Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
nasta_nutrilon
4. okt 2017
98 

Päť tipov ako trénovať imunitu

Imunitný tréning je pre našu rodinu v prvom rade otázka správneho stravovacieho a denného režimu. Som zvyknutá na pravidelnosť a disciplinovanosť a vediem k tomu aj deti. Základom je predovšetkým prevencia a celoročná starostlivosť vo forme správnej stravy, prechádzok a otužovania.

A mojich 5 naj pri imunitnom tréningu?

 1. Pobyt a pohyb vonku

Pokiaľ sa dá denne aspoň 2 – 3 hodiny.  Ani zima, ani dážď nie sú dôvod vynechať pohyb, stačí sa správne obliecť.

2. Správna strava

Zelenina, ovocie, obilniny, mäso, tuky, vajcia, čiže to, čo sa správne volá zdravá strava. Ak môžete, vynechajte sladkosti a radšej dajte prednosť ovociu.

3. Mliečna zložka

Dojčenie je pri najmenších deťoch základ. Ale aj po prechode na veku primeranú stravu je dôležité dbať na výber vhodných mliečnych formúl, ktoré podporujú zdravie a rozvoj imunitného systému dieťaťa.

4. Otužovanie a spánok

Otužovanie je pre mňa od detstva základ športovej prípravy. Učím deti spať  pri otvorenom okne aj v chladnejších mesiacoch. Spánok je dôležitý.

5. Primeraná hygiena

Nepreháňajte to so sterilitou, dieťa vyrastajúce v prehnanej čistote nie je zdravšie, ako sa mnohé mamičky mylne domnievajú. Naopak, čím častejšie sa dieťa stretáva s vonkajšími „bacilkami“, tým lepší má tréning imunity.