Druhák a nesústredenie

rachel978
25. apr 2013

Ahojte
ja mám podobný problém so synom... a už tiež neviem čo s ním.
Je druhák, šikovný, dlho mu netrvajú ani úlohy, aj skoro chápe... len problém je so sústredením.. keď sa nesústredí, tak vôbec nevie čo a ako... na hodine rýchlo robí úlohy ale keď sa ponáhľa tak porobí chyby.
A jeho oblykátna veta: "nudím sa." Nudí ho keď musí čakať na ostatných kým dokončia svoje úlohy.
Inak je strašný bordelár, neporiadny, večne špinavý, večne keď mu niečo nepoviem, tak to už neplatí z predchádzajúceho dňa.
Učiteľka sa na neho večne sťažuje, že je problémový.

Ja už neviem čo s ním robiť. Má nejako veľa energie, ale kedže má zdravotné problémy, ktoré nemôže vybiť pri športe, tak ani šport neprichádza do úvahy.

Kto má podobné problémy prosím poradte mi. Už som mala na mysli, že mu normálne všetky pravidlá, aké by mal dodržiavať v škole, doma všade, napíšem niekde na papier a niekde mu to prilepím po celom byte.

xlucia
25. apr 2013

@rachel978 vyzera ze je inteligentny. chod s nim do psychologickej poradne, poradia ti ako dalej. vysoko pravdepodobne potrebuje aj v skole nahodinach zadavat viac uloh, aby musel pouzivat hlavu na myslienie a nie na nudenie...

anjelik0907
25. apr 2013

@rachel978 súhlasím s @xlucia choď jenoznačne do psychologickej poradne.

sherynkamalinka
25. apr 2013

no akoby som o svojom citala...stale na rodicovskom pocuvam ze je najlepsi z triedy sikovny rychly len pani yx to spravanie....vecne vykrikuje, krici na deti, diriguje...maly despota . Doma si niekedy bezka len tak hore dole lebo ho to vraj bavi....na zahrade dokaze v kuse behat, liezt po stromoch skakat..

sherynkamalinka
25. apr 2013

a co sa tyka skoly mame taku zlatu pani ucitelku ze mu stale dava co robit...dala mu uz dalsie knihy a z nich pise a pocita....len prestavky a druzina...pan boh zaplat

rachel978
autor
25. apr 2013

@sherynkamalinka
@anjelik0907
@xlucia

ahoj ďakujem za odpovede, my už chodíme do poradne, tam je to úplne iné, tam stále povie, že sa vie sústrediť, že sa sem tam hanbí... psychologička mi dala také rady, ktoré sa zasa mne nepáčili, napr. " keď dokončí úlohu, tak nech si kreslí". Ale potom zasa nebude vnímať opäť učiteľku, keď sa "zažerie" do kreslenia, tak nič nevníma...
To kreslenie ho strašne baví. chodí aj na výtvarnú.

Dneska vravela, že to je už lepšie aspoň v tom, že neuteká večne, nebije sa a tak... ale to jeho rapotanie cez hodine, že je strašné. Minule ho že vraj vyhodila za dvere. No uznám jej, že nie je jednoduché, tak musí si urobiť poriadok v triede.
To jeho večné rozprávanie, to ma tuším po svokre, lebo jej sa usta nikdy nezastavia. Ale syn sa musí naučiť, kedy môže a kedy nemôže rozprávať. Len ako to docieliť, ja už neviem...

rachel978
autor
25. apr 2013

@sherynkamalinka

No vidím, že máme podobné deti. Môj večne doma vraví, resp. keď niekde sme "ja sa nudím" stále musí niečo so sebou robiť, lebo sedieť len tak ho nebaví. Keď už nič iné, tak vytiahne svoje zošity ktoré vláčime snáď všade a opäť kreslí. On kreslí hlavne tie svoje bojovnícke postavičky a také veci okolo.

Učiteľka aj uzná že je rýchly, ale viacej úlohy mu nedá. Je to spôsobené asi tým, že v triede je ich spolu 25 detí a ona všetkých nestíha, lebo tam majú ak takých vyslovene veľmi slabých.

anjelik0907
26. apr 2013

@rachel978 skús ísť ešte ku inej psychologičke. S tou u ktorej si bola by som ani ja moc nesúhlasila 😉

marianca
27. apr 2013

Presne toto som riešila aj ja. Tiež mám druháka a od prvej triedy bol v učení viac menej najlepší, nikdy som neriešila s učiteľkami prospech, ale správanie. Nie, že by robil zle, ale vyrušoval, otáčal sa, nepočúval.....Večne si zabúdal veci v škole, strácal ich, neskutočný bordel vo veciach, obliekanie mu dlho trvalo a také drobnosti, ktoré ma vedeli priviesť do nepríčetnosti. Bola som s ním u psychologičky, najskôr povedala, že je proste živý, ale potom sa mi ozvala s tým, že je to porucha pozornosti.
Dala nám správu, ktorú som odovzdala v škole. Nejaké úľavy nemá, známkovaný je podľa riadnej osnovy, akurát keď napríklad učiteľky vidia, že je zrovna nesústredený a ide ho skúšať odloží to, takisto s písomkami a takisto nerieši nejak to, že vyrušuje. Je fakt, že u nás v škole majú k tomu dobrý prístup. Chodíme s ním aj k špeciálnej pedagogičky na program, ktorý je zameraný na sústredenie a pozornosť. Robíme aj doma rôzne úlohy, ktoré ho aj bavia a musím povedať, že to pomáha. Vidím to na jeho správaní, zo školy nosí samé jednotky, diktát mal jediný v triede bez chyby. Je trpezlivejší a snaží sa. Takže tú psychologičku odporúčam.
Doteraz bol v škole braný ako výborný žiak, ale aj ako ten ktorý večne vyrušuje, je tam kde sa niečo deje a rieši si nejaké svoje veci. Teraz to tak nie je a to je super.