Biznismamky academy - Zamestnankyňa alebo podnikateľka?
Pod jeden môj článok napísala mima4 zaujímavý koment: „Nie kazdy kto tu tvrdi, ze si chce zarobit, aj chce realne nieco robit, niekam sa posunut, niecomu sa venovat a to kvalitne a zodpovedne. Vacsina ludi chce sa na forach stazovat..nie hladat riesenia, nieco preto robit“
Dlho som nad tým rozmýšľala a čiastočne je to pravda. Sú aj takí ľudia, nepochybne. Ale pri väčšine je iný problém. Že stále rozmýšľa hlavou zamestnanca. Čo im ale nemôžeme vytknúť, lebo keď sa obzrie späť, aspoň tá naša generácia, ktorá vyrastala za socializmu, nemá vo svojom okolí príklady, ako byť nezávislý. Naši rodičia boli zamestnaní, aj my sme sa po škole zamestnali, a povedzme si pravdu, tí, ktorí začali po prevrate podnikať /česť výnimkám/ často postavili svoj „biznis“ na kontaktoch, v prvom rade politických a slovko „podnikanie“ nemalo dobrú povesť.
Teraz sa to pomaly mení, ale na Slovensku je stále dosť málo podnikateľov a tým pádom aj príkladov, ktorí začali od nuly /rozumej neprebrali od ocka a pod. firmu aj s kontaktmi/, a podarilo sa im vytvoriť niečo naozaj hodnotné.
Keď sa pozriem do tém ako si privyrobiť popri materskej, najväčší úspech majú tí, ktorí sľubujú pár eur za to, že budete klikať. Alebo predávajte moje výrobky, poviem vám presne, ako na to. Ja som dostala najviac otázok ohľadne môjho tipu „virtuálna sekretárka“, resp. prepisovanie textov. Sú to pozície, kde vás niekde postavia, povedia čo máte robiť a vašou úlohou je urobiť to bez rozmýšľania.
Napadol mi jeden vtip: Šéf prichádza ráno do práce na novom ferrari, všetci ho obdivujú a šéf im povie: keď budete celý rok tvrdo makať, budúci rok si kúpim ešte lepšie.
Či sa to dá zmeniť? Samozrejme. Naučíte sa pár vecí a je to. Problém je v tom, že sme zase pri tej komfortnej zóne, ale /budem trochu ironická/ to je dobré pre nás, ktoré chceme. Ostatné nech sa vyhovárajú a makajú na cudzie ferrari ;) /už sa teším na komenty :P/
Takže pre tie, ktoré chcú:
- Porozmýšľajte ČO vlastne chcete robiť - čo vás baví, o čom by ste chceli písať, čo by ste vedeli vyrobiť alebo vytvoriť. /článok o nápadoch bude neskôr. Ale bude, sľubujem :D – a keby som to nedodržala, hľadajte ma v parlamente ;) /
- Poobzerajte sa na webe, či má váš nápad trh. Ak nemáte potenciálnych zákazníkov, síce môžete robiť, čo vás baví, ale peniaze z toho mať nebudete. Na to je kopec nástrojov zadarmo /google plánovač kľúčových slov, štatistiky na medialne.sk, na alexa.com a pod./
- Testujte svoj nápad. Na toto vám postačí aj blog na nejakej stránke, kde ho máte zadarmo. Treba sledovať, v prvom rade akú máte čítanosť, další level sú „lajky“, väčšiu hodnotu má zdieľanie /to znamená, že váš článok je natoľko dobrý, že niekto ho chce poslať pod svojím menom/ a najväčšiu hodnotu majú komenty. Tu si už nájdu ten čas, aby k tomu vyjadrili svoj názor. Pozor! počítajú sa aj negatívne komenty. Totiž môže to byť naozaj konštruktívna kritika, ktorú by sme si mali vážiť, ale aj tie „rýpajúce“, veď si to prečítali a vyjadrili sa k tomu, to znamená min. toľko, že táto problematika ich zaujíma a rozmýšľajú nad ňou.
- Komunikujte so svojou cieľovou skupinou – zisťujte ich problémy, potreby a ponúknite im riešenie.
- Píšte! – veľa. Veľmi veľa. Jednak, budujete si svoj brand, vďaka dobrému obsahu vás budú brať ako odborníka a sami za vami prídu so svojim problémom /a ušetria vám kopec času na googli/ a dobrý obsah miluje aj google. Pri rozumnom používaní kľúčových slov sa ľahko dostanete na popredné miesta a to znamená relevantných návštevníkov, resp. potenciálnych záujemcov – zadarmo.
- Budujte si databázu kontaktov – takáto databáza má pre vás neskutočnú hodnotu. Môžete posielať newslettre, obchodné ponuky, robiť prieskumy, atď. Zadarmo vám ale svoju mailovú adresu nikto nedá, musíte im za to niečo dať. Napríklad zľavový kupón, ebook zadarmo alebo nejakú štúdiu.
Nabudúce o nápadoch. Pekný večer 🙂
Odporúčame
Začni písať komentár...



Dakujem 🙂