Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.
a uvidíš všetky príspevky!
emma_932
2. okt 2017
Velice mudro :wink:
Zobraz celú správu
emma_932
9. feb 2017
Tomasko je od nedele big brother :slight_smile: 5. 2. sa narodil Teo, 52 cm, 4 kg :slight_smile:
Zobraz celú správu
emma_932
14. sep 2016
;)
Zobraz celú správu
emma_932
9. máj 2016
TV Markiza... BBC, CNN a ostatni cakaju v rade :D
Zobraz celú správu
emma_932
2. máj 2016
Stále čakáte na dobrý nápad? Nečakajte ďalej, čítajte ;)
https://www.facebook.com/biznismamky.sk/?fref=nf
Zobraz celú správu
emma_932
27. apr 2016
Užitočný článok, požičaný z Trendu. dodala by som iba jednu vec: píšte! mať vlastný blog nie je dnes umenie, a prostredníctvom neho si môžete vybudovať imidž odborníka vo svojom odbore a presvedčí zákazníka/zamestnávateľa o vašich kvalitách.

viac na https://www.facebook.com/biznismamky.sk/
Zobraz celú správu
emma_932
25. apr 2016
Dievčatá, táto je super ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Pzl86IjTpHI
Zobraz celú správu
emma_932
12. apr 2016
Čo je dobrý nápad?

Vzniklo o tom už množstvo článkov, kníh, prednášok. Už dávnejšie som dostala námet na písanie o nápadoch, článok aj vznikol, ale bol zameraný skôr na testovanie rôznych nápadov z hľadiska spotrebiteľa a jeho potrieb.

Nedávno ma zaujal jeden článok a na základe prečítaných informácií by som si dovolila definovať čo je vlastne dobrý nápad. Bude to veľmi jednoduché:

Dobrý nápad je ten, ktorý sa zrealizuje.

Nokia mala tablet už v roku 2001. Ak by nezostal ako koncept, a vyšli by s tým na trh, mohli o skoro 10 rokov predbehnúť iPad.
Ľudia totiž veľmi veľa času trávia s zdokonaľovaním niečoho, čo ešte ani poriadne nevytvorili. Boja sa vyjsť, ako sa hovorí, „s kožou na trh“. Zrealizovať zlý nápad je stále lepšie ako zahodiť nejaký vynikajúci. Okrem toho, nápad, ktorý sa používa sa stáva užitočným a navyše sa dá neustále vylepšovať ;)

to be continued...
Zobraz celú správu
emma_932
11. apr 2016
Plán A majú podnikatelia často premyslený do najmenšieho detailu. Jediné, čo ich delí od jeho uskutočnenia, je realita. Lebo testovanie realitou väčšinou plánov A neprežije.

Donald Trump hovorí, že podnikateľ sa nesmie nikdy vzdať. Niektorí si ale tento výrok mylne vysvetľujú a snažia sa uspieť so svojim plánom A. Albert Einstein definuje bláznovstvo, ako "robiť tie isté veci stále dookola a očakávať iný výsledok"
Zobraz celú správu
emma_932
8. apr 2016
Kreatívne etikety ;) 19 fotiek
emma_932
29. mar 2016
Zobraz celú správu
emma_932
20. mar 2016
Aj vy ste občas lenivé? ;)
Zobraz celú správu
emma_932
15. mar 2016
Takže malé nedorozumenie s MK timom sme si vysvetlili, a tie, ktoré sa zaujímajú o prácu popri materskej, môžu znovu lajkovať stránku Biznismamky na FB, nech sa páči link: https://www.facebook.com/biznismamky.sk/?ref=bo...
Zobraz celú správu
emma_932
11. mar 2016
:D
Zobraz celú správu
emma_932
11. mar 2016
Sulík, Radičová, Dzurinda a Fico cestujú v limuzíne na inšpekciu po Slovensku.

Prídu do školy, strechou zateká , omietka opadaná, všade zima - riaditeľ žiada na opravu 50.000 Euro.
- Fico mu vysvetlí, že je kríza a musí se šetriť .
Druhú návštevu urobia vo väznici - strecha perfektná , nové omietky, všade teplo, na každej izbe televízor, vyhrievaný bazén, golfové ihrisko, volejbal, veľa záujmových krúžkov - pýtajú sa riaditeľa, či niečo nepotrebuje. Odpovie, že nič, že majú všetko, čo potrebujú. Fico mu aj tak dá 2 mil. na vylepšenie posilňovne. Sadnú do limuzíny a Dzurinda sa pýta Fica - Tak to mi vysvetli , škola potrebovala peniaze a nič si jej nedal a vo väznici nič nechceli a dal si im 2 melóny .

Fico sa zaškerí a hovorí :
"My veru už do školy chodiť nebudeme !!!"
Zobraz celú správu
emma_932
4. mar 2016
Pre nerozhodných ;)
Zobraz celú správu
emma_932
17. feb 2016
Reportér: "Aké je tajomstvo vášho úspechu?"
Leader: "Dve slová"
Reportér: "Ktoré dve slová?"
Leader: "Dobré rozhodnutia"
Reportér: "Ale odkiaľ máme vedieť, ktoré rozhodnutia sú dobré?"
Leader: "Jedno slovo"
Reportér: "Ktoré je to slovo?"
Leader: "Skúsenosti"
Reportér: "Dobre, ale ako máme získať skúsenosti?"
Leader: "Dve slová"
Reportér: "Ktoré dve slová?"
Leader: "Zlé rozhodnutia"
Zobraz celú správu
emma_932
13. feb 2016
"Tvoje deti nebudú úspešné preto, že pre ne všetko urobíš, ale preto, že ich naučíš ako to urobiť samostatne." Ann Landers
Zobraz celú správu
emma_932
10. feb 2016
Bezo mna neprezijes :D
Zobraz celú správu
emma_932
29. jan 2016 Čítané 168x

Ďakujem za námet @keira a nech sa páči, ako na prieskum trhu „na vlastnú päsť“:

  1. Cieľová skupina - V tejto fáze už predpokladám viete, čo budete predávať, ponúkať a komu. Vašou úlohou je zistiť kde nájdete svoju cieľovú skupinu a ako s ňou budete komunikovať. Ako na to? Pridajte sa k nim. Zistite, na aké stránky chodia, o čom diskutujú, aké problémy riešia, ako o nich píšu, aký „jazyk“ používajú, komu sa zverujú so svojimi problémami, koho žiadajú o pomoc, koho počúvajú, čo čítajú. V akej téme je najviac diskusií na sociálnych portáloch /napr. tu na MK/. Ľudia o sebe veľmi radi rozprávajú a zdieľajú informácie /len sa pozrite na úspech tzv. selfi – foto ideme na výlet, ideme variť, ideme sa kúpať, ideme kamkoľvek, všetko zdieľame. Tí, ktorí nemajú potrebu zdieľať každý okamih svojho života /neuveriteľné, ale sú aj takí :slight_smile: /, tak tých sa opýtajte. Normálne, narovinu, netreba chodiť okolo horúcej kaše. Spýtajte sa ho čo potrebujete vedieť a oni vám odpovedia. Zvýšite si šance na odpoveď, ak im za to niečo ponúknete. Napr. svoj produkt/službu ako výhru. Netreba sa zľaknúť cieľová skupina je, ako aj názov ukazuje, skupina ľudí s podobnými záujmami, takže nemusíte sa registrovať a chodiť na denne na 500 strán, aby ste každého „vymákli“, stačí sa sústrediť na tú vašu tému. /poznámka: vyšší level je úzka cieľová skupina – napr. ak predávate krémy na tvár, tak si vyberiete len ženy s mastnou pleťou. Alebo len ženy so suchou pleťou. Len zrelú pleť, atď. A hľa, zrazu nemáte žiadnu konkurenciu ;)/
  1. Konkurencia – kto je vaša konkurencia, asi viete. Stačí si otvoriť tabuľku excel a po jednom analyzovať a ohodnotiť všetky konkurenčné firmy. Čo ponúkajú? Akú majú webstránku /grafika je prehľadná? sú texty zamerané na zákazníka? Aký je u nich proces objednávania? Je na stránke možnosť registrovať sa? /takto zistíte, či si aktívne budujú databázu/ Objavujú sa médiách? Majú blog? Pracujú so svojou webstránkou? /pravidelne prispievajú, alebo posledné info majú spred 5 rokov/. Môžete sa im ozvať ako zákazník a zistíte, ako komunikujú so zákazníkmi. Ak zadáte do googla kľúčové slová, aké majú umiestnenie?  
  • bonus: google má jednu úžasnú funkciu, ktorá je navyše zadarmo, kde môžete vyhľadať, o aké témy sa ľudia zaujímajú, aké sú top kľúčové slová v tej-ktorej téme. Je to podrobnejšie rozpísané v článku „Dobrý nápad“ https://www.modrykonik.sk/blog/emma_932/article/dobry-napad-yqg5jl/

Pekný večer a veľa úspechov :slight_smile:

Čítaj celý článok
emma_932
5. jan 2016
Inšpirácie pre biznismamky 15 fotiek
emma_932
24. aug 2015

Teraz som si všimla v jednej diskusii, že som sľubovala článok o SEO, no nejako som na to zabudla. Btw. dievčatá, kľudne napíšte o čom chcete čítať, skúsim to dať dokopy.

Takže SEO. Čo je to vlastne? „Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO (search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie pozície, na ktorej sa optimalizovaná webstránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. SEO zahŕňa linkbuilding, linkbaiting, social media marketing, virálny marketing, on-line PR v kombinácii so sémantickým kódovaním webu. Kľúčové slová sú najdôležitejšou časťou SEO, postup ako optimalizovať konkrétne webové stránky pre vyhľadávače.“ /zdroj: wikipedia/

Kto mi urobí SEO? Nuž, SEO vám urobí napr. reklamná agentúra, keď robí webstránku. Existujú agentúry, ktoré sú zamerané na online marketing . Alebo si ho urobíte samé.

Potrebujem vôbec to SEO? Ak chcete výsledky, tak áno. Takisto, ak nemáte neobmedzený rozpočet na reklamu.

Čo to všetko znamená, alebo poďme si to poskladať:

Rozhodli ste sa pre podnikanie, máte produkt/službu, chcete ho/ju spropagovať online. Môžete ísť aj do offline propagácie, ale je to veľmi drahé a menej efektívne ako online reklama.

Prvý krok vo vašom online biznise bude webstránka. Môžete ju objednať, ale najlepšie bude, ak sa to naučíte samé. Prečo? Lebo ak chcete mať výborné SEO, teda byť stále na očiach, budete musieť s tou stránkou /a v prvom rade s obsahovou časťou/ pracovať. Zo začiatku denne, neskôr tak týždenne. Darmo vám urobí akákoľvek agentúra dobré SEO, ak sa tomu nebudete systematicky venovať, aktívnejší konkurent vás raz-dva predbehne.  

Vďaka wordpressu a spol. to nie je nič zložité, dá sa to naučiť za chvíľu.  Potom je potrebné venovať sa pravidelne „svojej téme“. Ak chcete byť úspešné, musíte mať vo svojom odbore prehľad ako nikto z konkurencie. A rozhodne si to nenechajte pre seba! Píšte o svojom odbore – zaujímavosti, odborné informácie, o sebe, o svojej práci, vzdelávajte svoju cieľovú skupinu. Na čo je to dobré? Jednak, veľa textu = veľa obsahu a veľa kľúčových slov. To sa rovná výborné umiestnenie vo vyhľadávači. Okrem toho, ak píšete o svojom odbore, získavate imidž odborníka na danú problematiku a verte či nie, pre ľudí, skôr ako cena, je dôležitejší fakt, od koho nakupujú. Ak sa vyskytne problém, na ktoré ponúkate riešenie, už budete v ich „hlave“, takže v prvom kroku si od vás nechajú poradiť a v tom druhom aj nakúpia.

Malá poznámka k tej pravidelnosti: ak chcete mať dobré SEO, musíte aktívne pracovať s obsahom na vašej stránke, ako som písala, zo začiatku 1x denne, neskôr 1x týždenne pridať buď nejaký článok alebo aspoň pár poznámok. Výhodou wordpressu /neviem ako inde, ja používam iba WP/ je, že môžete napísať naraz napr. 53 článkov, nahádzať ich tam a pri každom jedinom článku nastaviť dátum a presnú hodinu, kedy sa to objaví na stránke.  A hľa, máte urobenú ročnú prácu ;)

Ja to tu samozrejme uvádzam veľmi zjednodušene, jednak preto, lebo ťažko sa takéto niečo vysvetľuje cez písmenká, najlepšie je to ukázať na pc /skúsim urobiť nejaké video, ale zatiaľ nič nesľubujem/ a táto téma spolu s marketingom /a to hovoríme o marketingu pre malé firmy/ je na celú knihu.

Tak či onak, platí, že 90% ľudí hľadá tovar/službu na internete, dokonca aj keď potrebujú riešiť nejaký problém, takisto sa obracajú na google. A tu je veľmi dôležité to SEO a obsah na vašej stránke.  Keď váš zákazník zadá do googla kľúčové slovo, čím viac textu máte, tým je väčšia šanca, že vaša stránka bude medzi prvými výsledkami. Ak, samozrejme, používate správne kľúčové slová. Ako zistíte, ktoré sú tie „vaše“ kľúčové slová? O tom je článok „Dobrý nápad“.

A keď toto všetko funguje na 100%, platenú reklamu prakticky nepotrebujete. Len produkt/službu, a chuť pracovať. ;)

Čítaj celý článok
emma_932
8. jún 2015

Tento článok bude rozdelený na dve časti:

  1. Koľko času máte denne
  2. Koľko času potrebujete na dosiahnutie prvých ziskov

Koľko času máte denne.

O tomto som už čo-to popísala /aj som si čo-to vypočula/, ale mohli by sme si to zhrnúť takto: niekedy kľudne aj dve hodiny, inokedy ani minútu. Práve z toho dôvodu radím nedávať si denné, ale týždenné úlohy. Nebudete nervózne, ak jeden deň nič nespravíte, dobehnete to druhý deň. 

Čo s tým časom, ktoré máte k dispozícii? /teda, nemáte k dispozícii, ale myslíte na seba aj svoje dieťa, tak  verím tomu, že si urobíte/. Či už máte hodinu, alebo polhodinu, alebo hocikoľko, rozdeľte si to na polovicu. V prvej polovici sa učte – študujte oblasť, ktorej sa venujete, pátrajte po novinkách, študujte marketing,  aplikácie na založenie a prevádzkovanie webstránky, robte prieskum trhu, analýzu kľúčových slov,  konkurencie, naštudujte si marketingové nástroje, ktorých je nespočetné množstvo.

Všetka teória je vám ale na dve veci, takže v druhej polovici všetko čo ste sa naučili, preneste do praxe.  To znamená, začnite písať texty na svoju stránku /príp. na začiatku na svoj blog/, analýzu kľúčových slov spracujte v exceli, aby to bolo prehľadné a aby ste to mali poruke, keď sa naučíte novú aplikáciu, vyskúšajte ju na svojej stránke /takto pomaly budujete svoju webstránku/ a keď sa zoznámite s nejakým novým marketingovým nástrojom, aplikujte to vo svojom biznise.

Ak to budete robiť systematicky a pravidelne, uvidíte aj výsledok svojho snaženia. Výsledok bude fungujúci biznis a pár eur navyše. Či to budú desiatky, stovky, tisícky, závisí len od vás.

Kedy ale prídu tie eurá? O tomto bude druhá časť článku.

Ťažko tu uviesť  všeobecný rozvrh, lebo keď viete zakladať webstránky, práve ste ušetrili týždeň. Keď ale zoberieme príklad, že o marketingu viete dokopy toľko, že letáky výborne slúžia na čistenie zemiakov, na prácu máte tých 7 hodín týždenne, pôjde to o čosi pomalšie.

Tak či onak, teória marketingu od začiatku po finálne práce na vašej stránke sa dá zhrnúť do 40 hodín. Odkiaľ to viem? Pracujem na materiáloch a toľko mi vychádza aj s rezervou ;)

Toto je ale iba prvá polovica. Ešte raz toľko času potrebujete na prácu, to znamená ďalších 40 hodín. To je dokopy 80 hodín teórie a praxe, pri hodine denne to je 80 dní, teda 3 mesiace. Zhruba po troch mesiacoch môžete očakávať prvé výsledky.

Otázka za milión: a určite prídu tie výsledky? Tak, moje milé, určitá je iba smrť a dane . Ale ak sa niečomu seriózne venujete a pracujete na tom, myslím, že výsledky vás neminú. A aj keď si poviete, že toto nie je cesta pre vás, namiesto „materská dovolenka“ môžete uvádzať v životopise projekty a pre každého zamestnávateľa praktické vedomosti. Lebo byť na materskej je krásne, ale obávam sa, že okrem vás to málokto ocení, hlavne váš zamestnávateľ, ktorého stojíte nemalé peniaze.

 Malý bonus:

Keď už je to článok o čase, povedzme si kedy sa vrhnúť na ten trojmesačný program.  Resp. nepovieme, lebo to viete len a len vy samé. Môžete dva mesiace po pôrode, po roku dieťaťa aj po dvoch rokoch dieťaťa. Je to na vás. Ja som na výber nemala, no mala som obrovské šťastie, že moje dieťa svoj prvý rok prespalo. Ale už od roka spal iba raz denne /doobedňajší a poobedňajší spánok nám nič nehovorí/ a nemal ani dva roky, keď prestal spať cez deň.  

Dôležité je, aby ste nezačali na poslednú chvíľu ale mali čas v pohode rozbehnúť svoj big biznis ;)

Želám veľa úspechov a krásny slnečný deň :slight_smile:

Čítaj celý článok
emma_932
2. jún 2015 vybrali sme

Sľúbila som vám článok o nápadoch, lenže nápad o nápadoch neprichádza. Čo je vlastne dobrý nápad? Ťažko povedať. Poďme na to inak, z praktickejšej stránky, no a možno ma niekedy pobozká múza a bude aj článok o nápadoch. Zatiaľ keby ste mali nejaký nápad na nápady, dajte ho pls do komentu. Alebo nedajte a zarobte na ňom ;)

Niekto má veľmi veľa nápadov, niekto nemá žiadny nápad. Tak tejto druhej skupine by som pripomenula jedno cvičenie, ktoré som uviedla v mojom prvom článku:

Spoznajme sa!

2 x 10 minút – vypnite mobil, pc, tablet a zvonček, zoberte si papier a pero a zodpovedajte otázku: čo ma naozaj zaujíma? Napíšte si toho čo najviac, bez rozmýšľania. O pár dní to zopakujte, ale tentokrát odpovedzte na otázku: čo by som chcela robiť? Napíšte si všetko od kozmonauta po smetiara, bez ohľadu na realitu. O pár dní porovnajte tieto dva papiere, bude veľká šanca, že nájdete pár nových myšlienok.

Zistite, čo zaujíma ľudí – okrem toho, že máte stále otvorené oči, sledujte fóra, blogy, média, o čom sa píše, o čom sa diskutuje, ktoré témy vyvolávajú najbúrlivejšiešie diskusie. Na medialne.sk zistíte informácie o slovenských médiách a sledovanosti médií. Užitočné sú aj rubriky „najpredávanejšie knihy“, resp. bestsellery v internetových kníhkupectvách /napr. keď kliknete na odkaz nižšie, zistíte, že sú tam hneď 3 knihy o diétach. To znamená, že táto téma patrí jednoznačne medzi top témy, čo v konečnom dôsledku potvrdzuje aj rebríček popularity tu na MK /.

http://medialne.etrend.sk/grafy-a-tabulky.html

http://www.pantarhei.sk/najpredavanejsie

http://www.google.com/trends/topcharts

Dôležité je aj to, o čom by ste rady písali vy. Viackrát som spomínala, že alfou a omegou návštevnosti aj odbornosti je množstvo textu, ktoré budete musieť napísať vy. Tiež nie je na škodu, keď poznáte svoju cieľovú skupinu, boli ste už v „ich koži“, hovoríte „ich jazykom“.

Tabuľka excel, vaša nová kamoška

 Tu si, do stĺpca, zapíšte svoje nápady, čo máte /a určite máte/ nemusíte len online nápady, píšte aj tie offline a kľudne aj 20 – 25. Aj blbosti, resp. čo vám sa zdá ako blbosť. Je to len pre vás, okrem vás to nikto neuvidí,  buďte kreatívne!

Teraz tie nápady ohodnoťte a ku každému priraďte nejaké hodnotenie. Toto hodnotenie musí byť objektívne a pomôže vám google keyword planner.

Tu zadáte svoje kľúčové slovo, a uvidíte aký je o danú tému záujem. Vyzerá to takto:

Zadala som kľúčové slovo „práca na doma“, vidíte, že hľadanie na toto slovo je dosť vysoké /2900 za mesiac – to je celkom dobrý výsledok/ a konkurencia je tiež vysoká. To znamená, že veľa firiem inzeruje na toto kľúčové slovo.  A keď inzeruje veľa firiem, evidentne sa to oplatí, takže na tomto trhu je vysoká kúpna sila.

Ďalším nástrojom v tom istom plánovači je „nájdenie nových kľúčových slov“, keď zadáte vaše kľúčové slovo a google vám navrhne podobné kľúčové slová. Toto vyzerá takto:

Pomocou týchto nástrojov zistíte, koľko ľudí sa zaujíma o danú tému, aká je konkurencia a vysoká je kúpna sila na danom trhu.

Čo robiť s výsledkami?

Nízke hľadanie a nízka konkurencia nás nebude zaujímať, nízke hľadanie a vysoká konkurencia /aj takéto sú/ tak tieto firmy by mali vyhodiť svojho marketingového manažéra ;)

Ostáva vysoké hľadanie a vysoká konkurencia a vysoké hľadanie a nízka konkurencia. Na prvý pohľad sa môže zdať, že to druhé je to pravé orechové, ale nie je to tak. Môže to tak byť, áno, je možné, aj sú také firmy, ktoré melú len to svoje a nezaujíma ich, čo vlastne ich zákazníci chcú, nič o nich nevedia. Ale môže to byť aj znakom, že napriek vysokému hľadanie je kúpna sila príliš nízka a neoplatí sa inzerovať.  Čo robiť v tomto prípade?

Testujte svoj nápad. Píšte blog, pýtajte sa vo svojom blogu, spoznajte svoju cieľovú skupinu, zisťujte, čo ich trápi a navrhnite jej riešenie.  Motivujte ich na komunikáciu, na spätnú väzbu. A nezabudnite prispôsobiť svoj produkt/službu k ich potrebám. Ak s nimi pravidelne komunikujete, bude to jednoduché.

Čo robiť v prípade, keď je vysoké hľadanie aj vysoká konkurencia? Je to dobrá správa, lebo trh existuje a čo je dôležité, aj kupuje.  Hm, lenže aj konkurencia je vysoká, že?

Riešením je ukrojiť si z veľkého trhu a vytvoriť si vlastný, menší trh, kde budete len vy. Tento trh ale musíte obslúžiť na 100%, to znamená, musíte byť odborníkom, vedieť  o tejto problematike skutočne všetko. Pozor ale na jednu vec, tento trh nemôže byť príliš malý, lebo by ste nemali dostatok zákazníkov.  Zopár príkladov: ak chcete radiť v oblasti diéty, môžete radiť len ženám nad 40 rokov. Alebo len deťom /obezita je bohužiaľ rozšírená aj medzi deťmi/. Alebo len mamičkám zhodiť popôrodné kilá. Alebo radiť len ľuďom s veľkou nadváhou /30kg a viac/. Kozmetiku len pre zrelú pleť. Možností je naozaj veľa.

Ak učíte angličtinu, môžete učiť len business english. Alebo len deti. Len bábätká s mamičkami. Len dôchodcov, ktorí majú rodinu v zahraničí. Alebo len robotníkov, ktorí idú pracovať do zahraničia – naučíte ich základy, ako sa dohovoria v hoteli, so zamestnávateľom, v obchode, ako vyplnia papiere.

Nemusíte sa báť, že prídete o nejaké zákazky. Poviem vám príklad. Ja keď čakala svojho syna, vedela som, že budem chcieť ešte jedno bábo. Snažila som sa kupovať unisex veci, kočík máme béžový, jedálenský set zelený, obliečky do postele žlté, atď. Ale oblečko bolo buď ružové alebo vyslovene chlapčenské. Tak nech sa páči, predsa len jeden nápad: eshop s unisex vecami pre bábätká. LEN s unisex vecami.

Cieľová skupina, ktorú si vyberiete, dostávala doteraz veľmi všeobecné ponuky a informácie. Keď pripravíte užitočnú stránku pre špecifickú skupinu ľudí, budú vám vďační, verte mi, navyše vďaka skvelým textom vás budú považovať za odborníka. Ale pozor, tu sa nestačí tváriť ako odborník, ale musíte ním aj byť!

Veľa úspechov a krásny slnečný deň želám :slight_smile:

Čítaj celý článok
emma_932
21. máj 2015

Pod jeden môj článok napísala mima4 zaujímavý koment: „Nie kazdy kto tu tvrdi, ze si chce zarobit, aj chce realne nieco robit, niekam sa posunut, niecomu sa venovat a to kvalitne a zodpovedne. Vacsina ludi chce sa na forach stazovat..nie hladat riesenia, nieco preto robit“

Dlho som nad tým rozmýšľala a čiastočne je to pravda. Sú aj takí ľudia, nepochybne. Ale pri väčšine je iný problém.  Že stále rozmýšľa hlavou zamestnanca. Čo im ale nemôžeme vytknúť, lebo keď sa obzrie späť, aspoň tá naša generácia, ktorá vyrastala za socializmu, nemá vo svojom okolí príklady, ako byť nezávislý. Naši rodičia boli zamestnaní, aj my sme sa  po škole zamestnali, a povedzme si pravdu, tí, ktorí začali po prevrate podnikať /česť výnimkám/ často postavili svoj „biznis“ na kontaktoch, v prvom rade politických a slovko „podnikanie“ nemalo dobrú povesť.

Teraz sa to pomaly mení, ale na Slovensku je stále dosť málo podnikateľov a tým pádom aj  príkladov, ktorí začali od nuly /rozumej neprebrali od ocka a pod. firmu aj s kontaktmi/, a podarilo sa im vytvoriť niečo naozaj hodnotné.

Keď sa pozriem do tém ako si privyrobiť popri materskej, najväčší úspech majú tí, ktorí sľubujú pár eur za to, že budete klikať. Alebo predávajte moje výrobky, poviem vám presne, ako na to. Ja som dostala najviac otázok ohľadne môjho tipu „virtuálna sekretárka“, resp. prepisovanie textov. Sú to pozície, kde vás niekde postavia, povedia čo máte robiť a vašou úlohou je urobiť to bez rozmýšľania.

Napadol mi jeden vtip: Šéf prichádza ráno do práce na novom ferrari, všetci ho obdivujú a šéf im povie: keď budete celý rok tvrdo makať, budúci rok si kúpim ešte lepšie.

Či sa to dá zmeniť? Samozrejme. Naučíte sa pár vecí a je to. Problém je v tom, že sme zase pri tej komfortnej zóne, ale /budem trochu ironická/ to je dobré pre nás, ktoré chceme. Ostatné  nech sa vyhovárajú a makajú na cudzie ferrari ;) /už sa teším na komenty :P/

Takže pre tie, ktoré chcú:

  1. Porozmýšľajte ČO vlastne chcete robiť  - čo vás baví, o čom by ste chceli písať, čo by ste vedeli vyrobiť alebo vytvoriť. /článok o nápadoch bude neskôr. Ale bude, sľubujem :D – a keby som to nedodržala, hľadajte ma v parlamente ;) /
  2. Poobzerajte sa na webe, či má váš nápad trh. Ak nemáte potenciálnych zákazníkov, síce môžete robiť, čo vás baví, ale peniaze z toho mať nebudete. Na to je kopec nástrojov zadarmo /google plánovač kľúčových slov, štatistiky na medialne.sk, na alexa.com a pod./
  3. Testujte svoj nápad. Na toto vám postačí aj blog na nejakej stránke, kde ho máte zadarmo. Treba sledovať, v prvom rade akú máte čítanosť, další level sú „lajky“, väčšiu hodnotu má zdieľanie /to znamená, že váš článok je natoľko dobrý, že niekto ho chce poslať pod svojím menom/ a najväčšiu hodnotu majú komenty. Tu si už nájdu ten čas, aby k tomu vyjadrili svoj názor. Pozor! počítajú sa aj negatívne komenty. Totiž môže to byť naozaj konštruktívna kritika, ktorú by sme si mali vážiť, ale aj tie „rýpajúce“, veď si to prečítali a vyjadrili sa k tomu, to znamená min. toľko, že táto problematika ich zaujíma a rozmýšľajú nad ňou.
  4. Komunikujte so svojou cieľovou skupinou – zisťujte ich problémy, potreby a ponúknite im riešenie.
  5. Píšte! – veľa. Veľmi veľa. Jednak, budujete si svoj brand, vďaka dobrému obsahu vás budú brať ako odborníka a sami za vami prídu so svojim problémom /a ušetria vám kopec času na googli/ a dobrý obsah miluje aj google. Pri rozumnom používaní kľúčových slov sa ľahko dostanete na popredné miesta a to znamená relevantných návštevníkov, resp. potenciálnych záujemcov – zadarmo.
  6. Budujte si databázu kontaktov – takáto databáza má pre vás neskutočnú hodnotu. Môžete posielať newslettre, obchodné ponuky, robiť prieskumy, atď. Zadarmo vám ale svoju mailovú adresu nikto nedá, musíte im za to niečo dať. Napríklad zľavový kupón, ebook zadarmo alebo nejakú štúdiu.

Nabudúce o nápadoch. Pekný večer :slight_smile:

Čítaj celý článok
emma_932
14. máj 2015

Ži a nechaj žiť. To je motto tohto článku a budem rada, keď sa pri čítaní tohto článku toho budete držať.

Som mamina 4 ročného Tomáška. Som manželka môjho o niečo staršieho Martina. Som kolegyňa. Som žena. Ani v jednej oblasti nie som dokonalá, uvedomujem si to, pracujem na tom, ale s vedomím, že dokonalé to nikdy nebude. Veci sa stále menia, a podľa môjho názoru je rozumnejšie zmeny prijímať a prispôsobovať sa im, ako zubami-nechtami trvať na niečom, čo nefunguje a zdokonaľovať to .

Tento článok píšem ako reakciu na negatívne komenty na moje články. Istý čas už píšem o biznise, snažím sa poradiť, ako si privyrobiť pár eur, príp. ako si vybudovať niečo trvalé. Prečo som s tým začala? Pre toto:

„Dve veci ma inšpirovali k napísaniu tohto článku. Prvá je množstvo tém na tomto fóre, ktoré majú rovnakú podstatu, a to je ako zarobiť popri materskej. Druhá je novootvorená téma užívateľky seemani „ako začať od nuly“. Sama som si všimla, že je tu veľa mamičiek, aj nemamičiek, ktoré sú v nezávideniahodnej situácii, aj by menili, aj by odišli, ale nemajú kam a za čo a pod.“

Ak sa tu trochu poobzeráte, je tu plno tém, ako si privyrobiť, a je veľmi zaujímavé, že tieto ženy nikto neobviňuje z karierizmu a zanedbania dieťaťa. Mňa áno, pričom jediný rozdiel je v tom, že ja pracujem väčšinou oveľa menej /už aj preto, že nemusím nikam chodiť/, ako napr. tie, ktoré chodia na brigády a zarobím oveľa lepšie, veď celý zisk je môj.

Áno, pracovala som už druhý deň po príchode z pôrodnice? Bolo to tu označené za choré. Takto. Problém bude podľa mňa v tom, že väčšina ľudí vníma „pracovanie“ tak, že ráno vstanem, oblečiem sa, idem do práce, večer sa vrátim domov. Ale dá sa to aj inak. Ráno nikam nevstávať, v pohode sa obliecť /kľudne aj do riflí, doma predsa nebudem behať v sukničke/, v pohode pri tom obliecť dieťatko, zapnúť PC a maily /nie, nie facebook a spol. ale maily/, očami prebehnúť , skonštatovať, že toto všetko počká, kým malý zaspí ;) áno, občas sa tam nájde aj niečo súrnejšie, ale odpovedať na jeden mail, príp. ho preposlať trvá cca 3 – 5 minút. Keď idem na stretko, je s ockom. A na tomto nevidím absolútne nič zlé a nepripadá mi to choré.

Choré mi pripadá, že sa tu prezerajú a komentujú albumy, ktoré sú ukradnuté stiahnuté z Facebooku. Že sa riešia vymyslené problémy a klamstvá chorej ženskej, ktorá má, podľa jej slov, doma tri deti, ale sú dni, keď cca každých 5 minút napíše koment. Kamkoľvek sa pozriem, všade jej komentáre. Ak toto je podľa vás ok /a podľa sledovanosti je/, tak prosím, ja vám to neberiem. Ak sú vaše priority klamstvá cudzej ženskej, máte na to plné právo.

Ale poďme sa na to pozrieť aj inak. Niektoré písali, že keby mali čas, urobia si VŠ. Predpokladám, že nejakú sociálnu prácu. Takto, ja mám Fakultu manažmentu UK, globálne som spokojná, ale podľa mňa bez tej školy by som bola na tom rovnako. Okrem toho, či mám školu alebo nie, stále sa učím. Vždy je niečo nové a a jednoducho, ak chcem byť v obraze, musím sledovať nové trendy a neustále sa učiť. /súdruh Lenin by bol som mnou určite spokojný :D /

Poďme rozmýšľať trochu dopredu. Tri roky sa plne venujete svojmu dieťaťu, ktoré je zvyknuté, že v momente, keď pípne, mamka skočí. Čo bude potom? Ostanete doma? Ak na to máte financie, super. Pôjdete do práce? Predvčerom som stretla jednu kamarátku. Má super robotu, je spokojná, dobre zarába. Má doma dvoch škôlkarov. O pol siedmej budí deti, utekajú do škôlky, potom do práce, potom z práce, do škôlky pre deti, večer variť, aspoň trocha upratať a spať. A takto dookola. Chcem vidieť, ako sa v takejto situácii vykašlete na bordel, na varenie, keď vaše dieťa pípne. A ono pípne, lebo bude zvyknuté, že tri roky stačilo pípnuť a mamka utekala. Aj moje dieťa ma potrebuje, to áno. A keď ma potrebuje, tak sa mu venujem, má zodpovedané všetky otázky, hráme sa spolu, keď potrebuje s niečím pomôcť. Inak sa hrá sám. Na čom nevidím nič zlé, vzhľadom k tomu, že sú tu hračky pre DETI. A ja sa necítim ako dieťa. Spoločných aktivít máme dosť iných – človeče, pexeso, čítam mu z kníh, prezeráme si obrázky, rozprávame sa o nich, kreslíme, lepíme a mohla by som pokračovať do aleluja. A keď mu poviem, že teraz si potrebujem na pár minút sadnúť, či už k PC, alebo do kresla vypiť si svoj čaj, nič si z toho nerobí. Pomoc si žiada, až keď si už naozaj nevie rady a myslím, že má lepší pocit z vecí, ktoré zvládne sám.

Verím tomu, že to, že teraz miesto večerného seriálu pracujem a nechávam malého hrať sa samého, príp. že je aj s ockom, starými rodičmi, atď. mu jednak nijako neublíži a z dlhodobého hľadiska sa vyplatí. Starostlivosť o dieťa sa predsa nástupom do škôlky nekončí a pracujem na tom, aby som nemusela chodiť do práce, aby moje dieťa čakal teplý obed, či večera po príchode zo školy a aby som nebola nervózna a mala naňho čas, keď ma bude po škole potrebovať. Nebojíte sa, že vaše dieťa bude zmätené z toho, že doteraz stačilo pípnuť a mamka bola pri ňom a zrazu je mamka furt unavená a nemá na nič čas? To moje je takto vychovávané tak, aby vedel, že je na prvom mieste, ale vie aj to, že aj mama má právo si sadnúť a že má aj určité povinnosti.

Na záver len toľko: môj syn má niečo cez štyri roky, je samostatný, vie si poradiť, je odvážny /niekedy až moc/ a nebojí sa cudzích ľudí. Hocikoho osloví na ulici /nebojte sa neunesú ho, mám ho stále na očiach/, keď máme návštevu, zapája sa do debaty. Pýtame sa ho na jeho názor, aj ho vie povedať, v rôznych veciach rozhoduje on /kam na prechádzku, čo si oblečie, čo si upečieme na olovrant/ áno, aj on má svoje dni, vie aj hysáčiť, ale myslím, že to patrí k tomu.

Nekomplikujte si svoj život, take it easy ;) Krásny deň.

Čítaj celý článok
emma_932
13. máj 2015

Ako by ste opísali svoj denný režim s malým dieťaťom/s malými deťmi?

Ak ste odpovedali „chaotické“ – zlá odpoveď. Chaotické je to, čo už vám  vymklo z rúk. Ja používam radšej termín flexibilný režim;)  Kedy si teda nájsť čas na prácu? Zopár užitočných rád:

  1. Nikdy neviete dopredu KEDY a KOĽKO práce urobíte v ten deň – berte to ako fakt. Ak vaše dieťa spí od jednej do tretej, počítajte s tým, že zajtra sa to môže zmeniť.  Týka sa to celého vášho režimu, ten sa pri malom dieťati mení každú chvíľu. Skúste teda robiť týždenné plány. Predpokladám, že máte cieľ, ktorý chcete dosiahnuť, máte plán, ako to dosiahnete, rozdeľte si úlohy na týždne, nie na dni. Môže sa stať, že budete mať zlý deň /alebo ho bude mať vaše bábo/, príp. ochorie/te/, takto sa nebudete stresovať. Keď niektorý deň nestihnete splniť nejakú úlohu, nič sa nestane,  druhý deň to dobehnete.
  2. Príliš veľa úloh a rolí – ste matka, manželka, staráte sa o domácnosť, jednoducho máte kopec povinností, navyše, ako som už písala vyššie, denný režim dieťatka sa stále mení, a to vy sa musíte prispôsobovať. Za takýchto okolností nie je ťažké ustúpiť od pôvodných cieľov a mamkine záujmy sú  väčšinou odsunuté na druhú koľaj.  Čo s tým? Musíte sa rozhodnúť ČO naozaj chcete a pracovať na tom, napr. či si chcem len privyrobiť na materskej, alebo  si chcem niečo vybudovať, čo ma uživí a nebudem sa musieť  vrátiť do práce. Potom si  naplánujte jednotlivé kroky ako to dosiahnete. Úlohy si dávajte na týždne, dôvod je napísaný vyššie.
  3. Rozmýšľajte! – a kúpte si malý zošit /ako za starých čias/. Rozmýšľať môžete kedykoľvek pri akejkoľvek činnosti /pri varení, kojení, upratovaní, na ihrisku, na prechádzke atď/. Zapíšte si všetky dobré nápady, takže keď sa dostanete na počítač, nebudete musieť vtedy rozmýšľať, čo by som vlastne mala urobiť. Len to urobíte.
  4. Nájdite si „svoj“ čas /a trvajte na ňom/ - všetky máme voľnú hodinku – dve, kedy môžeme pracovať. Pre mňa sú to večerné hodiny, ráno mi to jednoducho nemyslí. Ale večer, keď malý zaspí /príp. ocko uspáva/, pc je môj a môžem sa realizovať. Áno, občas to nevyjde. Nestresujte, buďte radšej flexibilné. + 1 dobrá rada: občas si doprajte dovolenku. A hlavne si ju užite J
  5. Stále neviete, kam vtesnať tie hodiny na prácu? Vyhoďte telku a vypnite sociálne siete. Nemať TV je v dnešnej dobe in, my sme ju vyhadzovali z iných dôvodov /neznášam tuctové veci a davovú psychózu/už pred 5 rokmi a je lepšie, oveľa lepšie, verte mi. A nezáviďte susede, že oná pozerá večer seriál, kým vy pracujete. Uvidíte aký je to pocit, že nie ste závislá od cudzej firmy, od šéfa, nemáte problém ostať doma, keď vám dieťa ochorie a každý deň ho môžete čakať s teplým obedom, keď príde zo školy. Toto všetko vám vynahradí večere pri práci.

Príjemnú prácu.

Čítaj celý článok
emma_932
12. máj 2015 vybrali sme

Fakt, že si potrebujeme privyrobiť k 200 eurám asi netreba spomínať. Tak potom prečo? Aby ste nedopadli ako ja.

Pred pár rokmi som sa rozhodla rozbehnúť vlastný biznis. Istý čas som už fungovala v rôznych reklamkách, tak pár kontaktov som mala, no bolo jasné, že na to, aby som sa uživila, to nestačí. Tiež som potrebovala nejaký fixný príjem už na začiatok, tak som sa zamestnala na skrátený úväzok. Dohodla som sa klientmi, s ktorými robím už pomaly desiaty rok a išla som do neznáma. Založila som si firmu, klienti našťastie ostali, chodila som do práce, nech mám pokryté aspoň mesačné náklady a zháňala som nové zákazky. Už druhý mesiac vo „vlastnej“ som mohla dať v práci výpoveď, keďže sa perfektne darilo. Mala som kopec zákaziek od „starých“ aj nových klientov a presne tri mesiace po založení firmy /ešte vo výpovednej dobe/ som otehotnela. Nič, na dieťatko som sa tešila, a povedala som si že tehotenstvo predsa nie je choroba, prečo by som nemohla pracovať. Každá, ktorá mala čo i len raz tehotenskú  nevoľnosť, pozná odpoveď. U mňa tá nevoľnosť trvala 3 mesiace. Bez prestávky aspoň na to, aby som sa v kľude nadýchla. Fixný príjem som už nemala, len fixné náklady, noví klienti ako prišli, tak aj odišli /bodaj by nie, keď som sa  na nich vykašľala/. Tí ostatní ostali len preto, lebo sme už mali za sebou niekoľkoročnú spoluprácu a boli s mojou prácou spokojní. /a takisto sa tešili na bábätko, veď niektorí dostali aj svadobné oznámenie :slight_smile: /

Zbytok tehontenstva už bol našťastie ok, nevoľnosti prešli, o tom ako som zvládla prácu pri bábätku, si môžete prečítať v článku „Ako si privyrobiť popri materskej“, nebudem sa opakovať. Dodala by som možno len toľko, že dostala som kopec negatívnych reakcií, keď som uverejnila, že deň po príchode z pôrodnice som už pracovala.  Tiež by som dodala, že keby som si mohla vybrať, začnem až zhruba v pol roku dieťatka. Ale nemala som na výber. Nepochopte ma zle, nesťažujem sa, naopak, mala som šťastie, lebo moje bábätko prespalo prakticky svoj celý prvý rok, takže na robotu som mala času koľko som potrebovala.

Čo chcem ale týmto článkom povedať? Využite roky na materskej /aj/ na sebarealizáciu, možno rozbehnete niečo čo vás uživí po dlhé roky, možno zabezpečíte aj svoje dieťa, a keď nie, tak aspoň ste to skúsili. A po skončení rodičovskej dovolenky nebudete sedieť na pohovore /ak sa nemáte kam vrátiť/ a s minimálnou šancou bojovať o miesto s mladou bezdetnou konkurentkou, ale budete mať za sebou svoj projekt, nové poznatky a to najcennejšie pre každého zamestnávateľa – skúsenosti.

O tom, kedy to všetky stihnúť, som už písala. Dokonca na jednom fóre som si dovolila napísať, že mamičky na materskej majú dosť času, za čo som čelila vlne kritiky. Ale stojím si za svojím tvrdením. Všetko je otázka manažmentu a priorít. Kto chce nájde si cestu, kto nechce nájde výhovorku. A, obzrite sa tu, na koníkovi. Je tu 80% mamičiek na MD, ak by nemali tak toľko času, myslíte, že by tu prispievali? Že by pridávali fotky, komenty, články, atď? Ja si myslím, že nie.  To je už potom na zvážení každej jedinej mamičky, či sa vo svojom voľnom čase bude venovať sebe, alebo neznámej žene na MK, o ktorej ani nevie, či rieši skutočný problém, alebo len vymyslený.

Prajem krásny deň a veľa úspechov. :slight_smile:

Čítaj celý článok
emma_932
11. máj 2015

Aké máte príjmy?

Máte dve možnosti: ak pracujete, dostávate od svojich šéfov /od svojho šéfa/ výplatu, v prípade, že podnikáte, dostávate peniaze od svojich klientov, zákazníkov za svoje služby alebo predaný tovar. Princíp je v tom, že zarobené peniaze nie sú vždy v priamej úmere s vynaloženou energiou a časom na prácu.

Fixný príjem/mesiac – najviac zamestnaných pracuje za fixnú mzdu, ktorá nie je nikdy postačujúca. Je jedno, či zarábate 500 alebo 5000 eur, väčšina ľudí zarobené peniaze minie, prax ukazuje, že so zvyšujúcou sa mzdou sa zvyšujú aj naše nároky.

Flexibilný príjem/mesiac – mnohé firmy ponúkajú flexibilnú mzdu na základe odvedenej práce. Čo sa môže zdať zaujímavé a spravodlivé, ale po čase človek zistí, že síce zarobí, ale občas by bolo fajn zájsť si na dovolenku, alebo odísť v piatok o druhej domov. Tak sa vrátia k fixnej, ale nižšej mzde, nech majú pokoj.

Najhoršia varianta /ale existujúca/, keď veľa pracujete, ale nemáte z toho príjem. Napr. keď niekto robí obchody – chodí po stretnutiach, pripravuje cenové ponuky, no zisk z uzavretých obchodov ledva pokryje jeho náklady. S týmto sa stretávajú aj malé firmy, ktoré v konkurenčnom boji znižujú svoje ceny, a, síce majú dosť klientov, sú stratoví, lebo ich nízke ceny nepokryjú náklady na prenájom, personál atď.

Existuje aj varianta, keď zarábate oveľa viac ako pracujete. Toto sa volá pasívny príjem. Pozor! Neznamená to, že nerobíte vôbec nič a peniažky začnú naskakovať na účet. Znamená to, že si zarobené peniaze odrobíte na začiatku. Ako? Rozbehnete fungujúce podnikanie, kde všetci vedia čo majú robiť, máte  jeden fungujúci systém a potom postačí tento systém udržiavať a on bude fungovať za minimum vašej práce. Bude fungovať aj vtedy, keď odídete na dva týždne na dovolenku, alebo keď vám ochorie dieťa a budete sa venovať práci oveľa menej.  Ako zistíte, že zarábate naozaj pasívne? Napr. keď odídete na tú dovolenku, tak vám nebudú každú chvíľu vyzváňať s otázkou, čo máme teraz robiť. 

Najjednoduchšia verzia je online podnikanie. Keď podnikáte cez internet, viete si vybudovať automatizovaný systém, ktorý robí reklamu na váš výrobok/službu aj keď dovolenkujete – napr. cez bannery, cez blog, vďaka kľúčovým slovám a dobre napísaným textom záujemcovia stále chodia na vašu stránku a váš produkt sa stále predáva /aj bez vás/  takisto cez vašu stránku, kde ho vedia objednať cez objednávací formulár. Newslettre /ktoré „posielajú“ potenciálnych zákazníkov  na vašu stránku a tým pádom aj predávajú/ môžete nastaviť aj na  rok dopredu. Ak chcete posielať týždenne 1 list, stačí, ak napíšete 53 newslettrov, nastavíte si to na stránke a na rok máte urobený kus práce.

Nie každé podnikanie sa dá plne automatizovať, ale je dobré, keď aspoň časť príjmov je pasívnych. Napr. kaderníčka môže predávať prípravky na vlasy.  Internet ponúka plno možností na vytvorenie pasívnych príjmov, len to treba využiť. :slight_smile:

Pekný večer.

Čítaj celý článok
emma_932
17. mar 2015 vybrali sme

Jednoznačne áno. Nie som personalista, ani žiadneho nepoznám, no vždy „som mala pocit“, že áno, treba to tam napísať. Nepriamo mi to potvrdila užívateľka @salonkaa, ktorá pridala príspevok tu na MK k jednej otázke, citujem: "Pytala som sa na to kamosky z HR sektoru a vyslovene mi odporucala matersku tam nechat."

Ale určite to nerobte takto: 2005–2010 – XY, s. r. o., asistentka, 2010–2013 – MD a RD

Prv, než napíšete životopis, si vyjasnite, aké sú vaše ciele, skúste rozmýšľať hlavou vášho budúceho šéfa. Tak ako pre vás je dôležitá práca, ktorá vás napĺňa a zabezpečí finančne, pre neho je dôležité, aby zamestnal zodpovedného človeka, ktorý má prehľad o danej problematike a na ktorého sa môže spoľahnúť.

Prv, než napíšete životopis, si vyjasnite nasledujúce otázky: odkedy dokedy je moje dieťa v škôlke? Na ktorú hodinu som schopná byť každé ráno v práci? Dokedy môžem byť v práci? Môžem zobrať aj nadčasy? Kto mi postráži dieťa ak bude choré? Budem musieť zostať doma ja? Či môže manžel /svokra, mamka, suseda a pod./? Toto všetko sa vás personalista, resp. váš budúci šéf opýta. Tak buďte pripravené! Ak vás tieto otázky nezaskočia a rozumne ich zodpoviete, vaše šance na prijatie budú omnoho vyššie.

Čo teda s „hluchými“ /aspoň teda pre zamestnávateľa/  rokmi na  materskej? Choďte na nejaký kurz, zapojte sa do projektov /trebárs aj dobrovoľných/, vzdelávajte sa vo vašej oblasti, choďte na konferencie a pod. Alebo urobte online prezentáciu svojich hand-made vecičiek, kde nebudú len fotky ale aj nápady, ako a kde ste ich predávali, aký marketing ste tomu urobili a ako ste to celé manažovali. Nemusíte utekať hneď z pôrodnice, ale keď máte do konca RD rok – dva, už môžete niečo podniknúť. Aj vám bude lepšie, keď trochu vypadnete z domácnosti a zo stereotypu a profesijne to bude mať pre vás vysokú hodnotu.   

Takže áno, napíšme si do životopisu roky na materskej. Veď aj dieťa nás čo-to naučí: zodpovednosť, time-manažment, trpezlivosť. Toto všetko využijete aj v práci. Prajem úspešné hľadanie práce!

Čítaj celý článok
Strana
z 2
Predošlá Strana
z 2
Ďalšia