Môže remeselník odmietnuť zákazku od náročného zákazníka?
Netýka sa to priamo mňa, ale veľmi ma zaujíma situácia, či remeselník môže odmietnúť zákazníka. Stretla som sa s tým, že zákazníčka nonstop vyvoláva, vypisuje, stále niečo mení, je to až neúnosné a naozaj obťažujúce, naozaj každý deň a niekoľkokrát. Mohol by napríklad remeselník vrátiť zálohu a povedať končím? 😃 alebo že pre vás nebudem pracovať a túto zákazku neprijímam? Ako to funguje, keď od vás niečo chce niekto naozaj nepríjemný človek? Ste povinní toto znášať alebo nie?
samozrejme že môže aj remeselnik odstupit od zmluvy, vrati peniaze a nič ho neviaže
Ano, máš právo odstúpiť od zmluvy, to je bežne. Niekto si mysli, že zaplatí pár EUR (aj hoci by to bolo aj pár sto EUR) a urobí si z človeka poskoka. Ako som ja hovorila, nemusím vyhrať každú zákazku a mať každého klienta. Treba sa naučiť hovoriť nie. Vrátiť zálohu a viac neriešiť…
ja som to uz tiez parkrat spravila. presne ako pises, zakaznicka neskutocne mnozstvo poziadaviek a uprav na uplne jednoduchom produkte, a kedze to uz bol jej druhy nakup a zakazdym mala viac a viac poziadaviek, rovno som jej napisala, ze na to nemam cas a vraciam jej platbu.. taky zakaznik prinasa viac problemov a prace nez zisku

Aj dodavatel moze odstupit od zmluvy so zakaznikom