Neuznaná reklamácia mobilu

outsider
7. máj 2024

Dobrý deň. V Telekome mi neuznali reklamáciu nového telefónu. Z ničoho nič mi na ňom vypadol signál. Všetko ostatné fungovalo, len sa z neho nedalo volať. V Telekome mi zamietli reklamáciu s tým, že bol vystavený mikrovlnnému žiareniu. Nemáte niekto podobné skúsenosti, pretože o tom počujem prvýkrát. Ďakujem.

markusrasford
7. máj 2024

@outsider obrat sa na obchodnú inšpekciu. A skus navštíviť odborníka aby ti vysvetlil od čoho mohlo dôjsť mikrovlnemu žiareniu.

egonsk
7. máj 2024

@outsider no a ty si ho susila v mikrovlnke? Alebo si stala meter pred BTSkou ? 😄 Kokso taketo nieco napisat ako dovod je fakt sila. Kedysi davno som mal Ericsson R320s mobil a tam odchadzala v nejakej serii casto prave radiova cast, tiez z nicoho nic bol bez signalu. Samozrejme to v zaruke opravili a odvtedy uz nebol problem.

outsider
autor
8. máj 2024

@markusrasford Ďakujem. Vyskúšam, ale bojím sa už dopredu, že neuspejem.

outsider
autor
8. máj 2024

@egonsk :D Fakt nechápem čo sa stalo stým telefonom. Večer išiel v pohode, ráno sa zobudím, všetko funguje okrem signálu. Prišlio mi, že smrdí slot na simkartu od spáleniny. Vravím si, že reklamácia bude bez problémov, asi vadný kus a oni chcú 800 eur za opravu, čo už nemá ten dvojmesačný telefón ani hodnotu.

egonsk
8. máj 2024

@outsider ta chyba, ktoru ti napisali, je absolutny nezmysel. Mala si sa odvolat, ze nesuhlasis, oni ti musia dokazat, ze maju pravdu.
"Odôvodneným zamietnutím reklamácie uplatnenej počas prvých 12 mesiacov od kúpy je zamietnutie reklamácie na základe odborného posúdenia, t.j. bez odborného posudku nemôže predávajúci reklamáciu zamietnuť.

Odborným posúdením je vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (autorizovaný servis). Táto osoba je zvyčajne uvedená v záručnom liste, prípadne v reklamačnom poriadku."

V akej podobe a od koho mas to zamietnutie dolozene?

outsider
autor
13. máj 2024

@egonsk Ďakujem. Píšem až teraz, lebo až dnes mi prišiel telefón na predajňu aj s dokumentmi od autorizovaného servisného strediska. Opätovnú reklamáciu mi nechceli zobrať ani odvolanie, že to môžem riešiť jedine so súdnym znalcom a že škoda, že nebol poistený. Na otázku, čo to mohlo spôsobiť, že na internete človek otom nič nenašiel mi povedali, že je to bežné, že to videli veľakrát, že to spôsobil spotrebič ktorý vyžaruje silné mikrovlné žiarenie. Nakoniec bol z toho jeden pán, ktorému dalo dieťa mobil do mikrovlnky. Asi mi ten mobil ušiel v noci počas spánku do mikrovlnky, aby sa zohrial.

egonsk
13. máj 2024

@outsider mas tie dokumenty, kde je presne uvedena zavada?

egonsk
13. máj 2024

Teoreticky by si mala moznost ten telefon dat priamo do ineho autorizovaneho servisneho strediska, pokial nie je uvedene v kupnej zmluve, ze to musis vylucne cez telekom riesit. Vtedy dolozis potvrdenie o uhrade, resp. datumu zakupenia k reklamacii v danom servise.

egonsk
13. máj 2024

@outsider Ak ti nedali odborne vyjadrenie k tomu, vyziadaj si ho. Kontaktuj znalca na vydanie posudku, ked bude podla neho podla v tvoj prospech, t.j. si chybu nezavynila a mali to opravit, alebo vymenit ten mobil, tak su ti navyse povinny uhradit toho znalca, takze sa nemusis obavat.

outsider
autor
13. máj 2024

@outsider áno, dali mi dokument vyjadrenia autorizovaného servisného strediska, kde sú vypísané všetky položky na opravu, vrátane sklíčka, krytu, reproduktoru, základnej dosky a ďalšie položky, takže asi celý telefón, čomu nerozumiem, keďže mi nejde z neho len volať, inak je všetko mechanicky na 100%. V dokumente nieje uvedené, že ho nemôžem dať do autorizovaného servisu. Je to telefón Samsung. Pani v Telekome mi akurát poradila, že mám skúsiť kontaktovať Samsung stredisko a skúsiť to tam.

egonsk
14. máj 2024

@outsider oooh.. tak to je riadna hovadina tam zrejme napisana, ved ak telefon podla tvojho vyjadrenia funguje a je iba "hluchy" voci signalu, tak sklo ak neni poskodene sa nemeni, detto reproduktoru a krytu. Takze ak chces skus iny autorizovany servis a uvidis ako dopadnes, alebo chod s tym papierom a mobilom priamo za znalcom (na webe je zoznam znalcov) a uvidis ako sa mu zjezia vlasy...
https://www.justice.gov.sk/registre/znalci/?sta...