Sú projekty pre žiakov základnej školy povinné?
Pani ucitelky, ktore tu ste na MK, mate nejako v osnovach urcene, kolko projektov musia deti urobit vramci vasho predmetu za pol roka? Je to nejako stanovene? Myslim povinne, nie podla vlastneho uvazenia. Dakujem.
@msnesquik Si ucitelka? Zvyknete komunikovat medzi sebou na poradach o takych veciach? Mate o sebe prehlad, ktora ucitelka dava kolko projektov?
Nie sú povinné, nekomunikujeme o tom na poradach.
dakujem
Projekty su jedna z moznosti. Nie je predpisane kolko ich ma byt, tak ako nie je predpisany pocet domacich uloh a pod.
Ucitel moze pokojne vyucovat cely predmet projektovo - ak pokryje vsetko co ma v ramcich osnov daneho predmetu prebrat. Projekty su tiez skvele na medzipredmetove vztahy.
Zaklad je samozrejme detom vysvetlit co je to projekt, naucit ich ako na nom pracovat a pod., aby to robili naozaj deti a tym sa ucivo naucili a nie po veceroch nastvani rodicia ako nejaku bonusovu ulohu. To sa stale casto deje, ze je to cele zle uchopene a nepochopene - od ucitela az po rodica.
@nafka0483 áno, takto by to malo byť.. prax je iná. u nás na škole - projekty 4 ročník. Tie, ktoré robili deti samé (nakreslené, fotky, popis, zaujímavosti), tak vrátia na prepracovanie alebo za 3. Ak je projekt 3D - viditeľné, že toto nerobilo 9 ročné dieťa - za 1. Tak o čom to je?
To záleží aj od predmetu. Učila som SJL, kde projekty si neviem predstaviť a aj BIO, kde si viem predstaviť nejaké tie projekty.
Projekty sú dobré, lebo žiak sám musí vyhľadať informácie ohľadne danej témy, môže si vybrať čo je zaujímavé preňho a písať o tom. A keďže sám musí hľadať informácie, je väčší predpoklad, že viac vecí si zapamätá.
Ale napríklad len preto dať nejaký projekt na vypracovanie aby dostal žiak o jednu lepšie známku, je podľa mňa blbosť.
Dúfam, že som pomolha.
Nie je to nijako stanovené a v dobe prichádzajúceho nového kurikula už vôbec nie. Všetko sa uvoľňuje a prispôsobuje žiakovi. Nie každá téma ani každý predmet sú vhodné na výstup vo forme projektu. Možno ak využívate blokové vyučovanie. Tam sa dá prepojiť viac predmetov. Skôr by som sa zamerala na to čo to tomu žiakovi dá. Ja osobne rada robím s deťmi projekty a vidím v nich obrovský význam. Ale nie tak že bum tu máte termín a doneste z domu hotové projekty alebo ešte v skupinách. To je čistá smrť. Ale pekne na vyučovaní. Doma si len zozbierajú základné informácie (prípadne na informatike- mávala som s nimi), pripravia materiály a potom sme v škole v skupinách kompletizovali. Učiteľ by pri tejto spolupráci mal fungovať ako sprievodca a pomôcť deckám zostaviť vhodné skupiny tak, aby sa využil potenciál každého. Pri prírodovede, vlastivede som im zvykla dať aj drobnejšie projekty na doma ale potom sme to uzavreli spoločne v škole a pracovali s tým ďalej (napríklad si každý spracoval iné zviera a v triede sme ich ďalej rozdeľovali na stavovce/bezstavovce atď... ) pracovali sme s tým co vytvorili a neprednášala som ja, ale každý nám porozprával o danom zvierati, čo zistil. Sadla som si medzi deti, kládli sme mu otázky, spoločne diskutovali, na konci sme ho ohodnotili, ocenili, zatlieskali mu. Niekedy, ak niekto nedával pozor a rušil spolužiaka, dala som "prednášajúcemu" možnosť položiť mu kontrolnú otázku k téme ktorú prezentoval 😏 Decká to veľmi bavilo a samozrejme za 45 minút sme to nezrealizovali. Venovali sme prezentáciám niekoľko hodín. Ale deti si naozaj zapamätali oveľa viac faktov a hlavne, pri projektoch sa učia samostatne uchopiť problém, pomenovať ho, rozanalyzovať, vyhľadať potrebné informácie a zase syntetizovať do nejakého zrozumiteľného výstupu.
Na jednej škole sme mali celoročný jeden projekt so štvrtákmi, pričom prezentácia bola na záver roka pred rodičmi aj ostatnými učiteľmi. To už považujem v tomto veku za riadny masaker. Pre deti aj učiteľa 🫤
Na druhom stupni je to už o.k. Dcéra takto ukončovala na osemročnom gymnáziu každý rok.
Projekty sú super. Len si k nim treba niečo naštudovať, dobre naplánovať a potom ísť do toho. V procese sa najlepšie vychytávajú chyby 😉

Nie je to nijako stanovene..je to cisto na rozhodnuti ucitela
Stanovene su len pocty diktatov a pisomnych prac