icon
1 / 1
avatar

Ja osobne som rada ak rodičia dostanú viac, zaslúžia si to

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

vždy bude niekto nespokojný, nemyslím to tak, že si väčšina z nás nezaslúži, ale tak to proste je. Raz sú to dôchodcovia, potom budúce mamičky, potom mamičky, v neposlednom rade všetci zamestaní či už v štátnej sfére alebo súkromnej. Na Slovensku je to tak, keď jedným pridajú, druhý sú nespokojní, nedoprajeme si navzájom.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Keby sme sa tu mali kralovsky, tak som za. Mne za roky vykradli druhy pilier a uz mi to dost vadi. Prachy nie su ani na tento 13sty dochodok.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Ja dôchodcom 13. dochodok nezávidím. Odrobili si svoje.
Vo svojom veku či zdrav. kondícii už nemajú veľa možnosti si privyrobiť

Tu treba pozorne strážiť ako ťažiť vláda “konsoliduje” kde rozdáva svojim peniaze a keď sa nebude kradnúť tak bude aj pre jednorodicov

Povedzme si, mame kopec zbytočných dávok. Aj tu by bol priestor na šetrenie

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@stellarstar
@didamt ja len baby trocha čísel
zaslúžia ano, ved dostavaju svoj dôchodok každy mesiac , 13 d ,predtým vianočny je navyše mimo systém
a my si nezaslužime menšie odvody ,dane, poplatky ? máte pocit že málo makate v praci ? 53% vám berie každý mesiac štát ako zamestnancovi, máte pocit že si nezaslužite aby vam bral len 43 % napr, nedávam iné čislo lebo je nererálne
čakajú nás dalšie kola konsolidačného balička , a jedno kolo by nemuselo
stačilo keby 13 d nechali na urovni a adresnom systéme ako je nie ho zmenili na plošnú dávku

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Aj mne to vadi skrz otvarania druheho piliera, socialna poistovna v milionovej strate a doplatime nato my pracujuci skrz konsolidacie a zvysene dane. Treba sa aj nato pozriet ano pracovali, zasluzia si, na druhu stranu aky to ma dopad na nas pracujucu generaciu. Uz teraz sa vie, ze pre ludi v produktivnom veku za 20 rokov uz nebude mat z coho tento stat vyplatit dochodky a budes robit do min 68 rokov. Kedysi zena dovrsenim 54-58 rokov ostala doma popripadne brala dochodok a nadalej pracovala ak chcela. Ano stat nech da kym ma, ale nema a toto je cisto populisticky tah. Vyse 120tisic dochodcov ma dochodok viac ako 1000€ mesacne. Ked zoberieme do uvahy, ze nemaju uvery, hypoteky maju sa az tak zle? Mala by to byt cielena pomoc a nie plosne vsetky rozdavat. Zadlzia len nas pracujucich.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Osobne si myslim ze by im viac ako 13 dochodok pomohlo- keby mali zdrav starostlivot na lepsiej urovni- stale chyba vela liekov a na nove sa nevedia nastavit a to nehovorim ake je tazke sa dostat k specialistom- kardiolog/ neurolog ci cievne jednoducho sa caka 11 mesiacov.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Nezavidim, doprajem. Ale treba sa na to pozriet z druhej strany - na tie dochodky treba niekde vziat. A ani vdaka konsolidacii, ktora ostatnym berie nie male peniaze, tam na normalne dochodky nie je, nie to este na trinaste. Ja platim kazdy mesiac do Socialnej poistovne peniaze, ktore uz v zivote neuvidim. Lebo aj vdaka trinastym dochodkom v buducnosti na ten moj dochodok nebude. O druhom pilieri ani nehovorim.
A priznajme si, preco to koalicia robi? Preco si kupuje dochodcov? Maju to dobre premyslene - kto ich voli? Len tak zadarmo alebo pre ich pekne oci to nie je.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

No ja vam neviem....naši rodicia sa aspoň ako tak dožili, čo to užívajú a my neviem kde budeme a ci bude aj z čoho takto " prezivat". V minulosti viac dbali , aby sa nepracovalo víkendy, pomáhali rodinám, nebol tak hektický cas-doba.
Všetko je zle nastavené. Len nas okrádať, to je ich práca a nenazranci len sebe a svojim blízkym
Banda sa bojí, tak sa snaží chytiť aj tej najposlednejsej slamky a dúfam, ze ta ju potopi

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

To je krásne, ale na voličov smeru toto platí… riešiť 13.dôchodky vo februári, sa mi zdá akoby sa zvolebnievalo… do jedného vačku dajú, z druhého 2x zoberú. Čo na tom, že to zase len nechajú v potravinách, u lekára alebo v lekárni 😀

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Veď SP má sekeru len 13 miliárd. Čo tam po tom 🙂

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

nikdz nebola taka podpora materstva a rodiny ako je v poslednych rokoch
dochodcom netreba zavidiet svoje si odrobili kedysi sa nebolo 3-6-9-12 rokov na RD

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Dobry tah na dochodcov....dostanes ale v zapati das prec (lekaren, potraviny, energie)...len smutne je na tom to, ze maloktory dochodca si zrata pre a proti ...ale tak ti tam hore si musia nejako podchytit volebnu skupinu ...dodavam, ze nezavidim a doprajem ale ma to svoje pre aj proti

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@mamina7070 nikto nič nezávidí, pracujúci si zarobíme. Totižto nie je čo závidieť. Čo im dajú, im 2x zoberú na inom… takže čo máme závidieť? Ja by som im skôr dopriala už spomenuté. Aby nemuseli čakať na operácie, vyšetrenia, aby za ne hlavne nemuseli platiť. Doplatky za lieky, zdravotné pomôcky. Proste aby nemuseli rozmýšľať, či pôjdu tento týždeň do lekarne alebo do potravín. To že im dajú 1 trinásty dôchodok, ale náklady na PREŽITIE budú mať stále vyššie, im nijako nepomôže.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@mamina7070 ale terajšie dôchodkyne boli na 3 roky na rd , však to zavadzali v 70 rokoch ,takže ?
materská dovolenka v československu 27. júna 1968 dokonca
takže aké pak

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@dadaa1234 presne...suhlasim s vyjadreniami,ze nie je na stole otazka,ci budu predcasne volby,ale kedy budu?..otazka casu...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@mamina7070 nebavia ma tieto dristy že závidíme, závist je o niečom inom
dostavaju každy mesiac dôchodok , 13 d. je dávka navyše mimo systém a nie nemuseli ho valorizovat ako ho valorizovali

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@diamont00 keby len na dôchodcov, pozri na tie komentáre

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@sara07 ja osobne s 13 dôchodkom nesúhlasím vôbec. Nie som štátny zamestnanec, učiteľ či lekár ktorý dostane svoju valorizáciu s istotou. Mne ako zamestnancovi v súkromnej sfére nikto negarantuje valorizáciu, tento tok smiešnych 4,5% dostaneme, nemáme garantované odmeny, či 13 nebodaj 14 platy.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@mamina7070 mozme sa nato pozriet aj inej strany...moja mama,svokra isli do dochodku v cca 55.rokoch...ja budem robit o 10rokov viac...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Treba rozdávať, veď pracujúci ľudia všetko zaplatia. Tu nie sú mladé rodiny, ktoré sa čoraz ťažšie dostávajú k vlastnému bývaniu, rodinám zobrali daňové bonusy, ale treba dať dôchodcom.
A prečo? Lebo to sú ich voliči,ktorí sa dajú ľahko kúpiť.
https://www.aktuality.sk/clanok/18YVh1V/vlada-s...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@zuzinka888 absolútny súhlas👍 Skoro každému dôchodcovi očká zasvietia pri tej sume... ale že zlyháva zdravotná starostlivosť, sociálne služby, podporné služby, paliatívna a hospicová starostlivosť, asistenčné služby domácej starostlivosti, to už nechcú vidieť 🤔 Neskoro sťažovať sa a plakať keď je potrebné vyšetrenie a starostlivosť vo veku kedy problémy už len pribúdajú, zúfalá rodina hľadá riešenia cez 3 okresy alebo kraje, dehydrovaný, hladný, smädný v naloženej plienke, prievane na chodbe, smradľavom matraci, po neprijatí do DSS... Viem, môj názor sa ťažko číta a počúva, ale toto je realita. Apropó, nie nezávidím, netrpím ageizmom... Čísla a realita bežných dní nepustia 🤷‍♀️

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Najhoršie je, že toto je len krátkodobé oblbovanie a potom príde vytriezvenie a konečná, nielen pre dôchodcov, ale v prvom rade pre mladých a nastavajucich pracujúcich

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Jasné , mám úver 100.000, o rok si zoberiem ďalší v rovnakej výške. Nevadí,že na to nemám...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@jamimo však na to aby si doviezla rodiča niekolko km na vyšetrenie majú nás, nie, hadam si nebudem pytat od rodiča prachy na benzín,nepustím ho samého , zase celé toto prenesené na nás
vykryvame to zase my

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

...a preto si treba dobre rozmyslieť, koho v júni voliť. Lebo ja by som si už stavila, že tie voľby budú.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@stellarstar ono ani nejde o to čo si kto zaslúži, ako skôr kto to zaplatí. Pôrodnosť v SR je úbohá. Kto bude robiť na tie dôchodky? Migranti?

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@sara07 my už sme svokru zrušili... Ona patrí do klubu Milujem Fica... Ale prvá sa sťažuje, na všetko nadáva. Keď bolo treba, všetko MY. Vybav, odvez, dones, súkromné vyšetrenia, zákroky... Minulý rok som jej povedala : Prosím vás, buďte taká láskavá a neobťažujte násm A viete ako sa tomu hovorú? Vychutnávate si vlastnú medicínku. Dovidenia. (áno viem, kruté, ale tak zas moja svokra je iná špecialita)

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@jamimo Fúúúúú, celkom husté. Tvoj muž je s tým ok? Predsa, jeho mama...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@rikarika pri hláške: veď si zaslúžim, však som robila sa mi panenky pretáčajú 🙄 Napríklad:
Môj otec kedysi zarábal 1800 Kčs, koľko asi odviedol do systému? Dnes má dôchodok 620 €, už je v penzii 12 rokov. Moja mama mala tiež celý život slabý príjem. Dôchodok 730 eur. Určite neodviedla do systému toľko koľko vytiahla.
Iný príklad: Kamarátka vek 60 rokov - vážna psych. diagnóza, na ID je viac ako 30.rokov poberá okolo 800 eur. Jej mama- vek 85 rokov, v penzii je viac ako 30 rokov- dôchodok 680 eur, jej otec= 86 rokov, v penzii tiež viac ako 30 rokov, dôchodok cez 800 eur. Dom postavili zadarmo, bol funkcionár KSČ, zachovalý, vitálny viac ako dnešný 50-tnik. Keď si spočítam koľko majú príjem do domácnosti v decembri, tak z toho by žila rodina s 2 deťmi. 2 mesiace. A teraz sa pýtam? Rodina nepracuje? Tiež si nezaslúži? Viem, teraz odvisnem na koníkovskej šibenici- ale stojím si za tým, že NIKDY nevložím do systému toľko, koľko vytiahnem. Matematika 2. ročník + - =!!! Raz ten systém musím padnúť na hubu a štät tiež 🤷‍♀️

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@jamimo my si podla určitej skupinky zaslužime vyšie dane, odvody, poplatky 😂 jo a ešte si máme odkladat na dôchodok, neviem prečo terajši dôchodcovia nemuseli 😂

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@drahomirrra áno, môj muž je s tým úplne v pohode. Nepodporuje osobu ktorá sa správa celý život direktívne, ponižuje otca (forma psych. týrania) chodí na Fico mítingy, súhlasí s vraždou Jána a a Martiny (mal držať hubu a mohol žiť...) pri útoku priTeplárni sa vyjadrila, že tých buz.... ntov nie je škoda... a podobne. Sme si povedali doma a dosť! Chlap sa vyjadril, že ani na pohreb jej nepôjde 🤔

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@sara07 áno, a ešte máš držať hubu a krok, alebo si obvinená že závidíš. To, že toto populistické kupovanie voličov budú splácať ešte tvoje pravnúčatá a štát na kolenách, NEVADÍ 🙄

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@jamimo Ach jaj, tak to máte veselú babku :D :D moje nervy :D

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@dadaa1234 a rodina s detmi akoze neplati? Tak isto a viac nasobne zubar, strojcek, rehabilitacie, fyzio, lieky, sukromne ambulancie. Preco potom sa robi tolko zbierok lebo, ked dieta potrebuje specialny pobyt tak poistovna im neda ani cent. A polovica z nich u obvodaka je preto lebo sa doma nudi a potrebuje sa porozpravat. Potom, ked ja potrebujem vysetrenie obvodacka uz nemoze lebo ma plny limit na mesiac.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Ja mám pocit, že tento štát potrebuje prekopať od počiatku. Kompletne skoro všetko je nastavené zle. Lenže úplná beznádej ma chytá, len na to myslím, ako hlboko je v nás slovákoch zakorenené, len mať a bez roboty. Ako málo ľudí chápe, že peniaze sa nekotia samé, že reformy trvajú roky a ich ovocie niekedy desaťročie...proste ako strašne nevzdelaní sme v základných ekonomických témach. 90% ľudí ani nevie, čo je inflácia.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@dooscoby ale veď mne to hovoriť nemusíš. Ja viem koľko nechám za deti v lekárni keď sú choré. Ale bavíme sa tu o oblbovaní dôchodcov(základne voličov Fica), že im stačí keď sa povie, že dostanú o almužnu viac a na druhej strane ich potichučky okradnú…

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@drahomirrra ešteže sme ďaleko od nej, ale aj v telefóne vie dať Perly ducha.... tak, ale my zas vieme povedať svoje 😉

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@drahomirrra hlavne hlúpu ako tágo 🤷‍♀️

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

kazdy mesiac ked si pozeram nas spending report v banke, tak rozmyslam ako to zvladaju single rodicia - taka matka aj ked len s 1 dietatom. mne je z toho velmi smutno lebo ak nie je dobre zaplatena, ale robi taku priemernu pracu za priemerny plat, tak sa musi sialene obracat. nevraviac o tom ak byva dieta casto chore a ona nema nikoho, kto by jej pomohol...danovy bonus, ok, ale dovoli si zarobit viac a uz ho nema. nikto nehladi, ze ake ma naklady na zivot. svokru aj mamu mam uz na dochodku a maju sa ucite lepsie ako vacsina mladych rodin. a nie, nezavidim, ale ich spravanie je sebecke a kratkozrake - len ja a ja a ja. zial, vacsina ich generaice je taka

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Stat chce využiť peniaze ľudí, ktorí si sporia na dôchodok v 2. pilieri, na stavbu ťažiskových infraštruktúrnych projektov. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny totiž začalo prípravy na zmene zákona o dôchodkovom sporení. Výsledkom by malo byť, že časť peňazí by mohla byť investovaná do projektov, ako sú diaľnice alebo elektrárne.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Uz neviem ci plakat, ci sa smiat alebo si balit kufre. Ak im toto prejde tak konecna.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@dooscoby zbaľ kufre...A teraz ešte len ukážu, čo dokážu 👆

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@dooscoby lenže tie peniaze štát vybera na dôchodky
predsa na elektrárne alebo dialnice a to čo píšeš máme dph alebo iné dane
mení podmienky v neprospech ludi ,nehovoriac že stavby tohto druhu dostne ich spriaznená firma a predražené vytulenované až jaj
však niektoré useky staviame 20 rokov a nie su , tak čo chce brat peniaze na tie čo ide stavat ked nemá dostavané a doriešené to čo má mať
mimochodom na elektrarne alebo dialnice máme predsa fondy z eu , prečo nečerpáme fondy napr ako česko ?

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Však nech veselo rozdávajú moje peniaze na dôchodok, už teraz som si vedomá toho, že na môj nebude. Lebo pani, ktorí vo veľkom rozdávajú tu už nebudú... 🤮
Nemám problém dať ľuďom, ktorý naozaj robili celý život, ale nie tým, čo nerobili...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@sara07 zial oni si to upravia podla seba tak, aby im to vyhovovalo. Niekto sa potrebuje na tom nabalil.
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/741263...

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@tana85 aj autorke ďakujem za všetkých, ktorý sa zmienia a myslia aj na rodičov SAMOŽIVITEĽOV , málo sa o nás hovorí. Som jednou z nich. Rodičia mi zomreli. Syn je asperger autista. Otec ( narcistucky manipulator a notoricky klamar ) o dieťa nemá nielenže záujem ale s úsmevom posiela 100 eur na syna a najnovsie sa dal liečiť aj na psychiatrii, aby nemusel platit vyššie výživné. 2 rok sa ťahám s právnikmi po súdoch, polícii, úradov, nemám ani výživné stanovené a ani zverejného syna,do starostlivosti. Otec syna ma na výplatnej páske minimum aj keď pracuje dlhodobo v zahraničí. Ma 4 hodnotné auta ktoré ma napísané na iných ľudí, aby nemusel mať žiaden majetok. Na,súde nemôžem použiť ani email a žiadnu komunikáciu, druhá strana nesúhlasí. Véd jasne ak klame tak nesúhlasí. Mam dôkazy nemôžem použiť. Realita nášho systému a súdov a hlavne známosti a rodinkarstva keďže majú v rodine bývalého najvyššieho sudcu. Papierovo musím dať veci do poriadku inak je to katastrofa na fungovanie s úradnými záležitosťami a súhlasom druhého rodiča. Robí vždy napriek. Klasická realita.
To len tak na margo možno jeden z príkladov ako môj čím sa musia samoživitelia okrem normálneho zabezpečovania potrieb a starostlivosti zaoberať a riešiť. Ďakujem všetkým, ktorí na nás myslíte a viete sa za nás aj ozvať.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@bambi23 Za výber partnera štát nemôže, zato si môžme samé. ( to som počúvala z každej strany) Vitaj v klube. Mňa exekútor už poznal po mene. Od štátu som nikdy nič nečakala. Môj ex na dovolenke v Egypte so svojou pipinou ( vtedy tretiacka na strednej) písal odvolanie o zvýšenie výživného, lebo chudák nemá ani na slanú vodu🤦. A to som nemala ani taký bonus ako teraz a ani úľavy v práci ako samoživitelka.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@kamatopo áno presne poznám hlavne to ak niekto povie , že za výber partnera si môžeme sami. Ak by som vedela, že je narcisticky manipulator a notoricky dosť dokonalý a prespekulovany klamár, tak si ho nevyberiem. Inak mne to príde ako napr. Zlomí si niekto nohu tak mu netreba pomáhať a ani ho pochopiť, ale treba povedať , že načo si liezol na,tie schody, tak ti treba, nemal si na tie schody liezť, tak teraz si tu poraď sám, lebo toto si si vybral a tak si za to nes aj následky. To myslim obrazne, ako na tie reči, ze za vyber partnera su môže každý sám.
S čím súhlasím, ale za to ako sa ten partner zachová , človek nema vestecku gulu to obrazne myslim. veď každý normálny človek, nechce ísť do niečoho co ho potom zraní a dovedie do problémov . Ide tu skôr o to , že jeden rodič nemusí mať žiadne práva ani povinnosti a druhý má mať hlavne povinnosti a práva sa,tu nedomôže.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@bambi23 pričom by stačilo zákony upravit v prospech rodiča ktorý sa stará o to dieta, to je niečo čo v podstate štát nič nestojí , skutočne matka ktora sa rozhodne sama byt s dietatom tahá vo všetkom sama za kratší koniec
ale na takéto "kravinky za ktoré si môžeme samé" nie je čas proste a ani chut zrejme

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@sara07 presne si to vystihla, aspoň tie zákony keby boli viac v prospech toho samoziviteľa, ak zostane na,dieťa sám, lebo druhý rodič sa,rozhodol , že nemusí nič a chce si žiť svoj život bez povinností, alebo ci už pre jednorodicov ktorý sa rozhodnú z roznych dovodov vychovávať dieťa samé ( napr. po znásilnení- ťažký, ale reálny pripad). A najhoršie na,tom je , ze namiesto trochu pochopenia , alebo aspoň ľudskej podpory ešte tej matke , ktorú s dieťaťom opustí partner/manžel jej ešte naloẓ̌ia, že takého si vybrala, tak si za ti môže sama za ten výber. Toto nepochopím a duplom keď tà matka má naložené od života už aj tak dosť. A ak si niekto myslí, že ma skvelo zariadený život a jemu sa to nemôže stať, tak ľudia zabúdajú, že behom sekundy sa môže život zrutit a obrátiť naruby hocikomu.. .
No ja sa 2 roky napr. Nemôžem domoct aspoň zvereniu dieťaťa do mojej starostlivosti a nejakej sumy výživného, ktoré nemám stanovené vôbec, bohužiaľ zažívam korupciu na súde a policii keďže sú tam rodina a známosti. A ja,ťahám za kratší koniec. Ak by som trn papier nepotrebovala aj im kašlem na to všetko. Mne je normálne zle z toho celého systému, ktorý je tu nastavený.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

...toto tu už na koni normálne honba na dôchodcov.... 🤪

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@zplichtova poopravim ta, prachy nie sú ani na ten 12ty dôchodok momentálne. SP v strate 3 miliardy, tak prečo nie 4 miliardy....ono jedna vec je dopriať, druha vec je na to mat. A my na to momentálne nemáme.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@drahomirrra zatiaľ "iba" 3 miliardy zlato 😊

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@lienka.7 teraz je sekera momenátlne, ak vyplatia valorizaciu tak bude to viac

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@dooscoby ty si setris na dochodok v 2 pilieri? Snad v 3 pilieri. Druhy je pre istu skupinu ludi povinny, tiez tam spadam...ale to je ten isty odvod aky by si do SP platila tak ci tak, stat to predtym rozdelil, tiez bola vlna nevole ked sa tak dialo, velmi dobre si to pamatam. Ja len aby v tom bolo jasno, to si nesetris ty ale šetrí ti stat bezne odvody 🤷

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@miskakyska no jasné hotový sabat na už druhý den
ked maju z čoho kludne nech im daju aj 125 dôchodkov, ale nie je z čoho rozdávat

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@miskakyska ty si finančné gramotna? Matematika vcelku jednoduchá.....

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@lienka.7 Ta jednotka mi tam usla, veru 🙂

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

Podme si este spocitat kolko eur mesacne odchadza na nikdy nepracujucich ciganov, z ktorych nikdy ziaden uzitok(co sa prace a odvodov tyka) ani nebude. Ale prispeju krajine hojnym poctom deti, ktore prispievat do statnej kasy tiez nebudu...(cest vynimkam)

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@zooeynka chápem tejto téme ale podla štatistického uradu je v tejto skupine ano ktoru máme viac "bielych " ako romov 😉😉

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@didamt peniaze mi tam odchádzajú z MOJEJ výplaty,takže tie peniaze sú MOJE. Nie od štátu. JA som si tam zvolila fond, v ktorom sa moje peniaze zhodnocujú. Štátu MOJE peniaze chýbajú, ale to mňa by nemalo zaujímať. Ale zaujíma, lebo každú chvíľu ktosi( kto asi) niečo mení, aby si zakryl svoje zlodejiny.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@drahomirrra neboj, ono len si trosku "predbehla" dobu... o pár rokov bude aj tých 13 realitou...😏

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@bullinka ja iba hovorim ze ci by bol 2 pilier alebo nie, stale by ti odchadzali tie iste peniaze

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@didamt ale je jasne definované za akým učelom kam ti maju tieto konkrétne odvody dať ,
však nech zoberu teraz dôchodcom štvrť dôchodku tiež a daju na elektrátne nie, čo su horší od nás alebo čo 😂😍 to by bol poprask jak prase

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@lienka.7 jaj to ja viem, narazam na to, ze dochodcom proste nedoprajem, ked nam nicia buducnost a kradnu tymto nase peniaze.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@didamt ano, odchadzaju. Ale ide o to, ze sa rodi coraz menej deti a preto, ked budeme na dochodku, ich odvody nase dochodky nepokryju. Preto prvotne nastavili druhy pilier tak, aby sme nejake dochodky mali. A kedze nam ten pilier vykradli, vravia, ze si mame setrit viac v tretom. Ale ono nie kazdy zaraba tolko, aby si mal ako nasetrit v tretom pilieri.
Plus, stale ideme greckou cestou a ked to tu padne, aj sucasni dochodcovia dostanu prd makovy.

Odpovedz
18. feb 2025
avatar

@zplichtova ja to všetko chápem a poukazujem iba na to že je to pre nás neovplyvniteľné. Kedysi bola úplne ale úplne iná doba. Ja nemám 30+ takže to celkom vidím a zhodnocujem. Kedysi sa ženy stávali matkami bežne v 18-20 rokoch a mali viac detí, lebo boli sociálne istoty, dostali byty, mali istotu práce, jasle, škôlky. Neexistovalo, že žena bola na materskej 3 roky a nebodaj aj viac, o deti bolo postarané v zariadení a do zriadenia sa zarábalo-prispievalo. A zarábali doň všetci. Preto si aj dovolili dať dôchodkový vek na 52-55 rokov cca podľa počtu detí. Keď si predstavím, že by som čochvíľa mala ísť na dôchodok, veru až mi je smiešno, veď som strašne mladá ! Moja babka odišla na dôchodok ako 52 ročná a dožila sa skoro 80 rokov, to je neunesiteľné aby niekto skoro 30 rokov poberal dôchodok, kde na to ten štát má brať. Holt, taká bola doba, ja chápem že dnes je dôchodkový vek vyšší, ale dožívame sa vyššieho veku a naozaj odísť v 50 je čisto produktívny vek / súdim podľa seba /. Keby dnes museli robiť všetci ako to bolo kedysi a neboli by stotisíce nezamestnaných a další spoluobčania na dávkach, nemuseli by ísť peniaze iba jednosmerne zo systému von, tieto peniaze chýbajú v rozpočte určite. Takže chýbajúci zamestaní ľudia, menej detí sa rodí, starnúce obyvateľstvo je stále väčší mínus ako plus, matematika nepustí, toto sa naozaj utiahnuť nedá. Myslíš že v iných krajinách majú na ružiach ustlané ? Niekde je tento systém ešte prísnejší čo sa týka materských dovoleniek apod. Dalo by sa o tom obšírne diskutovať...

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt 3 ročná materská sa zaviedla na začiatku 70 rokov, čiže to čo píšeš žena nebola na 3 ročnej rodičovskej nie je pravda, boli, preto nastal aj boom a generacia deti z 70 rokov sa nazyvaju husákove deti, a ano aj za komančov boli matky doma 12 rokov - vid moja teta ano bola mala 4 deti za sebou
žiadne istoty si nemala , pretože stačila nejaký kretén čo ta udal za letaky alebo ti ich hodil do schránky a už si mala po všetkom totálne
aká socialna istota 😂😂 fakt sa rehocem a to že sa to stávalo to tak bolo, dôkaz bol, udanie tiež
byty nedostal každy , družstevny pekne 20 000 vklad do družstva pri 500-800 čsk platoch, a pekne si splacala družstvu, v podstate taká skryta hypoteka
ja sa skutočne bavím ked niekto píše o istotách za komnačoch 😂
auto skoro nik nemla pretože si si to nemohla dovolit tak ako teraz , takže ak si vyfasovala škôlku na druhom konci mesta tvoj problém , pekne ráno o 5 vstavat zaniest dieta, za 10 min sa otočit na dalši autobus aby si na 7 bola v práci
a nikoho nezaujimalo ako to zvladaš, po mna chodili kolegyne do práce lebo seriozne ma nemal kto vyzdvihnut, určite si viac ludia pomahali lebo si uvedomovali že sú v srabe celkom slušne
dôchodkový vek je predovšetkým preto taký vysoký aby čo najneskôr sa odchadzalo a vyplacalo, nie su prachy na skoršie oddchod ,pretože za komančov sa umelo vyrabal hlavne na papiery soc svet a ekonomika, doteraz nemáme niektoré dlhy splatené, suroviny podarovane atd ... takže to že odchádzame neskoršie do dôchodku je aj dôsledok jedným zlá ekonomika za komančov, ano keby nebolo to čo za mečiara sa tu dialo a teraz veselo za fica pokračuje prachov by bolo viac a aj ten odchdod do dôchodku by bol niekde inde
že sa rodilo v 20 , no ano pretože antikoncepcia nebola na takej urovni ako teraz , rôzne druhy, nesadne ti jedna ideš druhu, najčastejšie bolo teliesko však vieme že sa s ním rodia deti " v rukách" ,
bežné bolo že si tlačil v byte s rodičmi a dietato, také niečo som tehotná tak sa berieme a pleeesk byt 😂😂 ohladne bytov ako to cca bolo český serial Volga

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt ono zakladny problém je v tom, ze medzi ludmi stále panuje mantra, ze si zaslúžia, ved si svoje odpracovali a prispievali do systému. Ale koľko reálne do systému prispeli a koľko je neho čerpajú, to aj niekoho zaujíma? Asi ťažko, ze? Presne, ako tu na fóre sa stále verklikuje, ze si "vyberies" to, čo si si v systéme "nasporila", to je taka blbosť až to plieska! Systém ako taký je stratovy, lebo najmä tie, co sa podvodmi dostanú k max.davkam (materske, idealne dat ešte aj retazovku, vsak prečo nie, potom ešte aj fiktívna PNka, lebo vsak kti ma vyzit z rodicaku, ako aj fingovane max. podpory a pod.) v živote nesplatia to, čo zo systému pobrali. A myslíš si, že pokiaľ niektorá bola 10 rokov doma, bude robiť o 10 rokov viac? Zabudni!
Ale presne ako píšeš, je nemožné, aby niekto poberal dôchodok 30 a viac rokov vo výške co ja viem 1000€, keďže v žiadnom pripade toľko do systému neodviedol. A navyše, na tie dochodky ani nemá kto robiť, to je to podstatne. Stat nema na vyplatenie 12teho dôchodku, a my ideme im pchať este aj 13ty. Vsak toto je nonsens ulta non plus🤦‍♀️ ekonómovia bijú na poplach, už o 5 rokov bude tento dlh taky enormný, ze až. Toto sa nedá udržať v žiadnom prípade. Ja som za pomoc, ale adresne, ako nám tu politici stále zdôrazňujú. Lebo je nefer helikoptérovo vyplácať dochodky tym, ktorí to v žiadnom prípade nepotrebujú. Detto poberanie dôchodku a platu a este 13.teho. Mimo to, v iných krajinách sa dôchodok normalne zdanuje.
A len recnicka otázka na záver, myslite, ze naši "parlamentni" dôchodcovia tých 606€ naozaj potrebovali? Lebo dostali ich ani oni.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt jo a ešte som zabudla že ked si sa rozhodla na interupciu tak si musela ist pred komisiu , kde rozhodli láskovo čo bude a nebude, takže vela báb radšej si dieta nechalo ako ist pred tu komisiu , pekne aj druhy hriešnik .. dost ponižujúce za mna

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt ale tu nik nechce ist do dochodku v 50tke. Bavime sa o tom, ze na 13ste dochodky nie su peniaze a zdieraju nas pracujucich.
Btw. ja som rocnik 81 a do jasli som nechodila (a nebola so mnou doma babka). A moja segra je este starsia a bola v jasliach rok.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@sara07 moji rodičia tiež dostali družstevný byt a neplatili zaň nič, práve naopak, museli podpísať že 10 rokov odrobia pre fabriku, mali istotu

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt a este teda jedna vec, zeny boli matkami v 18stich nie preto, ze chceli, ale gro sa prespali (ziadna antikoncepcia vtedy nebola). Moja mama a otec su v rodine jedini, co mali najskor svadbu a az potom deti (a svadbu mala az ako 24 rocna a aj to kvoli daniam). Vsetci sa “museli” brat, aby nebola hanba.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@lienka.7 ja som to vo svojom príspevku napísala, je nemysliteľné ísť do dochodku po 50tke a čakať že sa štát bude o mna nasledujúcich 20-30 rokov starať. Neviem kto toto dnes čaká, ale viditeľne veľa ľudí. Nesúhlasím ani s 13 dôchodkami, to som tiež spomínala v príspevku vyššie. Aj dôchodky sú rôzne. Napríklad moja svokra sa mi asi 2 týždne dozadu "chválila" že konečne jej dôchodk presiahne hodnotu 500€ / 500,30€ presne dostáava/. A z toho platí 260€ byť a inkaso....a naopak, moja mama dôchodkyňa má dôchodok na rovnakej úrovni ako mám ja plat. Tak asi toľko k tomu. Moja mama má odpracovaných a to doslova / fyzicky / 50 rokov.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@zplichtova ja som ešte staršia, ja som tiež do jaslí nechodila, lebo som mala opatrovateľku, práve 50 ročnú dôchodkyňu ktorá sa takto starala o viacero detí ako som bola ja, môj brat do jaslí chodil. Dokonca ani ja som so svojou dcérou nebola na materskej 3 roky ale po 20 mesiacoch som musela nastúpiť do práce.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

To nie je jadrová fyzika. Proste terajší dôchodkový systém je neudržateľný. Deti sa nerodia, a starých, ergo poberateľov pribúda. S týmto extrémom bohužiaľ bude treba niečo robiť.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt ale ano len ta fabrika si to vybrala cez iné , roh známky pracovné soboty , a myslíš že reálne dostavali plat za taku robotu ako pracovali vo fabrike,
zadarmo ho nedostali , odmakali si ho, je naivne si mysliet že ho dostali len tak
mali dost tažku robotu za malo penazi,

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt nikto nechce ist v 50 do dôchodku , čo by som v nom robila
ale skutočne na 13 dôchodky nemáme, v podstate systém je nastavený dávky na 12, 13 je proste navyše , terajšia novinka na uplatenie voličov

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@didamt inak ma este napadlo, ze nasi kamarati zili v Nemecku a narodilo sa im tam dieta. Kamos bol 2 roky doma s nimi a dostaval 80% platu. Nebol zamestnany v ziadnej statnej firme.
V inych krajinach sa musia ludia obracat, ale to, ze mame 3 rocnu rodicovsku nie je nejaky super mega benefit, pre ktory tu krachujeme.
To, ze su ludia nastvani na 13ste dochodky nesuvisi s tym, ze dochodcom zavidia, ale ze veci vidia realne.

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@sara07 ale ved ja nikde nepíšem že s tým 13 dôchodkom súhlasím, mne tiež nikto nedá 13 plat....aj ked by som ho brala...aj 14ty....

Odpovedz
19. feb 2025
avatar

@zplichtova kde som prosím napísala že velebím 13 dôchodky ? Ja som proti....

Odpovedz
19. feb 2025