icon

Ako postupovať pri strate študentského statusu a výživného?

martinkaxx
14. jan 2025

Dobrý deň, chcela by som vás poprosiť o radu popripade o skusenosť. Som študentkou VŠ prvého ročnika a zabalila som to ešte v prvom semestri keďže som veľmi rychlo pochopila že táto škola neni absolutne nič pre mňa… Chcela by som budúci rok prestupiť na úplne iný odbor a úplne inú školu ale mojim problémom je to že pravdepodobne po skuškach ma vyhodia z aktuálnej školy a tým pádom už nebudem študentom a na ďalšiu školu sa dostanem pochopitelne až v septembri kedže musím začať odznova. Otec mi platí vyživné a to pravdepodobne skonči v momente kedy prestanem byť študentom VŠ al sa nemýlim. Mojou otázkou je teda že ak začnem v septembri znova študovať na VŠ tak sa vyživne obnoví alebo ako by som mala postupovať v takomto pripade? S rodičmi už nežijem, keby mám znova začať študium tak vyživné mi dosť pomôže kedže by som rada išla na denné študium a reálne sa uživiť sama z nejakej brigády je dosť náročné.

lucka_ke
14. jan 2025

automaticky neskončí, rieši sa to na súde podaním návrhu na jeho zrušenie... ale ak nastúpiš opäť na denné štúdium tak potom môžeš požiadať rodičov o výživné (opäť súdnou cestou)

biba_18
14. jan 2025

škoda že si to nedala aspoň tak aby si preliezla do druhého semestra, to by ťa vyliali až koncom júna…

biba_18
14. jan 2025

a ako píše @lucka_ke - ak budeš znova študovať, nárok na výživné mať budeš - dokonca aj keby si neštudovala a zo závažných príčin by si nemohla pracovať…

martinkaxx
autor
14. jan 2025

@lucka_ke ďakujem za odpoveď❤️

martinkaxx
autor
14. jan 2025