icon

Administratívny asistent - asistentka

avatar
milka1988
31. júl 2023

Ahojte prosím vás je tu nejaká mamička ktorá pracovala alebo pracuje ako asistentka vo firme? Čo všetko musím vedieť ovládať , ale programy? prípadne mi poraďte dobrý kurz ak ste si ho robili lebo na googli ich našlo veľa a v rôznych cenách. 🙂

avatar
gabym
31. júl 2023

@milka1988 to záleží od požiadaviek zamestnávateľa. Ja som robila takúto prácu ale nikdy viac

avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@gabym mňa prevedenie tieto veci vždy bavili som aj organizovany typ človeka rada vybavujem mailu telefóny atd 🙂 ono si nie každému dáme každá práca a možno si mala len smolu na zlého šéfa, nefungujúcu firemnú kultúru, nevyhovujúci plat 🙂 ja by som vôbec nemohla robiť IT 🙈 programovanie total nuda pre mňa

avatar
jj298
Odpoveď bola odstránená
avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@gabym ja viem že to záleží aj od zamestnávateľa ale určite sú nejaké základné veci čo treba vedieť a to čo treba vedieť kým som na RD by som sa chcela som ako tak začať samovzdelavat a spraviť kurz nakoľko nemám na to vhodnú školu

avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@jj298 to je jasné že v tom internom programe ma zaucia, ale predsa len na pohovore budú chcieť vedieť čo ovládam na túto pozíciu. Čiže vediet word excel outlook 🙂

avatar
barbora0308
31. júl 2023

@milka1988 tazko poradit, robila som asistentku na obchodnom oddeleni a rovnako aj asistentku na marketingovom oddeleni, ale obe prace boli o niecom uplne inom. Takze fakt zalezi "pre koho" budes robit tu administrativno asistentsku pracu.

avatar
kvetinka75
31. júl 2023

záleží od firmy, ja som 20 rokov robila asistentku v jednej firme - práca závisela od zákazky. Pre mňa bol taký základ word, excel, základy internetu - vtedy sa tak rozbiehal. V ostatnom ma zaučili. A anglický jazyk A2 , neskôr som sa zdokonalila na B2. Robila som rôzne papierovačky + pokladňu, autá, zbierala dochádzky každý mesiac atď, Čo bolo treba.

avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@barbora0308 ja rozumiem tomu že je to veľmi indi vindi ale nejaký základ tam treba mať na základe čoho má majú prijať 🙂 čiže keď sa na opýta že či viem robiť s wordom poviem áno viem. Ale iba úroveň začiatočník. Pozru na mňa že sorry ale potrebujete ho ovládať na úrovni expert. Vieš čo tým myslím?
Na profesii som našla ešte že je dobré vedieť : základy účtovníctva, niekde skladove zásoby, atď a a tieto veci by som sa počas RD chcela pozrieť a naučiť sa ich čo to dá 🙂

avatar
papulienka48
31. júl 2023

To je rôzne, keď som to ja robila musela som ovládať rôzne programy, najmä čo sa týka plánovania schôdzok, excel aj word expert, to som nevedela, čo všetko sa tam dá, musela som si kurz urobiť, len keď budeš asistentka priprav sa na to, že to je dievča pre všetko. Ozaj všetko možné som tam robial.

avatar
jj298
Odpoveď bola odstránená
avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@papulienka48 čo si všetko robila? 🤗 Ja som aktívny človek musím niečo stále robiť inak na práca nudí. Dá sa povedať že som aj čiastočne workolohik 🤭

avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@jj298 ďakujem to si popozeram teda prípadne aj urobím kurzy 🙂

avatar
milka1988
autor
31. júl 2023

@jj298 pozvánku na schôdzku myslíš tiež nejaký program či po grafickej stránke ju vytvoriť?

avatar
guiseppinka
31. júl 2023

Ked si na materskej, tak praca outlook, excel, ovladat cudzie jazyky - anglictinu uplne plynulo, nemcinu ak by si vedela, tak super a/alebo ine jazyky su vitane a vzdy plus... Ale hlavne vediet svoj materinsky jazyk nakzaj dobre... A este doplnam, ze vela firiem funguje v powerpointe...

avatar
barbora0308
31. júl 2023

@milka1988 ja na tvojom mieste by som sa zamerala na zdokonalenie v cudzich jazykoch a urcite si spravit kurz excelu, aspon na pokrocilu uroven, ak nie expert, ale mne napr. vzdy stacil moj kurz a vedomosti z mierne pokrocilej urovne 🙂. Drzim palce 🤞☺️

avatar
martinkatinka
31. júl 2023

@milka1988 podla mna úplný zaklad je perfektna slovencina. Potom minimalne jeden jazyk, zaklady uctovnictva, schopnost naucit sa nove programy, word, excel tiez minimalne na vyssej, nez je uzivatelska uroven.

avatar
pielka
31. júl 2023

Príjemné vystupovanie, ovládanie gramatiky, komunikácia so zákazníkmi, základy účta, office celkovo a jazyk cudzí, to boli také veci, ktoré som musela mať v malíčku.

avatar
sasesoe
31. júl 2023

@milka1988 pocas md odporucam sa zamerat na cudzie jazyky, aby si dokazala komunikovat - vybaviť telefon, email...

Zaklady komunikacie ako soft skills - ako riesit problemy, vycitky, reklamacie, nespokojny/kriciaci zakaznik,...

Ms office - word, excel, PowerPoint,...
tam tie urovne zas je dobre si povedat, ze co ktora znamena - napr taly excel - niekto si napise expert, lebo zvladne kondingencnu tabulku a iny napise pokrocily, hoci vie i nejake makra... vacsinou staci nieco ako cca pokrocily zaciatocnik, cize orientujes sa, mas prehlad, co ten program umoznuje, ale pripadne konkretne kroky si dohladas

- uzitocne moze byt zaklady korespodencie a pisanie desiatimi

- bonus moze byt mozno nejaka canva, trello, slack,...

- pozri prioadne nejake inzeraty, o co by si mala zaujem a tam pozri konkretne poziadavky

avatar
saraxyz
31. júl 2023

@milka1988 ak si aktívny človek, si si istá, že chceš pracovať v administratíve?

avatar
barborachors
1. aug 2023

vela sa pozaduje strojopis, outlook, organizovanie meetingov a ovladanie spravy socialnych sieti, excel expert plus rozne softvery na hocico, napriklad na sklad a podobne. Anglictina a nemcina plynule je uz samozrejmostou. K tomu aktivny sofer aby si bola, cize nemalo by ta prekvapit ked ta vyslu s papiermi na druhy koniec mesta a daju ti do ruky kluce od sluzobneho vozidla. A velky plat necakaj, ani bohvieco v ramci kolektivu. Budes dievca pre vsetko s obrovskou zodpovednostou. A vyhla by som sa korporatom, firmam ako Swis re apod, tam tocia asistentky ako na pase, nieco tam musi byt, nejaky zadrhel, asi toxicky kolektiv. Teraz si akcná, ale domov budes chodit vypluta ako stara papuca. Je to tazka a nevdacna praca, ale toto si pocut asi nechcela....

avatar
kate211
1. aug 2023

@milka1988 Na asistentku v sukromnej firme treba skolu? Asistentiek, referientiek poznam slusne mnozstvo. Maju normal maturitu - je jedno na akej skole. Su to take poskokyne.

avatar
kvetinka75
1. aug 2023

@kate211 podľa toho, čo robíš. Ja robím, teda už iba pár hodín v súkr. firme. Robila som tu 20 rokov. Základ bol strojopis, angličtina min. A2 - požiadavky na zdokonalenie na úroveň B2, word , excel , neskôr aj vodičák + pomáhala som aj účtovníčke a postupne na mňa prešli aj nejaké ekonomické záležitosti. Takže výhodou, vlastne podmienkou bola ekonomická škola.