Význam maturity z matematiky
Ako fakt? 🥲Na co pre Boha ziveho..... Fakt toto je jediny problem Slovenska.
Co sa Ti na tom nezda? Nie je to sice jediny problem Slovenska, ale dost vazny.
@anonym_952e25 V čom je taký vážny ?
Ja v tom tiež nevidím zmysel, sama matiku neznášam ... Ale môžeš ju obísť tak, že skúsiš si nájsť úplne inú školu, kde nebude, možno na nejakej súkromnej alebo si sprav iba výučný list.
Co sa Ti na tom nezda? Nie je to sice jediny problem Slovenska, ale dost vazny.
@anonym_952e25 tiež v tom nevidím zmysel, sú profesie, kde tá matematika nie je podstatná natoľko, aby si človek nevystačil aj bez maturtity a kľudne môže mať potom dve VŠ. A to píšem ako človek, ktorý mal matematiku medzi najobľúbenejšími predmetmi a zúčastňoval sa aj olympiád. Ale v živote som potrebovala skutočne úroveň ZŠ, nie viac.
bude to len politický pretlak, aby sa najvyššia forma vzdelania v populácii redukovala, alebo zredukujú k nepoznaniu úroveň onej matematiky na nejaké "počty", žiaľ, negymnaziálne školy nemajú dostatočnú dotáciu, ani kvalitu výučbu algebry, goniometrie, logaritmov... a iných bubákov, tak hurá na doucma.sk a tam si svedomito posilniť svoje mozgy, budúci maturanti!
bude to len politický pretlak, aby sa najvyššia forma vzdelania v populácii redukovala, alebo zredukujú k nepoznaniu úroveň onej matematiky na nejaké "počty", žiaľ, negymnaziálne školy nemajú dostatočnú dotáciu, ani kvalitu výučbu algebry, goniometrie, logaritmov... a iných bubákov, tak hurá na doucma.sk a tam si svedomito posilniť svoje mozgy, budúci maturanti!
@muselsom lenže každá jedna maturita je postavená na tom, aby študentom ukázali, čo nevedia - to vidno na tom, že takmer každý rok nejakú otázku anulujú, lebo je to astrálna kokotina bez správnej odpovede. Takým štýlom je postavená aj matika 🙈. Vyštudovala som informatiku na výške ale úprimne, maturovať z matiky som nešla napriek tomu, že ma riaditeľka so zástupkyňou prosili nech idem, že to zvládnem 🙂. Je mi ľúto tých študentov aj keď je mi jasné, že tam budú mať daleko menej učiva ako sme mali my.
Na základnej škole som mala z matiky dvojky. Prišla som na strednú školu a trojka na pol roka, moja jediná v živote. A pochopila som, že takto sa to nedá. Povedala som si, že budem maturovať z matematiky, napriek tomu, že to nie je moja silná stránka. Matematika nie je dôležitá preto, že učí spôsobu myslenia, ktorý je pre život aj prácu kľúčový. Mne veľmi pomohla. Rozvíja logické a analytické myslenie, zlepšuje schopnosť argumentovať a rozhodovať sa, trénuje prácu s faktami, nie s dojmami. Je základom pre technické, ekonomické aj spoločenské odbory. Bez nej sa nedá rozumieť štatistikám, financiám, technológiám ani dátam. A v neposlednom rade pomáha rozvíjať kritické myslenie. Lebo človek, ktorý chápe čísla, sa nenechá ľahko zmanipulovať polopravdami. Od druhého ročníka ma gympli som mala samé jednotky, aj z matematiky. Rovnako aj na maturite. Matiku beriem ako prirodzenú súčasť nášho života a všeobecného prehľadu. Nie všetci musia mať jednotky. Ale aj trojka je lepšia ako žiadny prehľad v matematike.
@anonym_autor ja som vždy mala problém zo slovenčiny. Konečne by som mala šancu to tým literárnym šprtom natrieť🤣
Nerozumiem načo matura z matiky. Žiadne kritické myslenie to nerozvíja. Prácu s faktami zvláda človek aj so základnou znalosťou matiky. Logaritmi, integrály, derivácie a kombinatorika k tomu nepomôžu. Stačí trojčlenka, percentá a vlastne učivo ZŠ. A to som človek, ktorý pracuje denno denne s číslami.
Absolutna blbost, zbytocne zatazovania tych, ktori budu v zivote matiku potrebovat naozaj len tu zakladnu. Napriklad moja dcera - studuje na skole umeleckeho zamerania, matiku mali dva roky, teraz maju viac predmetov, ktore suvisia so zemeranim skoly. Ak pridaju matiku aj do vyssich rocnikov, uberu z dotacie dolezitych predmetov - a uplne zbytocne. Mam vystudovany gympel, potom par rocnikov matiky na vyske a realne najviac vyuzivam tu zo ZS.
Och no ľudia budú zas o niečo viac vzdelanejší … je tam toho. Tu len aby náááhodou niekto nemusel urobiť niečo “viac”
Och no ľudia budú zas o niečo viac vzdelanejší … je tam toho. Tu len aby náááhodou niekto nemusel urobiť niečo “viac”
@anonym_2b088f takouto logikou mozeme pridat napriklad aj chemiu a fyziku, nie?
@anonym_2b088f takouto logikou mozeme pridat napriklad aj chemiu a fyziku, nie?
@mandzula kľudne ja som za 🙂 ale všeobecne to nedáva taký zmysel, lebo matika je predsa len niečo úplne iné. Je to základná zložka z ktorej sa potom odvíjajú ďalšie ako napríklad spomenutá fyzika … Fyziku nepotrebuje v živote každý priemerne inteligentný človek. Matematiku áno a tvrdiť že mi stačí tá základná … tak to sú veľmi smutne ambície.
@mandzula kľudne ja som za 🙂 ale všeobecne to nedáva taký zmysel, lebo matika je predsa len niečo úplne iné. Je to základná zložka z ktorej sa potom odvíjajú ďalšie ako napríklad spomenutá fyzika … Fyziku nepotrebuje v živote každý priemerne inteligentný človek. Matematiku áno a tvrdiť že mi stačí tá základná … tak to sú veľmi smutne ambície.
Ty si za, ale svet nie si len ty, treba sa pozerat na to, co realne clovek v zivote vyuziva a fakt je, ze mnohi z nas tu matiku v rozsahu maturity pre bezny zivot nepotrebuju. Plus dalsia vec - to ze z nej clovek povinne zmaturuje, nemusi znamenat, ze ju aj bude vediet, no v ramci skoly ci doucovani jej bude musiet venovat cas, ktory by mohol venovat predmetom a zrucnostiam, ktore ho budu nakoniec zivit.
Netusim, co ma moja matika s mojimi ambiciami, ja som s tou zakladnou v zivote velmi spokojna, dokonca aj nadpriemerne zarabajuca. Rozhodne netvrdim, ze matiku nepotrebujeme, tvrdim len tolko, ze z nej nepotrebujeme vsetci maturovat.
Za mňa je to hlúposť. Mali to nechať žiakom na výber.
somarina. ucitelia nie su, ak su, casto nekvalitni, ale riaditel ich drzi v skole, lebo ved nahrada lepsia je v nedohladne.
studenti, ktori sa pripravuju na medicinu, prirodne vedy, pravo, zurnalistiku, jazyky... zbytocne tomu budu musiet venovat svoj cas na ukor potrebnych predmetov, aby nakoniec v zivote pouzivali percenta a zlomky, t.j. ucivo ZS, pritom anij to casto nevedia. a ta maturita im k tomu aj tak nepomoze. preco v zahranici s amozu posledne dva roky studento specializovat, vyberat si par predmetov, u kroych idu do hlbky? my s nasimi 14 predmetmi na gymnziach s azbytocne venujeme jambu a trocheju a logaritmom a priemyslu v Tanzanii.
Bolo by fajn, keby si ludia, skor ako zacnu na nieco nadavat, zistili, ako to vlastne je. Mnohych skol sa to vobec netyka, navyse bude viac urovnova, takze si student bude moct vybrat. Ak nechce byt Slovensko za par rokov len producent pomocnych sil, tak je najvyssi cas urobit nieco preto. Matematiku potrebuje skoro kazdy a keby ju aj vedel, tak by to dokazal ocenit, kym ju nevie, tak si moze mysliet, ze ju nepotrebuje.
Bolo by fajn, keby si ludia, skor ako zacnu na nieco nadavat, zistili, ako to vlastne je. Mnohych skol sa to vobec netyka, navyse bude viac urovnova, takze si student bude moct vybrat. Ak nechce byt Slovensko za par rokov len producent pomocnych sil, tak je najvyssi cas urobit nieco preto. Matematiku potrebuje skoro kazdy a keby ju aj vedel, tak by to dokazal ocenit, kym ju nevie, tak si moze mysliet, ze ju nepotrebuje.
@anonym_952e25 Veď práve príjme sa nejaké opatrenie, z istých dôvodov (často aj s ohľadom na vývoj v EU) a tu sa hneď ozvú ľudia s takýmito poznámkami bez širšieho rozhľadu, ktorí ale všetko vedia najlepšie.
tak ja napr. viem, ze bude viacurovnova a ze sa ktorych skol sa nebude tykat a aj tak si myslim, ze je to zbytocnost. a podla mna sa to casom zrusi.
somarina. ucitelia nie su, ak su, casto nekvalitni, ale riaditel ich drzi v skole, lebo ved nahrada lepsia je v nedohladne.
studenti, ktori sa pripravuju na medicinu, prirodne vedy, pravo, zurnalistiku, jazyky... zbytocne tomu budu musiet venovat svoj cas na ukor potrebnych predmetov, aby nakoniec v zivote pouzivali percenta a zlomky, t.j. ucivo ZS, pritom anij to casto nevedia. a ta maturita im k tomu aj tak nepomoze. preco v zahranici s amozu posledne dva roky studento specializovat, vyberat si par predmetov, u kroych idu do hlbky? my s nasimi 14 predmetmi na gymnziach s azbytocne venujeme jambu a trocheju a logaritmom a priemyslu v Tanzanii.
@anonym_2d55ef úplne súhlasím, a keď ti mám pravdu povedať nepamätám si čo jamb a trochej znamená, iba si pamätám, celá trieda miesto jamb rozprávala džamp 😂. Bolo by krásne, keby sa v posledných 2 ročníkoch deti mohli špecializovať, pripadne pridať 5ročník, aby mali prvé 3 roky všeobecný prehľad a mohli trošku viac dozrieť a ďalšie 2 sa špecializovať v tom, čo ich reálne zaujíma. Čo by aj z gympla urobilo trošku viac ako len všeobecné vzdelanie. A z odborných škôl by boli naozaj odborné ale to by sa niekto z kompetentných musel aj zamyslieť
tak ja napr. viem, ze bude viacurovnova a ze sa ktorych skol sa nebude tykat a aj tak si myslim, ze je to zbytocnost. a podla mna sa to casom zrusi.
@anonym_2d55ef Je mozne, ze sa to casom zrusi, lebo tu sa nerobi nic poriadne a uz vobec nie tak, aby to k niecomu bolo. Takze ak sa aj nieco rozumne zavedie, tak sa potom vypocuje nariekanie ludi, ktori nemaju prehlad a nadhlad a zrusi sa dobra vec.
To, ze si Ty myslis, ze je to zbytocnost, to je nastastie irelevantne.
Na základnej škole som mala z matiky dvojky. Prišla som na strednú školu a trojka na pol roka, moja jediná v živote. A pochopila som, že takto sa to nedá. Povedala som si, že budem maturovať z matematiky, napriek tomu, že to nie je moja silná stránka. Matematika nie je dôležitá preto, že učí spôsobu myslenia, ktorý je pre život aj prácu kľúčový. Mne veľmi pomohla. Rozvíja logické a analytické myslenie, zlepšuje schopnosť argumentovať a rozhodovať sa, trénuje prácu s faktami, nie s dojmami. Je základom pre technické, ekonomické aj spoločenské odbory. Bez nej sa nedá rozumieť štatistikám, financiám, technológiám ani dátam. A v neposlednom rade pomáha rozvíjať kritické myslenie. Lebo človek, ktorý chápe čísla, sa nenechá ľahko zmanipulovať polopravdami. Od druhého ročníka ma gympli som mala samé jednotky, aj z matematiky. Rovnako aj na maturite. Matiku beriem ako prirodzenú súčasť nášho života a všeobecného prehľadu. Nie všetci musia mať jednotky. Ale aj trojka je lepšia ako žiadny prehľad v matematike.
@anonym_631ff9 skoda ze ta ta vsevediaca matematika nenaucila úplne základnú vec, a to rozdiel medzi tým keď niekto chce a keď je donútený 🙂 co je základ celého tvojho príspevku.
Maturita zo slovenčiny je tiež povinná a teda chápanie textu s porozumením je čistá mizéria, pokiaľ viem sme dlhodobo na spodných priečkach v štatistikách (kks viem si prečítať štatistiku aj bez maturity z matematiky, šok). Niežeby mi na to trebalo vedieť štatistiku, stačí citat MK 🙂 ze sú ľudia sprosti jedna maturita z matematiky nezachráni.
@anonym_2d55ef Je mozne, ze sa to casom zrusi, lebo tu sa nerobi nic poriadne a uz vobec nie tak, aby to k niecomu bolo. Takze ak sa aj nieco rozumne zavedie, tak sa potom vypocuje nariekanie ludi, ktori nemaju prehlad a nadhlad a zrusi sa dobra vec.
To, ze si Ty myslis, ze je to zbytocnost, to je nastastie irelevantne.
@anonym_952e25 tak uplne irelevantne je aj to, co si myslis ty, ak sa uz takto bavime.
o tom debata je, napisat svoj nazor a argumentovat, ak su argumenty presvedcive, zmenit svoj nazor. ja ho pod vpylvom tvojic aruimentov nezmenim.
@anonym_2d55ef úplne súhlasím, a keď ti mám pravdu povedať nepamätám si čo jamb a trochej znamená, iba si pamätám, celá trieda miesto jamb rozprávala džamp 😂. Bolo by krásne, keby sa v posledných 2 ročníkoch deti mohli špecializovať, pripadne pridať 5ročník, aby mali prvé 3 roky všeobecný prehľad a mohli trošku viac dozrieť a ďalšie 2 sa špecializovať v tom, čo ich reálne zaujíma. Čo by aj z gympla urobilo trošku viac ako len všeobecné vzdelanie. A z odborných škôl by boli naozaj odborné ale to by sa niekto z kompetentných musel aj zamyslieť
@anonym_93622f ano, v poslednycj dvoch rocnikoch si vybrat 3-5 predmetov a vyucba do hlbky, na urovni vs seminarov. moje dieta studuje v angloamerickom systeme a ked povedalo, ze malo doma 14 predmetov, chytali sa za hlavu.
ale poriadnu esej so zdrojovanim u nas nevedia napisat ani na VS.
@anonym_952e25 tak uplne irelevantne je aj to, co si myslis ty, ak sa uz takto bavime.
o tom debata je, napisat svoj nazor a argumentovat, ak su argumenty presvedcive, zmenit svoj nazor. ja ho pod vpylvom tvojic aruimentov nezmenim.
@kofa77 Ja nikde nepisem, ze to, co si myslim ja, nie je irelevantne. Skus si moje prispevky precitat znovu, ja som argumenty dala a keby bolo viac casu, tak by sa tu dalo pisat strasne vela, ale nemam ani tolko casu, ani nevidim zmysel presviedcat niekoho. K nicomu to nevedie. Kto chce, pochopi aj z tych par riadkov, kto nechce/nemoze, nepochopi a je to len jeho problem, nie moj.
Pri dnesnom vzdelavani nevidim ziadny zmysel ani v maturite, nie to este tej z matiky (aj ked opvedzme si pravdu, matika je dolezitejsia pre dospeleho ako slovnecina :DD tak preco maturita zo SJ je povinna? co ak niekoho nebavi ?). Celkovo neviem co tym chcu dosiahnut, nik ziakov nevyhodi z maturity (pozname to, fakt musel byt totalne tupy clovek aby vyletel), proste dostane horsiu znamku a vybavene. Ja chapem potrebu vzdelavania, potrebu toho aby vedeli ziaci a studenti matiku. ALE proste cely system nesedi, nieco je zle.. vsak 9taci sa ucia pytagorovu vetu???? 8maci mali ciselnu os? vsak podla mna to mali davno vediet :DDD Uz zo zakladnej skoly lezu so slabou znalostou matiky a na strednej to nemaju dobiehat. A napr. rovnako je to so slovencinou, ako ja co sledujem, to v com je rpoblem (citanie, pochopenie textu atd) uz sa takmer nerobi, literatura je MINIMUM vyucovania, povinne citanie uz neexistuje, vlastne ziadne citanie.. pytam sa 9tacky nieco o dielach, kto co napisal = nula bodov, tak pytam sa.. a ake diela teraz sa spominaju v tej ucebnici? nooo, teraz sme docitali NEJAKU basen, a potom som tam videla ze je tam harry potter napr.. :DDD pytam sa ok, ucite sa teraz svetove vojny, v literature ste o tom nieco brali? NIE. Tak ako, toto bola debata vcera, ja si dnes tu ucebnicu pozriem. HLAVNE ze sa ucia slovensky jazyk ako nejaky jazykovedci s takymi debilinami a deleniami = pritom povedzem si, kto potrebuje vediet tu teoriu slovenciny v praxi niekedy? riesime niekde nieco ine ako gramatiku v beznom zivote? NIE. Tak preco v skolach sa ucia tolko bludov?
Tak maju tieto veci zlepsit ak treba, a venovat sa tym odbornym predmetom na strednej a nie zakladnej matike=ktoru uz mali vediet zo zakladnej skoly. Ale co uz, no.. hlavne nepretazovat detitcky v skole, potom nech sa v 18tke nervuju a dobiehaju :D Pridavanim testovani, skusani = nic nezlepsia. Vela detom je to uplne jedno cele tieto cirkusy. Za mna aj 9.rocnik je totalna zbytocnost a malo sa to davno zrusit, vratit tam kde to bolo, 8 rocnikov ZS a potom sup stredna a nie maturovat v 20tke. Len to by zase boli vyhovorky, ze nestihaju prebrat ucivo (bodaj by stihali, ked sa skoly pretekaju v mimoskolskych aktivitach, vyletikoch a okopavani zahradky a somarinach miesto ucenia... dcera je 9tacka a nie je tyzden, ktory by sa normlane oducili tento rok= a to je z roka na rok horsie.. minuly tyzden dva dni prec z vyucka, predtym den.. do toho pocas hodin miesto ucenia treba ist pozametat, pozbierat, varit... aby bolo co vesat na siete)
Ja nerozumiem, načo vôbec existuje nejaká maturita. Bulimicke učenie asi všetci dobre poznáme, naučiť sa v krátkom čase niečo a vyzvracať to na skúške a následne zabudnúť. Ale hlavne, "že sme to zvládli, lebo bez maturity si nikto a roky to predsa funguje takto...." Iba blázon si môže myslieť, že maturita má nejaký reálny zmysel. Teda jeden možno, je to gesto uzavretia. Lenže to gesto uzavretia by sa dalo spraviť aj oveľa zmysluplnejšie.
A k veci teda - maturita z M je blbosť, presne taká istá, ako maturita zo SJL a maturita z čohokoľvek ďalšieho.
A tento výmysel nášho ministerstva je tiež vlastne gesto, gesto moci, diktátu, demonštrácia totálnej neschopnosti a neporozumenia zmyslu vzdelávania a vzdelania. Lenže cieľom je nie osvietenie, ale degradácia, takže v tomto kontexte to robia ozaj ukážkovo.
Pri dnesnom vzdelavani nevidim ziadny zmysel ani v maturite, nie to este tej z matiky (aj ked opvedzme si pravdu, matika je dolezitejsia pre dospeleho ako slovnecina :DD tak preco maturita zo SJ je povinna? co ak niekoho nebavi ?). Celkovo neviem co tym chcu dosiahnut, nik ziakov nevyhodi z maturity (pozname to, fakt musel byt totalne tupy clovek aby vyletel), proste dostane horsiu znamku a vybavene. Ja chapem potrebu vzdelavania, potrebu toho aby vedeli ziaci a studenti matiku. ALE proste cely system nesedi, nieco je zle.. vsak 9taci sa ucia pytagorovu vetu???? 8maci mali ciselnu os? vsak podla mna to mali davno vediet :DDD Uz zo zakladnej skoly lezu so slabou znalostou matiky a na strednej to nemaju dobiehat. A napr. rovnako je to so slovencinou, ako ja co sledujem, to v com je rpoblem (citanie, pochopenie textu atd) uz sa takmer nerobi, literatura je MINIMUM vyucovania, povinne citanie uz neexistuje, vlastne ziadne citanie.. pytam sa 9tacky nieco o dielach, kto co napisal = nula bodov, tak pytam sa.. a ake diela teraz sa spominaju v tej ucebnici? nooo, teraz sme docitali NEJAKU basen, a potom som tam videla ze je tam harry potter napr.. :DDD pytam sa ok, ucite sa teraz svetove vojny, v literature ste o tom nieco brali? NIE. Tak ako, toto bola debata vcera, ja si dnes tu ucebnicu pozriem. HLAVNE ze sa ucia slovensky jazyk ako nejaky jazykovedci s takymi debilinami a deleniami = pritom povedzem si, kto potrebuje vediet tu teoriu slovenciny v praxi niekedy? riesime niekde nieco ine ako gramatiku v beznom zivote? NIE. Tak preco v skolach sa ucia tolko bludov?
Tak maju tieto veci zlepsit ak treba, a venovat sa tym odbornym predmetom na strednej a nie zakladnej matike=ktoru uz mali vediet zo zakladnej skoly. Ale co uz, no.. hlavne nepretazovat detitcky v skole, potom nech sa v 18tke nervuju a dobiehaju :D Pridavanim testovani, skusani = nic nezlepsia. Vela detom je to uplne jedno cele tieto cirkusy. Za mna aj 9.rocnik je totalna zbytocnost a malo sa to davno zrusit, vratit tam kde to bolo, 8 rocnikov ZS a potom sup stredna a nie maturovat v 20tke. Len to by zase boli vyhovorky, ze nestihaju prebrat ucivo (bodaj by stihali, ked sa skoly pretekaju v mimoskolskych aktivitach, vyletikoch a okopavani zahradky a somarinach miesto ucenia... dcera je 9tacka a nie je tyzden, ktory by sa normlane oducili tento rok= a to je z roka na rok horsie.. minuly tyzden dva dni prec z vyucka, predtym den.. do toho pocas hodin miesto ucenia treba ist pozametat, pozbierat, varit... aby bolo co vesat na siete)
@simca06022011 syn mal doteraz povinné čítanie. Tento rok majú novú učiteľku. Čítanie nevyžaduje, povedala,že decká už všetko opisujú s ai. Mňa skôr vytláčajú veci, ktoré sa učia.
Ja nerozumiem, načo vôbec existuje nejaká maturita. Bulimicke učenie asi všetci dobre poznáme, naučiť sa v krátkom čase niečo a vyzvracať to na skúške a následne zabudnúť. Ale hlavne, "že sme to zvládli, lebo bez maturity si nikto a roky to predsa funguje takto...." Iba blázon si môže myslieť, že maturita má nejaký reálny zmysel. Teda jeden možno, je to gesto uzavretia. Lenže to gesto uzavretia by sa dalo spraviť aj oveľa zmysluplnejšie.
A k veci teda - maturita z M je blbosť, presne taká istá, ako maturita zo SJL a maturita z čohokoľvek ďalšieho.
A tento výmysel nášho ministerstva je tiež vlastne gesto, gesto moci, diktátu, demonštrácia totálnej neschopnosti a neporozumenia zmyslu vzdelávania a vzdelania. Lenže cieľom je nie osvietenie, ale degradácia, takže v tomto kontexte to robia ozaj ukážkovo.
@akvi Nastastie tu mame ludi, ktori vedia, ako vzdelavat. A ze sa ich tu zrazu nakotilo. Akoby ich vsetkych Robert Capek pripravoval😝
V tejto diskusii je vidieť, prečo je matematika dôležitá. Ideálna vzorka.
@simca06022011 syn mal doteraz povinné čítanie. Tento rok majú novú učiteľku. Čítanie nevyžaduje, povedala,že decká už všetko opisujú s ai. Mňa skôr vytláčajú veci, ktoré sa učia.
@tetapetra tak to je jeden z mála... u nás nečítajú a ani co mame rovesníkov na iných skolach

Co sa Ti na tom nezda? Nie je to sice jediny problem Slovenska, ale dost vazny.