icon

Aké sú povinnosti delegáta cestovnej kancelárie pri zdravotných problémoch počas zájazdu?

Zodpovedané
25. aug 2025

Dobrý deň,

práve sme na dovolenke v Španielsku s cestovnou kanceláriou. Na stretnutí nám delegát oznámil ústne aj písomne, že v prípade zdravotných problémov sa nemáme na neho obracať s prosbou o sprievod alebo preklad u lekára.

Je to správne?

Doteraz sme už boli na pár dovolenkách aj cez iné cestovné kancelárie a delegáti nám boli nápomocní pri zdravotných problémoch. V prípade, že sa rozhodnem cestovať cez cestovnú agentúru, očakávam, že mi bude poskytnutá pomoc a podpora.

Vraj by sme sa mali obrátiť na asistenčnú službu poistenia.

Je to v súlade so zákonom?

Ďakujem.

Dobrý deň,

delegát cestovnej kancelárie má podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch povinnosť poskytnúť cestujúcemu potrebnú pomoc, ak sa ocitne v ťažkostiach počas zájazdu. To sa týka aj situácií spojených so zdravotnými problémami.

Táto pomoc má byť primeraná – delegát však nie je povinný nahrádzať zdravotnícky personál ani tlmočiť pri vyšetreniach.

Zvyčajne je jeho povinnosťou:

  • poskytnúť informácie, kam sa obrátiť,
  • sprostredkovať kontakt na lekára alebo nemocnicu,
  • poskytnúť kontakt na asistenčnú službu poisťovne,
  • pomôcť s dopravou k lekárovi (napríklad objednať taxi).


Pri samotnom vyšetrení alebo ošetrení je bežné, že asistenciu vrátane tlmočenia zabezpečuje asistenčná služba poisťovne, pretože ide o odbornú a špecifickú pomoc.

To znamená, že postup, ktorý Vám delegát oznámil, je v praxi aj podľa zákona možný – nemusí osobne sprevádzať klienta k lekárovi. Pomoc však musí poskytnúť minimálne v rozsahu informácií a usmernenia, ako a kam sa obrátiť.


Prajem Vám pekný deň.

JUDr. Miriam Gajdošová
advokátka
web: www.akgajdosova.sk
mail: gajdosova@akgajdosova.sk