icon

Ako pestovať petúnie na parapete?

mizu89
1. máj 2024

Ahojte baby.chcem sa popýtať tie ktoré pestujete petunie tak mi prosím poraďte ako na ne.niektore sú krásne husté iné zase biedne.uz jeden kvetináč som musela zrušiť čo mi začali vednut.kupovala som v obi tie 10ks balenia sadeníc .čo robím zle.su na parapete,slnko majú ,zalievam tak aby neboli suché.tie kvety čo odkvitnu tak odtrhnem vyhodím.sadili sa do univerzálneho substrátu do 40cm truhlikov po 3-4 ks.chcem ich mať husté a prevusnute ale volako idú do hora a netahaju sa .😔na internete som čítala že treba zastipnut či čo.to mám celý vrch odstrihnúť aby sa rozrástli do bokov a nie do vrchu?poraďte mi prosím som začiatočník

Ako pestovať petúnie na parapete?Ako pestovať petúnie na parapete?Ako pestovať petúnie na parapete?
mediana
1. máj 2024

Neviem veľa o nich, no na trhu mi povedali, že perunie sú krickove a surfinie sú tahave... inak vyzerajú rovnako teda, len tento rozdiel

loliki
1. máj 2024

@mizu89 Tie kvitnúce sú pekné, tie nekvitnúce budú pekné. Tie zvädnuté buď majú slabé korene, alebo málo vody.

valiant
1. máj 2024

@mizu89 za mna ich mas prilis husto. Uplne ti stacia 2 rastliny, aby mali miesto aspon trochu. Neviem, ci si ich neprepolievala. Alebo sa mohli poskodit pri presadzani. Zatial su male, polievaj primerane. Radsej menej. Hnojit zacni az mesiac po presadeni.
Aj petunie sa budu tahat, ale nie az tak ako surfinie. To je ale nepodstatne. Nechaj ich nech si rastu.

viestta
1. máj 2024

Len pripomeniem, ze petunie nebudu previsnute, prirodzene sa budu tahat do hora a budu si drzat "krickovity" vzhlad. Previsnute su surfinie, co su siece botanicky tiez petunie, ale ine hybridy, ktore maju poliehavy vzrast a preto previsaju cez okraj kvetinacov.

mizu89
autor
5. máj 2024

Tak baby mám ich presadiť po 2ks do 40cm truhlikov?alebo kúpiť hnojivo na petunie ?hádam by sa spamätali?

mizu89
autor
19. máj 2024