icon
1 / 1
avatar

Ak je potrat vražda co je potom umelé oplodnenie?
Obe sú proti prírode len jedno je silno opovrhovane a druhe je silno v poriadku....

Nevadí mi existencia oboch možnosti.

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

@slunce3 ten uvod si vystihla

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

@katharines a ďalej ta nezaujíma, mam rada jednostranne pohľady na svet 🤣

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

@slunce3 dalej s tebou nezdielam nazor, no napriek tomu si potraty i umele oplodnenie vystihla presne, az som sama udivena 😉

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

@katharines hej hej sem tam zo mňa aj nieco inteligentné vypadne.... 🤣

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

Ťažko toto hodnotiť ..
kazda sa musíme rozhodnúť , to , že ja som radikálne proti potratu je moj pohľad .
Žena ktorá to podstúpila , alebo ma iný názor ja ju nemusím chápať .. iba akceptovať jej rozhodnutie ( isto ma svoje dôvody, Ma to na svojim svedomí )...

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

Zaujímalo by ma, či by to bolo rovnako prezentované ak by bola daná žena napr. v 5tt. 🙄

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

@sashabb ano bolo, pretoze sudny patolog to vie zistit.

Odpovedz
25. jan 2019
avatar

Určite potrat je zabitie, ale tiež je to na mátke ako sa rozhodne, ale dať to do súvisu s umelým oplodnenim???? Vsakvje doba kedy sa ľuďom implantuje srdce, prečo by sa mal človek rozhodnúť že ho nechce lebo je to o neprirodzene???? Akože prvý krát počujem že niekto niečo ma s umelým oplodnenim??? Prepáč ak som to zle pochopila
@slunce3

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@mooonika1975 pri potrate su deti zabujane, lebo ich nechcu a pri umelom oplodneni su deti zabijane, lebo ich ludia chcu. Len taky lahky odhad, v USA takto zomrie cca 200 000 deti za predpokladu, ze sa oplodni len 1 vajicko, co vsak vnie je casto pravda, lebo sa oplodnuju a selektuju viacere.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Dosť blbý obrázok, lebo potrat je niečo úplne iné ako umelé prerušenie tehotenstva 😏

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka chapem, ze slovom potrat sa oznacuju aj mimovolne potraty, no oznacuju sa tak aj umele ukoncenia tehotenstva, a z kontextu je zjavne, ze ide prave o tie.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines myslím si, že nikto by nemal,, kecať,, ženám do toho, či chce umelé prerušenie tehotenstva alebo umelé oplodnenie, je to zenina voľba, ona si zváži svoje možnosti a nemožnosti, ona je ta, ktorá to rozhodne, je to o jej živote

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka je to o zivote toho dietatka, ktore sa na svet nepytalo.
Minuly rok zomrelo pri unelych potratoch 45 mil deti a na rakovinu len 8 mil.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ježiši, to takto sa dá uvažovať???? To nechapem

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines pardon 42 mil.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Myslím to oplodnenie vajíčka....

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka a toto su priemerne hodnoty

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@mooonika1975
1) zivot vznikla oplodnenim vajicka a spermie, i ty si tak prisla na svet
2) a okrem ineho aj pri pociatnom tehotenstve po ivf vacsina konci potratom (pozri clanok)

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

A pre tie, ktorym na ochrane zivota zalezi
https://citizengo.org/sk/lf/168104-peticia-za-z...

Dakujem

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines som matka 3 deti a babička, prešla som si jedným aj druhým a trvám na tom ze je to zenine rozhodnutie a jej voľba a právo a žiadne tabuľky nezmenia môj názor bohužiaľ

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines nie je to o živote toho dieťaťa, to dieťa samé neprežije, potrebuje celodennú starostlivosť niekoľko rokov

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka tak, ako aj ty, ked si sa narodila, lebo sa tvoja matka rozhodla pre zivot

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka a v dnresnej dobe, ked ludia nosia cervene snurky, lebo si myslia, ze ich "ochrania", nemaju problem zabit najnevinejsie dieta a tak prinist prekliatie na celu svoju rodinu.
Podotykam, ze aj ti su zodpovedni, co nutia zenu k potratu.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines pozri sa keď uložená dieťa nechce z hocijaké ho dôvodu, tak proste spraví všetko pre to aby sa nenarodil ci sa ti to paci alebo nie. Je to tak a žiadny zákon na svete to nezmení, práve že je dobré že to zákon umožňuje.
Opýtaj sa niekoho to ma 90 rokov ako to vtedy fungovalo, jazdilo sa do Brna, tam sa to robilo na bežiacom páse žiadna nemocnica, sterilita nič proste ta niekto vystuchal a bolo... Toto by si chcela? Zase?

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 ludia si nie su vedomi svojej hodnoty. Ak by boli, tak by nebolo potrebne ziadne podobne zariadenia.
Co tak zvysit povedomie o hodnote cloveka v dnesnej dobe, kde sa zvierata humanizuju a ludia animaluzuju?

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines názory nás dvoch sú odlišné a svet tým nezmeníme

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka omyl, preto sa zlo tak rozmaha, ze su dobri ludia ticho, no uz nemozu byt a urcite by nemali.
Ja sa za teba mozem len modlit.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines no to môžeš, len neviem ci ti to pomôže,presne som si myslela, že v tomto je problém, ty si veriaca a dobrý človek ja neveriaca a zlý 😈 človek- a áno dokážem s tým žiť ✌️

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ale prosím ta, potrat sa sa spraviť aj bylinami.... V ktorom kolvek štádiu len tak pre info....

Musíš sa najskôr odosobnit aby si chápala podstatu veci.

Ne podpíšem tu petíciu, nepáči sa mi.

Nikto nemôže rozhodovať o tomto. Nikto, len žena.

Nedala si mi žiadnu odpoveď na to, čo sa robilo v minulosti a ako to praktizujú teraz.
@shterezka presne, súhlasím vôbec by sa náboženstvo nemalo miešať do toho a vlastne do žiadnych zákonov.
Keď ten boh je taky úžasný tak prečo to teda dovoľuje? Véd to nemá logiku

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka kazdy sa moze rozhodnut tak pre dobro, ako i pre zlo. Ty si sa rozhodla pre zlo, no opat je na tebe, ci ho budes sirit dalej, alebo to stopnes. A teraz hovorim o zivotoch nenarodenych deti i ked sa to da chapat i v sirsich suvislostiach.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 ten Boh, ako si ho nazvala ti dal slobodnu volu, o ktorej som pisala vyssie, ked si ludia vyberaju medzi dobrom a zlom, zivotom a smrtou .... so vsetkymi nasledkami.

Ak zena zavrazdila dieta bylinkami, neboli to nuteni urobit lekari, ktori ten zivot maju predovsetkym chranit.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines áno priznávam som DIABOL 👿 V SUKNI a Neznaboh bojujúci za práva žien a viac k tomu nemám čo dodať. 😝 ✌️

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ty si kto do pi... I že si dovolíš súdiť iných? Sa nehraj na Boha
Na jednej strane sa tu ideš modliť a hneď na to tu niekoho sudis?máš to v hlave riadne zvratene teda, ale byt sa do hrude budeš. Ze ta hamba nefacka a hybaj na spoveď a 30 ruzencov....

S tebou je fes super debata, hneď mam krajší deň. Keby sebeckost a hlúposť ľudí pohanala motor, je možné že by si do kopca musela cuvat.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar
Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka mame už kotol VIP rezervovaný v pekle, dáme 🍷🍷🍷 a budeme sa rehnit na našich super zážitkoch zo zivota

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines musím si ísť vydezinfikovat oči pot týchto názoroch 🤣🤣🤣🤣
@shterezka

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka ja som sa nejako stratila 🙈🤣 pre aké zlo si sa to údajne rozhodla??? 🤔..

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@aylin689 ale toto je úplná komédia tu už 🤣

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 sudim? A koho? Hovorim len o veciach, ktore tu boli vypovedane. Ostatne si musis usporiafat sama v sebe.
Pomenovat veci a sudit su 2 odlisne pohlady. 😉

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Rýchlo screeeeenshotujme 🤣🤣🤣👶🤣

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ved čítaj po sebe... Citujem
Ty si sa rozhodla pre zlo....

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines zlo je len názov na niečo co ti je nepohodlné. Nič nieje čierne ani biele ale ty to nechápeš. Neexistuje ani zlo ani dobro. To co je pre teba dobre môže inému ublížiť a opačne. Úplný základ

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 pisala, ze ma skusenost s potratom a potrat dobrym nie je a teda je to zlo.
Tak si nezabudni odscreenshotovat i toto. 😉

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@aylin689 ja už pre žiadne, som v menopauze par rokov 😂

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 a vies teda, co je laska, ked sa tak v zle vyznas?

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines samozrejme, ved milujem zlo tak ako by som nemohla vedieť co je to láska.
😁
Amores peros 😘

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka okrem ineho aj pozitivny postoj k potratom je zlo, lebo je to otvoreny boj proti zivotu, to len tak na margo, lenze ty si pisala o skusenosti.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 tak odpovedz

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines co ti mam odpovedať? Dostala is odpoveď na tvoju otázku.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ty si bojovnicka. tvoj entuziazmus je obdivuhodny 🙂. ano suhlasim s tebou vo vsetkom. tvarime sa ako inteligentna nadrasa a pritom sme omnoho horsi ako zvery. ak clovek nechce pocat dieta, ma x moznosti ako sa chranit pred pocatim. a to ze je zivot zivotom od pocatia je ta najtrivialnejsia biologicka hranica. to, ze "niekto" stanovil ze zivot je zivotom az od 12tt resp. az tusim 23tt v indikovanyvh pripadoch (???) je uplna absurdita sluziaca jedine pro forma na technicke a legislativne ucely. lebo 12+0tt to este zivot nie je, ale 12+1tt uz ano (?!!).

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 tak ak takto vnimas lasku, tak ti prajem vela stastia.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines dala si mi zatvorené otázku na ktorú si dostala adekvátnu odpoveď. Ak si chcela inú, mala si položiť ináč otázku, zopakuj si slovenčinu a kontext.

Mne nič priať nemusíš, ďakujem neprosím si. Ja si spravím šťastie sama.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ešte raz a naposledy - ja sa za svoj postoj nehanbím, stojím si za ním, nik na svete nie je oprávnený ma súdiť ani boh, lebo nie som jeho veriaca ovečka, nikdy ma nezaujímalo co si ľudia o mne myslia, lebo ľudia nič nevedia o mojom živote, ja ho žijem je to môj život a každý by mal žiť to svoje a nesudit ostatných, lebo nevieme čím si v živote prechádzajú.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@shterezka Terezka, ja ta nepoznam a teda ani nemam potrebu ta sudit. Vyjadrila som svoj postoj k tvojmu postoju 😉.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@domculik ❤❤❤🤗

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@domculik horší ako zvery? a vieš, že tie zvery svoje mladé požierajú? 🙄

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 ano citanie s porozumenim ti skutocne "nerobi" problem

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@sashabb myslis hyeny? Ano, tie pozieraju.
A ked si si nevsimla, ludia nie su zvierata, i ked sa tak zial spravaju.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines rozprávaš do zrkadla? Aj to je terapia....
Že to ty mne ideš písať 😁🤣🤣🤣🤣 je to veľmi vtipné.
@katharines každé jedno zviera zožerie mladá ak vie ze nemá šancu na plnohodnotný život. Vola sa to prirodzený výber. Ďalšia vec co si nastuduje

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Tak popisem skusenost. Mravce si vytvaraju vela mikrokolonii, aby prezili. Ak im narusite tuto koloniu, prve, co zachranuju, napriek ohrozeniu vlastneho zivota, su vajicka.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 asi som riadne "zatala do ziveho", ked pises tak popudlivo.😉

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ja som tento trápny koment so zvieratami nenapísala. Iba som naň reagovala. 🙊

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines vôbec nepíšem popudivo, píšem stručne, jasne, zreteľne a ironický až ignorantsky a nezabúdam pridať aj sarkazmus...

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 a invektivy (si zabudla) 😂

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@sashabb tak mi napis, ktore zviera zabija svoje potomstvo este v maternici?

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Samozrejme, lebo veď ty si ta dobrá... Keby niekto zabudol 🤣

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines vie So, nech sa tie interrupcie zákazu, ja budem potom predávať tu bilinnu zmes a riadne na tom zarobím 🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 dobry je len Boh 😉.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar
Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@sashabb prosim ta nevypichuj extremy pri tych zvieratach...pointa bola inde.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 ale je, ale musela by si otvorit oci aj srdce. Problemom je, ze ludia vnimaju Boha cez svoje vlastne skusenosti a tie tvoje asi nie su pekne. Je tototiz len tvoj postoj, ktory nic nehovori o Jeho dobrote.🌻

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 prirodzeny vyber ? takze by si zabila svoje dieta po narodeni ak by ti bolo povedane ze nema sancu na plnohodnotny zivot ? toto je to, cim si my ludia sami odporujeme...

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ja nechcem tvojho boha už to pochop...

@domculik topiaci sa slamky chytá, zrazu sa ľudia porovnávajú so zverinou?
Pred chvíľkou ste písali ze človek nieje zver, písalo sa o zverine... Zrazu ti aplikues na ľudí... Véd ty vôbec nevieš co chceš.

Nie nezjedla, ja mam rada len hovädzie surové ľudia mi nechutia

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Išla by som na interupciu

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 si si ista, ze vies citat s porozumenim? Ano, ludia nie su zvierata, no casto sa chovaju horsie, lebo si nevazia ani sami seba a ani ostatnych.
A ked Boha nechces a nepoznas, tak ho neurazaj, neodsudzuj a neosocuj.
Ci ani toto ti nie je jasne? Ak som nazvala umely potrat zlom, pricom som sa nevyjadrila o terezke ako takej, nazvala si to "odsudzovanim" a pridala si svoje "stavnate vyrazy" a ty priamo urazas Boha, mojho otca.
Tak ked sa odvolavas na pravidla SJ, tak si to nastuduj, kde je rozdiel a co znamena osocovat, odsudzovat.... 😉

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 cooo ? aka zverina nezverina ? :D. pokial viem, hovorilo sa od zaciatku LUDIA VERZUS ZVERY. ja mam v tom co chcem uplne jasno, ty si to v pripade nejasnosti mozes precitat znova. kazdopadne, toto si myslim nie je oblast, kde jeden druheho dokazeme presvedcit iba slovami. kazdy ma nieco odzite, z coho vychadza a ma tendenciu zanovito branit to svoje. moj nazor je jasny, suhlasim s katerines.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

A este chcem dodat, ze uplne iny rozmer ma potrat z dovodu ze dieta (podla prenatalnej diagnostiky, triple testov atd. ktore su castouplne zavadzajuce) nema sancu na plnohodnotny zivot a uplne iny rozmer ma potrat mirnix-dirnix = dieta sa nehodi aktualne do systemu.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines ja boha poznám ale nechcem ho, nepotrebujem ho. Tak si ho berte keď ho potrebujete. Nemusím mať vsetko.

Aj aj tak nebudem podpisovať a som za povolené interrupcie a môže vás aj rozdrapit. 🤣
A dokonca to ani obhajovať nemusím si predstavte.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@domculik dôvod mi je jedno, nech to robia aj podľa pohlavia mne je to fuk, chcem aby tu ta možnosť bola

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 ja ta vari nutim podpisat? Citaj este raz, co som tam napisala 😉
"A pre tie, ktorym na ochrane zivota zalezi"
https://citizengo.org/sk/lf/168104-peticia-za-z...

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 este, ze ty si mala moznost sa narodit ako zena 🤔

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines sama som si vybrala komu, ako a kedy sa narodim🤣

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 fiha? 😂😂😂😂😂

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@slunce3 vies co sa mi ale na nazoroch
@katharines paci ? ze nema f pazi. jej by mohlo byt uplne jedno co kto so svojim dietatom urobi, tak ako je na ulici mnohym jedno, ked niekto odpadne a nevsimavo prejdu okolo, tak ako je casto ludom pri autonehode jedno, ze niekomu ide o zivot a este si to tocia mobilmi, tak ako im je jedno ze pouzivaju agresivne chemikalie a nicia sebe aj inym buduci zivot... jasne, mozno som odbocila od temy, ale svet potrebuje ludi, ktori sa nebudu bat ukazat odvahu ci nepopularny nazor a ist do stretu s opoziciou, ludi, ktori maju cit a zaujem o vseobecne dobro... A aby som sa vratila k teme z opacneho konca takou trosku recnickou: nebolo by naozaj lepsie mysliet viac na moznost otehotnenia dopredu, riadne si vsetko naplanovat a nemusiet riesit taketo dilemy ? pretoze velmi velmi velkej casti potratov by sa dalo jednoduchou zodpovednostou vopred takto jednoducho zabranit a nemat eticky, nabozensky, zdravotny ci psychologicky problem s dosahom v mnohych pripadoch na cely zivot.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Kedze tu niektore vyjadrili svoj postoj, tak pridavam i ten svoj:
1) Som za ochranu kazdeho ludskeho zivota od pocatia az po jeho prirodzeny koniec. Vdaka Bohu, v dnesnej dobe existuju mnohe organizacie, ktore ludom v nudzi vedia ucinne pomoct, ak to chcu. Napr zachranmezivoty.sk, alexisporadna.sk ...
2) som za podporu a ochranu rodiny otec (muz) a matka (zena), pretoze ak je chora rodina, je chora i spolocnost. Zeny by mali byt hrde na to, ze su zenami a muzi na to, ze su muzmi. A zrelost sa prejavuje v prevzati zodpovednosti za svoje ciny.
3) som za prirodzene planovanie rodicovstva (PPR) a teda i za budovanie vztahov postavenych na hodnotach.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@domculik dakujem ti za tvoju podporu. 😘

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

"Ak človek nachádza zmysel, je ochotný aj trpieť, keby bolo nutné. Naopak, ak nepozná nijaký zmysel života, kašle naň, aj keby sa mu navonok darilo dobre, a podľa okolností život aj zahodí."

Viktor Frankl, zakladatel logoterapie (nauka o zmysle života), ktory prezil 6 koncentracnych taborov.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Autorka napisala status, a zacalo sa tu na nu utocit, aka je fanaticka a pod.

Neviem, ci vam to uz niekto povedal, ale aj nesuhlas s inym nazorom sa da vyjadrit slusne.
@slunce3 autorka nikoho nesudi, pise vlastne nazory, ktore nikomu nevnucuje len objasnuje svoj uhol pohladu a pravdu, odveky znamu a vedecky dokazanu, ze zivot zacina pocatim...
tvoje vyjadrenie "ty si kto do pi" je na urovni, fakt..

Vam sa lahko hovori, ze zena ma pravo rozhodnut za seba.. Ano, za seba. , ale len za seba. A nie za dieta. To dieta je ziva bytost a ked sa nechce zena on starat, je kopec inych ludi, ktori novorodenca privitaju s laskou..

Odpovedz
26. jan 2019
avatar
Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@domculik 👍 👏
Ach, ako sme my ľudia niekedy pyšní, si myslíme, že máme právo rozhodovať o živote a o smrti, myslíme si, že sme slobodní a máme rozhľad a pri tomto sme zotročeni a zaslepení zlom,sebectvom, kiežby bolo viac takých odvážnych ľudí ako si ty a @katharines čo viete pomenovať veci pravým nazvom

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@stevvvka ❤❤❤
@sonapindjakova ❤❤❤

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@katharines Sklanam pred tebou klobuk. Tak rozumne s rozhladom bez urazaznia bojovat za Boha a zivot. Chcela by som mat tvoj rozhlad a byt takto vedena Duchom svatym.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

zaujalo ma toto "pretoze ak je chora rodina, je chora i spolocnost." to je ako myslené? konkretne to chorá rodina..

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

@sashabb deti mozu davat len to, co v rodine dostanu. Teda, ak v rodine vidia vzajomnu uctu medzi najblizsimi i k inym ludom, lasku, ktora je o darovani sa, pozornost, ak citia istotu, maju stanovene hranice, ak citia bezpecie, ak vidia, ze laska sa nedeli, ale nasobi prichodom novych surodencov, ked vidi, ze je dobre pomahat aj inym ..... naucia sa to davat tiez.
A ak v rodine vidia sebectvo, nasilie, chamtivost, nezriadenost, neznasanlivost, ak rodicia nemaju hodnoty, ak nedostavaju pozornost, ak kazdy problem riesia utekom, alebo utokom... tak to budu robit tiez.

Ved sa nielen tak hovori:
"Aka matka, taka Katka, aky otec, taky syn."

Ano, ak ludia chcu, daju sa vpecatene vzorce spravania neskor zmenit, len ci su ochotni.

To, co som vymenovala, je len mala cast.

Aj napr. Pristup, deti su mojim majetkom, nie je v poriadku. Deti su dar. Laska nevyratava, kolko coho obetovala, ale hladi na dobro druheho cloveka. Kolko nestastia je vo svete uz len z dovodu, ze deti "nepretrhli s rodicmi pupocnu snuru", co im potom v manzelstve narobi velke neprijemnosti. Kolki zabudaju i na uctu voci vlastnym rodicom... .
Je toho vela.

Odpovedz
26. jan 2019
avatar

Takéto statusy sú provokačné a klamlivé. Zabitie tehotnej ženy sa u nás netrestá ako dvojitá vražda. Je tu viac emócií ako rozumu.

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@anjel35 a kde citas o treste? Pise sa tu niekde, ze sa tu rozobera trestny zakonnik SR? Ide o moralny postoj.

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

A pohlad

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@katharines Každého osobná vec,či sa rozhodne pre potrat,či nie,kedže nevieme, nikto čo ho k tomuto kroku dohnalo,takže nesudme kedže nie sme v jeho situácii..

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@retatka takze, podla tvojich slov, ked uvidis na zemi cloveka, nechas ho tam, lebo nevies, co ho k tomu dohnalo, mozno je to jeho vec a len tak sa rozhodol lahnut si niekde na ulicu....
Zaujimava uvaha, ktoru som sa ti snazila prelozit do praxe.

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@retatka alebo este lepsie prirovnanie, strestnes smovraha a povies mu "je to tvoje rozhodnutie, ci skocis, alebo nie, sak neviem, co ta k tomu dohnalo (a ani ma to nezaujima), rob, ako myslis".
Iste by ho tvoje slova "povzbudili pre zivot".

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@katharines dost úbohé prirovnania😮

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@retatka ubohe je, ked sa vrazdia nevinne deti, co ma dopad pre celu spolocnost. A ubohe je ked to ludia nevidia.

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@retatka nie je to kazdeho osobna vec.. Keby pred tebou na ulici mlatili dieta, nechala by si to len tak, ved je to ich osobna vec?
To sa mam prizerat, ako ide zena zabit male nevinne dieta a nic neurobit?

A trochu out, ale hlavne ze je vsade milion prispevkov - pomahajme zvieratam, zachranujme psikov, podme sa vsetci potrhat aby havkovia netrpeli.. Ale babatka su nam fuk?

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@stevvvka budem sa opakovať,no poslednýkrát a týmto končím tuto,,zmysluplnú,,debatu UMELE PRERUŠENIE JE LEN. A LEN NA ROZHODNUTÍ ŽENY !!! Nesúďte ,bo budete súdené.Pekny večer.

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@retatka tiez sa budem opakovat, ale co pre teba neurobim

Odpovedz
27. jan 2019
avatar

@retatka umele prerusenie je len taky pozlateny nazov pre vrazdu.. Naozaj sa tehotenstvo prerusuje? A kedy ma pokracovanie teda? Nema, lebo dieta je mrtve, zabite. Nazyvaj veci pravym menom.. Ja nesudim, ale branim ludsky zivot, nikde som neodsudila ziadnu zenu, ktora sa tak rozhodla

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 Presne tak,niekto sa tu hra na svätca,🙏radšej nech si pozameta pred vlastným prahom...A samozrejme že umelé prerušenie je slobodná vola každej ženy,do toho nikoho nič nieje..!!!

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@katharines A ten Tvoj trápny názor nemusíš silou mocou vštepovať druhým ,nechaj si ho pre seba.,aj tak si každá zena urobí po svojom,čo jej je v danej situácii možné.

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@berta100 to je tiez len tvoj nazor, ktory si si mohla nechat pre seba 😉

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

A bude tu poradek, povedala babka a zakopla suché hovno pod posteľ....

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 autorka napisala na vlastny blog status, s ktorym nemusis suhlasit.. Ona ho nikomu nevnucuje, si na jej blogu, tak laskavo nevnucuj svoj nazor jej, mas moznost svoj nazor prezentovat na vlastnom blogu.. Je trapne akurat to, ze niekomu pises, co ma robit..

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@stevvvka a ja jej niečo vnucujem? Mne je to výsostne u zadníce 🤣

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@stevvvka a to že jej tak co? Všetci čo nesúhlasia a neospevuju budú upaleny na hranici? 🤣

Co sa tak strašne rozčuľuje té keď s vami niekto nesúhlasí? Čoho sa bojíte? Véd je to vtipne.

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@retatka
@berta100
Co ste dnes varili?

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 a ktoze sa rozculuje? Ved si po sebe precitaj, co pises 😉. Aj ked reakcia @stevvvka nebola pre teba, ale je to vlastne jedno, alebo nie?

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 * aj ked ta omylom oznacila

Odpovedz
28. jan 2019
avatar
Odpovedz
28. jan 2019
avatar

Zázrak života:
3. týždeň: srdce začína biť
6. týždeň: formujú sa mozog, svaly a kosti
8. týždeň: formujú sa prsty na rukách aj nohách
9. týždeň: začínajú sa tvoriť zuby
11. týždeň: bábätko kope a naťahuje sa 🙂

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

Keď som robila v labaku, mali sme tam jedno z 25tt v archíve odložené v skle od uhoriek

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 ano, i na patologii su vystavene babatka v prenatalnom veku, aby i buduci doktori chapali a videli, ze ide o ludske bytosti. Mimochodom, aj s ludskymi pozostatkami su povinny nakladat s nalezitou uctou, ked si to na skole prepocula.

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@katharines a co ja som ho napchala do tej fľaše od uhoriek?

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 prepac, pomylila som si oznacenie, nebolo to tebe.

Tvoje komentare, akoze nad vecou, ved o nic nejde, posobia velmi necitlivo.. A co, ze bol plod vo flasi, ved ja som bo tam nenapchala.. Ale si sa vobec nad tym zamyslela, ze co to v tej flasi vlasrne je?

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@stevvvka dobre, daj si praclík. Vy si ozaj myslíte, že som také hovädo že si ešte kopnem do niekoho keď odpadne na ulici? 🤣
Jaj nech už tlradsej nikdy nevyužijem ten preukaz z červeného kríža 🤣 lebo odomna prvú pomoc by ste nechceli 🤣🤣🤣🤣
🥨🥨🥨🥨

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 pozri, okrem teba samej ti nikto nic skarede na tvoju adresu nenapisal. Ak mi neveris, tak citaj diskusiu este raz 😉. Kludne by stacilo precitat len tvoje vlastne prispevky. 😁

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@katharines ale ja som priame hovädo

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 to su vsak tvoje slova a postoj, ktory mas k sebe.

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3 nikto nepisal nic podobne, ani ta neurazal..

Odpovedz
28. jan 2019
avatar

@slunce3
Profesor na univerzite položil svojim študentom otázku:
- Je všetko, čo existuje, stvorené Bohom ?
Jeden zo študentov nesmelo odpovedal :
- Áno, je to stvorené Bohom
- Stvoril Boh všetko? - spýtal sa profesor
- Áno, pane! - odpovedal študent.
Profesor sa teda spýtal:
- Ak Boh stvoril všetko, to znamená, že Boh stvoril aj zlo, ktoré existuje. A vďaka tomuto princípu, naša činnosť určuje nás samotných, Boh je zlo.
Akonáhle to počul študent, tak stíchol.
Profesor bol sám so sebou spokojný.
Zrazu zdvihol ruku iný študent :
- Pán profesor, môžem Vám položiť otázku?
- Samozrejme, - povedal profesor.
Študent sa postavil a spýtal :
- Existuje chlad ?
- Čo je to za otázku, samozrejme, že áno, tebe nikdy nebolo chladno ?
Študenti sa zasmiali otázke spolužiaka, ale ten pokračoval :
- V skutočnosti, pane, chlad neexistuje, v súlade so zákonmi fyziky je v skutočnosti chlad iba neprítomnosť tepla. Človeka a predmety môžeme popísať a určiť ich energiu na základe prítomnosti, alebo vytvorenia tepla, ale nikdy nie na základe prítomnosti, či vytvorenia chladu. Chlad nemá svoju jednotku, v ktorej ho môžeme merať. Slovo chlad sme si vytvorili my ludia, aby sme popísali to, čo cítime v neprítomnosti tepla.
Študent pokračoval :
- Pán profesor, existuje tma ?
- Samozrejme, že existuje - odpovedal profesor.
- Znovu nemáte pravdu, tma tak isto neexistuje. V skutočnosti je tma vďaka tomu, že je neprítomnosť svetla. Môžeme skúmať svetlo, ale nie tmu. Svetlo sa dá rozložiť, skúmať lúč za lúčom, ale tma sa zmerať nedá. Tma nemá svoju jednotku, v ktorej ju môžeme merať. Tma je iba pojem, ktorý si vytvorili ľudia, aby pomenovali neprítomnosť svetla.
Následne po tom sa mladík spýtal :
- Pane existuje zlo ?
Tentokrát profesor neisto odpovedal :
- Samozrejme, vidíme to každý deň, brutalita vo vzťahoch, medzi ľuďmi, trestné činy, násilie, všetko toto nie je nič iné ako prejav zla.
Na to študent odpovedal :
- Zlo neexistuje, pane. Zlo je iba neprítomnosť dobra, teda Boha. Zlo je výsledok neprítomnosti lásky v srdci človeka. Zlo prichádza vtedy, ako keď prichádza tma, alebo chlad - teda v neprítomnosti svetla, tepla a lásky.
Profesor si sadol.

Odpovedz
28. jan 2019