Benzínové verzus naftové SUV
Ahojte.Potrebujem poradit ake auto kupit,mensie SUV...na chodenie do prace a raz za mesiac dialnica tak 1000km co je vhodne benzin alebo diesel?
Určite benzín, ale keďže ide o suv tak motory minimálne 1.6 aby boli.. Nekupuj 1.2
@jeanbalage vyberal by som skor konkretny motor z modelu, ktory si vyberies. U dieselov je nevyhodou dalsi (navyse) zlozity emisny system SCR (vstrekovania AdBlue, mocoviny). U PSA (Peugeot, Citroen, Opel, plus niektore spolocne modely aj Fiat, Toyota) aut sa malokedy dozije viac ako 150 tis.km a [nielen] znackove servisy to vymienaju komplet (cela AdBlue nadrz aj s cerpadlom, meranim hladiny a elektronikou) za cca 1000€.
Napis rozpocet,môzem odporucit Subaru XV 1,6 benzin.Manzelka na nom jazdi cca.6 rokov.Nie je to trhac asfaltu,ale spolahlivo ta odvezie,kam potrebujes.Priemerna spotreba 7,4.Ma manual,auto ma aktualne 90k km a vymienal som len olej a brzdy.Ak budes jazdit casto aj po dialnici,
pozri asi dvojliter,ten je vsak len s automatom.
Urcite nie naftu,tie motory su velmi kazove.
Takto vyzera:
https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-xv-20-sw...
Par rokov som jazdil aj na Suzuki SX4,neviem ci sa da povedat,ze je to SUV,ale mal 4x4 verziu,benzin,citelne zivsie,nez Subaru,ale menil som zadne pruziny,auto malo asi 60k km a trosku slzila prevodovka,vsetko chyby od vyroby a nasiel som ich,ako minusy pri recenziach.Rozculovalo ma odomykanie dveri,ked som otvoril kufor,nasledne sa nedali otvorit dvere,musel sa kufor zatvorit.Okrem strun na tlmicoch dom za 5 rokov menil len brzdy a baterku.
Ak mas väcsi rozpocet pozri RAV4,tiez len benzin.
Zober si niekoho na obhliadku,co sa autam rozumie.Drzim palce🍀
@tundra to je celkom dosť spotreba podľa mňa na taky motor. My mame takú spotrebu v lete na mazde cx-5
Len si treba uvedomit, ze vsetky atmosfericke motory - bez turba (v tomto pripade hovorime o benzinovych) su az do objemu 1,6 (az 1,8) len pre pokojneho/defenzivneho vodica nepozadujuceho od auta silny zatah. Pri plnom zatazeni (4 osoby plus nejaka batozina) nedostatocny krutiaci moment/vykon citit a nie su velmi vhodne na caste rychle (kopcovite) dialnice pri vacsom obsadeni (nalozeni) auta.
Oni to daju, ale treba ich vytacat do vysokych otacok a potom rastie diskomfort (hlucnost) aj spotreba.
A nad plug in hybrid neuvažujete? Teda ak máš možnosť nabíjania.
@13uzivatelka11 ked manzelka jazdila do kopca,kazdy den cca.6km,bola spotreba 8,6.Teraz uz jazdi viac po rovine a je to liter menej.Niekedy aj 7,4😂.Suzuki malo 6,5,na Toyote 2,0 nafta 7,0l.
Teraz som kupil Subaru Impreza 1,5 AWD benzin,po tyzdni spotreba 7,6.Ma 200k km,ale velmi slusny stav...
Testoval som novy Prius 2,0 Plug in hybrid,pisu 1,0 spotreba,v skutocnosti mas priemer okolo 5,0litrov...
@tundra presne tak. Spotrebu treba posudzovat nie podla palubneho pocitaca, ani "podla natankovania" (od plnej do plnej na jednorazovej dlhej ceste v konkretnom rocnom obdobi v konkretnom zlozeni mesto/mimomesto/dialnica), ale zapisanim si stavu km pri takmer prazdnej nadrzi, dlhodobym jazdenim (minimalne mesiace az rok/y) a pri podobnom stave nadrze odcitanim km a vypocitanim skutocnej spotreby paliva. Potom vyjdu na beznych benzinovych autach realne spotreby okolo 7 - 8 - 9 l/100km (na hybridoch a dieseloch povedzme okolo 6), ziadne zazraky 2,8 az 4,9 ako niektori (a vyrobcovia) udavaju. Ano, mozu mat NIEKEDY (za specifickych podmienok) kratkodobejsie take spotreby, ale rozhodne to nie je celkova dlhodoba spotreba auta v zmiesanom rezime prevadzky leto/zima, rovina/kopce, mesto/mimomesto/dialnica, velmi rychla jazda, len vodic/plne nalozene auto...
@madeincssr uz asi 8-9rokov mam apku Spritmonitor,kde pisem spotrebu,naklady na servis...Napr.na Lexuse mam dlhodobu spotrebu do 10 litrov.Je to osemvalec 4,6l,jazdim väcsinou len na Slovensko.Podla vyrobcu 13 dialnica,17 mesto.Viac,ako 12l som este nemal...Foto z apky,spotreba Toyoty Avensis
Tak appka je HB Spritverbrauch,verzia 12.9.
@tundra no ved, toto je presne ten specialny rezim prevadzkovania auta (auto jazdiace len dlhsie trasy, ziadne caste starty, ziaden studeny motor...), kedy nemozno hovorit o celkovej dlhodobej priemernej spotrebe auta v zmiesanom rezime.
@jeanbalage skor chcem nieco nove do 20 000 e nemusi to byt velke ako ateca ale ani nie male ako taigo
Kamiq alebo Arona. Ale rozpocet (najma na vacsi ako zakladny benzinovy preplnany trojvalec 1,0 TSI) asi nepostaci.
Ak by to nemyselo byt "SUV", popozeraj aj Scalu.
@jeanbalage za 20k ja osobne nedokazem kupit nove auto v kategorii,ktoru spominas.To, co ma oslovuje sa pohybuje daleko cez 40k.Ceny su uplne sialene,Rav4 od Toyoty zacina niekde na 37k a je to import.V Toyote zacina na 42k Fr🙈.
Uvidime co spravi s cenami clo z USA...
Ja tiez uz dlho uvazujem nad kupou auta,ale mam na com jazdit,tak cakam😂...
@tundra ja sa teraz na seba hnevám, že som nechcela predať auto ked malo 5-6 rokov, ale čakala som a teraz bude mať 10 a ceny sú strašné. Vtedy keby predám toto za možno 3-4 tisícky mám nové. Teraz je to šialené, malé autá ako Corsa, Fabia 19 tisíc a vyššie, SUV 25 000 a vyššie. Teda tiež vyčkávam čo bude.
@zarrinka najhorsie je,ze aj jazdenky,premiovky co fakt vydrzia,tak ceny isli brutalne hore.Napr.Lexus RX400 hybrid rocnik okolo 2008-2009 najazd 170-200k km stoja okolo 10-12k Fr.To co ma dobru cenu je v priebehu 1-2 dni prec.V roku 2019 som kupil Suzuki SX4 za 5500fr,buchnute zo zadu,56k km,minuly rok som ho predal s 86k km za 6000Fr.
Tak uvidime,ako sa trh vyvinie...,ale dobre uz bolo..
Takze benzin alebo skor diesel? A aky motor najlepsie? Spotreba ma nejak nezaujima ale spolahlivost motorizacie...tie trojvalce ako 1.2 puretech recenzie katastrofa
Za 20k ti nove SUV s inym ako zakladnym motorom neviem poradit. Ano, PSA 1.2 Puretech-u (prvej generacii s rozvodovym remenom v oleji) by som sa aj ja vyhol, ale VW koncernove 1.0 TSI by som nezatracoval (na prevazne mestske/primestske jazdenie s autom primeranej velkosti/vahy).
Inak len peknu jazdenku hladat - a tu sa zamerat tiez skor na rocnik, najazd, vydareny motor a najma top stav (a pomer hodnota/cena). Na vacsinou mestske/primestske jazdenie a obcas dovolenka zvol benzin. Ak pozadujes lepsi tah, tak preplnovany (turbo).
@madeincssr Zvladne taky 1.0 TSI aj 1000 km mesacne na dialnici? Alebo to uz radsej diesel?
Arona ma tiez tuto motorizaciu,este sa mi pozdava Stonic od Kie
Má to SUV aj nejaký dôvod alebo to má byť len imidžovka? Lebo inak je SUV len horšie auto za vyššiu cenu (vrámci svojej značky). Viac žerie, má menší kufor a horšie sa ním parkuje. Ale zase stojí viac. 🤷🏼♀️ Nie, nezávidím, mám SUV a práve preto tvrdím, čo tvrdím. Ale je krásne, to áno...
@jeanbalage zvladne, poprecituj testy a recenzie na Skoda/VW/Seaty s motorom 1.0 TSI. Skor bude zivsie ako atmosfericke stvorvalce az do objemu cca 1.6, ktore je v kopcoch a/alebo pri plnom nalozeni trosku dychavicne, alebo ich treba vytacat.
@jeanbalage pozri tento Yaris Cross,trochu cez tvoj rozpocet,ale mozno stoji za pozretie...
https://www.autovia.sk/osobne-auto/toyota-yaris...
ja som za benzín - veľa veľa musíš najazdiť, aby sa ti vyplatil diesel 🙂 my máme toyotu chr z áčiek (kupovaná ako 2ročná) doteraz sme s ňou nemali žiaden problém, žiaden servis a do mesta aj na chatu aj k moru je perfektná - nikdy nás nesklamala, nekazí sa a nevyžaduje špeciálne servisy alebo tak podobne - úplne chutné auto do mesta aj na trip


Po meste skôr benzín, na dlhšie trate diesel