Takze takto - v prvom rade ak pani ucitelka ovlada Hejneho metodu tak by nemala davat domov ulohy resp ak ano tak len s prisnym zakazom pomoci rodica a o tom by ste mali byt informovany.
Ak to dieta nevie, tak sa mu nesnaz pomoct, naviest, vysvetlit (to uz vobec nie!) alebo vyriesit za neho. Bude to skor na skodu ako pomoc, jednak dietatu popleties v hlave to ako sa to ucili v skole (to predpokladam ze ty nevies lebo tuto metodu neovladas) a na druhej strane ucitel potrebuje spatnu vazbu - to by mal mat sice pri kazdom predmete ale tu to plati este viac
.
môže byť súčin aj súčet, to už neviem čo sa aktuálne učia, ale princíp je rovnaký - dve krajné sa potom sčítajú a výsledok sa zapíše do stredného políčka medzi nimi
@maria1678 ak ste dostali ulohy resp si ma dopisat zameskane ucivo tak nech to robi dieta same a co nevie nech povie v skole ucitelke, ty mu nerad/nevysvetluj lebo to mu moze viac uskodit. Hejneho matematika je hlavne rozmyslani, vela sa pracuje s nazornymi ukazkami, pomockami atd
Ďakujem, už som to pochopila
@maria1678 viem,ze ste uz vyriesili. Len mozno taka nasa skusenost, cez ten qr kod sme teda cez apku sa dostali na web,kde sa da pozriet riesenie. Ked som pozerala postup riesenia pre rodicov, nikdy som na to nedosla. Vzdy som pozerala postupy pre ucitelov. Tak to bolo zrozumitelnejsie.
@danielaaa212 vďaka 🙂
@stormie my sme sa s Hejnym trapili u dcery 6 rokov. Ulohy kazdy den, nasobilku nevedela az do tychto prazdnin, lebo ved pani ucitelka povedala, ze netreba... V ucebnici ziadne vysvetlenie, len "vyries" a vselijake taketo ukazy ako pridala autorka. Ked dieta vypadlo kvoli chorobe zo skoly, rodic netusil, co robit. Vzorce ziadne ani vo vyssom rocniku (aby sa chudiatka deticky "netrapili" ucenim niecoho naspamat). A to skakanie z jedneho uciva na druhe a na tretie, potom zase spat k prvemu, ale vyssi level... Dcera nechapala, co sa okolo nej deje... Uz som stratila trpezlivost a prelozila ju do skoly s normalnou matikou. Cez prazdniny som jej nakazala sa doucit aj tu nasobilku, jednoducho su veci, ktore sa naspamat naucit treba a aj pamat treba cibrit.
A cuduj sa svete, zo ziacky co z matiky oscilovala medzi 2-3 je zrazu jednotkarka a to som cakala s matikou tento rok velke problemy, lebo ved vela veci riesili inak, resp. vobec. Ale zase je pravda, ze v klasickej riesia uz dva mesiace zlomky (rozne operacie s nimi), takze mala aj dostatok casu sa do toho dostat. A hlavne, ked nieco nechape, je vsetko v ucebnici vysvetlene, takze ak treba dovysvetlit nieco, viem jej pomoct.
Zase druha dcera je 5.ka a ta nema problem ani s Hejnym, ale to ona v skole celkovo. U nich ale aj ucitelka mala iny pristup, ulohy ziadne, nasobilku sa museli naucit a vsetko okolo matiky riesili v skole. Dokonca cez koronu / online vyucovanie detom zohnala klasicke pracovne zosity z matiky a riesili to, aby rodicov nezatazovala. Hejneho si dobrali po navrate do skoly s nou.




malo by to byť tak, že keď vynásobíš krajné čísla dostaneš to, čo je v svetlomodré v strede medzi nimi, čiže prvé nemá dobre, ale druhé je 1*1=1, 1*3=3
tam kde je 5ka dáte 1*1=1, 1*5=5