Ako zvládnuť prechod z práce predavačky na administratívu?
Ahojte, mám strach. Momentálne mám prácu ako predavačka. Dostala som ponuku ktorú som prijala a idem robiť administratívu, prácu s poštou, word excel backoffice atď… Mám vyštudovanú OA. Mám strach že nebudem dostatočne dobrá. Nejaké rady aby som sa ukludnila alebo zlepšila ?
Vsetko si zapisuj. Ja som si radsej vzdy vsetky postupy a kroky v nejakom novom systeme radsej prehladne zapisala. Krok po kroku.
absolutne sa nemas coho bat, po 3 mesiacoch ti to pride ako rutina a mozno aj nuda (vlastna skusenost), tes sa z novej prilezitosti, ktora ta nieka posunie, zbytocne nestrusuj ale pytaj sa na vsetko co ti nie je jasne, na takejto pozicii ta nikto nebude brat ako riaditelku spolocnosti, je normalne sa pytat a nevediet veci, to co popisujes je uplny zaklad v spolocnostiach, nemas sa coho bat, vsetko ta naucia, a nic neprekonatelne ta necaka, hlavne zbytocne nestresuj
@anonym_autor ak ta to bude bavit, tak to zvladnes.
Určite by som sa zamerala na Word, tvorba a formátovanie dokumentov (odseky, hlavička, päta, štýly, automatické číslovanie), vkladanie tabuliek, obrázkov a podpisov, ukladanie a konverzia do PDF. Z Excelu si pozri základné vzorce: SUM, AVERAGE, IF, COUNTIF, filtrovanie, zoradenie údajov, formátovanie tabuliek,vytváranie jednoduchých grafov, uzamknutie riadkov/stĺpcov), práca s viacerými hárkami. Určite budeš používať Outlook, neviem či si mala možnosť spravovať emaily, nastavovať podpis, pravidlá pre poštu, zdieľanie kalendára, nové repetitívne udalosti, vytváranie priečinkov apd. Čo sa týka adminstratívy, to sa rýchlo naučíš, evidbeciiu prichádzajúcej a odchádzajúcej pošty, skenovanie, archivácia, práca so skenerom a tlačiarňou (obojstranné skenovanie, PDF zlúčenie), základná práca so zdieľanými priečinkami (OneDrive, Google Drive). Je fan mať základy práce s PDF, spájanie, podpisovanie, vystrihovanie strán apd. Neviem, či ti treba angličtinu, strojopis predpokladám ovládaš. Držím prsty.,
V škole ti išla administratíva, písanie vo worde atd...? Bavilo ťa to?
@anonym_autor jasne ze budes dobra. Vsetko sa naucis.
Vsetko sa naucis. Ja som isla podobne “karierne” ako ty. O exceli som vedela hovno. Teraz v nom robim denne. Asi by som sa na tvojom mieste na to nesustredila dopredu lebo zatial nevies ake funkcie a co budes potrebovat vediet.
po skole sla na pohovor, kde sa ma pytali ci ovladam excel. Samozrejme....ale v skutocnosti som vedela, ze uuuplne nic. Kupila si knihu a drvila ....vzorce, konting. tbl, grafy...prosto zaklady, ktore ma v skole nenaucili. To bolo pred vyse 30rokmi. Takze ano...pripravovala som sa aby som nebola za tlka a klamara.
@anonym_autor ja to budem mat naopak 😃,z administratívy idem do obchodu s obuvou,konkretne VM špecialista, čiže tiež veľká zmena. Ja sa spolieham,ze sa zaškolim a budem mať kolegyne,tak snáď pomôžu zo začiatku 🙂, určite sa bude dariť,len treba zo začiatku nasávať viac novych informácií, ale denno dennou prácou v obore sa budeš zlepšovať 🙂

@anonym_autor otvoriť YouTube a pozrieť si nejaké funkcie Excelu by nebolo odveci, možno ťa to potom aj upokojí.
Ja keď som nastupovala ani nie pred rokom do práce, tak som sa cítila ako také teľa. Vďaka super mentoringu od šéfa som na mid úrovni v odbore za ani nie 2r 🙂.