itmama15
23. sep 2019
1019 

Z 3D do 2D alebo zlepšujeme, čo sa dá...

Neviem, či to na tejto fotke budete dobre uvidíte, ale to sú naše nové úlohy. 

Pečiatky to Vám je topka, kúpite ich v tých obchodíkoch s blbosťami a môžte ich použiť na všeličo. Niekedy iba tak za odmenu dáte pečiatku na ruku-hlavu-nohu-líca, inokedy pečiatkujete po papieri, aby ste ho celý zaplnili, inokedy "zle" zatvoríte pečiatku inou farbou vrchnáka a čakáte, či si to Vaše čudné deco všimne, inokedy ich schováte a postupne vyberáte, aby si pýtalo "ešte"... Mega spôsobov sa to dá využiť, ale verte ja som pred raketou poznala iba jeden. Bachnúť pečiatku a hotovo... Fantázia mi však pri nej začína pracovať o sto dvesto...

Pečiatkovali sme už skôr, je to fakt celkom dobrý spôsob ako udržať pri niečom dieťa, ale teraz sme dostali k tomu úlohy. Doteraz sme veľmi veľa pracovali s reálnymi hračkárskymi zvieratkami, puzzlami, farby sme triedili podľa paličiek, ktoré si reálne chytila do rúk, priraďovanie guličiek k farbám a pod. Teraz budeme prakticky robiť to isté, len k tomu budeme pridávať "ťah" rukou... v našom prípade ide o úlohy napríklad ako:

1. robenie kruhov okolo rovnakých pečiatok. K tomu môžete pridať napr. nech to urobí rovnakou farbou ceruzky a pod. (na obrázku vyššie mala zakrúžkovať princeznú ružovou farbou, okuliare modrou)

2. postupne prechádzať na spájanie dvoch rovnakých obrázkov čiarou.

3. Urobiť kruh a ona musí "vyďobkať" ceruzkou bodky, ale iba do kruhu, nie mimo neho... (tak toto vôbec ešte nedáva)...

 Môžete skúsiť aj Vy. Mne už dochádzali nápady a som rada, že ma špeciálna pedagogička znovu nejakými "zaúkolovala". Okrem toho máme trénovať pozornosť ale opäť viac už cez 2D obrázky - nájdi rozdiel medzi dvomi jednoduchými obrázkami alebo ukáž na obrázku to a to alebo hľadanie vecí s porozumením na obrázku: ukáž s čím sa utriem, ukáž s čím si umyjem ruky, ukáž čo si môžem obuť... Je to ťažké podľa mňa, ale reálne vidíte, ktorým otázkam, slovesám dieťa už rozumie. 

Pri tomto sa odnaučíte pýtať sa "dovšeobecna". Aj ja som sa odnaučila pýtať sa do "všeobecna". Už ani syna sa nepýtam: "Ako bolo v škôlke" - lebo odpoveď bola vždy rovnaka - "Dobré"... Už začínam s otázkou, Čo ste dnes robili? Čo si mal na obed? Vedľa koho si spal? Ako ste sa s chlapcami hrali? Boli ste na prechádzke? Takto sa dozviem všečičko, lebo ho prakticy navádzam na odpoveď... Super metóda, lebo ja som si ani neuvedomila, koľko mi dieťa nepovie, keď mu dám obyč otázku "ako bolo v škôlke..."

Dnes bol mega super deň. Boli sme u logo a dostali sme veľkú pochvaľu za krásnu spoluprácu za stolom. Na vlastné oči som videla ako slovo mladá šikovná logopedička dokáže z dieťaťa  vytiahnuť... Dostali sme ďalšiu kopu úlohu, samozrejme zase ťažších, už vymýšľam stratégie ako sa s tým popasovať, tak Vám o tom budem priebežne písať a možno to niekomu, kto sa trápi so slovami a rečou, tiež pomôže... Ale žiaľ u nás to vyzerá na dyspraxiu.. WTF čo to je, že? Neviem o tom ešte poriadne (idem prečítať celý internet), ale v skratke je to o tom, že raketa sa snaží o 106, ale jej artikulačné svaly ju neposlúchajú...  Moja malá raketa... "študentka od plienok"... Dys-nedys, hlavne, že mi raz "vraj" budeš rozprávať...

kam chodite k specialnemu pedagogovi? CPPPAP?

24. sep 2019

@saty.predaj cppp v tt ...

24. sep 2019

Ahoj, ja sa tak často zamýšľam keď čítam tvoje články, ako veľa s malou pracuješ, či by som nemala s tou svojou tiež 🤷‍♀️ je v podobnom veku ako tvoja, pojasene normo decko 😀 ale mam pocit ze nevie ani polovicu z toho co tvoja raketa... Farby triafa ako sa jej chce, zvyčajne je pre ňu všetko žlté 😀 ale také triediace úlohy a pod. s nou nerobím, raz som chcela rozdeľovať farebné gulicky do misiek, ale to ju vôbec nebavilo. Tvoja mi príde veľmi šikovná. Tak teraz neviem, mam ju viac učiť takéto veci? Alebo to príde samo? Ze napríklad opakovaním farieb sa ich naučí rozlíšiť? Učila si pravidelne takéto veci aj syna? Alebo sa to jednoducho nejak postupom času a tak naučil?

25. sep 2019

@lili205 Normo deti sa ucia prirodzene. mozno neskor, ale pridu na to sami. taketo deti musime naucit kazde slovicko, naucit imitacii, rozpravat, ukazovat prstom, pozerat sa ludom do oci atd...

25. sep 2019

@itmama15 to mate dobru pedagogicku, ja som presla viacerymi, ale ja som so vsetkymi nespokojna.

25. sep 2019

@saty.predaj áno to chápem, že tieto deti treba učiť... Ale ale medzi mojou a autorkinou dcérou je rozdiel asi mesiac, keď sa nemýlim, a fakt mi príde v mnohých veciach oveľa šikovnejšia 🤔 tak sa nad tým často zamýšľam

25. sep 2019

@saty.predaj tato je super. Som s nou velmi spokojna. Od zaciatku ma velmi dobre viedla. Keby nerobila iba na polovičný,tak sme este dalej.

25. sep 2019

@lili205 ani by ma nehlo🙈😂 pri synovi som okolo dvoch rokoch skusala farby, ale ani omylom, az potom nejako sa to naucil... raketa je velmi učenlivá, dava farby, tvary, uz aj písmena niektoré, ale robim to vsetko len preto, ze zisťujem porozumenie, ci je na úrovni svojich rovesníkov, v com meškáme, a cez to vsetko sa snažím rozbehnúť nejake slovíčka... a tu dom nahradila na “betón”... tie slova jej nejdú aj ked imituje, aj ked vsetko ostatne sme takmer dobehli...😞

25. sep 2019

@lili205 chapem ale deti netreba naozaj porovnavat moj normo syn take veci tiez nevedel. Ked prisiel cas a prejavil o to zaujem sa to naucil sam.

25. sep 2019

Začni písať komentár...

Odošli