icon

Ako sa stať školským špeciálnym pedagógom v ZŠ a MŠ?

ivana775
8. aug 2025

Ahojte, mam vystudovane ucitelstvo pre primarne vzdelavanie. Od septembra nastupujem na rozsirujuce studium specialnej pedagogiky s cielom uplatnit sa do buducna ako skolsky specialny pedagog. Je tu niekto kto pracuje ako skolsky specialny pedagog? Kolko rokov potrebujem v skolstve, aby som po skonceni mohla pracovat ako skolsky specialny pedagog? Citam po nete rozne variacie,ale tie odpovede su vsetky nejako odlisne.(Nemaju ani hlavu, ani patu). Je tu niekto kto pracuje ako skolsky specialny pedagog v ZS,alebo Ms? Ja pracujem momentalne v socialnej oblasti. Mam aj Bc zo socialnej prace. Taktiez mam pegecku- strednu. Je tu niekto kto si robil rozsirujuce studium specialnej pedagogiky a isiel do skolstva napriklad ako nekvalifikovany skolsky specialny pedagog? Sestru mam psychologicku s rozsirujucim vzdelanim. A normalne isla do skolstva a nepotrebujem 10 rokov prax v specialnych skolach. Dakujem za adekvatnu odpoved.

lenka22031
8. aug 2025

@ivana775 som školská Psychologicka, mam kolegyňu špeciálnu pedagogicku. Proste skončite školu ako speciálna pedagogička pošlete si žiadosť do školy kde chcete pracovat, keď vás prijimu budete začínajúci školský spec. ped.- budete v adaptacnom vzdelávaní ktoré trvá cca rok. Budete mat zavádzajúceho zamestnanca, ktorý by vás mal viesť metodicky. Po ukončení ste samostatný zamestnanec.
Žiaden nekvalifikovaný špeciálny pedagóg neexistuje.

ivana775
autor
9. aug 2025

Dobry den Lenka. Dakujem velmi pekne za spravu, len ja idem na rozsirujuce vzdelanie specialnej pedagogiky - co je po Mgr. A tam su ine podmienky.

lenka22031
9. aug 2025
@ivana775

Dobry den Lenka. Dakujem velmi pekne za spravu, len ja idem na rozsirujuce vzdelanie specialnej pedagogiky - co je po Mgr. A tam su ine podmienky.

@ivana775