bohužial absolutna pravda doslova , len pár učitelov tuto pointu chápe, a uplne ma fascinuje ked je dieta napr lahké pas alebo adhd integrované a napriek tomu uč vyžaduje a rieši aby sa chovalo ako zdrave dieta doslova a vo všetkom , to mi rozum stojí
a namiesto toho aby pomohla aj jemným gestom alebo niečím tak to dieta dá ešte aj dole, pripadne zhuka rodiča
Ten systém známkovania je nastavený veľmi zle a zbytočne. Známka je vždy len subjektívnym hodnotením. Deti majú od narodenia prirodzenú zvedavosť v sebe a teda i chuť učiť sa nové veci. Potom zrazu nabehne škola, tlak rodičov i učiteľov na dobré známky. Nie na vedomosti, zle dobre známky. A toto myslenie by mali ľudia v sebe zmeniť. O tom je i ten príspevok. Podporovať to, v čom je dieťa dobré, čo ho baví a nie za každú cenu dosiahnuť určitý štandard u každého dieťaťa a v každom predmete. Dovoliť deťom vyniknúť, v čom majú talent a nechať ich ísť svojim tempom v oblastiach, ktoré sú im vzdialenejšie.
@abbey1 základná škola poskytuje každému základné vzdelanie... A na základe jednotlivých predmetov zistíš co ti ide a co nie.. Podporovať schopnosti a ďalej rozvíjať ma stredná škola. Nie? Tu na základnej sú informácie koskytnute všeobecne a každému rovnako.. Hodnotí sa známkou. Úroveň vedomosti sa overí napr. Písomku a potom to už nie je subjektívne hodnotenie..
@macekovam V tomto sa nezhodneme. ;) Deti a ich nadanie a záujem predsa treba podporovať od útleho veku, prečo nie na základnej škole? Kľudne poskytovať všeobecné vzdelanie, to je potrebné. Ale je potrebný tlak na čo najlepšie známky zo všetkých predmetov?
Písomka je tiež len subjektívne hodnotenie daného učiteľa. On písomku zhotoví, nastaví bodovanie, určí, čo je podľa neho dôležité vedieť, on určí, akým spôsobom preverí vedomosti. Jednotka u jedného učiteľa je kľudne 2-3 u iného. Nehovoriac rozdieloch medzi školami.
Slabého žiaka zlá žiaka nenaučí, lajdaka nedonúti učiť sa.
A hlavne mi v našich školách chýba spätná väzba po písomkach a skúšaní. V drvivej väčšine zisk dostane body, známky a to je všetko. V tom prípade známkovania nemá žiadny význam z hľadiska vzdelania. Spätná väzba je dôležitá, aby sa žiak vedel poučiť, v čom a ako zlepšiť.
A to všetko píšem ako mama čistých jednotkarov.
Do prvej triedy idú tie deti vytesene, chtivé po vzdelaní. Pozri, ako to v školách vyzerá po pár mesiacoch. :(
Nezáujem, apatia, prežívanie od víkendu po víkend a od prázdnin po prázdniny.
Veľká škoda, že to niekde fungovať môže a u nás sa len zopár škôl zobudilo a robia to inak. K prospechu žiakov, svojmu a o budúcnosti tých detí ani nehovoriac.
@macekovam moje dieta má adhd a na vysvedčení má aj 2 a osobne učivo vie ale ak urobí chybu urobí ju z nepozornosti, osobne vie na 1 ale dg ho brzdi a má 2
tak neviem o akej spravedlnosti hovoríš , je integrovany, ivp má
ked ho preskušaš ustne ti to povie exelentne, ale nie je čas sa spytat dietata aj ked je jasné že je to chyba z nepozornosti
ak ideš za riaditelom ej to ešte horšie a horšie, uč si aj tak robí čo chce a ak si myslíš že zavoláš alebo ideš na inu školu a povieš máme adhd a chceme prestupit pošlu ta do prdele doslova
@macekovam to fakt nevidíš zvrátenost nášho vzdelavania, drilovanie poučiek bez pochopenia, systém, spôsob
kočíkové porovnávanie ešte aj v škole, ideme si závidiet známky ??? kritické alebo logické myslenie žiadne, porozumenie textu 0 bodov
ženieme sa za monitoringom ako za zlatým telatom atd
a to čo je tu na tejto grafike pri niektorých uč doslova a do poslednej čiarky, a to čo je napísané dole tak to platí, to viem podla seba že som si myslela že som blba na matiku, stačilo ist na strednu, a dostali sme boha matikara on nám to vysvetlil a ja som to zrazu proste vedela
@abbey1 pravdu mas, aj som ppzerala rozbovor Duseka... deti maju iskru v sebe, su zvedave, pytaju sa.. a po prvej triede su vyhasnute ovecky co drzia hubu a krok, alebo sa nedali a potom maju oznacenie ako zlobive, adhd atd. ja riesim teraz s ucitelkou,m v skolke! syn je predskolak a ucitelka sa mi stazuje, ze porad mluvi, a porad vsechno komentuje a musi mu rikat 40x za den at je ticho, nemluv, ze se s nim neda vydrzet.
mne to pride strasne smutne, a aj skrz to, ze do 3r bol ticho, podstupil eeg, neurologiu, orl, foniatriu, 3roky logopedie. hovori krasne. logipedicka kruti hlavou, ze ona sa snazi a pak tohle rekne ucitelka v ms! a druhy syn je rovnaky, o dva tyzdne bude mat 3r,slovna zasoba 5slov, uz sme mali kolecko doktorov. je ok, nastupil na logo a ked sa rozhovori tak do mna budu drbat, ze ma byt ticho.
a to nehovorim o tom, ze ako mam chlapcov tak vidim, ze im treba pohyb, vyburit sa a nie sediet na zadku a zs tu davaju viac hodin hudobnej alebo vytvarnej a na zapise si mame vybrat.. ja by som chcela ale viac telesnej...
@gemini255 ano presne
ty makaš s dietatom, aby rozpravalo a pytalo sa a potom ma hlavne držat hubu, chce niečo vysvetli má držat hubu, niečomu nerozumie ma držat hubu
a pritom by napr stačilo si dat rano deti do kruhu obetovat 15 min na pokecanie si s detmi, čo robili čo chcu, vyjde to časovo lepšie ako vkuse to okrikovat
ved tie deti sa chcu porozpravat nie len sediet a počuvat
ja osobne by som im dala skakacie preliezky , trampoliny nejake prekažkové ihrisko a nahnat to striedavo cez jednu prestavku nech trochu popustia paru a hned je to o inom učeni
v čechách robia projekt že im pustia hudbu , škola sa trasie a deti skaču tancuju, my ked sa učime začala som to tiež praktizovat a to fakt proste zaberá lepšie ako 100xrob , máš to už

Toto je tak jednoduchá a pritom tak neskutočne hlboká myšlienka. Kiežby si to uvedomili všetci učitelia, ale hlavne rodičia.