icon

Hyundai Tucson verzus Škoda Kodiaq

avatar
mijama29
1. máj 2025

Ahojte chcela by som rada od nejakeho servisaka, pripadne človeka, čo má naozaj skúsenosť s obomi a vyzná sa.
Mali sme hyundai I35 tá bola fajn, vymenili sme za tucson, po dvoch rokoch odisiel motor na diaľnici,no stále sme vrážali do nového autá. Hneď po skončení záruky odisli aj nejaké senzory skoro 2000e islo do toho. Teraz po 4 mesiacov zas treba vraziť ďalšie 2000. Oproti I35 kde sme za 5 rokov menili brzdy, tak a tucsonom vkuse niečo. Teraz tiež nepocuvam nič lepšie na tie nové tucsony. Rozhodli smw sa zas auto vymenit za nové, keďže chodime pravidelne na dlhe cesty a auto je našou každodennou súčasťou. Zvažovali sme opäť hyundai tucson limitku anniversary, ale recenzie nič moc, tak sme zacali uvažovať nad skoda kodiaq? Bola by to lepšia voľba čo sa týka kvality spoľahlivosti atd? Alebo ešte horšie ? Prosím nepíšte mi subjektívne pocity na značky atd. To mi nepomoze,prosím reálne zhodnotenie človeka, ktorý vie o čom píše. Pripadne aké ine by ste poradili vzhladom na kvalitu, suciastky atd. V tejto cenovej triede SUV. Ďakujem

avatar
madeincssr
1. máj 2025

Mozno postudujte recenzie na aktualne Toyoty (napr. RAV4). Vo vseobecnosti su auta dnes extremne komplikovane (ekologia, legislativa, maximalne vybavy), co dlhodobej bezporuchovosti rozhodne neprispieva. A aj servisaci niekedy tapaju (na zlozite elektronicke systemy a datove komunikacie uz by bolo treba VS elektronika s osciloskopom) a tak menia "vsetko mozne" na naklady zakaznika.
U kazdej kupy je dôležité zvolit dlhodobo spolahlivy motor (studium fora danej znacky).

avatar
selena_luna
1. máj 2025

Brat ma kodiaqa a je velmi spokojny, ma ho na caste cesty po dialnici. Ja som mala tuscon, bola to laska, ale na to ake je to hebedne auto ma neuveritelne maly kufor.

avatar
tundra
1. máj 2025

Mas velmi zlu osobnu skusenost a napriek tomu uvazujes,ze si to auto znovu kupis.
Z tych dvoch je za mna Kodiaq lepsia varianta.
Nepises o motorizacii,co je tiez dost podstatne.
Hyundai je najhorsi v casovom rebricku dodavania nahradnych dielov,to mi nedavno povedal majitel autolakovne.
@madeincssr to trafil presne,dnes nemas zaruku spolahlivosti pri ziadnej znacke,preto si napr.20-30 rocne Toyoty Landcruiser drzia ceny 30k a viac,lebo dnes nikto,tak bezporuchove a spolahlive auto,nedokaze vyrobit.
Moje osobne odporucanie,skus pozriet Subaru Forester,Toyotu Rav4.
Drzim palce pri vybere.

avatar
nahodnemeno
1. máj 2025

poslednu dobu tiez vela pozeram recenzie o autach, najviac sa mi pacili a aj si planujem kupit jedno z nasledovnych : Toyota RAV4 (asi najlepsie auto), Subaru Forester r.25 , Subaru Crosstrek alebo Mazda CX5

avatar
mijama29
autor
1. máj 2025
@tundra

Mas velmi zlu osobnu skusenost a napriek tomu uvazujes,ze si to auto znovu kupis.
Z tych dvoch je za mna Kodiaq lepsia varianta.
Nepises o motorizacii,co je tiez dost podstatne.
Hyundai je najhorsi v casovom rebricku dodavania nahradnych dielov,to mi nedavno povedal majitel autolakovne.
@madeincssr to trafil presne,dnes nemas zaruku spolahlivosti pri ziadnej znacke,preto si napr.20-30 rocne Toyoty Landcruiser drzia ceny 30k a viac,lebo dnes nikto,tak bezporuchove a spolahlive auto,nedokaze vyrobit.
Moje osobne odporucanie,skus pozriet Subaru Forester,Toyotu Rav4.
Drzim palce pri vybere.

@tundra dovod je ten, že manzel je polovicu času mimo a veľakrát ostáva aj auto aj servis na mna hyundai mame najbližšie a tým pádom s dvomi detmi ísť zaniest auto a vrátit sa je pre mna najvýhodnejšie z tejto stranky. Do aut sa nevýzname napriek tomu, že najazdíme 150 000km za 4-5 rokov vôbec nebiem čo pozerat. Na čo dať pozor pri takommnozstve značiek a modelov. Preto ma predpokladam tieto rady nasmerujú na mensi okruh toho čo pozrieť a zvazit.

avatar
nahodnemeno
1. máj 2025

ja som pocula ze korejske kia a hyundai uz zacinaju byt nespolahlive, naopak japonci - hlavne toyota , mazda, subaru, ale aj honda, davaju trendy a je na nich spolah..

avatar
tundra
1. máj 2025
@mijama29

@tundra dovod je ten, že manzel je polovicu času mimo a veľakrát ostáva aj auto aj servis na mna hyundai mame najbližšie a tým pádom s dvomi detmi ísť zaniest auto a vrátit sa je pre mna najvýhodnejšie z tejto stranky. Do aut sa nevýzname napriek tomu, že najazdíme 150 000km za 4-5 rokov vôbec nebiem čo pozerat. Na čo dať pozor pri takommnozstve značiek a modelov. Preto ma predpokladam tieto rady nasmerujú na mensi okruh toho čo pozrieť a zvazit.

@mijama29 este skus pozriet Toyota Corolla Cross,je mensia od Rav4.Treba sa ist odviezt a uvidis,ako sa ti bude pacit.
https://nove.toyota.sk/ponuka/toyota-corolla-cr...

avatar
lubina2
1. máj 2025

Ja by som pozrela Toyotu, napr Rav4.. Máme toyotu 9 rok a musím poklopat, zatiaľ žiadna investícia okrem povinných servisných.. Tiež mame vyse roka Subaru outback a tiež je to veľmi dobre auto.. Japonci si zatiaľ držia kvalitu..

avatar
martin8891
1. máj 2025

U mna bez vahania kodiaq. Skodovky su fajn auta, kvalitne, servis v dobrych cenach a hlavne vyborna dostupnost dielov. Treba vybrat dobry motor. Podla tych km co pises ze za 4-5rokov 150tis. tak urcite diesel a ja by som dal dvojliter urcite. Kia hyundai co ja viem moc im nefandim tomu by som sa vyhol a japonske auta su fajn kvalitne len za servis a opravy si priplatis urcite viac ako u skodovky. Ja osobne by som sa vyhol este dacii, peugeotu a dalsim francuzskym autam... Fiat tiez ee. Samozrejme su ludia co maju aj tieto znacky a nedaju na ne dopustit ale co ja poznam tak vacsinou nespokojni. Kukni si aj rebricky spolahlivosti konkretnych modelov nad cim uvazujete. Jedna znacka moze mat jeden model velmi spolahlivy a iny velmi kazovy... Cize nieje to len k znacke ale aj o modeli. U mna je skodovka dobra volba ktorou nic nepokazis. A dalsia vec je predaj auta po par rokov ked budes chciet menit. Skodovku lahsie predas ako kiu, daciu, hyunday a hlavne si dobre drzia ceny

avatar
e1h
2. máj 2025

Ja začnem z iného konca. Na jednej strane nemáte problém si kúpiť SUV, na druhej strane vám vadia opravy za povedzme 2000 eur. Netvrdím, že to je málo peňazí, ale ak má niekto na opicu, musí mať aj na banány. V tejto cenovej hladine jedna oprava mimo záruky stojí takéto peniaze, s tým sa treba zmieriť.
Každopádne, ak chcete znížiť prevádzkové náklady, tak odporúčam kúpiť niečo, čo nie je SUV. Pre rodinu ideálne veľkého kombíka. Pri identickom motore len na PHM máte za tých 150 tisíc km úsporu okolo 2200-3400 €, v určitých prípadoch ešte viac. Ďalej sú tam o málo nižšie náklady na pneumatiky, prezutie, brzdy, poistky, čo sú behom pár rokov ďalšie minimálne stovky, ktoré nenecháte v servise a poisťovni. A nakoniec je rozdiel aj v obstarávacej cene vozidiel. Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel alebo neťaháte loď, tak sadnite si do Superba alebo Passata a pochopíte, že to SUV vlastne nepotrebujete.
Čo sa týka samotných áut, či k Hyundai nemám čo napísať, nejazdil som na nich, ale pri kórejskej značke treba počítať v určitých prípadoch dlhším časom na dodanie náhradného dielu. Nehovorím o brzdách a bežnom spotrebnom materiále, ale aknsa náhodou pokazí nejaká riadiaca jednotka, tak na tú si pravdepodobne počkáte. V tomto smere má Škodovka ako lokálne vyrábaná značka určite navrch. Ďalšia vec je záruka. Neviem ako u Hyundai, ale Škodovky si viete objednať s 5 ročnou / 150 tisíc km rozšírenou zárukou a tiež aj s predplateným servisom. Ak viete, že auto každých 5 rokov vymeníte, tak je to perfektné riešenie bez nečakaných extra nákladov. Treba ale dodať, že aktuálny Kodiaq II je na trhu ešte iba krátko, preto by som počkal minimálne na druhý rok jeho výroby, kedy sa už väčšina drobných detských chorôb nového modelu vyrieši. Ale ešte raz, ak riešite, že tie banány sú drahé, tak zvážte hlavne návrat od SUV ku klasickým autám. Tie mimoriadne opravy tam nie sú lacnejšie, ale počas tých 150 tisíc km vám ostanú vo vrecku tisíce.

avatar
martin8891
2. máj 2025
@e1h

Ja začnem z iného konca. Na jednej strane nemáte problém si kúpiť SUV, na druhej strane vám vadia opravy za povedzme 2000 eur. Netvrdím, že to je málo peňazí, ale ak má niekto na opicu, musí mať aj na banány. V tejto cenovej hladine jedna oprava mimo záruky stojí takéto peniaze, s tým sa treba zmieriť.
Každopádne, ak chcete znížiť prevádzkové náklady, tak odporúčam kúpiť niečo, čo nie je SUV. Pre rodinu ideálne veľkého kombíka. Pri identickom motore len na PHM máte za tých 150 tisíc km úsporu okolo 2200-3400 €, v určitých prípadoch ešte viac. Ďalej sú tam o málo nižšie náklady na pneumatiky, prezutie, brzdy, poistky, čo sú behom pár rokov ďalšie minimálne stovky, ktoré nenecháte v servise a poisťovni. A nakoniec je rozdiel aj v obstarávacej cene vozidiel. Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel alebo neťaháte loď, tak sadnite si do Superba alebo Passata a pochopíte, že to SUV vlastne nepotrebujete.
Čo sa týka samotných áut, či k Hyundai nemám čo napísať, nejazdil som na nich, ale pri kórejskej značke treba počítať v určitých prípadoch dlhším časom na dodanie náhradného dielu. Nehovorím o brzdách a bežnom spotrebnom materiále, ale aknsa náhodou pokazí nejaká riadiaca jednotka, tak na tú si pravdepodobne počkáte. V tomto smere má Škodovka ako lokálne vyrábaná značka určite navrch. Ďalšia vec je záruka. Neviem ako u Hyundai, ale Škodovky si viete objednať s 5 ročnou / 150 tisíc km rozšírenou zárukou a tiež aj s predplateným servisom. Ak viete, že auto každých 5 rokov vymeníte, tak je to perfektné riešenie bez nečakaných extra nákladov. Treba ale dodať, že aktuálny Kodiaq II je na trhu ešte iba krátko, preto by som počkal minimálne na druhý rok jeho výroby, kedy sa už väčšina drobných detských chorôb nového modelu vyrieši. Ale ešte raz, ak riešite, že tie banány sú drahé, tak zvážte hlavne návrat od SUV ku klasickým autám. Tie mimoriadne opravy tam nie sú lacnejšie, ale počas tých 150 tisíc km vám ostanú vo vrecku tisíce.

@e1h z vacsej casti suhlasim s tvojim komentom. Ze SUV su drahsie, poistky, pneu atd...a lepsie nekupovat hned najnovsi model a pockat si kym sa vychytaju chyby atd... Ale mozno chcu SUV lebo chodia sem tam aj na neaku chatu do terenu atd. V SUV sedis vyssie je to aj pohodlnejsie. A podla mna opravy za 2000eur su vela na aute kde len skoncila zaruka teda ma iba par rokov je ako nove. A vela dielov je rovnakych na suv a na osobne. Napr kodiaq a superb ked si vezmes tak motori, tie iste, elektronika ta ista...

avatar
zelenydudlik
2. máj 2025

My máme tucsona anniversary len pár dní ,je to nádherné auto benzín,MT 6, mali sme Hyundai Konu 1.0 t gdi 6,5 roka ,to auto bolo bezproblémové síce len 46 000 najazdené ale jediné čo tam menili je olej filtre.Pri kone sme boli boli spokojní so značkou tak sme u nej ostali.

avatar
zelenydudlik
2. máj 2025

@mijama29 mali ste tucsona aký ročník?

avatar
mijama29
autor
2. máj 2025
@e1h

Ja začnem z iného konca. Na jednej strane nemáte problém si kúpiť SUV, na druhej strane vám vadia opravy za povedzme 2000 eur. Netvrdím, že to je málo peňazí, ale ak má niekto na opicu, musí mať aj na banány. V tejto cenovej hladine jedna oprava mimo záruky stojí takéto peniaze, s tým sa treba zmieriť.
Každopádne, ak chcete znížiť prevádzkové náklady, tak odporúčam kúpiť niečo, čo nie je SUV. Pre rodinu ideálne veľkého kombíka. Pri identickom motore len na PHM máte za tých 150 tisíc km úsporu okolo 2200-3400 €, v určitých prípadoch ešte viac. Ďalej sú tam o málo nižšie náklady na pneumatiky, prezutie, brzdy, poistky, čo sú behom pár rokov ďalšie minimálne stovky, ktoré nenecháte v servise a poisťovni. A nakoniec je rozdiel aj v obstarávacej cene vozidiel. Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel alebo neťaháte loď, tak sadnite si do Superba alebo Passata a pochopíte, že to SUV vlastne nepotrebujete.
Čo sa týka samotných áut, či k Hyundai nemám čo napísať, nejazdil som na nich, ale pri kórejskej značke treba počítať v určitých prípadoch dlhším časom na dodanie náhradného dielu. Nehovorím o brzdách a bežnom spotrebnom materiále, ale aknsa náhodou pokazí nejaká riadiaca jednotka, tak na tú si pravdepodobne počkáte. V tomto smere má Škodovka ako lokálne vyrábaná značka určite navrch. Ďalšia vec je záruka. Neviem ako u Hyundai, ale Škodovky si viete objednať s 5 ročnou / 150 tisíc km rozšírenou zárukou a tiež aj s predplateným servisom. Ak viete, že auto každých 5 rokov vymeníte, tak je to perfektné riešenie bez nečakaných extra nákladov. Treba ale dodať, že aktuálny Kodiaq II je na trhu ešte iba krátko, preto by som počkal minimálne na druhý rok jeho výroby, kedy sa už väčšina drobných detských chorôb nového modelu vyrieši. Ale ešte raz, ak riešite, že tie banány sú drahé, tak zvážte hlavne návrat od SUV ku klasickým autám. Tie mimoriadne opravy tam nie sú lacnejšie, ale počas tých 150 tisíc km vám ostanú vo vrecku tisíce.

@e1h mať v dnešnej dobe na auto za 28 tisic to je nejaký nadpriemerný luxus ? A keď mám na splátku mesačnú tak to znamená, ze musím mat 3 mesiace po sebe a tesne po skončení záruky 2000 eur každý mesiac na opravy ?? Tolko opráv hned po skončení záruky je akože normálne a ja musím na to proste mat? Lebo som si kúpila SUV ….toto SUV nie je naše prvé a mame SUV z dovodu, že sme obaja vysoky jazdíme dlhe trasy, a nizke autá sú nám nepohodlne, okrem toho po akých cestách jazdíme. .. By som to slušne zhrnula, že podľa vás som divná ja a podľa mna je divný tento váš názor ..
Kazdopadne ďakujem za názor, ktorý mi vlastne ničím nepomohol, ale ok.

avatar
mijama29
autor
2. máj 2025
@zelenydudlik

@mijama29 mali ste tucsona aký ročník?

avatar
mijama29
autor
2. máj 2025
@zelenydudlik

My máme tucsona anniversary len pár dní ,je to nádherné auto benzín,MT 6, mali sme Hyundai Konu 1.0 t gdi 6,5 roka ,to auto bolo bezproblémové síce len 46 000 najazdené ale jediné čo tam menili je olej filtre.Pri kone sme boli boli spokojní so značkou tak sme u nej ostali.

@zelenydudlik zvažovali sme ho odhovoeili nás a najviac od konkretne benzinu vraj zožerie aj viac ako 8 litrov oleja za rok

avatar
marca12
2. máj 2025

@mijama29 Aj kodiaq ma nejaku vyrobnu vadu a kazi sa. Kamos robi v skode a neodporuca ho.

avatar
madeincssr
3. máj 2025

@mijama29 problem je, ze o aktualnej generacii Kodiaq sa este vela nevie (je prilis cerstva). Prva generacia mala z pohladu spolahlivosti dobre renome.
A Karoq alebo sestersky Seat Ateca ste neuvazovali? Krasna je aj Cupra Formentor (znacka Seatu), ale nie su to az take velke (dlhe) auta ako Kodiaq.
Zaver: chodte popozerat do Toyota a Seat/Cupra salonov, ci nerozsirite vyber.

avatar
e1h
3. máj 2025

@martin8891 nikde som netvrdil, že náklady na prípadnú nečakanú opravu sú v prípade "klasického" auta oproti SUV nižšie, písal som o tom, že jeho prevádzkové náklady sú nižšie a to čo ušetríš oproti SUV na týchto nákladoch za X rokov, môžeš odložiť bokom a použiť na tú prípadnú nečakanú opravu mimo záruky. Samozrejme ak SUV nevyhnutne potrebujú z nejakého dôvodu, tak je to ich rozhodnutie, ale 20+ rokov dozadu bol SUV na Slovensku takmer neznámy pojem a z nejakého záhadného dôvodu ľudia vedeli fungovať aj bez nich. 🙂

@mijama29 evidentne kosa narazila na kameň. Ja som nikde nepísal o nadmernom luxuse, to ste si v hlave poskladala sama. Ale viete čo? Vlastne máte pravdu. Auto je všeobecne luxus a to obzvlášť na Slovensku. Ale toto nebolo pointou, ja som písal o tom, že ak je pre vás po piatich rokoch problém zaplatiť 2 tisíc eurovú opravu na aute za 40+ tisíc, tak asi by ste si nemali kupovať auto, ktoré má oproti "klasickým" autám jednoznačne vyššie prevádzkové náklady. Inak povedané, nekupujte si auto nad svoje pomery, ak potom riešite ani nie moc vysoké náklady na opravu.
Žiaľ, namiesto toho, aby ste sa snažila pochopiť to čo píšem, ste sa iba urazila. Ale riešenie som vlastne napísal: kúpte si auto, ktoré je v záruke a hneď ako záruka skončí, treba zase presadnúť do nového, resp. kúpte si auto, ktorého prevádzka (kúpa, PHM, poistky, servis a mimozáručné opravy) zvládne váš rozpočet!
A zároveň musíte pochopiť, že na aute sa môže pokaziť hocikedy a hocičo, čo je medzi prednou a zadnou ŠPZ a to aj opakovane. Ak máte problém sa s tým zmieriť, môžete jazdiť s MHD, autobusom, vlakom, letecky. A argument, že sa v bežnom aute kvôli vašej výške nezmestíte, mi sem vôbec nepíšte! Ľudia kedysi jazdili do Juhoslávie na starej MB-čke, niektorí ľudia aj vo Fiate 126 (Polski). Ak nemáte cez dva metre, do vyššie spomenutého Superba alebo Passata sa normálne zmestíte a sú to veľmi pohodlné autá aj na dlhé trasy. Stačí sa prejsť po našich diaľniciach a spočítať, koľko budete vidieť napr. Kodiaqov a koľko tých Superbov. Bude tam veľký nepomer v prospech Superba, ale ľudia sú evidentne blbí, ak si ich kupujú, veď to nie je pohodlné auto na dlhé cesty. Ale ak si tak moc potrpíte na pohodlí, tak si kúpte hoc aj Maybach GLS, len potom sa nečudujte ak budete na smiech, keď budete na MK plakať kvôli cene servisu! Ale pri tom Maybachu máte aspoň bonus vo forme 6 ročnej a 200 tisíc km záruky. 😉
Nakoniec iba toľko, že divná naozaj ste, ale tvrdím to až na základe vašej odpovede, kde vám unikla úplná väčšina dôležitých informácií ale vaše urazenie ste dali jasne najavo, aj keď som Vás úprimne chcel nasmerovať k dobrému riešeniu vášho "problému".

@marca12 Toto by asi chcelo upresniť, lebo inak je výpovedná hodnota tejto informácie je nulová. Viete, jedná sa o neriešiteľný problém každého kusu, alebo iba pár kusov na začiatku výroby, alebo sa to týka iba konkrétnej výbavy, prípadne motorizácie, prípadne sa týka iba malého percenta z vyššie uvedených a aj to je drobnosť, ktorú servis v rámci záruky bez otázky opravuje, možno aj na počkanie? Ak neviete napísať konkrétnu vec, je lepšie nič nepísať.

@madeincssr Ak je cieľom SUV približne o veľkosti Kodiaqa, tak v koncerne sa treba pozerať na Seat Tarraco a VW Tiguan/Tayron (Audi už cenovo mimo). A samozrejme aj mimo koncern ponuka obrovská, prakticky každý výrobca má niečo v (+/-) tejto veľkostnej triede, ale ak si niekto kupuje auto podľa blízkosti servisu, ponuka sa výrazne zužuje.

avatar
mijama29
autor
3. máj 2025
@e1h

@martin8891 nikde som netvrdil, že náklady na prípadnú nečakanú opravu sú v prípade "klasického" auta oproti SUV nižšie, písal som o tom, že jeho prevádzkové náklady sú nižšie a to čo ušetríš oproti SUV na týchto nákladoch za X rokov, môžeš odložiť bokom a použiť na tú prípadnú nečakanú opravu mimo záruky. Samozrejme ak SUV nevyhnutne potrebujú z nejakého dôvodu, tak je to ich rozhodnutie, ale 20+ rokov dozadu bol SUV na Slovensku takmer neznámy pojem a z nejakého záhadného dôvodu ľudia vedeli fungovať aj bez nich. 🙂

@mijama29 evidentne kosa narazila na kameň. Ja som nikde nepísal o nadmernom luxuse, to ste si v hlave poskladala sama. Ale viete čo? Vlastne máte pravdu. Auto je všeobecne luxus a to obzvlášť na Slovensku. Ale toto nebolo pointou, ja som písal o tom, že ak je pre vás po piatich rokoch problém zaplatiť 2 tisíc eurovú opravu na aute za 40+ tisíc, tak asi by ste si nemali kupovať auto, ktoré má oproti "klasickým" autám jednoznačne vyššie prevádzkové náklady. Inak povedané, nekupujte si auto nad svoje pomery, ak potom riešite ani nie moc vysoké náklady na opravu.
Žiaľ, namiesto toho, aby ste sa snažila pochopiť to čo píšem, ste sa iba urazila. Ale riešenie som vlastne napísal: kúpte si auto, ktoré je v záruke a hneď ako záruka skončí, treba zase presadnúť do nového, resp. kúpte si auto, ktorého prevádzka (kúpa, PHM, poistky, servis a mimozáručné opravy) zvládne váš rozpočet!
A zároveň musíte pochopiť, že na aute sa môže pokaziť hocikedy a hocičo, čo je medzi prednou a zadnou ŠPZ a to aj opakovane. Ak máte problém sa s tým zmieriť, môžete jazdiť s MHD, autobusom, vlakom, letecky. A argument, že sa v bežnom aute kvôli vašej výške nezmestíte, mi sem vôbec nepíšte! Ľudia kedysi jazdili do Juhoslávie na starej MB-čke, niektorí ľudia aj vo Fiate 126 (Polski). Ak nemáte cez dva metre, do vyššie spomenutého Superba alebo Passata sa normálne zmestíte a sú to veľmi pohodlné autá aj na dlhé trasy. Stačí sa prejsť po našich diaľniciach a spočítať, koľko budete vidieť napr. Kodiaqov a koľko tých Superbov. Bude tam veľký nepomer v prospech Superba, ale ľudia sú evidentne blbí, ak si ich kupujú, veď to nie je pohodlné auto na dlhé cesty. Ale ak si tak moc potrpíte na pohodlí, tak si kúpte hoc aj Maybach GLS, len potom sa nečudujte ak budete na smiech, keď budete na MK plakať kvôli cene servisu! Ale pri tom Maybachu máte aspoň bonus vo forme 6 ročnej a 200 tisíc km záruky. 😉
Nakoniec iba toľko, že divná naozaj ste, ale tvrdím to až na základe vašej odpovede, kde vám unikla úplná väčšina dôležitých informácií ale vaše urazenie ste dali jasne najavo, aj keď som Vás úprimne chcel nasmerovať k dobrému riešeniu vášho "problému".

@marca12 Toto by asi chcelo upresniť, lebo inak je výpovedná hodnota tejto informácie je nulová. Viete, jedná sa o neriešiteľný problém každého kusu, alebo iba pár kusov na začiatku výroby, alebo sa to týka iba konkrétnej výbavy, prípadne motorizácie, prípadne sa týka iba malého percenta z vyššie uvedených a aj to je drobnosť, ktorú servis v rámci záruky bez otázky opravuje, možno aj na počkanie? Ak neviete napísať konkrétnu vec, je lepšie nič nepísať.

@madeincssr Ak je cieľom SUV približne o veľkosti Kodiaqa, tak v koncerne sa treba pozerať na Seat Tarraco a VW Tiguan/Tayron (Audi už cenovo mimo). A samozrejme aj mimo koncern ponuka obrovská, prakticky každý výrobca má niečo v (+/-) tejto veľkostnej triede, ale ak si niekto kupuje auto podľa blízkosti servisu, ponuka sa výrazne zužuje.

@e1h evidentne ste nepochopili vy…. Nemám auto za 40+ bavím sa o aute s poruchami ktoré stalo 28 .. dať 2000e ok alw nie 3 mesiace po sebe a zas mu čosi je… a to by má štvalo aj keby mám BMW… za druhé kde sa prišiel na to v akých zijem pomeroch kwd píšete nad pomer .. ľudia môžu mat akékoľvek auto bez ohľadu na ich bankový účet a an keby mám milión moje má štvať je t mojich zarobených penazi vyhadzujem každý mesiac 2000… ocividne ste stále ale nepochopil otázku ja sa nepytam na to za koľko si má kúpiť auto ale ľudí, ktorý sa vyznajú v autách nie v mojej finančnej situacii aby mi poradili SUV… a ja som sa urazila prosím v ktorej casti ste toto vyčítali? Síce sa o to snažíte, ale absolútne zbytocne 🙂 mám za sebou iné veci zivotne, aby som sa urazila nad niekym zbytočným nepoznaným… všetko dobre a píšte a raďte prosím k veci alwbo vôbec skúste to možno niekde inde ;)

avatar
maminkadeticiek
3. máj 2025

Ani sekundu by som nevahala a kupila Kodiaq.Skodovky su spolahlive,kvalitne auta s dostupnymi nahradnymi dielmi.

avatar
e1h
4. máj 2025
@mijama29

@e1h evidentne ste nepochopili vy…. Nemám auto za 40+ bavím sa o aute s poruchami ktoré stalo 28 .. dať 2000e ok alw nie 3 mesiace po sebe a zas mu čosi je… a to by má štvalo aj keby mám BMW… za druhé kde sa prišiel na to v akých zijem pomeroch kwd píšete nad pomer .. ľudia môžu mat akékoľvek auto bez ohľadu na ich bankový účet a an keby mám milión moje má štvať je t mojich zarobených penazi vyhadzujem každý mesiac 2000… ocividne ste stále ale nepochopil otázku ja sa nepytam na to za koľko si má kúpiť auto ale ľudí, ktorý sa vyznajú v autách nie v mojej finančnej situacii aby mi poradili SUV… a ja som sa urazila prosím v ktorej casti ste toto vyčítali? Síce sa o to snažíte, ale absolútne zbytocne 🙂 mám za sebou iné veci zivotne, aby som sa urazila nad niekym zbytočným nepoznaným… všetko dobre a píšte a raďte prosím k veci alwbo vôbec skúste to možno niekde inde ;)

@mijama29 Je jedno, že čo to stálo X rokov dozadu, Tucson za 28 tisíc dnes kúpite iba v úplne základnej výbave, len so základným motorom a manuálnou prevodovkou a aj to iba po odpočítaní akčnej zľavy. Inak Tucson sa bez zliav cenovo pohybuje medzi 30-53 tisíc € podľa výbavy a motorizácie, takže 40+ tisícová stredná cena je uvedená správne. Kodiaq zase začína na 40+ tisícovej cene. A je úplne jedno, že si kúpite auto za 28 tisíc, servis budete platiť rovnako, ako ten, kto si kupuje najvyššiu výbavu aj s príplatkami za takmer dvojnásobok. Normohodinu v servise a ceny náhradných dielov platíte tiež podľa aktuálnych cien, nie podľa cien ktoré boli 5 rokov dozadu. Jednoducho obstarávacia cena konkrétneho vozidla nie je relevantná voči tomu koľko stojí servis.

A hlavne už pochopte, autá sa kazia! Môžete tu plakať nad rozliatym mliekom, ale to nič nemení na fakte, že ste si kúpili auto, ktoré sa mimo záruky 2x krátko po sebe pokazilo. Shit happens. Možno výrobná vada, možno nedostatočná údržba alebo nesprávna prevádzka z vašej strany, alebo jednoducho smola. A čo teraz tu od nás čakáte? Dúfam, že nie súcit! Alebo sa vám máme poskladať na opravu? Nejak mi unika pointa toho, prečo stále dookola riešite vaše staré auto a nesústredíte sa skôr na to nové, namiesto toho aby ste tu vypisovala o tom, aké veci životné máte za sebou. Takže o čo vám teraz v tomto vlákne ide. Chcete poradiť, či kúpiť Tucsona, alebo Kodiaqa? No, asi by bolo treba začať tým, že aký máte rozpočet, aké máte podmienky na vozidlo, na akých trasách bude auto prevádzkované, atď.