sa to nenaučí.
Veľký posun v škôlke nastane aj po emocionálnej stránke dieťaťa. Vo všeobecnosti platí, že mamy reagujú citlivejšie a preto odporúčame, aby počas adaptácie nosili do škôlky deti oteckovia.
Rodičia musia byť sami presvedčení, že dieťa chcú dať do škôlky. Dieťa vždy cíti našu neistotu, nech robíme čokoľvek.
Mali by si byť teda v prvom rade istí svojím rozhodnutím a uvedomiť si, že toto obdobie je vždy ťažké.
Ak budú mať v tomto rodičia jasno, aj dieťa sa omnoho ľahšie zadaptuje. Rodičia musia škôlke a jej učiteľkám dôverovať.
Ak to tak necítia, nemali by dieťa do tej škôlky dávať. Nebude to fungovať. Ak sa však bude atmosféra v škôlke páčiť rodičom, bude sa páčiť s veľkou pravdepodobnosťou aj ich deťom. Dieťa je väčšinou v škôlke celý deň spokojné a šťastné, ale keď ráno zaplače, rodičia sa začnú strachovať. Treba robiť krátke lúčenie, nevypytovať sa, či mu bolo smutno, nezneisťovať ho.
Často na toto odlúčenie nie je pripravená mamička alebo otecko. Ak sa ráno mama pri odovzdávaní dieťaťa v škôlke rozplače, je jasné, že sa rovnako bude správať aj dieťa. Bude si myslieť, že sa má tejto novej situácie tiež báť.
Ak je rodič dobre nastavený, dieťa je zrelé, adaptácia je otázkou niekoľkých dní. Aj ten veľký plač, čo rodičia zažívajú v šatni, vždy do pár minút ustane, keď zatvoria dvere. Možno to znie neuveriteľne, ale je to tak. To, ako sa nastavia rodičia, z toho potom ich dieťa dlhodobo profituje. Ak sa dieťa dokáže odlúčiť od mamy, prejavuje záujem o iné deti, je samostatnejšie, dokáže sa samé najesť, zvládne osobnú hygienu a spolupracuje pri prezliekaní, vtedy je už na škôlku pripravené .Dobré je, aby si zvykalo, že sú okrem neho aj ďalšie deti, že učiteľka dáva nejaké inštrukcie a ono ich má nasledovať.
S dieťaťom sa lúčime krátko. Deti musia vedieť, kam mama odišla./ do roboty, do obchodu/. Rodič však hlavne nesmie meškať. V prvé dni neexistuje, aby meškal, lebo to nabúra u dieťaťa pocit jeho istoty. Dieťaťu nikdy neklameme a nesľubujeme to, čo nevieme dodržať! Dieťa nemá hodinky, ale príchod rodiča má byť spojený s nejakou činnosťou.
Dieťaťu vysvetlíme, že keď sa vyspí a zje chlebík, prídeme preňho. Dieťa môže byť počas adaptácie najprv vo fáze pozorovateľa, sleduje, čo sa okolo neho deje, nezapája sa veľmi. Potom sa začne aktívnejšie zapájať, skúša, testuje a následne si začne hľadať v kolektíve pozíciu. Zmeny v správaní nastanú aj doma. Dieťa bude unavenejšie, môže byť uzavretejšie, chorľavejšie. Potrebuje si spracovať zážitky, vyrovnať sa s novými skúsenosťami. Často býva doma aj mrzutejšie. Tým, že v škôlke sa začne prispôsobovať novým pravidlám a režimu, doma môže skúšať posúvať túto hranicu a nechce sa mu už počúvať inštrukcie. Môže s rodičom viac bojovať, lebo potrebuje niekde „vypustiť paru“. Niekedy deti dostanú záchvat hnevu ešte v šatni, keď príde rodič. Nie je to však znakom toho, že by mu v škôlke bolo zle.
Je to len o pretlaku nových zážitkov.
@michaella24 presne,dobre napísané 👍
No dieťa prvý deň zanesieš a všetko ti povedia.....otázne je či majú aj adaptáciu alebo nie.....

Záleží od škôlky,či vám pošle zoznam potrebných vecí (pyžamo, pohár, papuče atď)do mailu,alebo na nejakú spoločnú stránku na sociálnej sieti,alebo budete mať nejaké stretnutie rodičov pred detí nástupom do škôlky.
U nás sme stretnutie mali koncom júna,tam nám dali také všeobecné inštrukcie (čo potrebujú, koľko a kedy čo sa bude platiť,čo by mali deti už vedieť)a potom pred koncom prázdnin zverejnili zoznam,kde boli uvedené pridelené značky detí a zároveň to bol aj celý menný zoznam detí, ktoré budú v konkrétnych triedach.
Kde bude mať dieťa skrinku -to tiež záleží od priestorov škôlky,niekde majú všetci spoločnú šatňu a inde zasa každá trieda zvlášť.
Ale celkovo všetky podstatne informácie by ste mali dostať minimálne pred začiatkom roka