icon

Prepustenie zo zdravotných dôvodov

mimik80
22. okt 2025

Dobrý dievčatá viete mi niekto poradiť ohľadne toho keď zamestnávateľ chcem aby ma prepustil zo zdravotných dôvodou? A ako je to? Musím potom maródovat aspon pol roka?

Pracujem ako upratovačka no mam polovičny invalidný a maju na mna nesmierne veľké nároky v práci reku čo spraviť jednak si to tam vydyskutujem ale čo je vhodne pokračovať v takejto práci či isť na maródku.

janai1
22. okt 2025

@mimik80 posudok od lekára máš?

anonym_553dd9
22. okt 2025

@mimik80 1. Máš dôvod ísť na PN? Neopodstatnené PNky SP ruší.
2. Posudok od lekára, kde je jasné, že zdravotné problémy sú spôsobené pracovnou náplňou?
3. Zo zdravotných dôvodov nedostaneš výpoveď len tak, iba naozaj opodstatnene, keďže by ti museli vyplatiť odstupné - radšej ti dajú výpoveď z nadbytočnosti alebo iného dôvodu ako zdravotného. Tu systém neodrbeš, len preto, že si na ID.

anonym_0ebafd
22. okt 2025

@mimik80 ist na marodku lebo ty chces alebo sa ti nechce pracovat? lebo ak ti dana praca nevyhovuje, tak je na case zmenit. a nie riesit to PNkou. pocula som este, ze ak poberas ID tak nemozes marodovat s tym istym problemom.
teraz mi napises ze mas problemy s chrbticou a ze ta boli ze?

billy_jean
22. okt 2025

V prvom rade potrebuješ od lekára odborný posudok, že nemôžeš ďalej vykonávať túto prácu. Ten predložíš svojmu zamestnávateľovi, ktorý má 15 dní na to, aby ťa preradil na inú vhodnú pozíciu v súlade s posudkom. Ak takú pozíciu nemá, tak ti dá výpoveď zo zdravotných dôvodov § 63 ods. 1 písm. c) Zákonníka práce.

zmrzlinka2021
22. okt 2025

@mimik80
A aku pracu chces robit?

anonym_0ebafd
22. okt 2025
@billy_jean

V prvom rade potrebuješ od lekára odborný posudok, že nemôžeš ďalej vykonávať túto prácu. Ten predložíš svojmu zamestnávateľovi, ktorý má 15 dní na to, aby ťa preradil na inú vhodnú pozíciu v súlade s posudkom. Ak takú pozíciu nemá, tak ti dá výpoveď zo zdravotných dôvodov § 63 ods. 1 písm. c) Zákonníka práce.