Ako riešiť dvakrát uhradenú faktúru na živnosť?
Dobrý deň. Chcem sa opýtať. Kamaratke poslali a uhradili faktúru 2 krát. Zrejme tu druhú posielala iná osoba. Ako postupovať v takom prípade, keď si to nevšimla a niečo s tých peňazí už bolo minute. Ďakujem
Zistit, ake cislo uctu ma ten clovek/firma, ktorej fakturu vystavila, a ci peniaze prisli aj z toho uctu.
Tomu druhemu cloveku peniaze vratit na ten ucet, z ktoreho prisli.
Zatial vratit, kolko vie, potom zvysok doplatit. Kedze uz z toho minula.
Ak sa ten clovek ozve, preco peniaze prisli napat, tak situaciu vysvetlit.
Peniaze vrátiť odkiaľ prišli, celú sumu naraz. Keby som obchodnému partnerovi omylom poslala platbu 2x a on mi povedal, že to minul a nevie to naraz poslať celé, tak viac s ním spolupracovať nebudem. To je čo za úroveň podnikateľa, že minie peniaze, ktoré mu nepatria? Finančná gramotnosť nula? A serióznosť podnikateľa v mínuse, ak premýšľa čo vôbec urobiť? Nech si tie minuté peniaze požičia v banke a hneď pošle celú platbu naspäť.
@moni19921992 treba si nastaviť notifikácie o pohybe na účte, tak by hneď vedela že prišli peniaze ktoré nečakala a aj od koho a mohla to riešiť okamžite
to si nevšimne ani keby jej začali miznúť peniaze z účtu?
tiež by si mala zaviesť nejaký systém ako si poznačí že je faktúra uhradená a kedy, tak by na to tiež prišla že je faktúra už zaplatená, alebo aká faktúra je neuhradená a po splatnosti
ty robíš kamarátke účtovníctvo?
@moni19921992 platbu druhu vratit v plnej sume... co kamaratka z tych penazi minula, nikoho nezaujima...
@moni19921992 Kamarátka má živnosť a nerozumie finančným operáciám? Jasné, že 2x uhradenú faktúru si nemôže nechať. Ako mohla z toho "niečo" minúť??? Veď to nie sú jej peniaze.
Mylnú platbu mala vrátiť a nie míňať z nej peniaze.
@moni19921992 vrátiť nesprávnu platbu, to že si to ona nevšimla a časť minula je nepodstatné
@moni19921992 Kamarátka má živnosť a nerozumie finančným operáciám? Jasné, že 2x uhradenú faktúru si nemôže nechať. Ako mohla z toho "niečo" minúť??? Veď to nie sú jej peniaze.
Mylnú platbu mala vrátiť a nie míňať z nej peniaze.
@chrobak7 lebo to nie je žiadna kamarátka ale sama autorka 😊
@chrobak7 lebo to nie je žiadna kamarátka ale sama autorka 😊
@martul Na druhej strane - je to asi bežné, ponechať si mylné platby, kým sa niekto neozve.
Mne sa stalo, že som uhradil platbu v e-shope za manželku. A omylom som si ten účet uložil ako manželkin. V priebehu roka som nejaké veci preplácal manželke, lenže omylom miesto na jej účet na účet toho e-shopu.
Až asi po pol roku sme zistili, že jej nechodia platby. Vtedy som zistil, kde je chyba. Tej firme som vyčíslil platby, ktoré som jej posielal. Ich účtovníčka to overila a všetky platby vrátili. Vraj si mysleli, že sú to platby za objednávky e-shopu. Z toho ale vyplýva, že majú chybne nastavené párovanie platieb, keď nezistili, že im chodia nejaké platby, ktoré im nepatria. Alebo to aj zistili, ale si to jednoducho nechali. Nebolo to veľa, celkovo asi 400 €.
@moni19921992 normálne poslať naspäť, inak je to trestné a účtovníctvo potom tiež nesedí.
Musí ich poslať naspäť ako vrátenie platby, je to trestný čin, ak nevráti
Nepíšem o sebe mňa sa to netýka. A to je jasne ze sa to vráti len som sa pytala ďakujem za odpovede pekný deň
Nepíšem o sebe mňa sa to netýka. A to je jasne ze sa to vráti len som sa pytala ďakujem za odpovede pekný deň
@moni19921992 šak ale to sa treba pýtať, to takéto ona nevie, veď mi niekto pošle peniaze, ktoré nie sú moje tak ich vrátim. Koniec. Hotovo. Zbytočná debata na tak samozrejmú vec
@moni19921992 Zavolať klientovi, že ste si to všimli, na ktorý účet a poslať späť...
Do poznámky uviesť: vrátenie chybnej platby...
Ak to zaplatili dve rozne osoby tak zistit ci sa nahodu nepomylil niektory z nich v cisle fra, ak ma viacero faktur s rovnakou sumou a rozlicnymi id cislami faktur. Ak si overila, ze to sa stat nemohlo tak zavolas klientovi, ze evidujes duplikatnu platbu jeho faktury ci o tom nieco vie a zistis co sa stalo.
@moni19921992 tak doloží zo svojho a vráti plnú vysku, veď musela vidieť, že platba prišla 2 x. Nám sa to stalo, že sme omylom poslali úhradu 2 x. Príjemca nám opätovne sumu vrátil aj zavolal, že to zistil.

Treba to poslat späť - nezákonné obohatenie sa. Ak má živnosť hádam má viac zákazok a vie to poslať z úhrady nejakej inej faktúry.
(Nech si overiť, či je to ozaj úhrada 2x tej istej faktúry)