Môžem po tretej reklamácii žiadať vrátenie peňazí?
Prosím vie ma niekto nasmerovať, kde konkrétne nájdem informácie k opakovanej reklamácii? Mám na mysli konkrétny zákon, článok, paragraf...
Ideme reklamovať tretíkrát mobil, tá istá chyba. Je to oprava v záruke, keďže mobil nemáme ešte ani rok. Prešla som si SOI, ale nikde som sa nedočítala, či máme nárok na vrátenie peňazí hneď teraz pri vypísaní tretej reklamácii? Proste, či keď prídem na predajňu s mobilom, či môžem žiadať vrátenie peňazí? Príp. či môžem odstúpiť od zmluvy? Alebo sa odstúpenie od zmluvy týka iba tovaru zakúpeného do 14dní?
Prosím len podložené informácie, ktorými sa viem, v prípade potreby, "brániť" na predajni.
Ďakujem.
ja som našla toto: Obciansky zakonnik rozlišuje práva kupujúceho (spotrebiteľa) zo zodpovednosti za vady predanej veci v závislosti od druhu a povahy vady.
V § 622 sú upravené práva spotrebiteľa v prípade tzv. odstrániteľných vád.
Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ však môže namiesto odstránenia vady, teda namiesto opravy, požadovať výmenu vadnej veci za bezvadnú, teda bezchybnú, resp. ak sa vada týka iba súčasti veci, tak výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady (opravy) vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
V § 623 sú upravené práva spotrebiteľa v prípade tzv. neodstrániteľných vád, ako aj v prípade tzv. opätovného vyskytnutia sa vady po oprave alebo v prípade väčšieho počtu vád.
Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci, alebo na odstúpenie od zmluvy, teda vrátenie kúpnej ceny.
Tieto isté práva, teda právo na výmenu veci alebo vrátenie kúpnej ceny, prislúchajú spotrebiteľovi aj vtedy, keď sa rovnaká odstrániteľná vada, ktorá už bola dvakrát reklamovaná a odstránená opravou, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe alebo pokiaľ sa súčasne vyskytnú tri rozdielne vady.
Podľa výkladu Občianskeho zákonníka právo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
V prípade iných neodstrániteľných vád, teda takých, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčný, ale poškriabaný elektrospotrebič), má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.

§507 ods. 2 Občianskeho zákonníka - Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa § 499 riadne užívať ako vec bez vady, má nadobúdateľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má nadobúdateľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať.
Takže požiadaj o vrátenie peňazí v zmysle uvedeného, ak odmietnu, informuj ich o podaní na SOI a následne podaj podnet na SOI.