icon

Má zmysel začať štúdium po štyridsiatke?

29. jan 2025

Ahojte, chcela by som pocut nazor nezainteresovanych osôb, lebo v mojom okoli su reakcie rozne 🙂 Rozmyslam, ze by som sa dala na externe studium ako ucitelka MS, mam uz za sebou jednu VS technickeho zamerania, viac ako 15 rokov pracujem ako zamestnanec v statnej sprave,nemozem povedat, ze ma praca nebavi, ale cim dalej, tym viac mam akusi potrebu si splnit sen z detstva..vzdy som chcela byt ucitelkou, ale u nas to nepripadalo do uvahy, tak som isla na inu VS a proste teraz, ked sa uz mozem rozhodnut sama by som to skusila..len uz som 40+ asi by som studovala pomaly s rovesnikmi mojich deti 🙂 myslite, ze by som mala po pripadnom uspesnom ukonceni studia sancu sa aj zamestnat, v podstate bez praxe a v pomerne vysokom vek hoci stale minimalne 20 rokov pracovneho zivota pred sebou

Strana
z2
lucka_ke
29. jan 2025

smelo do toho, ja som sa rozhodla zmeniť zameranie ešte oveľa neskôr ako ty

lupajole
29. jan 2025

Ja studujem pomaturitne studium na pedagogickej skole, mam 43 tento rok uz 44 a rozmyslam, ze skusim aj VŠ , kedze v Mš uz bude zrejme vysoka skola nutnost

vilma7
29. jan 2025

Aj ja som robila externé štúdium, ale špeciálna pedagogika, a co sa týka veľa, sme tam boli asi od 20 po 60.
Či už potom nájdeš v tomto obore uplatnenie, neviem posúdiť.

magic08
29. jan 2025

kludne do toho, ja si robim DPŠ, mam 45 r., tiez budem bez praxe, tak uvidime

lilope
29. jan 2025

Čo sa týka štúdia, ako externistka budeš mať veľa rovesníčok alebo len o pár rokov mladšie, práveže externe študujú skôr staršie ročníky ako dvadsiatnici. Čo sa týka uplatnenia, podľa toho odkiaľ pochádzaš, ale pokiaľ viem, vždy sa dá nájsť miesto. Veľa šťastia.

79zuzana
29. jan 2025