icon

Zmena zamestnania z učiteľky - za a proti

12. apr 2025

Ahojte, zaujíma ma Váš názor na moju situáciu. Pracujem ako učiteľka v škole v BA. Išla som do toho s tým, že ma vždy bavila práca s deťmi a mám k nim pozitívny vzťah. Chcela som robiť niečo, čo by ma bavilo.. Avšak po necelom roku som ostala akási demotivovaná a zvažujem buď zmenu školy alebo zmeniť komplet zamestnanie. Tým, že je to moja prvá škola nemám to s čím porovnať, ale som sklamaná z toho aké drzé sú dnešné deti a celkovo z ich správania a rodičia ich v tom často podporujú a sú agresívni.. Príde mi, že na všetko len nadávajú a sťažujú si. Plat je tiež nízky.. Vyštudovanú kombináciu mám takú, že sa uchytím aj inde..

Strana
z2
kavasmliekom
12. apr 2025

Na každej jednej škole je to, žiaľ, tak. Ak si sa v tom nenašla, zmeň zameranie. Na prácu učiteľa sa musíš narodiť, vtedy ta neodradí ani plat, ani drzosť deti.

janamt
12. apr 2025

Zmena školy môže pomôcť. Na prvej škole, kde som učila, som mala super kolegyne a dosť problematické vedenie. Na druhej zas super vedenie a s kolegyňami dosť vlažný vzťah. Klíma školy môže spraviť veľa - v podpore, supervízii a tak. S deťmi som to mala OK na oboch - nedá sa vyhovieť všetkým, drzé a rozmaznané deti sú všade rovnako ako šikovné a inšpiratívne. Má to zmysel kvôli deťom - ak to tak človek necíti, zvlášť za ten plat a život v Bratislave - je to asi odsúdené na neúspech. Rada by som ale napísala, že človek sa rokmi mení - ja som mala na začiatku pocit, že musím byť zásadová a prísna, v niečom si to myslím stále, ale netlačím tak ako v prvých rokoch na pílu. Príde aj väčšie sebavedomie získané praxou, ukáže sa, čo funguje a čo nie. Dnešná doba je ťažká aj pre deti, s učiteľmi sú niektorí viac ako s rodičmi. Dnes vidím väčší zmysel vo vzájomnom rešpekte ako množstve učiva, ktoré sme prebrali a zároveň je to veľmi psychicky náročná a finančne neohodnotená práca. Rok je možno priskoro na definitívne súdy.

luxus10
12. apr 2025