icon

Ako správne viesť daňovú evidenciu, keď si chcem otvoriť antikvariát?

Zodpovedané
26. nov 2024

Dobrý deň,

chcem si otvoriť antikvariát, predaj kníh cez e-shop. Chcem si viesť daňovú evidenciu, nie účtovníctvo. Jednou z povinnosti v DE je viesť aj evidenciu o zásobách a pohľadávkach.

Stačí pri evidencii o zásobách mať uvedený počet kusov, napr. 1500 kníh?

Alebo musím mať každú knihu vypísanú jej názvom, t.j budem musieť do každého riadku napísať názov knihy, to znamená 1500 zápisov?

Ďakujem

Dobrý deň,

pri e-shope odporúčam rovno skladovú evidenciu. Potrebujete vedieť koľko kníh kúpite, za akú cenu ich kúpite, koľko ich predáte, za akú cenu ich predáte, a nielen koľko z nich Vám zostane v zásobach.

Skúste sa popozerať po možnosti: prepojenie e-shopu, so skladom, s fakturáciami.

Odporúčam, aby ste si minimálne v nejakej tabuľke evidovali:

  • každý nákup,
  • každý výdaj, keď aj sumárne raz mesačne,
  • do tabuľky doplniť dátum pohybu, počet kusov nákup, predaj, nákupná cena, zostatok v ks, zostatok v nákupnej cene.

Čo budete konkrétne evidovať je na Vás. Podstatný je zostatok nepredaných zásob.


S prianím pekného dňa,
Lenka