Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.
    ivett1
    9. sep 2011    Čítané 0x

    Každý začiatok je ťažký...(tretia, posledná časť)

    Čo uľahčí prechod z rodiny do materskej školy.

    1.  Existencia pevného bodu - tým rozumieme prítomnosť známej osoby (dieťaťa od susedov, súrodenec) alebo hračka, ktorá zmenšuje neistotu a strach.

    2. Príprava dieťaťa na vstup do materskej školy - skúšobná návšteva v MŠ, rozprávanie o nových kamarátoch.

    3. Rodič sa informuje o režime dňa a spôsoboch práce v materskej škole a dieťaťu podáva pravdivé informácie. Veľkou záťažou na psychiku je, ak dieťaťu niečo sľúbite (dieťa to očakáva) a tým, aká je skutočnosť (ak to rodič nemôže splniť).

    Rodičia a pedagógovia by sa mali v každom prípade dohovoriť ako dieťa podporiť. Keď spolu budú "ťahať za jeden povraz", dieťa si vybuduje dôverný vzťah k pedagógovi. Rodičia informujú pedagóga o zvláštnostiach a zvykoch dieťaťa a radia ako s dieťaťom zaobchádzať. Pedagóg naopak sprostredkuje rodičom pohľad na rysy dieťaťa, ktoré sa prejavujú v skupine a rodičia ich nepoznajú.

    Deti sa v materskej škole naučia pohybovať v skupine, presadiť svoje priania a záujmy, naučia sa byť samostatné, nezávislé a rastie v nich sebadôvera a sebavedomie. Učia sa deliť a zachovávať pravidlá života v skupine. Nadviažu priateľstvá a naučia sa čeliť sklamaniam.

    ivett1
    9. sep 2011    Čítané 0x

    Každý začiatok je ťažký...(druhá časť)

    Čo sa deje behom prvých štyroch týždňov doma.

    1. týždeň  Dieťa sa uzatvára do seba, potrebuje spracovať dojmy a zážitky z materskej školy, nerozpráva však o nich.

    2. týždeň  Dieťa pôsobí nevyrovnane, pokúša sa upútať pozornosť všetkými prostriedkami, plače, keď chcú rodičia večer odísť i keď dobre pozná toho, kto ho bude "strážiť". Na všetko odpovedá "nie, neviem", alebo sa "odúva". Ráno je uplakané, aj kedˇ išlo večer skoro spať.

    3. a 4. týždeň  Dieťa sa blíži k "normálu". Je však fyzicky vyčerpané, pretože sa postupne začleňuje. Na psychiku tiež ešte pretrváva záťaž. Jednoducho povedané, dieťaťu chýba "iskra".

    ivett1
    9. sep 2011    Čítané 0x

    Každý začiatok je ťažký...(prvá časť)

    Z listu materskej školy rodičom novoprijatých detičiek...(prvá časť)

    Na počiatku svojho vývoja potrebuje dieťa hlboký a vrelý vzťah k jednej osobe a neskôr k okruhu najbližších. V treťom roku sa situácia mení. Okruh spoločenských kontaktov sa rozšiuje a obohacuje.

    Vstup do materskej školy je prvým krokom do spoločnosti. Táto udalosť prináša problémy nielen pre dieťa, ale aj pre rodičov a pedagógov. Pri pokusoch uľahčiť nováčikom prechod z rodiny do materskej školy sa pedagógovia môžu oprieť o profesionálne skúsenosti, čo rodičia nemôžu. Aby pomoc deťom bola účinná, je pre rodičov aj pedagógov nutné poznať procesy, ktoré prebiehajú pri vstupe do materskej školy.

    Čo sa deje v prvých štyroch týždňoch v Materskej škole.

    1. týždeň  Dieťa vyčkáva, drží sa v úzadí, nezúčastňuje sa spoločných aktivít. Nachádza sa v budove s množstvom dvier, v neznámych priestoroch. So svojimi želaniami sa obracia na jednu cudziu osobu, ktorá je obklopená ďalšími deťmi.

    2. týždeň  Dieťa už vie ako prebieha deň v škôlke, začína nadväzovať kontakty, upútava pozornosť, hľadá pomoc u pedagóga, keď má problém s kamarátom, rýchlo sa rozplače a unaví.