icon
1 / 1
avatar

wau...👍

18. okt 2022
avatar

Krása. Ako to chápete? Ze sa radšej vzdá súčasnosti pretože mu vuac vyhovuje minulosť? Mam rada takéto rozoberacky 🙂🙃

18. okt 2022
avatar

No, ja si myslím, že žena sa drží konára a dieťa drží celkom nad vodou, zatiaľ čo starec sa už fakt topí. Čiže nech sa na mňa človek, analyzujúci toto umelecké dielo nehnevá, ale ten muž koná logicky.

18. okt 2022
avatar

@h2 ja som sa na to zahľadela podobne, muž sa topí "najviac" tak ho zachraňuje prvého 🤷‍♀️

18. okt 2022
avatar

podľa mňa je to tak, že zachraňuje postupne ... podľa stavu topiacich a mám pocit, že žena zachrańuje dieťa, a on si zachraňuje otca. Zase na minulosti sa stavia, bez minulosti nie je budúcnosť, podľa mňa ako syn reaguje inštiktivne a zachraňuje otca. Ja ako matka, by som zachraňovala dieťa, rodiča a muž by bol asi posledny. 😉

18. okt 2022
avatar

@mooonika1975 súhlasím. A možno keby da vyjadrí muž, bolo by fajn.... Otec sa už ponára takže syn mu podáva ruku, aby ho nestratil... A kľudne to môže byť otec matky! A ona kričí, dieťa držím, zachráň mi otca! 😉

18. okt 2022
avatar

@mooonika1975 pozrela som wiki, napriek snahy syna sa mu otec púšťa ruky..... Dá sa ti chápať ako lipnutie na minulosti, ale podľa mňa aj ako že mali silný vzťah. A žena sa predsa drží

18. okt 2022
avatar

Presne tak to chapem aj ja ako píšete....ja zase v opise vidím posunúť človeku iný názor,ako v skutočnosti je.

18. okt 2022
avatar

ono z nabozenskeho hladiska by mal zachranovat najprv zenu,myslim..ale ja by som asi tiez zvolila postup dieta-zena-starec…ale ta metafora s lipnutim na minulosti sa mi paci…velmi zaujimave dielo

18. okt 2022
avatar

@dorothee Áno, to by bol správny postup, ale len v prípade, že by boli na tom všetci rovnako. Ale keď je to tak, ako na obrázku, tak kým by zachraňoval dieťa a ženu, otec sa mu utopí. Takto najprv vytiahne otca, žena zatiaľ tú chvíľu dieťa a seba udrží a prežijú všetci.

18. okt 2022
avatar

@h2 presne takto som to "rozobrala" aj ja. Tiez mi pripada, ze muz kona uplne logicky...
Ale paci sa mi aj myslienka lipnutia na minulosti za cenu straty pritomnosti a buducnosti...

18. okt 2022
avatar

@janca704 Ale ak by to autor myslel tak, že muž uprednostní otca (minulosť) pred ženou a synom (prítomnosť a budúcnosť), tak by nemaľoval ženu tak, že sa drží a dieťa má pod kontrolou.

18. okt 2022
avatar

Hmm, a všimnite si až trojuholníkove znázornenie postáv.. Alebo ako váhy ⚖... Otec na jednej strane. Matka plus dieťa na druhej

18. okt 2022
avatar

Prednost ma najmensie dieta, no to je v bezpeci vďaka matke. Preto dal prednost starsiemu cloveku, ktoremu viac hrozila smrt..

18. okt 2022
avatar

Takže budúcnosť je v rukách matky.

18. okt 2022
avatar

Mna by zaujimalo, preco je ten chlap holy... 😁😂

18. okt 2022
avatar

@brona235 presne to som išla napísať 😅 si ma predbehla.

18. okt 2022
avatar

@larsen Výborný postreh.

18. okt 2022
avatar

@brona235
@lenqua_12325 Mňa by skôr zaujímalo, že keď už je holý, prečo je tak, že mu nič nevidno? 😂

18. okt 2022
avatar
18. okt 2022
avatar

@h2 lebo nikoho by už potom nezaujímal otec ani matka s dieťaťom... 🙊

18. okt 2022
avatar

@andula77 ale postavu má dobrú 😉

18. okt 2022
avatar

@andula77 Myslím, že matka by zaujímala chlapov, vidno jej prso. 😁

18. okt 2022
avatar

@lenqua_12325 Tak to áno.

18. okt 2022
avatar

@brona235 aby sa zenske oko skumajuce pohnutky maliara mohlo pokochat (a mysliet uplne inym smerom😂)

18. okt 2022
avatar

Mne tato uvaha pripomenula jeden clanok spred rokov.. uz nepamatam presne kedy a kde ale nieco o tsunami to bolo. Boli tam pribehy o tych, co prezili. Jedna zena tam mala 2 deti. Ona sa drzala nad hladinou ale nevladala udrzat obed deti a tak to starsie pustila a voda jej ho odniesla. Verila, ze si poradi a vedela ze to mensie nema same sancu. Nejakym zazrakom to starsie dieta prezilo aj ho nasli. A vtedy som tak rozmyslala, ako sa teraz to dieta na nu pozera, ze ho pustila?

18. okt 2022
avatar

Zachraňuje otca, lebo vie, že sa môže plne spoľahnúť na zenu-ze určite dokáže zachrániť seba a aj dieťa.... čiže z obrázka je jasne ze MY ženy si dokážeme všetko spraviť/zariadiť/zabezpečiť aj samé a muži to občas berú ako samozrejmosť 🤷‍♀️🧐🙃..toľko.moj pohľad

18. okt 2022
avatar

Ale pri potope sa nikto nezachránil.
Iba Noe a jeho rodina, čiže 8. To len tak bokom k tej záchrane pri potope.

18. okt 2022
avatar

@anaj_janka Nikde predsa nie je napísané, že je to tá potopa, pri ktorej sa zachránil len Noe. Môže to byť akákoľvek iná potopa.

18. okt 2022
avatar

Mne ako prve napadlo, ze dieta nevyzera byt pri vedomi.. a zena ho podava muzovi, kt. ju ale ignoruje, pretoze zachranuje otca. Preco by inak drzala dieta v takej polohe?

@asfodelka tento priebeh si pamatam, dost mnou zarezonoval.. neviem, co by som urobila na jej mieste.. ☹️

18. okt 2022
avatar

@h2 vidíš,môže byť 🙂

18. okt 2022
avatar

A vidíte akú čiernu tvar ma muž?

18. okt 2022
avatar

Suhlasim s vami .Mne to zas pripada ako keby mu ona podavala to dieta ale aj keby ho zoberie da na tu smyklavu skalu tak by sa zosmykol .najskor starca mal zachranit potom mu podat dieta a ved zena bola v pohodicke ta sa drzala konara a vyskriabala by sa aj sama za nimi (a nechcem zvelicovat coho sme my zeny schopne )

18. okt 2022
avatar

Ale preco ta jeho čierna tvar?

19. okt 2022
avatar

@jajka78 na jednej strane mozno umelec chcel zdoraznit tych co sa topili ,alebo dielo bolo pocas doby znehodnotene a dokreslene ...ale urcite to malo vyznam nejaky lebo ruka ma tiez tien tak pan umelec sa dobre vyhral na tomto diele .

19. okt 2022
avatar

Obrázok som kukla len zbežne ale tie vaše komentáre sú 👌

19. okt 2022
avatar

@jajka78 tvar je cierna asi preto lebo je v tieni😉 ja by som skor chcela vediet preco je to dieta suche (vsetci su suchy, nikde ziadna kvapka vody) a preco v rucke drzi tu cieru latku.. ta nahota je tam aby strhla pozornost a bolo vidiet napatie svalov (umelec paradne namaloval kazdy sval a to detske telicko je uplne uzasne) .. tiez je zaujimave ze svetlo ma inu farbu na muzovi a na zene, ona je bleda, mdla a buclata a muz je svalnaty a svetlo je teple, zive..

19. okt 2022
avatar

A čo keď sa starec dobrovoľne pustil syna a hovorí mu - ja som už starý, choď a zachráň si ženu a syna?

19. okt 2022
avatar

A ešte si predstavte ako mu v ateliéri nejaký chlap pózoval za pár "drobných"... tiež výkon vydržať v takej polohe... 🙊 😁 Mňa navyše zaujala aj tá nočná /búrlivá obloha, lebo ono akože je čierna, ale nie len taka "čierna", je veľmi realisticky namaľovaná, taká hlboká noc pritom na syna akoby dopadal lúč svetla

19. okt 2022
avatar

Ozaj nie je dajaký skutočný výklad preco všetko je tak ako je? Tie vaše postrehy sú veru zaujímavé- tela, tvare,vyrazy.... Keby človek vedel odpovede.velavravny obraz

19. okt 2022
avatar
dorotee
autor

@jajka78 taky obraz sa cita ako kniha, postupne ho objavujes ...

19. okt 2022
avatar

@dorotee ale asi musel sať niekto dajake vysvetlenie. Ozaj je vyborny

19. okt 2022
avatar

Našla som podrobnejší opis v angličtine https://artsapien.com/2022/09/scene-of-deluge-p...

22. okt 2022
avatar
dorotee
autor

@rusona dakujem ♥

22. okt 2022
avatar
23. okt 2022