icon

Objednávka kuriérom a odmietnutie tovaru

avatar
xkarolina
4. apr 2021

Objednala som si tovar kuriérom na dobierku domov ale už o tovar nemám záujem. Dala by sa táto objednávka nejako stornovať alebo je možné povedať kuriérovi keď už bude s tovarom tu že si ho nemám záujem prebrať? Prípadne budem platiť tak či tak za poštovné aj ak tovar nepreberiem ?

avatar
s_a
4. apr 2021

Tak dá sa to neprebrat, ale mne osobne by to bolo blbé ak to eshop už odoslal 🙄

avatar
hipuska
4. apr 2021

@s_a a prečo? Máš právo na odstúpenie, bez udania dôvodu.
@xkarolina nebudeš platit nič. Len zašli mail, pre zrušenie objednávky. Ak budes mať číslo na kuriéra, zavolaj mu, nech sa zbytočne neprezenie

avatar
pininka1
4. apr 2021

Uz sa mi to stalo, normalne som povedala kurierovi,ze si to nechcem prebrat a on ze ok,ze to posiela naspat do obchodu. Moj dovod bol ale to,ze nedodrzali dobu dodania a v kuse sa na nieco vyhovarali,tak som si to kupila inde. Urcite by som to len tak z rozmaru nerobila.

avatar
sandra151
Autor odpoveď zmazal
avatar
katkamatka7
4. apr 2021

@xkarolina Pozri obchodné podmienky v eshope, či tam nemajú malými písmenkami povinnosť platby. Aj ak by ju tam mali, nemusíš prebrať zásielku, kuriér sa ponáhľa ďalej, nebude sa zdržiavať čakaním. Odstúpiť od zmluvy o kúpe môžeš podľa zákona a umožnenie vrátiť tovar má internetový obchod v zákone do presne určeného času. No nadšení tam z toho nebudú, ale takých zákazníkov majú eshopy na mraky.

avatar
sandra151
Autor odpoveď zmazal
avatar
katkamatka7
4. apr 2021

@xkarolina Určite rátaj s tým, že eshop má informácie o Tvojej objednávke v systéme veľmi dlho, môže byť prepojení s ďalšími eshopmi s úplne inými obchodnými názvami a podľa histórie správania sa zákazníka budú pri nasledujúcich objednávkach prihliadať aj na to.

avatar
zuvelyn
4. apr 2021

@sandra151 v živote mi neprišli ziadne sankcie zo žiadneho e-shopu.

@xkarolina ja zvyknem odmietnuť zásielku v aplikácii ešte pred tym nez ju pošlú na doručenie. Skoro každá prepravná spoločnosť ma takú možnosť, ked ti pride emial s detailom o doručení.

avatar
bloger
4. apr 2021

@xkarolina tak ako píšu baby všetko záleží od toho ako to majú v obchodných podmienkach neviem či si si to prečítala ľudia to väčšinou nečítajú objednávku môžeš stornovať iba kým nie je odoslaná potom už jedine neprebrať ak to nechceš ale môžu od teba potom požadovať úhradu nákladov spojených s dopravou balením toho tovaru a tak lebo je to porušenie zmluvných podmienok je teraz ťažká doba a neprevzaté zásielky sú problémom pre akúkoľvek firmu

avatar
sandra151
Autor odpoveď zmazal
avatar
zuzanka.zuzu
4. apr 2021

@katkamatka7 a ako na to budu prihliadat ti s ktorymi su prepojeni (inak blbost)? skaredo mi to zabalia? 😀
@xkarolina zavisi ci je to velky obchod alebo maly zivnostnik... napr.taka alza to ani riesit nebude.

avatar
katkamatka7
4. apr 2021

@zuzanka.zuzu Neposkytnú zľavu, budú považovať zálohu na potvrdenie objednávky a podobne.

avatar
katkamatka7
4. apr 2021

@zuzanka.zuzu Divila by si sa, koľko eshopov je prepojených a názvy úplne odlišné

avatar
katkamatka7
4. apr 2021

Myslím to v dobrom, že si na to treba dávať pozor. Tak isto, ako operátori majú medzi sebou poskytnuté databázy o neplatičoch, aj banky, napriek tomu,že ide o úplne iné spoločnosti. Potom pýtajú rôzne potvrdenia, doklady, výpisy. Eshop vystupujúci pod svojou značkou má minimálne jeden malý neznámy bez reklamy.

avatar
ghostsgirl
4. apr 2021

@xkarolina tak ono je dost svinstvo to neprebrat, eshop ma naklady s dopravou tam aj spat plus balne. Akoze zeny naco si objednavate veci co nechcete? Potom niektore eshopy radsej na dobierku neposielaju, kvoli egoistom

avatar
tomas97
10. aug 2021

@sandra151 aké “sankcie” ti môže dať eShop? Nárok pri odstúpení od zmluvy máš aj na vrátenie nákladov za doručenie. ☺️

avatar
sandra151
Autor odpoveď zmazal