icon

Dentálne hygienička - štúdium

emma673
9. feb 2018

Ahojte, aké vzdelanie je potrebné pre prácu DH?
Stačí po ukončení SZŠ iba niaká nadstavba?

Strana
z2
karamel
9. feb 2018

Ano, treba studovat DH v Presove 3 roky, je to nadstavba

emma673
autor
9. feb 2018

@karamel počula som že, sa dá urobiť iba kurz. No neviem, či je to pravda.

karamel
9. feb 2018

@emma673 je to hlupost, ziadny kurz DH neexistuje 🙂

juzienka
Autor odpoveď zmazal
agikaku
9. feb 2018

Štúdium v Prešove, bakalárske. Moja dcéra to vyštudovala a pracuje ako dentálna hygienička.

mogaa
9. feb 2018

Existuje kurz a po skončení je možné robiť dentálnu hygienu. Je dosť drahý a dosť ťažký.Kamarátka na ňom bola - z roboty boli 3 zubné sestričky (platil zamestnávateľ) a záverečné skúšky urobila jedna. A drilovali sa všetky. Väčšina z tých čo chodili, záverečné skúšky neurobila. Takže nie je to kurz ktorý si zaplatíš a nejako s odretými ušami prejdeš.

emma673
autor
9. feb 2018

@mogaa vieš mi dať typ kde sa ten kurz dá urobiť? Na Google nemôžem nič nájsť ...

juzienka
Autor odpoveď zmazal
bale1rinka
27. feb 2018

@emma673 kurz voláky je neviem ako sa volá ale to nieje dentálna hygiena a ani nemáš také kompetencie robiť to čo dentálny hygienik, dentálny hygienik je myslím 4 ročné štúdium...

lucianak
9. jún 2019

Dá sa spraviť kurz preventistiky, ale to môžeš robiť len motiváciu a inštruktáž. Trvá to 3 týždne a robí sa v Prešove. Pokiaľ chceš študovať DH, tak riadne na vysokú školu 3 roky denné alebo 4 roky externé štúdium v Prešove.

lenka155
22. sep 2021

@bale1rinka preventistka?

yvoneta
11. jan 2022

@agikaku môžem sa spýtať, ako ďalej po vyštudovaní, to musí mať živnosť, alebo lekár zubár zamestná vo svojej ambulancii? Ako to je teda v praxi? Ďakujem

agikaku
15. jan 2022

@yvoneta Dcéra ukončila dentálnu hygienu 3 roky bakalár, pracuje pri zubárka ako dentálna hygienicka, nie živnosť nemá, pracuje na zmluvu. Má svoju miestnosť, kde vykonáva dentálnu hygienu. Je spokojná.

aimy11
2. jan 2023