Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
eliniatko
22. jún 2021
2489 

Recenzia športového kočíka Petite&Mars Royal: vylepšený krásavec s kráľovskou strieškou

Tentokrát sme testovali Petite&Mars Royal, a to vynovenú verziu 2021 v limitovanej farebnej kolekcii Heritage Voda. Námornícky 'vodný' farby, kvapkový vzor spodnej časti striešky, ako aj pásikavú podložku doplnila “kvapková” sklenená fľaša zdarma ku kočíku. Okrem podložky Royal v balení obsahuje prebaľovaciu tašku pre maminu, ako aj nánožník, teda je komplet vybavený aj na obdobie jeseň/zima. Čím ešte prekvapil a potešil? A čo by ešte mohlo byť lepšie? Čítajte vo veľkej, podrobnej recenzii športového kočiarika P&M Royal nižšie.

V KRÁTKOSTI

Plusy a mínusy kočíka Petite&Mars Royal 2021:

+ obrovská XXXL strieška s pridaným magnetickým okienkom

+ dlhé sedadlo s vysokou, 25kg nosnosťou priestranné aj pre štvorročné dieťa

+ mnohé mamičky poteší skladanie sedadlom dovnútra (podobné napr. modelu Valco Snap)

+ jednoručný systém skladania

+ veľká, zladená prebaľovacia taška, podložka a nánožník súčasťou balenia

+ vylepšené gumové kolesá s dezénom, čo nenachytajú kamienky a prejdú aj trávu

+ predĺžené popruhy bezpečnostných pásov sadnú aj väčším deťom

+ nastaviteľná - otáčacia - rukoväť pomáhajúca ťažisku

+ elegantné koženkové poťahy rukoväte a detského madla, príjemné na dotyk aj na čistenie

+ odpružené kolesá s pružinami vzadu

- nie je to ani najľahší, ani najmenší kočík po zložení (je každopádne dostatočne ľahký a skladný aj do menšieho auta)

- detské madlo sa neodklopí úplne, ale len 90 stupňov (takže si treba dať pozor, aby ho dieťatko nezlomilo pri nastupovaní)

- sed nie je kolmý, ale to ani pri pásovom polohovaní nebýva (nie je ani šikmý, a oproti Britax-om je úplne v pohode - dieťa sa mi každopádne nešmýkalo)

- pláštenka nie je v cene

- umelejšie tkaniny - nie je to bavlna

A V DLHOSTI 😉

Podľa počtu mínusov by mohlo byť hneď jasné, že nový P&M Royal je naozaj veeeľmi pekným pomerom ceny a výkonu. Podobne ako Petite&Mars Street+ z predchádzajúcej recenzie, Royal ma prekvapil extra priestranným sedadlom, kde nebol absolútne nijaký problém voziť aj štvorročného. Ten sa v ňom aj pohodlne vyspal. Ďalším obrovským plusom je neskutočná, velikánska a plne krycia strieška proti slnku so šiltom, ktorú keď roztvoríš, zakryješ skoro celé dieťako. A to aj v ľahu.

NOVINKY ROYAL 2021

Ako som už spomínala, Royal bol pre verziu 2021 vylepšený. Mamičky sa sťažovali na kratšie popruhy a ramená a chýbajúce náhľadové okienko v strieške. Obe boli update-ované - popruhy, poslušne hlásim, aktuálne poslúžia aj štvorročnému chlapcovi (testovali sme bez zimného overalu, ale tak predstavu z fotiek mať budete 😉), a strieška má v novej verzii sieťované vetracie/náhľadové okienko s magnetickým, teda tichým uzatváraním. 

Vynovené boli aj kolesá, ktoré už nie sú EVA penové, ale pekne gumové s dezénom. Sú tak ako odolnejšie, tak aj o niečo terénnejšie. Royal každopádne nie je kočík do terénu, ale bežné nerovnosti, trávu, vyšľapanú cestičku a pod. sme s ním bez problémov prešli.

Ďalšou novinkou je koženka v novom štýle, ktorá je na rodičovskom aj detskom madle - nehrozí teda odretie peny, a aj sa lepšie drží či otiera. Nehovoriac o tom, že celý kočík s hnedými koženkovými akcentami fakt o dosť lepšie vyzerá 😍

A poslednú vec, ktorú spomeniem, sú k novej kolekcii patriace nové farby - maminy dievčatiek poteší pastelová ružová Rose Pink s kvetovanými detailmi podložky a vnútra striešky… 

Naša testovaná verzia zasa bola limitka Heritage Voda, čo je edícia odkazujúca na základ života, prostredia, všetkého - vodu. Pre tento odkaz je Heritage voda vyrobená z komplet recyklovaných textílií, a je k nej dodávaná sklenená, opakovane použiteľná dizajnová fľaša zladená s kvapkovým vzorom.

Konfigurovateľnosť & doplnky kočíka Petite&Mars Royal 2021

Royal, či už pôvodný, alebo vynovený, je kočík čisto športový. Hlbokú vaničku ani autosedačku preto nepojme. Ľah je ale dostatočne hlboký aj pre malé bábätko, s ktorým, ak by si ho chcela používať, určite odporučím minimálne tú podložku, ale ideálne nejakú uni vložnú vaničku alebo hniezdo. Každopádne je to kočík ideálny skôr pre staršie dieťa, ktorému bude stačiť ako nosnosťou, tak aj priestorom. Mojou voľbou by bol tak okolo roka+ dieťatka, keď už chce pozerať skôr von, a ty chceš ľahší pokračujúci kočík, čo vydrží až do konca kočíkovania.

Čo sa doplnkov týka, okrem dodávanej prebaľovacej tašky, podložky, nánožníka a pri Heritage verzii aj sklenenej fľaše na vodu toho už veľa potrebovať nebudeš. Dokúpiť si môžeš pláštenku, prípadne univerzálny držiak na pohár.

VLASTNOSTI ŠPORTOVÉHO KOČÍKA

Prvú vec, čo som s kočíkom spravila mimo nasadenia kolies, bolo prevážanie v aute. Veď ho treba nejak dostať domov, či..? 😊 Už pri skladaní som si, mimo podobnosti systému skladania s líniou Snap od Valco Baby, všimla, že je na vnútornú veľkosť relatívne ľahký. Áno, sú aj ľahšie kočíky (váži niečo cez 9 kg), ale keďže je vovnútri obrovský (a obrovskú má aj striešku), myslím si, že relatívne k tomu je aj ozaj ľahký. Do mikro kufra Kia Picanto vošiel, ale odklikla som zadné kolesá. Myslím, že by som ho narvala aj s nimi, ale nechcela som rvať 😄 A tak som ich (rýchlo a bez problémov) odňala a kočík zmestila v pohodičke. Ľahký a dostatočne skladný v pomere k funkciám by bol teda začiatok menovania jeho vlastností.

Neskôr, pri používaní s 20kg, 4r. synom, som si uvedomila, že je aj ozaj obratný. Nebol problém ani so zatáčaním, ani s vykladaním na obrubník (na toto som ja osobne mimoriadne citlivá), a ani som do neho s mojimi 176 cm nezakopávala. Chválim otočnú rúčku, ktorá príjemnému ovládaniu a ťažisku dosť pomáha (odporúčam rukoväť mať v najnižšej možnej pre “vodiča” pohodlnej pozícii).

Vďaka novým gumovým kolesám a odpruženiu sme prešli v podstate všetko. Nebol problém s trávou ani s mačacími hlavami, aj keď samozrejme úplne ťažký terén pre Royal nebude vhodný. Na veľmi veľmi nerovnom povrchu typu malé kocky v centre mesta predné kolesá trochu počuť budú - to je dané ako počutím materiálu o materiál, ako aj náročnosťou terénu (ešte som, mimo obrovských nafukovačiek, nenašla kolesá, čo by na tomto povrchu trochu počuť nebolo)… No čokoľvek, čo sme prechádzali, sme prešli, a to aj trávu, vyšľapané cestičky či ozaj rozbité chodníky. Takže, v rozumnom množstve, je aj relatívne (v rámci možností) terénny.

Posledné, čím za mňa športiak Petite&Mars Royal 2021 je, je pohodlný predovšetkým pre väčšie dieťa. S tou dlhou ložnou plochou, obrovitánskou strieškou, polohovaniu do ľahu a dlhou opierkou na nohy mamine, ktorá potrebuje niečo ľahšie a skladnejšie, ale stále dostatočne plnohodnotné a praktické, ponúka pohodlné riešenie takmer všetkého, čo potrebuje.

Dinko, 4r.

Dizajn

K výzoru… Je mi jasné, že ten je silno subjektívny. Mne prišiel Petiťácky Royal čistý, hravý, zameraný skôr funkčne ako luxusne, a primerane k cene s prepracovanými (magnet na strieške, vnútorné vzorovanie, koženkové poťahy rúčky a madielka) či menej prepracovanými (suchý zips na uchytenie nánožníka či zadnej časti striešky) detailmi.

Textílie boli skôr umelejšie, ale nie tvrdé, a Dinko sa v sedadle napriek horúcemu dňu nespotil. Plusom je, že sú ekologické - u Heritage vyrobené z recyklovaných PET fliaš, podobne, ako to robí podstatne luxusnejšia napr. značka Easywalker. Vnútorné vzorovanie je za mna obrovské plus (podobné nájdeš napr. u značky Cosatto). Najmä menším deťom kvapky či kvietky urobia nielen radosť, ale zároveň stimulujú zrak a mozog. 

Rukoväť

Ako som už spomínala, strieška Royal-u je potiahnutá koženkou (rovnakou, akou je potiahnuté aj detské madlo). Rúčku kočiara možno nastavovať otáčaním, čo mi v rámci optimalizácie ťažiska kočíka vyhovuje. Ja som ho mala v nižšej strednej polohe, a to mám 176 cm. Muž (186 cm) ho mal vyššie a nesťažoval sa na kopanie do kočíka. Predpokladám, že 190+ centimetroví basketbalisti budú musieť prispôsobiť krok, ale pre každý bežnejší vzrast bude, verím, Royal výškovo vyhovovať.

Strieška

Strecha kočíka je jednou z jeho top vlastností. Je totiž nielen pekná (vovnútri vzorovaná), ale aj obrovská! Teda, samozrejme s možnosťou skrátenia, ak dieťatko nepotrebuje tienenie, ale skôr výhľad. Hutný, hrubší šilt je možné sklopiť dovnútra a dozadu taktiež, aj keď ja som to skôr nerobila - nezavadzia. Novinkou na slnečnej strieške je pridané náhľadové okienko s vetracou sieťkou, ktoré možno otvoriť či zavrieť v tichosti, na magnet. 

Zadná časť striešky skôr visí, ale vďaka suchým zipsom si ju pekne pripevníš, taže celkový look je dostatočne čistý. Do budúcna by som možno na zadnú časť pridala vrecko, ale to je už len maličkosť.

... aj sedemročný chcel skúsiť. Vošiel. Samozrejme, už sa nevozieva. Asi aj preto bol zvedavý 😊

Sedadlo: rozmery, priestrannosť, funkcie

Čo sa týka veľkosti sedadla, fakt, že štvorročný sa v ňom vedel vyspinkať, a hlavička mu nešúhala striešku ani nepadala dozadu - dala sa pekne oprieť - svedčí o tom, že je to fakt kočiarik aj pre veľké deti. Nebol problém ani so zmestením dieťatka, ani s ovládaním kočíka s dietkom približujúcim sa maximálnej váhovej kapacite.

Sedadlo má okrem dlhej opierky chrbta (46,5 cm) a priestoru k strieške aj dostatočne dlhú opierku na nôžky, čo je taktiež plus, a absolútne veľkorysú šírku aj na zimný fusak (37,5 cm šírky v prednej časti sedáku). 

Čo by som mu vytkla dizajnovo je možno suchý zips na sedadle (ale tá mäkká časť, takže sa nezachytáva o oblečenie, o to pokoj), ktorý tam ale, na druhú stranu, je na jednoduché uchytenie nánožníka. Keďže nánožník je automaticky pribalený, budeš za rýchle upínanie rada. 

Päťbodové popruhy

Bezpečnostné pásy sú relatívne klasické, a ako som už v začiatkoch avizovala, po novom pre verziu 2021 aj predĺžené. Nemali sme s nimi nijaký problém - držia pekne, dieťatko sa samo nerozopína a neuteká 😀 

Je to síce puzzle systém - spodné bedrové pásy treba zastrčiť do horných ramenných popruhov a zakliknúť do pracky. Spolu to vcelku drží, takže to nie je nijaká zásadná oštara, zapínať a pracovať s popruhmi.

Detské madlo

Madlo je relatívne jednoduché, klasické, a teda, v novom 2021 šate potianuté koženkou v novom štýle. Dá sa ako kompletne odňať, tak aj odklopiť na stranu. 

Mínusom by tu možno mohlo byť, že sa nedá komplet odklopiť, ale len cca 90 stupňov, a teda, pri extra živom dieťatku, čo sa na odklopené madielko zavesí, sa môže stať “nehoda”. Už len fakt, že odklopiť ide, je za mňa ale fajn, a pri nastupovaní je maminka vždy niekde okolo, takže ako nejaký zásadný problém to nevidím. Skôr to stresovalo môjho muža 😀

KONŠTRUKCIA

Mne prišiel P&M Royal ako ľahší kočík, a teda nie nejaký ultrapevný “ťažný kôň.” Ako ľahký kočík bol teda asi menej pevný a odolný, ako nejaká 15kilová kombinácia, ale držal dobre, nemala som pocit, že by hrkal či vŕzgal, a spokojná som bola aj s jazdými vlastnosťami. Jazdili sme prevažne v mestskom prostredí, a ako mestský kočík ho aj môžem odporučiť. Do ťažkého terénu, no, občasne áno, najmä ak hovoríme o tráve či hrboľatých chodníkoch… Každodenný tankdróm by som ale riešila väčším, ideálne trojkolesovým modelom.

Skladanie a rozkladanie kočíka

Skladanie je jednoručné, aj keď pri (strednej) veľkosti kočíka budeš skôr používať dve, ako len jednu ruku. Je každopádne jednoduché - posunúť palcom zaisťovaciu páčičku, stlačiť zvyšnými prstami tlačidlo z druhej strany rukoväte, a začať skladať - tlačiť rúčku dopredu. 

Je to systém veľmi podobný rade Valco Snap, a rovnako ako Snapíky, aj Royal sa skladá sedadlom dovnútra. Viem, že mnohé mamičky to z pohľadu čistého sedadla preferujú, a ak patríš medzi ne, Royal ťa tiež poteší.

Samotný zložený kočík je istený zaisťujúcou páčkou, aby sa samovoľne pri nakladaní/vykladaní z auta nerozložil, a pri otváraní kočíka ju rukou treba povoliť. Rozmer zloženého kočíka je primeraný a relatívne bežný pre túto veľkostnú a váhovú kategóriu. Nie je najmenší, ale s takým priestorom v sedadle sa na najmenšiu veľkosť na svete samozrejme nezloží. Skladný za mňa každopádne je dostatočne. Ak ti ale ide o mikro cestovateľský rozmer, určite sa treba poobzerať po niečom menšom (ale aj menej priestrannom).

Do mikro kufra Kia Picanto som ho zmestila, aj keď teda, pre ušetrenie miesta som odňala kolesá (len stlačiť gombík a stiahnuť). Vošiel by aj bez toho, myslím si. Do stredného či väčšieho kufra ho dáš bez problémov. 

Kolesá a odpruženie

Kolesá línie 2021 a vyššie už sú pokryté gumou s dezénom, a teda nechytajú kamienky ako klasická EVA pena. Jazdia fajn - zatáčanie ani nerovnosti nerobili problém, aj keď teda počuť ich na mačacích hlavách, tak ako akékoľvek iné kolesá, trochu budeš. Veľká výhoda je za mňa ako ich váha, tak aj bezúdržbovosť a relatívne štýlovejší look, ak to porovnám s penou, čo sa časom veľmi znehodnocuje. 

Odpruženie kočíka je na typ dostatočné - nárazy tlmí, ale hojdať dieťa veľmi nepohojdáš. Ale ani to nie je ten typ kočíka.

Brzdový systém

Brzda Petite&Mars Royal 2021 ostáva rovnaká ako predtým, a teda praktická kolísková. Znamená to, že si o ňu nezoderieš topánky, keďže sa aktivuje i deaktivuje našliapnutím zhora. Nachádza sa v strede zadnej časti konštrukcie, každopádne sme do nej ani ja, ani muž nekopali. Nemám veľmi čo vytknúť, brzda je proste OK. 

Brzdí a šetrí obuv. 😉

Košík

S veľkosťou i prístupnosťou do košíka na náupy som takisto nemala problém. Košík je priestranný a nie je uzavretý, takže do neho zmestíš v podstate hocičo, čo bežne potrebuješ. 

Ak by som ho mala vylepšovať, určite by som pridala gumičkové okraje po bokoch pre ešte jednoduchší prístup, a možno nejaké menšie vrecko zo zadnej či bočnej strany. To sú ale mikro vylepšenia a s celkovou funkčnosťou košíka som bola v rámci kategórie spokojná.

ZHRNUTIE

Berúc do úvahy všetky vlastnosti, plusy, mínusy, výbavu a cenu, Petite&Mars Royal 2021 by som zhodnotila na 90 %. Sama som prekvapená 😊 Ale malý bol v ňom rád, tlačil sa mi extra jednoducho, a celková funkčnosť ma v ničom neodradila. K tomu velikánska strieška a dlhá plocha na spanie, a máš kočík, čo ti vydrží naozaj, naozaj až do konca. Môžem ho skutočne odporúčať.

V porovnaní s konkurenčnými modelmi... Royal ja vidím ako doplnenie toho, čo chýba športiaku Petite&Mars Street+ Air, alternatívu pre mestskejšie mamičky s potrebou extra veľkej striešky.... Street Air má oproti Royalu vo verzii s nafukovacími kolesami naviac, čo sa týka terénnosti. S nafukovačkami toho proste prejde viac, a je to aj trochu väčší, teda pevnejší kočík. Royal má oproti nemu plusy v oblasti striešky, ktorá je jednoducho ozaj väčšia; skladanie smerom dovnútra; a teda aj menší zložený rozmer a nižšiu váhu.

Oproti Valco Snap línii, s ktorou P&M Royal zdieľa podobný štýl skladania smerom dnu, vidím výhodu v pevnejšom kočíku s odpružením. Tieto vlastnosti Valcu veľmi chýbajú, z mljho pohľadu. Royal oproti nim proste vydrží dlhšie a lepšie, bez kamienkov kolesách.

Konkurenciu vidím aj u obľúbených Joie Litetrax a Mytrax, ktoré možno vynikajú tým, že sú známe, dobre polstrované, a ich košíky na nákup sú proste top... Royal je ale oproti nim OMNOHO priestrannejší a prakticky aj ľahší. 

Je to celé o preferenciách a potrebách teba a tvojej rodiny, samozrejme 😉 Ak výbavu nepotrebuješ a dieťatko máš drobnučké, aj menší kočík postačí, to je jasné.

Zhrnutie v číslach:

Rozmery rozložený: 108x57x87 cm

Rozmery zložený: 75x57x28cm

Výška rukoväte: 96 - 106 cm

Rozmery sedacej časti (ložnej plochy): 46,5 cm (chrbtová opierka), 37,5 x 22 cm (plocha sedáku), 96 cm (celková dĺžka v ľahu)

Priemer kolies vpredu: 17 cm

Priemer kolies vzadu: 24 cm 

Rozmery nákupného košíka: 40 x 35 x 17 cm

Nosnosť v športovom sedadle: 22 kg

Nosnosť košíka: 3 kg

_____

Recenzia nebola zaplatená a všetky názory a hodnotenia športového kočíka sú moje vlastné, zohľadňujúce reálne výhody, ale aj nevýhody testovaného kočíka Petite&Mars Royal (2021) vo verzii Heritage Voda. Cieľom je skutočne iba snaha sprostredkovať každej mamičke, ktorá o tomto - či akomkoľvek inom - kočíku uvažuje, jeho reálne silné i slabé stránky.

Vidíme sa na pri kočíkochInstagrame, alebo len tak.

Pozdravuje

Eli

Mala som starší typ, ale ten nánožník bol a asi aj je malý. To bola moja jediná vyhrada k nemu 😊

23. jún 2021

@denka81 s týmto súhlasím aj ja. Mala som Royal a bol problém s nanoznikom. A to mal maly necelé 2 roky vtedy. To mi strašne vadilo. Inak to bol fajn kočík, taký detsky tank 😁

24. jún 2021

Začni písať komentár...

Odošli