icon
avatar
bjnr
29. aug 2025    

Ako sa nenávistná rétorika politikov spája s polarizáciou spoločnosti

O povahe volebných kampaní v širšom ponímaní je verejnosti známe len veľmi málo. Pri retrospektívnom pohľade na voľby sme si však mohli všimnúť tri súbory komunikačných stratégii. Použitie negatívnej kampane, t.j. do akej miery kandidáti útočili na svojich súperov namiesto presadzovania vlastného programu, ďalej používanie emocionálnych apelov, t.j. využitie správ, ktoré vyvolávajú úzkosť, hnev, nadšenie či iné emócie a do tretice - využívanie populistickej rétoriky. Keď sa hlbšie zamyslíme nad volebnými výsledkami, podstatný vplyv na nich má negativita a emocionalita, ktoré výrazne ovplyvňujú aj mediálne pokrytie. Kampane, ktoré sú založené na entuziazme síce zvyšujú pozornosť médií, ale rovnako tak aj kampane založené na osobných útokoch a kampane apelujúce na strach, a to najmä počas prezidentských volieb, kde počet kandidátov býva nižší.

https://slovamiklasika.blogspot.com/2023/10/ako...