icon

Ako postupovať pri nevrátení peňazí z eshopu?

avatar
mmmonika
15. aug 2019

Kúpila som na internete tovar, vrátila som v lehote 14 dní. Obchod prijatie potvrdil, no peniaze naspäť neposlal. Už je to druhý mesiac. Ako ďalej postupovať?

Strana
z2
avatar
korunka1
15. aug 2019

Zaslať list s upozornenim, ze ak nevratia v dohladnej dobe, budes to riesit.
O aky eshop sa jedná?

avatar
mmmonika
autor
15. aug 2019

@korunka1 Ako riešiť? SOI, právnik?

avatar
korunka1
15. aug 2019

V podmienkach maju vratenie do 14 dni.neskusala si volat?

avatar
mmmonika
autor
15. aug 2019

@korunka1 Áno, skúšala, nedvíhajú a na mail nereagujú. Ešte budem volať a asi sa rovno poradím s právnikom.

avatar
korunka1
15. aug 2019

Posli rovno list na SOI. Ten eshop patri inej spolocnosti a mam taky divny pocit medzi lopatkami, ze s nimi nie je vsetko koser

avatar
liz_lemon
15. aug 2019

@mmmonika ako si platila za tovar?

avatar
mmmonika
autor
15. aug 2019

@liz_lemon Cez internet banking.

avatar
liz_lemon
15. aug 2019

@mmmonika aha, tak nic

avatar
iwettka30
15. aug 2019

O aký eshop ide?

avatar
mmmonika
autor
Autor odpoveď zmazal
avatar
anethka
16. aug 2019

Pred rokom som mala tiež takúto skúsenosť. Peniaze dodnes nemám. Písala som aj SOI, snažili sa mi pomôcť, ale okrem pokuty pre obchod mi s tým nepomohli. Už by mohol pomôcť len súd. Zatiaľ som sa k tomu nedostala, ale zvažujem. Ide o cca 50 €.

avatar
mmmonika
autor
16. aug 2019

@anethka Ďakujem za odpoveď. Prosím ťa, akou formou si kontaktovala SOI? List, mail?

avatar
liz_lemon
16. aug 2019

@mmmonika mala si platit kartou, vzdy plat kartou ked objednavas cez net, vtedy sa s tym este da nieco robit prostrednictvom banky, resp. kartovych spolocnosti

avatar
anethka
16. aug 2019

@mmmonika Najprv telefonicky - poradila som sa ako postupovať, potom prostredníctvom formulára na ich web stránke:
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-stazno...
Všetko Ti do telefónu podrobne vysvetlia, bez obáv zavolaj, tč. je uvedené v kontaktoch (v pravo hore, keď klikneš na link, čo som uviedla)

avatar
anethka
16. aug 2019

@mmmonika Skúšala som zavolať na t.č. obchodu, ktorý uvádzaš, https://www.estory.sk/kontakty/
kontakt je uvedený v ľavo dole, dlho zvonilo, nik nebral, no nakoniec telefon zdvihol nejaký pán, Skús zavolať z iného čísla a dlhšie nechaj vyzváňať, počkaj, kým zodvihne...

avatar
mmmonika
autor
16. aug 2019

@anethka Práve aj mne zdvihol. Vraj sa na to pozrie.

avatar
anethka
16. aug 2019

@mmmonika držám palce a verím, že to doriešia. Možno na to len pozabudli. 😉

avatar
mmmonika
autor
22. aug 2019

@anethka Stále nič, už mi ani nedvíhajú.

avatar
korunka1
22. aug 2019

@mmmonika skús zavolať na SOI, čo Ti povedia. Príp. hoď na nejakú stránku nech sa ti ozvú ďalší podvedení, aby ste podali spoločnú žalobu..ale toto skús dať do skupiny právneho poradenstva, oni sú isto zdatnejší

avatar
veronika9797
22. aug 2019

Ahojte riesim podobny problem. Objednala som autosedacku, zaplatila kartou. Sedacku uz nemali ani od poredajcu jubiz nevedeli zohnat, tak sme sa dohodli, ze objednavku zrusime a peniaze mi vratia do 7.dni. Ked uz presiel 10 den.to som im uz pisala 3 mail, kedze to.ignorovali a potom odpisali ze sa ospravedlnuju ale ze v kratkom case mi peniaze zaslu. Dnes uz je 17 den co som mala.mat peniaze na ucte...co teraz robit. Ode o 100 eur, pre niekoho je to LEN ale pre nas s 2 detmi na rodicaku je to dost...ide o stranku buggies.sk

avatar
korunka1
22. aug 2019

@veronika9797 ak si platila kartou, rieš to cez banku/kartovú spoločnosť

avatar
mmmonika
autor
22. aug 2019

@korunka1 Ďakujem. Už som kontaktovala SOI, aj skupinu právneho poradenstva.

avatar
mmmonika
autor
22. aug 2019

@veronika9797 Ach jaj. To je dosť veľa. U mňa je to niečo cez 50 Eur.

avatar
veronika9797
22. aug 2019

práve vrátili , uf...bolo načase :/

avatar
mmmonika
autor
22. aug 2019

@veronika9797 Tak fajn.

avatar
sivana09
22. aug 2019

@mmmonika ak mas este stále problém a obchod s tebou nekomunikuje, mozes elektronicky podat na sud navrh na platobny rozkaz, dolozit ich obchodné podmienky, fakturu, doklad o zaplateni... Pripočítas si k tomu náklady na podanie platobného rozkazu.. mozes aj nejake percentna z omeskania a musia vratit.. ak nevratia, podas za dalsi poplatok navrh na exekuciu a vratenie penazi mas takmer iste.. (samozrejme priratas zase poplatok aby si nic nestratila)
Pre vela ludi to znie ako strasiak, ale pisem z vlastnej skusenosti, ak predavajuci nekomunikuje a ty sa nemozes doziadat svojich peňazí, je to spravna cesta

avatar
mmmonika
autor
22. aug 2019

@sivana09 Super, ďakujem za radu, skúsim.

avatar
anethka
22. aug 2019

@sivana09 tebe sa to takto podarilo vymôcť? Aj s tými poplatkami za omeškanie? Mám totiž podobný prípad, ktorý sa ale už ťahá rok a pol...

avatar
sivana09
22. aug 2019

@anethka ano, podarilo, aj so vsetkymi poplatkami.. na to konanie je myslim mesacna lehota a uz po novom je tam aj to ze ak si to predavajuci neprecita do nejakej lehoty, povazuje sa za precitane. Ak mas podany navrh na vydanie platobneho rozkazu a rok a pol sa nič nedeje, niekde je chyba, zadaj novy a započítaj vsetky poplatky a spomen tam predchádzajúci návrh

avatar
mmmonika
autor
27. aug 2019

Peniaze mám naspäť na účte. 😉

Strana
z2