Netreba to hneď dávať na desatinné čísla, lebo tu jeden dielik nie je 1 cm, 1 dm ... Naučiť sa to so zlomkom - k tomu sú predchádzajúce prípravné úlohy, kde delili najskôr jednotlivé úsečky, predtým útvary. Treba si časť od mula po jeden je celok a ten treba deliť na príslušný počet častí podľa menovateľa (odmerať a vydeliť, označiť dieliky, to majú v úlohe 1 na tej istej strane). Tak ako píše @vulka
a) 1/2 časť číselnej osi od 0 po 1 - rozdeliť podľa menovateľa na dve časti a vyznačiť jednu polovicu - počet častí treba vždy počítať od nuly.
1/3 rozdelíme na tri časti, vyznačíme 1 tretinu
1/5 rozdelíme na 5 častí označíme 1
b) 2/3 už máme rozdelené na tri časti, označíme dve časti (začíname od nuly)
3/4 - delíme na 4 časti - tie tam už sú vyznačené, označíme tri ...
atď
@dasiacik Určite nie, vždy sa berie jednotka 1 ako jeden celok, toto je znázornenie zlomkov na číselnej osi, takže ak má zlomok hodnotu viac ako 1 (napr. tých 11/8 , tak musí byť už za jednotkou
@dasiacik Obidve, ja som Ti tam ukázala, ako sa to rieši cez zlomky, keďže sa učia teraz zlomky, desatinné čísla už znázorňovať vie, len neviem, či sa už učili prevádzať zlomky na desatinné čísla...
Jednotku môžeš zapísať vždy ako zlomok, ktorý má rovnakého čitateľa aj menovateľa, napr. 1=2/2=3/3=4/4 ... takže ak je čitateľ menší ako menovateľ (1/2 1je menšie ako 2), tak je zlomok menší ako 1 a nachádza sa na číselnej osi medzi číslami 0 a 1
Ak je čitateľ väčší ako menovateľ (3/2 3 je väčšie ako 2), tak sa bude nachádzať až za číslom 1 .







Vypocitaj si tie zlomky: teda 1/2 = 0.5 a teda presne na polovicu medzi 0 a 1