1 / 1

    Pokiaľ viem tak nie je

    17. feb 2017

    Ten texty v nom nie su odborne, t.j. ziadna pravnicka anglictina, pripadne medicinska, ale vyssia uroven standardneho jazyka. Hlavne v tych textoch nejde o znalost obsahu, ale o porozumeniu textu. Teda neodpovedat podla toho, co viem, ale co najdem v texte.

    17. feb 2017
    moni73
    autor

    @paisley dá to ale dieťa? Veď "odbornému" nerozumie ani v slovenčine. Myslela som jednoduchší - napadá mi ministerstvo, hospodárstvo, rozpočet,....

    17. feb 2017

    Skuste pozriet vzorovy test, da sa stiahnut na oficialnej stranke cambridgeskych certifikatov:
    http://www.cambridgeenglish.org/exams/advanced/...

    17. feb 2017

    No som si ja robila teraz test na C1 a C2, tak to nebolo az take odborne. Napriklad podla telefonickeho rozhovoru urcit, komu dotycny vola. Ci recepcnemu, svojmu sefovi alebo manazerovi cateringu. Alebo z rozhovor moderatora s 2 lekarmi o moznostiach transplantacie organov zvieratam - urcit, ci s danym vyrokom suhlasi zena, muz alebo obaja. Nebolo to uplne odborne, ale tak bolo treba naozaj pocuvat formulaciu viet, niekedy to nebolo jasne povedane.

    18. feb 2017
    moni73
    autor

    @majka99999 ja som ta asi nechtiac vylúčila zo svojich kruhov, keď som dávala len "registrovaný"

    18. feb 2017
    moni73
    autor

    B2 je úspešne za dcérou a veľmi sa jej chuť úspechu páči, takže ešte chvíľu počkám a ide sa na c1. Dá sa aj táto úroveň bez pomoci?

    18. feb 2017

    @moni73 no.ja som nepotrebovala pomoc. 😀 Ono tie ulohy su podobne - doplnovanie, pocuvanie a citanie s porozumenim. Zvysuje sa len narocnost. A registrovana som, neboj.

    18. feb 2017
    moni73
    autor

    @majka99999 z B1 išla za rok na b2 bez pomoci. Zatiaľ bez certifikátu, len potvrdenie v jazykovke (o dosť lacnejšie ako certifikát).

    18. feb 2017

    @moni73 Podla mna rozdiel medzi C1 a B2 je vacsi ako medzi B1 a B2, hlavne co sa slovnej zasoby tyka. Ak by isla na certifikat, urcite odporucam nacvicit si presne ten typ cviceni, co v nom su.

    18. feb 2017

    @moni73 ano, ako sa tu pise, hlavne treba rozsirovat slovnu zasobu, lebo ked ma clovek doplnit slovo, ma 4 moznosti a 2 nevie, co znamenaju (napriklad mna tie phrasal verbs raz zabiju), to sa potom tazko vybera. 🙂

    18. feb 2017
    Komentár bol odstránený
    moni73
    autor

    @marianela2 dcere bolo navela-navela povolene pouzivat headway upper-intermediate, takze sa hrajka na hodine s tym, bohuzial bez toho, aby ucka aspon opravila. Samozrejme o nej vie, ale tam je iny problem.
    S tou olympiadou sa nedam presvedcit. Jazne, ze ide o talent, ale snad sa najde par talentovanych jedincov v kazdom rocniku a ked funguju len na skolskej angline (bez nejakych kruzkov), tak starsi talentovany je vo vyhode. Ale kedze ja aj neviem, je mozne, ze olympiada je stavana uplne mimo uciva a tym padom by to bolo viacmenej spravodlive. Pre dceru predpokladam pase.

    17. apr 2017