Má poisťovňa právo vyňať mi PN z poistenia?
ZodpovedanéDobrý deň,
v roku 2015 som si založila životné poistenie cez Generali. Poistila som si závažné choroby a aj PN. Po 2 rokoch som ochorela na rakovinu. Závažné choroby vyplatili a následne vyňali z poistenia.
V roku 2018 mi Sociálna poisťovňa uznala plný invalidný dôchodok, popri ktorom aj normálne pracujem. Zo začiatku, kým sa mi imunita vrátila do normálu, tak som často chodila na PN. Zo životnej poisťovne som vždy dostala preplatenie PN ak som maródovala nad 15 dní. V tomto roku (2024) som bola na PN len raz v októbri. PN trvala 19 dní. Poslala som do Generali všetky lekárske správy a čakala. Prišla mi odpoveď, že mám doložiť papiere zo SP z roku 2018 o uznaní inv.dôchodku. Pýtala som sa prečo. Vraj keď poberám invalidný dôchodok, tak nemôžem mať poistenú PN. Hovorím, že Sociálna poisťovňa mi uznala invalidný dôchodok (od 2021 už len polovičný - ten si ani nepýtali) a platí mi PN ak som na PN.
Vraj oni sú súkromná poisťovňa a ich nezaujíma, čo mi Sociála poisťovňa prepláca.Tak som sa spýtala prečo teda odomňa pýtajú dokument vydaný Sociálnou poisťovňou. Pani ostala zaskočená.Ale aj tak mi poslali rozhodnutie, že mi z poistky vyňali poistenie PN.
Majú na to právo?
Založím si poistenie ako zdravý človek a keď ochoriem, tak mi postupne všetko odpoistia.
Ďakujem
Dobrý deň,
áno, súkromné životné poisťovne nekryjú PN-ku, ak je človeku vyplácaný invalidný dôchodok Sociálnou poisťovňou. Tak to majú nastavené.
Kritické ochorenia Vám odpoistili, lebo ste dostali plnenie a tam ste si platili za daný balíček plnenia (danú poistnú sumu). No a PN-ku Vám odpoistili, keďže by ste z nej aj tak nemohli mať pri invalidnom dôchodku plnenie, čiže by ste si za to zbytočne v poistke platili. Tak to majú nastavené. Preto je dôležité mať dostatočnú poistnú sumu na pripoistení kritických ochorení a invalidity, aby ste už nepotrebovali žiadne ďalšie plnenie/plnenia.
Jakub Vojčik - Finančný konzultant
finanční špecialisti v oblasti hypoték, poistenia a investícií
email: financna.poradna.relyon@gmail.com
mobil: 0944 214 816
web: www.reylon.sk