icon

Je môj denný príjem bielkovín pri cvičení dostatočný?

Včera o 10:37

Dobrý deň, prosím, kto sa vyzná, poraďte mi.
Pred asi 3 mesiacmi som začala cvičiť. Som samouk, cvičím doma, 3-4 x týždenne s činkami. Popri tom si chodím 3x týždenne zabehať na 30 minút, je to beh s chôdzou, beh do kopca plus občas šprinty.. nesnažím sa schudnúť, cítim, že mám viac sily a zmena je aj vizuálna. Chcela by som ale poradiť s bielkovinami, denný príjem mám od 120-140g pri hmotnosti 60kg.. Je to dostatočné množstvo pri mojom cvičení a váhe, alebo mozem ešte pridať ?
Ďakujem za všetky rady a postrehy

ss1908
Včera o 10:39

podla mna akurat

anonym_c28b4a
Včera o 10:56

áno, ideálne od 1,6 - 2 g na kg telesnej hmotnosti, takže v poriadku

mandzula
Včera o 11:05

Uz by som nepridavala. Chapem, ze dnes je vyvijany velky tlak na prijem proteinov, az casom vsak uvidime, co to spravi s oblickami ci pecenou.

autor
Včera o 11:26
@mandzula

Uz by som nepridavala. Chapem, ze dnes je vyvijany velky tlak na prijem proteinov, az casom vsak uvidime, co to spravi s oblickami ci pecenou.

@mandzula aj preto ma to zaujíma, čo už je veľa, čo je málo a čo akurát ... Pretože, aj Google píše rôzne. Ja nie som žiadny extra športovec, ale zároveň na sebe vidím a cítim, že cvičím ... Nechcem chudnúť, ani priberať, preto hľadam, čo je tak akurát ...

a0
Včera o 11:29

Pre rekreačného športovca do 2.5g/deň. Viac nepotrebuješ určite.

laskonkaa1
Včera o 11:36

140g je podla mna strop, viac by som nepridávala. Robíš to fajn.

zupka33
Včera o 11:56

Tolko bielkovin pri tvojej vahe je uplne akurat, to je okolo 2g na kg, co je pre aktivnu zenu uplne v pohode, hlavne ked robis silove aj kardio cvicenie. 🙂 Mozes kludne este trochu pridat, ak by si chcela podporit rast svalov, ale nie je to nutne, tvoje telo uz dostava co potrebuje. Dolezite je skor rozlozenie po celej dnovej dobe – tzn. bielkoviny do kazdeho jedla.

alexanderkovacs
Dnes o 01:57
@anonym_autor