Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
eliniatko
14. aug 2018
864 

Najlepšie kočíky do 300 eur (leto 2018)

Jednou z najdôležitejších súčastí výbavy pre dieťatko je nepochybne kočík. A práve s výberom detského „vozidla“, ktoré by nám vyhovovalo po všetkých stránkach, môže byť spojená celkom slušná dilema. Mamičky obzerajúce sa po kočíku majú rôzne deti, rôzne výšky, rôzne požiadavky, prechádzajú sa po rozličných “terénoch”. Pre niektoré je dôležité, či má kočík aj otočnú športovú časť, pre iné nie. Ak je bábätko ešte malé, mamička bude pravdepodobne preferovať kombinovaný alebo aspoň hlboký kočík, kde bude krpčiatko usalašené v pohodlí vaničky. Iste sa však nájdu aj mestské mamičky, ktoré vaničku nevyhľadávajú, hoci majú novorodeniatko. Napríklad také letné bábo môže vaničku vynechať, ak má v športiaku možnosť úplného ľahu. Koniec koncov, na západe ide o čoraz populárnejší trend – bábätko sa vozí v športiaku prakticky od narodenia, a dokonca otočené v smere jazdy. Každému však vyhovuje niečo iné. Pri výbere kočíka je na nezaplatenie riadiť sa vlastnými špecifickými požiadavkami a pri každom modeli zvážiť všetky pre a proti. V opačnom prípade sa môže stať, že si mamička po pár jazdách uvedomí, že takto to ďalej nepôjde a bude musieť hľadať iný typ. Ktovie, koľký v poradí… 😉

Ak si určíme tento - pomerne nízky - cenový limit, aké sú tie najlepšie modely na trhu? Čo môže moderná mamička s obmedzeným rozpočtom očakávať, ak nechce úplne najlacnejšiu a najjednoduchšiu možnosť? Prinášame ti stručné zhrnutie toho, čo je u mamičiek aktuálne obľúbené, a to s ohľadom na najlepší pomer cena - výkon, aký môžeš na trhu momentálne nájsť.

Valco Snap 4

Ľahký, mestský, obľúbený

orientačná cena: 180-190 eur

váha: 6,2 kg

maximálne udávané zaťaženie: 20 kg

rozmery (rozložený): 103 × 52 × 77

rozmery (zložený): 80 × 52 × 36

Dá sa povedať, že Snap je medzi mamičkami už legendou. Je nesmierne ľahký, pritom však priestranný a pre dieťa pohodlný. Za pomerne nízku cenu (menej než 200 eur) ponúka veľa muziky, a to čo sa príjemného dizajnu, i výkonu týka. Ak natrafíš na akciu, nájdeš ho za ešte nižšiu cenu, prípadne aj vo verzii Sport s terénnejšími nafukovacími kolesami. O tej určite porozmýšľaj, pretože jedným z najväčších nedostatkov kočíka sú práve kolieska - tvrdá jazda v dôsledku chýbajúceho odpruženia, ale aj rýchlo zapichnuté kamienky v pene. Nie každému tiež vyhovuje ťažisko, ktoré sa pre nepolohovateľnú rukoväť nemení a môže spôsobovať oštaru napríklad pri vychádzaní na obrubník. Napriek nedostatkom sa vďaka rýchlemu skladaniu sedadlom smerom dovnútra a nízkej váhe, ktorú mestské mamičky vedia vyvážiť zlatom, stal Snap 4 takým obľúbeným, že ho v uliciach stretneš denne. Veľkou výhodou je aj možnosť využiť ho od narodenia, a to s dokúpiteľnou vaničkou s adaptérmi, autosedačkou s adaptérmi, prípadne aj s vkladateľnou taškou na sedadle. Ak sa chceš odlíšiť, Snap 4 je dostupný tiež v prémiovej Tailormade edícii, či vyššom rade Trend Tailormade - tie sú však cenovo o niečo vyššie. Ďalšou možnosťou radu Snap je otočný Snap Ultra Tailormade, ktorý tiež stojí za zmienku.

+ nízka váha

+ príjemná cena a v pomere k nej aj dobrý výkon

+ variabilita

- chýba odpruženie

- neotočné sedadlo

- nie každému vyhovuje ťažisko

2. Cybex Eezy-S Twist

Ultra skladná novinka s otáčajúcim sa sedadlom

orientačná cena: 280 eur

váha: 7,7 kg

maximálne udávané zaťaženie: 17 kg

rozmery (rozložený): 103 × 45 × 85

rozmery (zložený): 56 × 45 × 26

V našom prehľade nemôžeme opomenúť tohtoročnú (2018) novinku. Eezy-S Twist je otočným, t.j. ešte zaujímavejším bratom ultra skladného modelu Eezy S či Eezy S+. Eezy S-Twist je totiž prvým a jediným ľahkým športiakom na svete, ktorý zároveň umožňuje otáčať sedadlo. A aj to robí špecificky - otáčaním na konštrukcii, z čoho je odvodený aj jeho názov. Za túto vlastnosť “platí” tým, že nemá opierku nôh - menším deťom to prekážať nebude, tie väčšie si budú musieť nechať nôžky visieť, prípadne si ich neskôr oprieť o podnožku v spodnej časti. Popri otočnom sedadle ťa možno ohromí aj fakt, že zložený kočík sa zmestí do rozmerov príručnej batožiny! Rodičom - cestovateľom tak ponúka unikátne a praktické riešenie už od narodenia, keďže na kočík možno nasadiť dokúpiteľné vkladateľné hniezdo na spôsob mäkkej vaničky, a tiež pripojiť akúkoľvek Cybex alebo GB autosedačku, prípadne aj inú značku s koncovkou Maxi-Cosi.

+ ultra kompaktný a ľahký

+ využiteľný od narodenia

+ kvalitné, mäkké odpruženie kolies s viditeľnými pružinami

- nemá opierku nôh

- pre menšie kolesá vhodný naozaj len do mesta

3. G-Mini Grand

2v1 kočík “na začiatok”

orientačná cena: 240 eur

váha: 12,6 kg

maximálne udávané zaťaženie: 15 kg

rozmery (rozložený): 102 × 66 × 77

rozmery (zložený): 69 × 66 × 35,5

Grand českej značky G-Mini je výnimočný praktickým riešením 2v1, ktoré si pre priaznivú cenu a príjemný dizajn slovenské a české mamičky mimoriadne obľúbili. V jednej nadstavbe ponúka priestrannú hlbokú vaničku, ktorú neskôr, keď bábätko z vaničkových čias vyrastie, popruhmi prerobíš na korýtkové sedadlo. Je to jednoduché, efektívne, a nevyžaduje skladovanie práve nepoužívanej časti. Nevýhodou tohto riešenia je však sedadlová časť, ktorá nepatrí k tým najväčším. Pokiaľ teda tvoje bábo nie je práve najdrobnejšie, je pravdepodobné, že do druhých narodenín sa budeš musieť obzerať po inom kočiari (čo ale nemusí byť práve nevýhoda 😉). Kočík sa tiež chváli štýlovou, do rôznych odtieňov ladenou konštrukciou. Tá je v zadnej časti pomerne široká, na čo si treba dať pozor, ak žiješ v dome s užšími než klasickými 70 cm dverami. Zadné kolesá sú nafukovacie, čo kočíku dodáva prirodzené pruženie, predné sú však menšie, umelé a vyslovene mestské. Keďže je kočík potrebné skladať až po odňatí sedadla, nie je po zložení úplne najmenší - pri častom cestovaní je vhodné mať v zálohe skladný športiak alebo golfky (ktoré sa ti tiež zídu neskôr). Celkovo Grand ponúka mnoho funkcií bez toho, aby zaťažil tvoju peňaženku, a je preto výborným “štartovacím” kočíkom pre najmenšie bábätko.

+ veľmi dostupná cena za dvojkombináciu

+ moderný dizajn

+ variabilita

- malé športové sedadlo

- široká zadná náprava

- konštrukcia sa ľahko oškrie a po zložení nie je úplne najmenšia

4. Baby Jogger City Mini

Alternatíva golfiek s vysokou nosnosťou

orientačná cena: 260-280 eur

váha: 7,6 kg

maximálne udávané zaťaženie: 23 kg

rozmery (rozložený): 105,5 × 61 × 100,5

rozmery (zložený): 78,5 × 61 × 25

Baby Jogger je prvou značkou, ktorá prišla na trh s dnes už dobre známym jednoručným skladaním kočíka potiahnutím za popruh. Práve vďaka nemu, a tiež priestrannému sedadlu a pohodlnej jazde, sa stal City Mini takým populárnym. Napriek priestrannosti a skutočne vysokej nosnosti je tento mestský kočík šikovný a relatívne kompaktný – od toho je odvodený aj jeho názov. Zaoblená rukoväť a predné dvojkoliesko ti umožňuje tlačiť ho bez problémov aj jednou rukou, a to aj v prípade, že je plne naložený. Keďže sedadlo sa dá polohovať až do ľahu, kočík je využiteľný prakticky od narodenia. Pre najmenšie bábätká môžeš pomocou adaptérov ku konštrukcii pripojiť aj autosedačku, alebo niektorú z ponuky hlbokých vaničiek Baby Jogger (kompaktná Compact, alebo pevná Deluxe). Niektorým by mohlo chýbať polohovanie nožičiek, ktoré City Mini nemá. Šikovné mamičky si však tento malý dodatok dokupujú univerzálny, alebo si polohovanie dávajú ušiť. Ak nie si fanúšikom trojkoliek, v ponuke je aj v príplatkovej štvorkolesovej City Mini 4 verzii. Za spomenutie stojí aj terénnejšia vyššia (ale aj o niečo drahšia) verzia City Mini GT s tromi nezdvojenými kolesami s penou plnenými pneumatikami.

+ ľahký športiak už od narodenia

+ jednoduchá manipulácia

+ skladanie v jednom kroku

- všetko príslušenstvo vrátane madla je nutné dokúpiť osobitne, čo cenu môže značne navýšiť

- širšia zadná náprava

- skladanie smerom von, ktoré z dôvodu znečistenia neobľubuje každý

5. Oyster Zero

Ľahký a priestranný mestský favorit

orientačná cena: 290 eur

váha: 7,9 kg

maximálne udávané zaťaženie: 20 kg

rozmery (rozložený): 102,5 × 58 × 89

rozmery (zložený): 70 × 58 × 36

Jedným z aktuálne najobľúbenejších modelov je pre svoj vynikajúci pomer cena - výkon práve Oyster Zero. Napriek tomu, že disponuje širokým, priestranným sedadlom, je zároveň veľmi ľahký a kompaktný. Kočík je do mesta ako stvorený - či už na doplnkové, alebo každodenné využitie. Okrem sedadla, ktoré mimochodom možno polohovať až do ľahu, je veľkou prednosťou Zero aj obrovská strieška s UV šiltom. Po kompletnom roztiahnutí kryje dieťa kompletne, takže ani najprudšie slnko mu nebude svietiť do očí. Na hrboľatých chodníkoch sa zíde aj odpruženie všetkých kolies - ak ho náhodou necítiš hneď od začiatku, pocítiš ho, čím viac budeš jazdiť. Niektoré mamičky sa sťažujú na kvalitu kolies - tento rok ich však výrobcovia vylepšili. Pridané boli aj rôzne limitované edície s efektne farebným madlom a rodičovskou rúčkou či v štýlovej melange. Zero je využiteľný už od narodenia, a to napríklad aj s dokúpiteľnou vaničkou či autosedačkou s adaptérmi, vďaka ktorým dokáže vytvoriť aj plnohodnotnú trojkombináciu. Podobne ako Baby Jogger City Mini popísaný vyššie, aj Oyster Zero sa skladá smerom von, a to jednou rukou po odistení bočnej poistky.

+ polohovanie do ľahu a kompatibilita s vaničkou/autosedačkou

+ priestranné sedadlo s obrovskou strieškou

+ rýchle a kompaktné skladanie

+ odpruženie

- menšie, umelé kolieska

- neotočné sedadlo

- skladanie smerom von

6. Petite&Mars Easy

Dobrý výkon za cenu, ktorá nezaťaží tvoju peňaženku

orientačná cena: 110-150 eur

váha: 9 kg

maximálne udávané zaťaženie: 15 kg

rozmery (rozložený): 103 × 53 × 100

rozmery (zložený): 95 × 53 × 30

Jedným z najlacnejších modelov vo výbere je práve Easy česko-slovenskej značky Petite&Mars. Napriek veľmi dostupnej cene (niečo vyše 100 eur) totiž ponúka pohodlnú funkcionalitu, pre ktorú je veľmi pozitívne hodnotený. Vzhľadom na menšie, tvrdšie kolieska je jednoznačne mestským vozidielkom - ak plánuješ all-terrain využitie, zváž novinku roka 2018 Petite&Mars Easy Air v cene len o pár desiatok eur vyššej. Easy (ani Easy Air) nie je vyslovene vhodný na vozenie novorodeniatka, aj keď polohovanie sedadla do ľahu by to v doplnkovej úlohe umožnilo. Je to predovšetkým vychádzkový kočík pre staršie, aspoň polročné dieťa, so svojím XXL košíkom vhodný napríklad aj na nákupy. Nie je však práve z najskladnejších, preto ho pri častom skladaní do auta zvažuj iba v prípade, že máš k dispozícii veľký kufor. Jednou z posledných vecí, ktoré stoja za zmienku je fakt, že okrem základných moderných melange prevedení je Easy dostupný aj v rôznych vzorovaných limitovaných edíciách, ktoré ho robia ešte zaujímavejším.

+ cena

+ XXL nákupný košík i strieška

+ do ľahu polohovateľné sedadlo

- tvrdé penové kolieska

- veľký po zložení

7. Britax B-Motion

Do mesta aj do terénu

orientačná cena: 240-280 eur

váha: 11 kg

maximálne udávané zaťaženie: 17 kg

rozmery (rozložený): 100 × 58 × 105

rozmery (zložený): 70 × 58 × 27

Britax B-Motion, či už v trojkolesovej, alebo v štvorkolesovej verzii je už dlhé roky klasikou pre tých, ktorým záleží na kvalitnej značke, terénnom výkone a zároveň relatívnej spratnosti do auta. Rad B-Motion totiž zvládne viac ako len bežné mestské chodníky, a to vďaka väčším, nafukovacím kolesám a odpruženiu. Na rozdiel od nižšieho, mestskejšieho B-Agile radu môžeš už v základnej verzii B-Motion polohovať rukoväť, čím si prispôsobíš výšku a čiastočne aj ťažisko, ktoré nemusí vyhovovať každému. Neotočné sedadlo zvládne viac než klasických 15 kg, a je dostatočne priestranné aj pre väčšie dieťa. Polohovanie do ľahu je možné len v chrbtovej časti - opierku nôh však možno maximálne vyduť pre o niečo pohodlnejší sklon. Plnohodnotne polohovateľnú opierku nôh a ešte vyššiu nosnosť nájdeš pri o niečo drahšom B-Motion Plus. Rovnako ako on, aj nižší B-Motion je kompatibilný s hlbokou vaničkou i autosedačkou, ktoré na konštrukciu nasadíš pomocou adaptérov. Využívať sa tak dá plnohodnotne už od narodenia.

+ nafukovacie kolesá s odpružením do mesta i do terénu

+ veľké, priestranné sedadlo

+ využiteľný už od narodenia

- sedadlo je aj vo vzpriamenej polohe mierne naklonené

- kočík je mohutnejší pred aj po zložení

- pri niektorých farbách dochádza pôsobením slnka k výraznému vyblednutiu

8. Greentom Upp

Ekologický krásavec

orientačná cena: 240-280 eur

váha: 7,3 kg

maximálne udávané zaťaženie: 18 kg

rozmery (rozložený): 104 × 55 × 77

rozmery (zložený): 72 × 55 × 25

Greentom Upp je vo viacerých ohľadoch jedinečným kočíkom. Okrem unikátneho, neopozeraného dizajnu láka aj faktom, že je kompletne vyrobený z recyklovaného materiálu. Vyzerať trendovo, šetriť prírodu, a zároveň nebyť prehnane drahým je kombinácia, ktorou presvedčil mnoho mamičiek. Originálna plastová konštrukcia je, aj keď sa to možno nezdá, dostatočne odolná a aj keď nie je vybavená klasickým odpružením, pruženie má zabezpečené vlastným flexom. Nevýhodou môže byť menší nákupný košík, dokúpiť si však môžeš rozširujúcu pripojiteľnú nákupnú tašku, a to dokonca v ladiacich farbách. Plusom je tiež skutočne priestranné sedadlo, ktoré na rozdiel od pôvodnej verzie môžeš od ročníka 2017 nakloniť pomerne hlboko. Je to hlboký, stále však nie úplný ľah - novorodeniatko preto zrejme radšej umiestniš do samostatne dokúpiteľnej vaničky, na rám ktorej tiež možno pripevniť textílie otočného sedadla Reversible. Vanička a následne otočná športová časť však nevydržia až do troch rokov dieťaťa, preto sa zrejme skôr či neskôr vrátiš k neotočnému Classic sedadlu, ktoré je, mimochodom, dostupné v mnohých farbách. Spolu s tromi farbami rámu máš nespočetné množstvo farebných možností a kombinácií, ktoré môžeš jednoducho obmieňať.

+ unikátny dizajn

+ ekologický faktor

+ priestranné sedadlo

+ variabilita farieb i konfigurácií

- opierka nôh sa nedá polohovať

- nenastaviteľná rukoväť

- príslušenstvo ku kočíku sa dokupuje osobitne

9. Bebetto Nico

Mohutný teréniak

orientačná cena: 210 eur

váha: 13,8 kg

maximálne udávané zaťaženie: 15 kg

rozmery (rozložený): 112 × 61 × 92

rozmery (zložený): 82 × 61 × 33

Ak hľadáš niečo robustné a vhodné aj do terénu a neplánuješ s kočíkom chodiť na módne prehliadky, modelom na zváženie by mohol byť aj poľský Bebetto Nico. Za relatívne málo peňazí prináša množstvo funkcií vrátane priestranného, otočného, do ľahu polohovateľného sedadla s veľkou strieškou či mäkko odpružených nafukovacích kolies. Tie oceníš tak na popraskaných mestských chodníkoch, ako napríklad aj na dedine. Nico nie je práve najvhodnejší do maličkých kufrov áut. Ak však máš miesta dosť, bude pre teba dobrým spoločníkom v rôznych obdobiach života dieťaťa i v rozličných situáciách. Môžeš ho totiž využívať aj v plnohodnotnej dvoj- či trojkombinácii s dokúpiteľnou vaničkou či autosedačkou s adaptérmi. Za zmienku stojí aj kompletná základná výbava v balení (vrátane návlekov na kolesá), takže na rozdiel od mnohých kočíkov vrátane modelov z tohto zoznamu, z príslušenstva budeš prikupovať nanajvýš fusak.

+ odpružené nafukovacie kolesá do každého terénu

+ priestranné otočné sedadlo polohovateľné do ľahu

+ výbava v cene

+ výborný pomer cena - výkon

- mohutný pred aj po zložení, ťažkopádny

- vysoká váha

10. Joie Litetrax 4 Air

Pohodlná jazda

orientačná cena: 220-250 eur

váha: 10,72 kg

maximálne udávané zaťaženie: 15 kg

rozmery (rozložený): 103 × 59,4 × 93

rozmery (zložený): 82 × 59,3 × 31,6

Joie Litetrax 4 Air je ďalším z kategórie relatívne ľahkých, rýchlo skladateľných kočíkov s možnosťou kombinácie. Oproti podobným z tejto skupiny je Litetrax Air o niečo ťažší - môžu za to v prvom rade terénnejšie kolesá, ktoré sú vzadu nafukovacie, vpredu plnené penou (a teda bezúdržbové). K miernemu odpruženiu konštrukcie dodávajú ďalšie, prirodzené pruženie a umožňujú prechod aj náročnejším, než len úplne hladkým terénom. Moderný dizajn kočíka myslí aj na tienenie či vetranie strieškou, ktorú možno predĺžiť, či pohodlie dieťatka od narodenia vďaka sedadlu polohovateľnému do ľahu. Okrem toho môžeš k nasadenému sedadlu pripojiť aj hlbokú vaničku Ramble, prípadne tiež autosedačku Joie či inú značku autosedačky so zakončením Maxi-Cosi.

Ak ťa Litetrax 4 Air zaujal a váha pre teba nie je najzásadnejším kritériom, obzrieť sa môžeš aj po vyššom modeli Mytrax, ktorý sa tiež vojde do 300 eur. Je približne o kilogram ťažší, no prináša viac funkcií vrátane polohovateľnej rukoväte či kompletne odnímateľného sedadla.

+ praktický dizajn

+ pohodlná jazda aj v zhoršenom teréne

+ využiteľný už od narodenia

- menšie sedadlo

- predĺženie striešky jedine sieťovanou časťou

- vanička sa nasadzuje iba s prítomným športovým sedadlom

    Ahojte maminy,
    stále intenzívne pracujeme na rozširovaní kočíkopédie a čo najviac infoškách zo sveta kočíkov. Napísala som teda na základe vašich hodnotení, záujmu a aktuálnych trendov článok o momentálne najobľúbenejších budgetových (do 300 eur) možnostiach. Budem rada, ak aj vy vyjadríte svoj názor - ak si niektorý mala a bola si spokojná/nespokojná, prípadne návrhy, ktoré by som mala zahrnúť do ďalšieho podobného článku… Akékoľvek názory a komentáre sú samozrejme vítané! Jednotlivé kočíky sú prelinkované na kočíkopédiu, kde k nim nájdete ďalšie množstvo parametrov, fotiek a tiež vaše maminkovské hodnotenia.

    14. aug 2018

    Ahojte niesom moc vyrecna no mam joie litetrax 4 air no co ma pisane minusi strieska ze ma sietku mne osobne voooobec neprekaza na sietku davam plenu a vsetko je ok dalsi minu sedadlo mensie moj ma uz 2r.prec a stale sa vie vozikat aj si pospat vobec tam mevidim ziadny minus nepouzivam popruhy cez ramena a vie sa mi tam aj otocit na bok skrutit sa driemkat a to ze pri nasadeni sa neda zlozit sedaciacast osobne mi nevadi bo ak by som mohla mat druhe dieta tak tam kupim tu nahradnu vanicku pre mna je to pan kočík lepsi vyber som ani memohla urobit vyhovuje mi po vsetkych strankach a zvladol snama nelahke terenny denno denne skakanie po schodoch polne lucne a rozbite cesty cestujeme vlakom dak to bez problemov vsetko som stastna ze ho mam a velmi ťažko sa mi snim bude lucit

    14. aug 2018

    @cia66 to je úplne super že ti vyhovuje! aj ja som na neho počula prevažne chvály, a som rada že si sa aj ty podelila o dobrú skúsenosť!

    14. aug 2018

    Ahoj. Mala som Bebetto Nico v trojkombinacii. Ma plytky kosik, z ktoreho veci vypadavali a po nalozeni sietka z kosika suchala o kolesa (na jednej strane nepretazis kocik, na druhej dokopy nic neodvezies). Extra velka strecha na sportiaku bola skvela, dal sa vcelku skladat spolu so sedackou v smere aj protismere jazdy. V zime v pohode presiel snehom. Do terenu typu les nie je urcite, vytrasies dusu z dietata 😀 mame SUV, takze velkost kocika sme neriesili. Predala som ho, ked mal syn necele dva roky, pretoze bol tazko ovladatelny. Syn mal cca 13 kg a nenormalne zle sa mi tlacil, musela som sa zapierat do madla, zakruty boli mojou hrozou. Kocik bol pritom udrziavany a pravidelne servisovany. Takze max 11-12 kg dieta do neho.

    14. aug 2018

    Super článok 😊 prave pokukujem po športiakoch a dosť mi tento článok pomohol, nakoľko mám prvé dieťatko a absolutne som nevedela čo si pri vybere všímat..tu je to krásne, prehľadne rozpísané 👍

    14. aug 2018

    @eliniatko mne tu chyba coletto joggy. Tiez ma co ponuknut za cca 250€.

    14. aug 2018

    @paladia máš pravdu, je ich omnoho viac čo stoja za to. Desiatky až stovky, takže keď som váhala, šla som do tých čo sú obľúbené, na ulici videné a hodnotené najviac a najčastejšie (prípadne tiež v niečom veľmi špecifické). Ďakujem za input a tento kočík som si rozhodne všimla a nechám v zálohe nabudúce, napríklad by (okrem iného) mohol reprezentovať aj kvalitné poľské kočíky. Nedala som sem napríklad ani Petite&Mars Street, ktorý som tiež zvažovala - jednoducho len odsunuli na vedľajšou koľaj iné modely, ale kočík je to pritom pomerne obľúbený.

    14. aug 2018

    @flower72 to je naozaj dobre vedieť! Ďakujem moc za skúsenosť ❤️

    14. aug 2018

    @1kriosa1 ďakujem 😊 a určite plánujem aj článok o kočíkoch kombinovaných, a aj nejakých vyšších luxusnejších kategóriách! tak snáď toho bude čo najviac nápomocného

    14. aug 2018

    @eliniatko no tak kvalitne polske kočíky by bol zaujimavy clanok. To by som privitala. Vela sa zmenilo a uz nie je poliak ako poliak.

    14. aug 2018

    @paladia pri takom článku sa, s tvojím dovolením, určite obrátim aj na teba!

    14. aug 2018

    @eliniatko bude mi cťou. 😉😇

    14. aug 2018

Začni písať komentár...

Odošli