icon

Inšpektorát práce - osobné skúsenosti

3. mar 2026

Aké sú vaše skúsenosti s touto inštitúciu, ak nejaké máte? Bola som zamestnaná viackárt ako študent, čiže na základe DBPŠ. Zamestnávatelia radi využívajú prácu študentov, pričom nerešpektujú žiadne podmienky dané zákonom. Radi uplatňujú odvodovú úľavu (s tým súvisí neoficiálne vyplácanie mzdy), čiže za takéhoto študenta neplatia absolútne nič. Účtovníčky si robia s papiermi kadečo, ako im to vyhovuje, pritom sa často zneužíva neznalosť zamestnanca. Ak by ľudia vedeli, čo sa skutočne deje a ako si nielen malé podniky, ale aj veľké spoločnosti robia, čo chcú s cieľom veľkého príjmu na úkor zamestnanca, táto inštitúcia by bola zahltená. Alebo potom je tú skupina, ktorá aj vie, ale nehodlá sa zaťažovať stretom s akýmkoľvek úradom, veď spoľahlivosť štátnych inštitúcii je nám pomerne známa. Ako sa nedá spoľahnúť na štát, tak menej sa dá spoľahnúť na národ samotný. Ako ste pochodili s inšpektorátom práce? Pomohol Vám? Dal veci na pravú mieru? Ako na to reagoval zamestnávateľ?

Strana
z2
anonym_eb7bd1
3. mar 2026