icon

Ako riešiť kolegu flákača bez podpory nadriadeného?

24. máj 2025

Ako jednat s kolegom, ktory opakovane flaka pracu? Nie som jeho nadriadena. Nadriadeny sidli mimo nasho mesta, nevidi situaciu a berie nas rovnocenne, cize tvrdenie proti tvrdeniu a nema zaujem to ani riesit. Sme dvaja, ja a on. Pocas prace je casto na mobile, casto aj pocas samotneho vykonu prace, ak sa to co len trocha da.
Prvych par raz som ho upovedomila velmi slusne s tym, ze to beriem tak, ze ok, stava sa. Ale opakuje sa to stale a je jasne, ze je to kvoli tomu ze si cumi do mobilu a pozera filmy.
Robime spolu servis pracovnych nastrojov pre rozne zazmluvnene firmy. Casto sa nam vracaju naspät nastroje, ktore si pamatam, ze servisoval on. Mne je to neprijemne. Praca ako taka mi ale vyhovuje, z roznych dovodov. Tento tyzden sa nam zas nieco vratilo a uz som nanho vybehla, ze to nemysli vazne, ze sa nam vracia to, co robi on a ze ci si mysli, ze je ok v praci cumiet na filmy. Asi som bola uz neprijemna, lebo mi odvrkol, ze sa nebude so mnou bavit tymto tonom. Asi mi vadi, ze to otocil proti mne, ze ja som si dovolila pouzit zvyseny hlas a problem nie je v tom vlastne, ze on opakovane flaka robotu.
Nie som natolko trpezliva, aby som mu uz po x-ty krat povedala slusne a trpezlivo, ze toto nie je v poriadku.

avatar
sasesoe
24. máj 2025

Evidencia toho, kto co robi a od koho sa to vratilo, nech to dalej riesi. Zacni s tou evidenciou - nie len, pamatam si, ale niekde to eviduj a potom mas dokazy, ktore mozes ukazat sefovi.

avatar
janagem
24. máj 2025

A čo ťa vlastne štve? Že sa vám vracajú veci? Máte menej zakazok? Ste plateni od nich? Alebo ti vadí z princípu? Ak to posledne - tak si si odpovedala. Nie si jeho nadriadena, neziap po ňom, ries si veci so šéfom.napriklad evidenciou ako bolo vyššie spomenuté.

autor
24. máj 2025
@sasesoe

Evidencia toho, kto co robi a od koho sa to vratilo, nech to dalej riesi. Zacni s tou evidenciou - nie len, pamatam si, ale niekde to eviduj a potom mas dokazy, ktore mozes ukazat sefovi.

@sasesoe Evidencia je.

avatar
deti95060810
24. máj 2025

prečo vlastne riešiť kolegu zvýšeným tónom... však nie si šéfka a zvýšeným tónom nedosiahneš nič. Nehraj sa na šéfku...

avatar
lindous
24. máj 2025

Keďže evidencia je, šéf si vie pozrieť aj kto koľko akých opráv spravil, aj kto odvádza menej kvalitnú prácu a keď to jemu nevadí, ty s tým veľa neurobíš a aj keď chápem, že ťa to môže hnevať, určite nie si v pozícii, aby si ty na neho zdvíhala hlas, napomínala ho, upozorňovala, či rozkazovala... ovyplyvňuje ťa jeho flákanie nejak priamo? komunikuješ ty s tými zákazníkmi a sťažujú sa ti? máte za tie reklámacie nejaký postih? ak nie, tak by som ho neriešila a sústredila sa na to, aby som svoju prácu spravila najlepšie ako viem...

autor
24. máj 2025
@deti95060810

prečo vlastne riešiť kolegu zvýšeným tónom... však nie si šéfka a zvýšeným tónom nedosiahneš nič. Nehraj sa na šéfku...

@deti95060810 Pretoze musim komunikovat s tymi nespokojnymi zakaznikmi.
Nehram sa na sefku, ale teda prekvapuje ma, ako ste ok s tym, ze niekto flaka pracu, ktorej negativa doliehaju aj na mna, ale teda ked uz z nervov zvysim hlas, tak to povazujete za problem. Neviem kde vznika pocit, ze zvysit hlas moze "iba" sefka.
Vy nemate v zivote situacie, ked musite riesit konflikt, ste tam sice v rovnocennej pozicii, ale napriek tomu, ze vasa poziadavka je opodstatnena, tak si mozte trhnut nohou? A ze asi jedine co mozno pomoze, co ste este neskusili, je zvysit hlas? Co sme male deti? Ked 10x poviem kolegovi slusne, ze takto to nejde a on na to kasle? Preco by jeho postoj mal hadzat negativne svetlo na moju pracu?

avatar
hankab
24. máj 2025

A nemozes aj tu komunikáciu s klientmi presunúť nanho, nech si preberie zodpovednost za odflaknutu robotu? Toto by stvalo pekne aj mna, ak by to niekto odflakol a ja si to musim vyzrat. Povedala by domu jasne a strucne - pokaslal si to, tak si to vybav so zákazníkom, oprav po sebe a posli spat.

avatar
bosorkabb
24. máj 2025

On ťa počúvať nemusí ako píšeš ste v rovnakej pozícii. Ak to šéfovi nevadí, neurobíš s tým nič.

avatar
januska12323
24. máj 2025

Také veci sa riešia so šéfom a keď to jemu nevadí prečo by malo tebe?

autor
24. máj 2025
@hankab

A nemozes aj tu komunikáciu s klientmi presunúť nanho, nech si preberie zodpovednost za odflaknutu robotu? Toto by stvalo pekne aj mna, ak by to niekto odflakol a ja si to musim vyzrat. Povedala by domu jasne a strucne - pokaslal si to, tak si to vybav so zákazníkom, oprav po sebe a posli spat.

@hankab Toto by bolo riesenie, ale on bud nedvihne ani telefon, ked vola zakaznik, alebo ked pride osobne, sa odprace niekam, akoze na zachod a tak.

avatar
zltalienka
24. máj 2025

Ako to ze nadriadeny nevidi situaciu a berie vas rovnocenne, ked je evidencia, ze reklamacie su na stroje, ktore servisoval dany kolega?
Si povinna riesit vsetky reklamacie? Ak ano, vybav si, aby si riesila len reklamacie strojov, ktore si servisovala Ty. A mozes mat kolegu v ....

avatar
kvietok2012
24. máj 2025

Telefon kludne dvihni a podaj mu sluchadlo, ze to je preňho...ak sa odprace na wc, chod mu zaklopať, nech si švihne, lebo ho čaka zákaznik...možno mu potom dopne, ze si to musí vyriešiť sam a začne robiť tak ako ma...
Inak sa čudujrm na tvojom šefovi, že to vobec nerieši a je ok s tym, ze niekto pozerá filmy počas pracovnej doby...v podstate ty by si si mohla zobrat kabelku a ist nakupovať a nemal by ti na to nič povedat 😉

avatar
lindous
24. máj 2025

Preto som sa pýtala či ťa to ovplyvňuje nejak priamo… ak teda áno, a ty to musíš so zákazníkmi potom za neho riešiť, tak to je to čo by som riešila, nie to že on je na mobile…aj so šéfom, aj s ním… nekomunikovala by som to za neho, zákazníkovi by som povedala, že túto opravu riešil tento a tento kolega, dám vám ho k telefónu, idem vám ho zavolať, počkajte prosim… ak prídu sťažnosti aj zo strán klientov, to by šéfom už pohnúť mohlo… a k tomu, že hlas môže zdvihnúť len šéf, tak to určite nie, hlas nemá zdvihnúť ani on totižto

autor
24. máj 2025
@lindous

Preto som sa pýtala či ťa to ovplyvňuje nejak priamo… ak teda áno, a ty to musíš so zákazníkmi potom za neho riešiť, tak to je to čo by som riešila, nie to že on je na mobile…aj so šéfom, aj s ním… nekomunikovala by som to za neho, zákazníkovi by som povedala, že túto opravu riešil tento a tento kolega, dám vám ho k telefónu, idem vám ho zavolať, počkajte prosim… ak prídu sťažnosti aj zo strán klientov, to by šéfom už pohnúť mohlo… a k tomu, že hlas môže zdvihnúť len šéf, tak to určite nie, hlas nemá zdvihnúť ani on totižto

@kvietok2012 No presne tuto povahu by som potrebovala. 😅

@lindous Ono to tazko, kto pracuje nejako so zakaznikmi aj na call linkach, ten vie, ako reklamacie funguju v praxi, nastvany zakaznik sa vyventiluje.

Uz som rozmyslala, ze nebudem dvihat telefon vobec, ale to by uz chodili staznosti na vedenie a myslim ze uz vtedy by sme si to odskakali obaja, ze by mi uz nepomohlo, ze prepacte, ja som nedvihala lebo ani on nedvihal, lebo flaka robotu a pod.
Ale dakujem za rady.

avatar
rozculena
24. máj 2025

asi by som povedala šéfovi,že už dlhšie to tam nevydržím a hladám si inú robotu kvôli tamtomu pakovi.Myslíš,že by v klude povedal OK,tak teda choď?
Alebo si zober dovolenku,čo bude potom ten chumaj robiť?

avatar
bielasovicka
24. máj 2025

Ten tvoj šéf sa neviem ako mohol stať šéfom, keď si nevšíma takéto veci, alebo mu to je jedno.

avatar
hankab
24. máj 2025

Nuz, tak zdvihni telefon v jeho pritomnosti s tym, ze: prepacte pan XY, tato zákazka je v kompetencii kolegu YX - telefon das dole z ucha a zakricis - Fero, to je pre teba! Nechce prist k telefonu? Ospravedlnis sa, ze kolega odbehol a nadiktujes jeho mail a telefónne cislo. Ani by ma nehlo to riesit zanho, ked sa nema k cinu.

avatar
viestta
24. máj 2025

Vsak staci sefovi dat report kolko jeho kusov sa vratilo na reklamaciu. Kazdy mesiac. A reklamacie so zakaznikmi nech si vybavuje on, nie ty.