icon

Pochybnosti o vysokej škole: Mám šancu uspieť?

9. feb 2025

Chodím na VŠ už druhý ročník. Doteraz som sa vždy tešila do školy. Študujem niečo k čomu mám vzťah a baví ma, mám tam fajn kamarátky, fajn vyučujúcich…neviem čo sa stalo no v poslednej dobe ma prepadli myšlienky, že na to nemám. Že to nezvládnem dať ani na toho bakalára. Doteraz som sa tešila na to kedy mi už začne letný semester, no zrazu akoby som do tej školy ísť nechcela. Strašne sa podceňujem, mám pocit, že vôbec nie som taký dobrý študent…chcem sa snažiť ale akoby som stratila všetku chuť, motiváciu,…a ešte ma aj to pomyslenie na bakalárku strašne stresuje (a to mám ešte kopec času). Neviem prečo mám posledné dni myšlienky, že to mám vzdať a že na to nemám, že je tam kopec študentov oveľa lepších odomňa…

lindous
9. feb 2025

Nebola si náhodou na ZŠ, SŠ vždy premiantka s výbornými výsledkami, vyzdvihovaná a chválená za akademické úspechy?? Lebo aj mňa VŠ takto prefackala, zrazu to nešlo všetko tak jednoducho a nebola som vo všetkom najlepšia bez toho, aby som sa musela veľa učiť 😅 ... ale to je normálne, že sú tam študenti lepší od teba, že možno nebudeš mať zo všetkého Ačka na prvý pokus a niekedy budeš rada aj za Dčko, že aj keď ťa odbor ako taký zaujíma, nie každý predmet bude super a bude ťa baviť... nemá zmysel sa porovnávať s druhými, dôležité podľa mňa je, že študuješ to čo ťa baví a máš k tomu vzťah, zrejme to chceš aj v budúcnosti robiť a VŠ kvôli tomu potrebuješ a toho sa drž ... ak je to záležitosť pár dní, je to zrejme nejaká kríza, oddýchni si tieto posledné dni skúškového, ak už máš hotovo a uvidíš čo prinesie letný semester, bola by blbosť sa teraz len tak z ničoho nič na to vykašľať

autor
9. feb 2025