icon
1 / 1
avatar

Preto som ani pri jednom nemala korytkove sedenie aj keď sa mi kocik páčil veľmi nekupila dom ho práve koli tomu vždy mi deti aj tri hodiny spali v kociku na boku takze za mna rovné sedenie pre moje deti bola správna volba

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@basska11 Ja s tebou plne súhlasím som toho istého názoru s rovnakou skúsenosťou ale isto sú aj spokojne maminky s kočíkmi s korytkom no ten názor Lekára v článku úplne potvrdil moje presvedčenia tak preto zdieľam

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Ja som zas citala clanok od ineho lekara, ktory s korytkovym nemal najmensi problem.. kazdy podla seba, vzdy si niekto najde niekoho kto odprezentuje jeho spravny nazor. 😉

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Ja som pri oboch mala kocik s rovným lezanim, malý mi doteraz zaspava len v kočíku a cez deň v nom aj spi A to ma 13 mesiacov, ešte že ten kocik je tak priestranný 🙂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

nie je to ziaden suoer clanok, ale aspon uviedli meno doktora co to vyslovil. ja som fyzioterapeutka a tiez mam nazor ze to nie je idealne pre dieta

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Uplne suhlasim tiez som hladala designovku ale radsej pohodlie pre babo a mame suoer joie litetrax 4 air😊😊😊

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@eva_c kde som napísala že je super ??? 🤨

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@twin_mummy ono to z jedneho hladiska nemusi byt vyslovene zle. chrbat je v podstate v rovine. nie je nijako zakriveny. ale je obmedzene prirodzene polohovanie teda pohyb dietata pocas spanku. ak je chrbatik dolu, nohy su v 90° a to nie je idealne pre nase deticky 🙂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@twin_mummy Samozejme každý podľa seba Oba typy kocikov sú obľúbené a neprestanú byt u mna pri tom korytkovom len nepustí logika to je všetko ... Samozejme nech kupuje kto chce aké chce

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas mas pravdu nie super, ale dobry si napisala. ja zas myslim ze moj nazor je ze nie je super. slabo som sa vyjadrila ospravedlnujem sa ;)

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

My sme mali ak korytkove aj klasicke lezanie, nasa v korytkovom vydrzala spinkat aj tri hodiny a viac a v klasickom ledva pol hodinu, kazdemu dietatku vyhovuje nieco ine 😊

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@eva_c aha tak to ja Som zle pochopila . To ja sa ospravedlňujem .tak keď ta tu mám na drate a nie je super ešte tam chyba niečo? Tiež píšeš že si neni za korytko tak chcem vedieť názor

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@nelinkam áno súhlasím ale veľa krát treba rozhodovat za dieťa nie čo dieťaťu vyhovuje . Ak v postieľke spi a v kočíku nie môže byt chyby v niečom inom nie že my ležanie v rovine nevyhovuje predsa

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

Oprava *mu

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@eva_c jasne, to beriem, ale mne napr v rovnom nikdy nepospali cez hodku a v korytkovo tahali aj 2 hodky. Ja zas ked skm ich videla pokrutenych v tom rovnom a v kuse so sebou narabali. Navyse treba zvazit kedy tam dieta dat. Inak moji nemaju ziadne zlezane hlavky. 😉

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Prečo sa tam spomína len spánok? Predsa kočík neslúži na spanie, na to je posteľ. Mne úplne stačí, keď vidím v kočároch posadené a dokrkvané deti, ktoré sa ešte v sede samé dobre neudržia ale zároveň do vaničky už nezmestia. A to je myslím pre chrbticu o dosť horšie, ako hodinový spánok v korýtku 🙂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@caramelbiscuit jasne pre detičky ktoré odmietajú spat v kočíku to platiť nemusí mne mala spala v kočíku veľa a často .

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas tak napriklad, ja by som urcite rozoberala aj fakt, ze v korytkovom kociku sa da iba priamo sediet. alebo teda lezat s nohami hore. takze je vhodny iba pre deti ktore samostatne vedia sediet. to je cca od 3/4 roka. skorej by som ho urcite neodporucala koli spravnemu motorickemu vyvoju.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Strasny

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Ako sa volá spodný kočík na obrázku? Ďakujem

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@eva_c aha vidíš ďalšia vec pre mna nová tak nie v každom článku sa dozvieme všetko . Ďakujem za tento dotaz budem si pamätať keď sa budú pýtať kamarátky o radu

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@evicka1 Mutsy Nio

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@eva_c ja by som povedala skôr opačne, keďže poskytuje oporu celému telu, kdežto keď dieťa posadíš do obyčajného športiaka, chrbtica ti spraví akurát tak dobrý paragraf.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@caramelbiscuit akekolvek posadzovanie v obdoby ked dieta si nedokaze samostatne sadnut nie je dobre. "paragraf" a teda podpora skoliozy a ineho, je vzdy ked dieta posadis a ono nema dostatocne silne a pripravene paravertebralne svalstvo na sed. v korykovom kociku nema nijako vacsiu podporu tela ako v inom kociku. gravitacia a slabe svaly proste nepustia. aj v korytku sa chrbtica skruca ak na to nie je dostatocne dieta pripravene.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Si pamatam aka som isla nadsena do obchodov s kocikmi, ze vsak aky uzasny vyber je v dnesnej dobe. Mala som zopar, myslim si, ze uplne praktickych a pochopitelnych poziadaviek. A kopec kocikov vypadlo hned kvoli tomu korytkovemu "lezaniu" a potom dalsie kvoli inym veciam. Az ostali tri. Jeden skaredy, jeden celkom ok a jeden drahy :D

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@caramelbiscuit Dávať dieťa ktoré nesedí stabilne sedieť do korýtka v domnení ten ho to tam zafixujte a bude dobre je poriadna somarina.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Ja si nemyslim, ze je clanok objektivny...v korytkovom kociku ma dieta chrbat tiez rovno...a ano nozicky ma vylozene, ale priznajme si kolko deticiek si v kocikoch vyklada nozicky na madlo pocas spanku. Samozrejme urcite nie je vhodne davat dieta do korytka ako 4 mesacne ale to nie je vhodne ani pri inom kociku...

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@sara005 tak to bolo rýchle sito vo výbere 😆

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas Rozhodla som sa nakoniec pre drahy z druhej ruky :D

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@dzejny22 Každé dieťa je iné nikto nepíše že korytkove ležanie vôbec ani že je škodlivé len že neumožňuje dieťaťu sa slobodne polohovať ako mu je prirodzene to je všetko. Moja dcéra si v živote na maslo počas spánku nohy nevylozila len keď sedela z dlhej chvíle a to spočítam na prstoch rúk takze fakt každé dieťa je iné

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@sara005 veľmi rozumne 👌🏻

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@dzejny22 *madlo

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas hadam ani na maslo 😅

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@eva_c 😂😂😂😂 ani ani

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas to áno, preto existujú novorodenecké vložky pre deti, ktore sedieť ešte nevedia ale zároveň vo vaničke byť už nechcú 🙂 v obyčajnom športiaku som teda nič také nevidela a deti sú veselo v polroku vyvážané v sede aj keď to ešte nezvládajú.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas ano ako pises, deticky su rozne a kazdemu vyhovuje nieco ine...ja som len napisala ze clanok nie je objektivny...pracovala som s kocikmi a presli mi rukami skoro vsetky znacky a skatulkovanie pri kocikoch urcite nie je vhodne

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@dzejny22 nikto neskatulkuje len som sa nikde nedočítala výhodu korýtka keby áno postnem aj to . tak sem s nimi keď si pracovala s kočíkmi 😉 ja si necham rada vysvetlit aj zmeniť názor zatiaľ tomu tak nie je ale kľudne

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@caramelbiscuit vieš čo neriešila som žiadnu vložku mala bola do 6 mesiacov vanička a potom športiak v lehu do 8mes. kým stabilne sama nesedela a potom sme ju dali sadnúť podľa mna nič zložité no len každý ako vie veľa krát ľudia fakt konajú v nevedomosti a práve preto je fajn zdieľanie článkov názorov atd

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@pallacinka29 nejaký názor lekára ? Nie blogerky 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Toto jedine na internete je ... mal by sa vyjadrit fyzioterapeut, ortopéd ... inak to neberiem ja som sa na to pýtala svojho fyzioterapeuta a mal na vec rovnaký názor ako tu hore píše @eva_c tak budem rada ak sa nájde odborník čo pochváli korýtko a vymenuje všetky výhody

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Zjavne ten clanok trebalo specifikovat na vekovu kategoriu, lebo pokial samostatne dieta nesedi tak ho umelo posadzat je somarina ci v normalnom alebo korytkovom, ale samo sediace je za mna lepsie fixovane a chrbatik rovny, nema ho to kde pustit, aby sa skrivil ako paragraf. Ale zas je to o dietati, synovec korytkove nemusi, moje nemaju problem ani jedno. Kiezby som nasla nejake fotky na porovnanie. 😁

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@twin_mummy nájdi a pošli 🙂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas ja nikoho nechcem presviedcat...len podla mna sa neda povedat ze su dobre len kociky s rovnym lahom alebo len kociky s korytkom...su dobre jedny aj druhe a pri oboch sa najdu aj velmi nepodarene kusky. Ano rovny lah je pre deti najvhodnejsi, ale v kociku dieta nie je vzdy iba v lahu...a mnohe mamicky ktore si kupia sportovy kocik s rovnym lahom dvihaju detickam opierku chrbta velmi skoro a mozu im tak uskodit viac ako keby boli v korytku...

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@dzejny22 to súhlasím a ani v článku nikto nepíše že korytkove rozhodne nie. Lekárka korýtko aj spomína v spojitosti s rexluxom . Je to naozaj subjektívne záleží od dieťaťa aj to píšu na konci 😉

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas ideal by bol keby boli vanicky na kocikoch take velke aby tam voslo dieta do min. do 1 roka 😁 lezalo by kym by nevedelo same sediet 😁

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Na prednáške z pediatrie, nám niekoľko lekárov ( vekovo 40 až 69) niekoľko krát povedalo, že nie je pre dieťa nič horšie, ako "novododobé" kočíky 😀 dieťa zatiaľ nemám, takže posúdiť neviem, no každý ským som na LF prišla do kontaktu korýtko odsúdil ... 🙂

aj keď samozrejme, žiadna matka nechce pre dieťa nič zlé, keby som nevedela iste by som siahla po stokke, alebo bgb lebo tie sa mi páčia už hrozne dlho len z videnia, avšak po rôznych diskusiách sa asi pripojím skôr ku mutsy alebo inému, kde korýtko nie je 🙂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas a toto je zas lacna propagacia kocikov a konkretnej znacky kocikov...
Myslis, ze v pripade znaciek, ktore su v blogu (mimochodom, ty sa tiez delis o svoje subjektivne nazory...), nevenuju pozornost vyskumu? Sotva...

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@pallacinka29 ty si sem zasa prikorculovala na to aby si na mna uticila ? Zdieľam článok leno sa stotožňujem s názorom a konečne niečo take na internete je kde je názor aj lekára na výskumy im kašlem ! Nehovorím a ani v článku netvrdia že korytkove v žiadnom prípade . Tak nech si každý uváži a uzná za vhodne ja nikoho neodsudzujem ani nič.Nejdem ani pokladať otázku o čo ti ide lebo to už dávno viem !

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

No moja od 4-5mesiacov odmietala spat v kociku,lebo nemala v puse prso (v tom veku prisla na rozdiel medzi prsom a cumlom a cumel letel).ist hlbokym mimo spanku bolo utrpenie, nechcela tam uz byt.tak sme museli do sportiaku do pololahu,aby som sa aspon nutne niekam presunula bez vresku (vtedy nechcela byt ani v nosici pokial sa nekojila,chcela vidiet a tudiz len na rukach v klbku tvarou dopredu,noch chodte tak niekam).v nom sa krutila,bala som sa o jej chrbat.sama zacala sediet az v roku. Za mna teda na tie rychle presuny by bol lepsi korytkovy nakloneny.ale nemala som.teraz cakam druhe,tak som kupila korytkovy.ak bude v kociku spavat a dlho, zozeniem na spanie daky stary retro s velkou vanickou.ale na tie presuny a samostatny sed sa mi ten korytkovy zda ok.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@noname26 áno tak to tam lekár aj píše že na presuny Ok ale ja som sa s dcérou vonku prechádzala každý deň aj tri hodiny a to už podľa mňam nie je Ok. Pre ňu bolo utrpenie ak vajíčko ... no každé dieťa inak samozrejme

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@vero96 povedali ti to odborníci ja tomu verím žiaľ je doba kedy sa neberie ohľad na zdravý vývoj ale na cenu a dizajn proste sa kocik páči a chce ho tak si ho kúpi a možno ani netuší že nerobí dobre lebo si mysli že všetky kociky musía byt správne pre deti . Práve preto som zdieľala nech si hocikto môže prečítať a spraviť vlastný úsudok a ďakujem že si napísala 💙

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Ja som sa tesila aku mam velku priestrannu vanicku a ako dlho sa tam bude vozit a trt makovy 🙈 vrestala mi, von som poriadne nechodila, doma tuez spavala len na mne, az sme presli na korytkovy kocik a ona bola spokojna. Spala aj 3 hodky. Ano, v noci v postielke, ale nijako sa nepolohivala len otacala hlavu a to iste vlastne robila aj v korytku. Ja som sa snazila aby mi cez den soala v postielke, ze to musi byt nepohodlne v kociku, ale tak asi nebolo 😊 doteraz ked spi tsk aj tak si vylozi nohy na vykopany paplon, takze je opat takmer alo v korytku 😂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas už dlhšie ťa sledujem aj na insta zas ma prvý pocit nesklamal, žena so srdcom na správnom mieste! Pozdravujem aj Natalku, ktorá má krásny kočík- ktorí odporúčajú aj slovenskí pediatri 🙂

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Ja som mala v polroku malu uz v sportaku, ale bolo to v pohode. Bolo leto, malu som dala na brusko, odzipsovala strechu a pozerala cez sietku na svet. Sediet som ju dala az ked to vedela.

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@m2mysha áno toto je skvelý príklad Toho že každé dieťa je iné že niektoré proste to korytkove vyžadujú aj keď na druhej strane stále je tam to riziko že to nemusí mat dobrý vplyv na chrbticu čo dieťa ani len netuší ale dospelý s tým nič nespraví chce tak byt a je mu tak dobre tak mu tu doprajeme .

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@sara005 aj ja tak isto

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@vero96 dakujem ti pekne za milé slova ja len zdieľam keď Sa mi zdajú byt informácie užitočné a stotožňujem sa s nimi . Veľa krát aj mne pomohli články ktoré niekto zdieľal a veľa krát zase nie veď prečítam a idem ďalej každý ma iný názor predsa 💕

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

@acernas ja som si to vysvetlovala tym, ze jej taka poloha dobre robi na brusko, nakolko sa od narodenia trapila kolikami
Verim, ze to na nej nezanecha ziadne stopy (myslim to korytko), v kociku sa vozievame stale, ale uz tam nespava 😊

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@m2mysha áno áno koliky a reflux veď tak to tam hovorí aj ten lekár i keď moja Natalka mala koliky ale jej prešli v 4mesiacoch a to bola stále vo vanicke . A ke už nespinka len sa presúvate tak podľa mna Ok

Odpovedz
1. mar 2018
avatar

my sme mali korytkovy a super. do 6 mesiacov vo vanicke a potom uz v sportovej casti a kedze sa dala polohovat do 3 poloh a este nevedel sediet sam tak bol v tom polosede akokeby. a ked uz vedel aj sam sediet davala som tu rovnu polohu . a ked nahodou spinkal tak tiez sa mu tak super spalo ze mal vylozene nosizicky. bude mat 4 roky a chrbatik ma krasny vystrety... takze za mna korytkovy bezpeoblemov. isla by som do nho zas 🤗👍🏻

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
acernas
autor

@piiiipiii jasne tak to ma byt aj toto je názor a skúsenosť samozrejme . 😉💋💋💋

Odpovedz
1. mar 2018
avatar
Odpovedz
1. mar 2018
avatar

Podľa mna je skôr dôležitejšie predčasne nasilu posadzanie dieťaťa a nasilu chodenie za ruky keď dieťa aj to nie je pripravené teda jeho svaly. Pokial je dieťa v korytku ktoré dokáže samo sedieť nevidím problém. Pokial nesedí a je v ležiacej polohe s novorodeneckou vložkou chrbátik má úplne v rovine. Predsa u kozmeticky sú tiež v krásne vyvýšené nohy pre pohodlne ležanie. Moja sa v kočíku s rovným ležaním nedokázala vyspať. A to sme mali kocikov asi 7. Hlavičku má krásnu ani trosku nie zlezanu 🙂

Odpovedz
2. mar 2018
avatar

V kresle 🙂

Odpovedz
2. mar 2018
avatar
acernas
autor

@tamcika kreslo u kozmetičky je veľmi zlý príklad 🙈🙈🙈 v ňom nespis raz alebo dva krát denne každý deň .... ale jasne každého názor a skúsenosť

Odpovedz
2. mar 2018
avatar

@acernas len hovorim že tam sú kresla preto že sú pre ľudí pohodlnejšie ako ležať rovno 🙂

Odpovedz
2. mar 2018
avatar

@vero96 ja ti garantujem ze pediatri vedia o tom velke prd a su to len osobne nazory 🙂 a to ti hovorim od dr. Lebo pediatri vedia prd aj o ockovani a nie to este o kocikoch HAHAHHA

Odpovedz
3. mar 2018
avatar
acernas
autor

@zaryaa preco hádžeš všetkých do jedného vreca ... ja som sa na to pýtala detskej lekárky, známeho čo je fyzioterapeut aj ortopeda a teraz cítam nazor dalšieho všetky sa stotožnuju tak neviem nedovolím si tvrdiť že o tom nič nevedia ... ale každého rozhodnutie aky kocik si zvoli ja mam vela kamaratiek co maju korytkovy kocik a su spokojne ale ak sa ma kamoska co kocik vybera opyta na nazor na rovinu poviem ze u mna korytkovy nie a ci uz si z toho vezme nieco ale nie je len a len jej vec

Odpovedz
3. mar 2018
avatar

@zaryaa prepac, ale tvrdiť, že pediater nevie čo je dobré pre dieťatko je asi taká uveriteľná vec ako to, že zem je rovná jak doska 😉 nemám viac čo k tomu povedať.

Odpovedz
4. mar 2018