Aké sú skúsenosti s modelom SsangYong Torres?
Dobrý deň,
chcem sa opýtať na akusenosti s modelom auta SsanYong Torres?
Ďakujem 🙂
@e1h ďakujem krásne za Vašu odpoveď 🙂
@tinulka174 Zdravim, pridavam sa s odstupom casu do tejto diskusie. Rozhodli ste sa nakoniec pre toto auto? My o nom uvazujeme
@alex666
Nie, zvažujeme skôr Rexton alebo Kodiaq
Na čo to auto vlastne potrebujete? Začali ste s Torresom a teraz zrazu Rexton alebo Kodiaq? Tie posledné dva sú dosť rozdielne mašiny. Akože oboje odvezú do Lidla, ale pri Rextone si treba urovnať v hlave, že čo je to za typ auta a na čo je určené!
@e1h asi preto ,že mám tri deti a potrebujem aj veľký kufor a miesto na zadnom sedadle.
Nebojte sa určite som si zistila a predstavte si aj bola osobne pozrieť Rexton, ale to je už myslím moja vec.
Neviem,prečo tu útočiť, že si mám urovnať niečo v hlave!!!
To skôr by si mal niekto iný.
Ďakujem za pochopenie a za nepytany komentár.
No, zatiaľ to vyzerá skôr tak, že si neuvedomujete, že aký typ "zvieraťa" je ten Rexton ak argumentom pre jeho kúpu je jeho veľkosť. Rexton je vlastne klasické terénne auto postavené na rebrinovom ráme, kým Kodiaq a Torres sú "iba" SUV s klasickou samonosnou karosériou. Rebrinový rám niečo vydrží a v ťažšom terén ma svoje nesporné výhody, ale zvyšuje hmotnosť vozidla a zároveň prenáša vibrácie do celej karosérie auta, takže nedokáže poskytnúť komfort bežného auta.
Ak nepotrebujete jazdiť do ťažkého terénu (kam okrem iného treba mať aj terénne pneumatiky), pre úlohu rodinného premiestňovadla by som skôr uvažoval o VW Tourane, prípadne Multivane, alebo ak to má byť klasické SUV, tak radšej ten Kodiaq/Tiguan/Tayron, Mazda CX-80 a pod. To čo robí Rextona dobrým autom je práve to, čo ho robí zároveň menej vhodným pre každodenné používanie. Ale kúpte si čo chcete...
@e1h ďakujem, rozhodli sme sa pre kodiaq.

Priamo s Torresom nemám skúsenosť, ale svokor má Tivoli Grand s tým istým motorom (a automatom) ako Torres a jednu vec treba jasne napísať hneď na začiatok: veľa žerie. Aj keď svokor jazdí úsporne a väčšinou okresky a diaľnice, dlhodobú priemernú spotrebu za takmer 58 tisíc km má 7,5 litra na 100 km. S tým autom som niečo odjazdil aj ja a a ak som s tým jazdil extra úsporne, tak som sa ešte vedel dostať o niečo nižšie, ale to už bola naozaj eko jazda. Ak niekto nevie/nechce jazdiť ekonomicky, tak na budíkoch ťažšieho Torresa budú svietiť čísla niekde okolo 8-10 litrov, v meste aj 12-13. Treba ale uznať, že motor sa aspoň odmení peknou kultúrou chodu a slušnou porciou výkonu na daný objem motora.
Čo ešte treba pochváliť, je klasická hydromeničová automatická prevodovka od Aisinu. Nie je ZF z BMW, ale radí pekne ako človek od Aisinu očakáva, má ale iba 6 prevodových stupňov dopredu, čo trochu zaostáva oproti aktuálnemu štandardu 7-10 prevodov.
Ceny servisu: netvrdím, že je extra drahý, ale napr. na 60 tisícový servis (výmena oleja, filtrov a sviečok) sme dostali ponuky od 410 do 558 €. Pri Torrese treba očakávať rovnaké alebo ešte vyššie ceny.
Nakoniec dostupnosť náhradných dielov: V prípade poistnej udalosti/nehody/poruchy sa treba pripraviť na to, že na niektoré diely nemajú skladom ani v Maďarsku ani v Holandsku a treba čakať kým diel príde z Južnej Kórei, čo trvá aj viac ako 2 mesiace.
My sme takto po poistnej udalosti čakali na 16" disk (našťastie ten starý ostal iba oškretý) skoro 3 mesiace, okrem toho sme mali na aute v záruke menenú kameru (čakalo sa 2 mesiace, zatiaľ permanentne 4 chybové hlásenia asistenčných systémov) a vložku na kľúč a tým pádom aj kľúčov (čakanie pár týždňov, riešilo sa spolu s kamerou).
Na základe vyššie uvedených skúseností odporúčam túto značku iba v prípade, že buď naozaj vôbec neriešite spotrebu, alebo nejazdíte také množstvo kilometrov, aby sa oplatilo priplatiť za auto inej značky.
Čo sa týka dostupnosti (nie bežných spotrebných) náhradných dielov, ja by som ostal pri európskych značkách, pre mňa sú X mesačné čakacie doby na náhradný diel neakceptovateľné. A motor? Za mňa dobrý, ale podľa mňa do Torresa už malý/slabý, tam by to už chcelo nejaký 2 litrový nafťak.