icon

Ako zvládnuť egocentrické správanie desaťročnej dcéry

Včera o 10:29

Ahojte,

poprosim reakcie vylucne mamin, ktore maju osobnu skusenost, pripadne niekoho, kto pracuje ako specialny pedagog/psycholog, vdaka.

Najstarsia dcera odmalicka absolutne nepocuva - nemyslim tym, ze neposlucha, jednoducho akoby vyslovene nepocuvala (sluch ma az prilis dobry). Resp. by som povedala, ze pocuva selektivne - vzdy sa zaujimala o veci, ktore sa jej nijako netykali a veci, ktore sa adresovali priamo jej, jednoducho nepocuva, akoby vtedy uplne vypla. Je to odmalicka dost egocentricke dieta, svoje potreby dava na prve miesto a potreby druhych nevnima, stara sa do druhych, no vobec nerobi to, co by mala robit ona sama.

Viem, ze je to z velkej casti o povahe, lebo v rodine mame podobne "exemplare", ale to su uz dospeli ludia a neviem sa zmierit s tym, ze by sa raz mala ako dospela spravat rovnako, stale dufam, ze jej v tom vieme pomoct. Mame viac deti, takze to viem porovnat - nie je to vychovou a pod. Dcera nema mobil, tablet, pocitac, TV pozera minimalne a to tiez len to, co uzname za vhodne. Travi vela casu vonku, na dvore, ma kruzky, ale ma aj domace povinnosti. Manzel pracuje z domu, obaja sme rodicmi na plny uvazok.

Mame doma odmalicka stanovene hranice, ma skusenost aj s trestami (alebo ak to chce niekto nazvat "logickymi dosledkami" a pod.), skusali sme jej spravanie aj zrkadlit, ale jednoducho nic dlho nezabralo. Cize nie, nie je rozmaznana. Mame medzi detmi mensie vekove rozdiely, takze ani poziciu prvorodenej si dlho "neuzivala", resp. nemala moznost ju "zneuzivat". Par chvil si to uvedomi a potom akoby ju niekto "zresetoval" a ide nanovo vo svojom "mode".