icon
1 / 1
avatar

Žienky neviem prečo sa sťažujete tie čo to máte takto.. Prečo ste si brali takých chlapov

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Vôbec nesúhlasim, moj muz sa podieľa na domácnosti a starostlivosti o deti úplne rovnakou mierou

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

ja nesuhlasim, moj muz doma vari tiez, aj povysava, aj poupratuje, chodime spolu na nakupy. Okrem toho poryloval celu zahradu, stara sa o nase auta, opravi co treba atd.
Ak sa zeny stazuju ze musia prat a zehlit a varit, tak to, ze urobili zly vyber partnera je aj ich chyba... alebo sa treba realne pozriet na svojho chlapa, ci ozaj nic nerobi a zistia, ze robi ine veci ako to zenami omielane pranie a zehlenie,ktore si z nejakeho dovodu postavili na vrchol svojich dolezitych cinnosti

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

myslím, že vela zien dnes nevie a ani nechce byť doma - je to niekedy naozaj tažke, ale pohlad materstvo a zenstvo nedocenuje- hodnotu samej seba. Vedeli by sme nesutazit s mužmi a nechat ich byt mužmi a my ženy ženami - čiže materstvo a k tomu "len mala 4h bokovka alebo pracovat len 2 - 3 dni v týzdni" .... ona ta co je srdcom rodiny ... ? lebo takto 8h práce je šialena nahanacka v kolotoce nesplnených domácich povinnosti. asi rozumies kam smerujem - oddýchnutá mama je dobrá a pokojna 😉

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@viki128
@baaambulkaa
Dievčatá ale ani u nás to tak nieje, ja som to sem pridala pretože je X domácnosti kde to je pre ženy neúnosné a sama poznám viac než dosť..

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@raduska12 ale tie ženy sú si samé na vine! Veď už predtým ako vstúpili do spoločného bývania si mali dohodnúť pravidla ako fungovať

Nemám rada keď sa zo žien automaticky robia take chuderi. Môj muž mi v domácnosti pomáha. Vie zaplniť pracku, umývačku a dokonca vie kde mame vysávač
Nezaložila som si rodinu s egoistickým iduotim.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Tu ide o širšie súvislosti a nie o to že tu niektoré píšete, že práve Váš Adam dokáže zapnúť práčku 🙈čaká nás ešte dlhá cesta k rovnakým možnostiam, najmä keď niektoré ženy dokážu nesúhlasiť s týmto obrázkom, je pravdivý!

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 potešilo ma, ze aspon vy ste ten obrazok pochopili 🙂

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 tiez si to myslim, ze je pravdivy. V podstate aj u nas to je tak, pozor nestazujem sa. Beriem to tak, ze sa neda, aby obaja rodicia robili karieru, potom tym trpi rodina aj deti

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 v čom? Lebo ja osobne nevidím ze mám niečo ťažšie ako moj muž, obaja pracujeme 8 h...

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 aspoň niekto to pochopil 😂

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 pokial pracujuce zeny s tymto budu suhlasit a dobrovolne robit druhe sichty, potial sa bude musiet poukazovat karikaturami na tento stav. Akeho Adama si zena vyberie, taky bude mat pri nom zivot.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

U nas to tak je, ale tym moja kariera netrpi. Ta utrpela pri md+rd. A trpi tym, ze sa musim prisobovat detom. Pretoze mne mzda pocas rokov doma nerastla, tak mam mzdu nizsiu ako muz, tym padom skrateny uvazok, ci ocr pada na mna. Taky zamotany kruh.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Nie je to celkom tak, doba sa meni

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@betunka39 presne tak, casy, ked bolo na toto poukazovat, uz odchadzaju. Dnesni muzi su ovela viac zaangazovani do vychovy a domacnosti ako to bolo kedysi...

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Myslím, že ten obrázok nie len o tom, či chlap doma povysáva a sprace riad. Ja by som to videla aj v inej súvislosti. Keď som si hľadala po RD prácu, na pohovore hneď otázka, ako to mám zariadené s mojimi malými deťmi, či sa mi bude mať kto postarať o ne, keď budú chorí, keď budú prázdniny, keď budem musieť ťahať nadčas.....MYslíte, že chlapom dávajú takúto otázku na pohovoroch? 😉

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@lauralaplant presne pre toto mi raz povedali na pohovore, že som neperspektívna...lebo mám dieťa

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 konecne normalny nazor, uz som si myslela, ze len ja nechapem. Je napr. uplne ine rozbehnut karieru ako 25r bez obmedzeni ako sinodskocit na 2 materske atd.,meni sa telo domacnost, zodpovednost, vsetko a ano, maju to zeny tazsie, aj ked chlap obcas pomoze povysavat. Aj moj ryluje a kosi a auta, atd. ale vzdy je to ine,to nemusi robit denne, tyzdenne, kdezto prat, zehlit, atd, deti, ucenie, mne nech nikto nevravi, ze to ma na presnych 50% rozdelenych, och

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Toto platilo pred 40rokmi mozno. Ved aj tie zienky vyzeraju z tyvh rokov. Dnes je to uz ine 😊

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

U nas to veru neplatí, na všetkom sa podieľame spolu.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Ja suhlasim.Bolo to tak v manzelstve a o to viac je to teraz tak,ked sme uz rozvedení.On ma jednoduchu cestu bez prekazok a ja tu trnistu,ale zvládam a robí ma to o to silnejšou 😉

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Nesúhlasím s tým delením domácich prác- to u nás tiež nefunguje. Ale myslím, že stále platí, že žena sa v práci presadí na rovnakej pozícii ťažšie ako muž.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Myslím, že keby som bola muž, považovala by som tento obrázok za nespravodlivý. A hlavne ten komentár, že muži šprintujú po čistej ceste a ženy majú prekážky. Muži žiadne nemajú? Nemajú žiadne starosti, problémy? Možno je podstata obrázku v niečom inom, ale dávať ženám prekážku v podobe práčky, sporáka, prádla...? Ešte by som chápala, že ženu brzdia v kariére deti, keď je s nimi na materskej. Ale starostlivosť o domácnosť? To už dávno nie je len ženská starosť. A v časoch, keď bola celá domácnosť len a len na pleciach žien, tie ženy do práce nechodili. Ak je nejaká žena taká sprostá, že ťahá sama celú domácnosť a popri tom chodí na plný úväzok do práce, nuž, tak jej treba. 🤷🏻‍♀️

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@h2 koľké si samé výberu tu cestu s práčkou 🙈 ja som bola na materskej 2roky a pri nástupe do prace sa ma nik nepýtal či mám kam dať deti a podobne omáčky okolo.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Dievčatá zbytočne polemizovanie. Každá za tým vidí to svoje. Nechce sa mi vysvetľovať čo sa tým vidím ja, ako to vnímam.
Som šťastná že väčšina z vás v tom ma doma jasno, naozaj ma to teší. To, že niektoré to možno doma také TIP TOP ako vy nemajú neznamená že sú nešikovne, sprosté popr. že si za to môžu sami. Je ešte mnoho sfér a neviem čoho kde sa prihliada na to že si žena, je mnoho prác kde ti polovičný úväzok proste nedajú nemáš čo jesť tak proste na tu 8h.zmenu ides, rodín kde muž manuálne ťažko pracuje a príde domov a je KO, no áno a žena pracuje tiež ale ona možno nieje unavená fyzicky ale psychicky a teraz ju všetky tie bežne starosti čakajú pretože muž príde domov o 7 večer, je X pohovorov kde je žena vystavená otázkam a čo deti?! To že ste sa s tým nestretli neznamená že to neexistuje. Proste každý ma svoj pohľad, najskôr som to chcela vymazať, ale nechám to tu.
Majte krásny večer a užívajte si pohodku jahodku či v práci alebo doma.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

Za mě, jaký si to uděláš, takový to máš 👍.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@raduska12 nemáme to doma tip top, to určite netvrdím ale mame od začiatku nastavené že sa každý ma podieľať rovnako. A ja mám tiež fyzicky náročnú prácu, týždenne mám odmakanych minimálne 45 hodín a teda drem ako kôň a nesedim na zadku. Unavený sme obaja či z tej Psych stránke či z fyzickej 🤷🏻‍♀️Samozrejme netvrdím že sa človek nestretne s otázkou kam s deťmi ale tak veľa závisí aj od životopisu, povedzme si úprimne že ak ma niekto napísané v životopise že bol 6rokov doma na materskej to veru pre zamestnávateľa veľmi atraktívne nie je

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

..je toho veľa, vyberám....jeden jediný argument!nič viac.
Zamyslite sa, ženy po všetkých kútoch sveta majú prekážky, niektoré také obrovské, že ich to núti byť v područí manželstiev kde iba rodia deti a starajú sa o domácnosť- s minimálnou možnosťou uplatnenia, poviete si no a čo? ...pozrite si niekedy worldmeter, akou rýchlosťou pribúda natalita obyvateľstva Zeme-extremnou!Zem je a bude preťažená-budu sa míňať zdroje aj obnoviteľné-dosah na klímu vidíme už teraz, vedci vypočítali kritickú hodnotu oteplenia Zeme (spôsobenú prebytkom ľudí) kedy už nebude cesty späť.

Ak by ženy vo vysokoprodukčnych oblastiach nemali prekážky, išli by za kariérou,rodili by menej detí a Zem by mala šancu....lebo takto sa to dotýka mňa,teba aj Tvojho Adama...hoci to nevidíme/nechceme vidieť.

Odpovedz
22. mar 2021
avatar

@kuko55 To je síce pravda, ale to je úplne iný problém, než znázorňuje tento obrázok.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

Ja s tymto nesuhlasim, tak ako su lenivci muzi, su aj lenive a neschopne zeny.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@codal Presne tak !

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@h2 bola to kauzalita par excelence, samozrejme je plno iných argumentov prečo si myslím že je to pravda, no ja som ta žena na obrázku ako každá, nejdem si nahovárať že nie 💃 som min. 2 mesiace naspäť v práci po RD a už vidím šéfa ako mi dáva najavo že moja zástupkyňa bola rýchlejšia, jednoznačne slobodná + bezdetná, aj keď sa rozkrájam mám pred sebou domácnosť hoci s pomocou manžela a už rozmýšľam čo dieťa, nestalo sa mu niečo?mňa to BRZDÍ v kariére a to som mladá zdravá Európanka, čo tie ženy,ktoré nemali také šťastie čo ja a v mojom veku majú už 8 dieťa?
Tiež je to o ich ne/šikovnosti?

A výrazne sa ohradzuje proti niektorým tvrdeniam čo ste tu povedali- že ženy ktoré si nevedeli nájsť muža čo sa rovnocenne stará o domácnosť sú "sprosté a je to ich chyba či problém"- na to pri všetkej úcte hovorím, že to je obrovská HANBA až nehnevajte sa HLÚPOSŤ toto povedať

Tu končím lebo sa mi začína Home Office a už som preskočila práčku, umývačku, upratovanie po raňajkách, prezliekanie môjho malého vzdoroviteho "ja-sam" syna a hor sa za kariérou 🏃🏃🏃🏃🏃

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

Mne sa paci ako tu sa ozvali zeny s karierou, kde maju domace prace krasne rozdelene. Ked som sa nedavno zapojila do diskusie o zienkach domacich, tak som mala pocit, ze som jedina karieristka a jak je uplne ok, ked zena sa vzda svojej kariery len aby muz mohol pracovat. A dokonca to tie zeny naplnalo. Teraz su kde? 🙂

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@koechin Ako sa dá v CV nespomenúť, že som bola vtedy a vtedy na RD? 😉

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@ofzuza Tu sa ale nehovorí o žienkach domácich, ktoré nechodia do práce a starajú sa len o domácnosť. Ale o ženách, ktoré chodia do práce, ale v ceste za kariérou im stojí práčka. 😁

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@kuko55 ono netreba zabudat na to, ze nie kazda zena ma male dieta po ktorom treba vsetko upratovat a robit. Mnohe tu mame vacsie deti, ktore si po sebe upracu, pomozu, netreba im asistovat pri oobliekani a nosit ich do skolky a skoly, takze mnohe sa necitime ako otrokyne domacnosti, ktore maju stafetu medzi prackou a umyvackou atd. Jednoducho v tychto rokoch, ked su deti male treba viac zabrat (obaja rodicia),a casom sa ta domacnost zvlada uplne v pohode. Ale myslim, ze kazda, ktora ma male deti vie, ze prve roky su dost narocne a pocita s tym...

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@lauralaplant nemusis to tam pisat, ale vyssie som pisala o tom ze ked tam ma niekto napísané že bol 6-8rokov doma- pre žiadneho zamestnávateľa to atraktívne nie je

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@kuko55 Písala si, že máš pomoc manžela. Takže predpokladám, že tá práčka, sporák a podobne stojí v ceste aj jemu. To, že si kariérne znevýhodnená v porovnaní so slobodnou bezdetnou ženou, nie je to, o čom je tento obrázok. Ty si ráno pred prácou stihla práčku, umývačku, upratať po raňajkách, prezliecť syna... Čo stihol pred prácou Tvoj muž?
Čo sa mňa týka, ja už mám syna väčšieho. Pred prácou som stihla umyť sa, obliecť sa, namaľovať sa a zbaliť si obed do práce. 😁 Môj muž stihol spraviť synovi raňajky a desiatu do školy, nakŕmiť mačky, naštartovať mi auto, "odprevadiť" syna do školy. 😉
(Neboj, popoludní a večer toho mám zase na starosti viac ja.)

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@koechin AK to tam nenapíšem, tak sa ma na tú "dieru" v CV tak či tak na pohovore spýtajú, takže to mám za jedno 😉

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@h2 tak im tiez stoji v ceste pracka. Lebo muz to nechal kompllet na nich. Je to uplne to iste. Nerobia, bo obsluhuju muza.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@h2 ja napr rano vstavam skor, moj muz budi deti, robi im ranajky, oblieka a vedie do škôlky...kym ja podvečer riesim domácnosť, on okupe deti, urobi všetkým večeru. Nemam pocit ze niečo mna brzdi v práci, su to všetko vyhovorky

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

Myslím, že aj muži tam majú prekážky, tak môj doma väčšinou nesedí na zadku, sú práce ktoré ja doma nerobím, napríklad včera strihal a opiloval stromčeky, o záhradu ako takú sa stará on, ryluje, kosí, na jeseň chystá drevo, kúri, čistí komín, olej na aute vymení, guny vymení, opraví všetko čo sa pokazí (mikrovlnku, umývačku riadu, fén jedine chladničku nezachránil lebo neprišiel na chybu až keď ju rozoberal do odpadu triedil kovy, plasty, sklo...), prerába dom svojpomocne, do logdownu robil podkrovie, teraz stojíme lebo nemôže materiál kúpiť, zateplil, fasádu robil v lete. Chodí na veľké nákupy v piatok a v sobotu, v sobotu nám robí raňajky. Keby sme bývali v paneláku, podeliť by sa bolo treba inak.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@h2 aj mne ráno štartuje auto keď stihne 😁

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@raduska12 mňa by ten obrázok oslovil, sú rodiny čo to tak majú a áno keď sú zavreté školy a škôlky je to aj u nás tak nejako, lebo home office a deti doma tak je to proste tak. Ale za normálnych okolností je to pohoda, nakoľko inštitúcie (a pračka, sušička, umývačka riadu a robotický vysávač) pomôžu, deti obeduju v škole a škôlke a keď nie sú doma, nemá kto neporiadok urobiť. Žiť v paneláku a mať všetko na starosti by ma štvalo, no v dome je veľa povinností aj vonku, plus prerábame - teda manžel, pekne ma zavolá a, opyta sa čo ako chcem mať a spraví to. Normálne som stihaka 2-3x v týždni chodiť cvičiť do fitka, cez logdown nestíham 🤷‍♀️hlavne keď som doma na home office.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

U nás veru aj opačne by som povedala. Manžel má toho naozaj dosť. HO+deti, robí do dvoch až troch robot, aj operie, aj umývačku naloží, vari, psa venci, cvici. Ale chodí ako klbko nervov. Ja chodím do roboty, domov, upratujem.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

Mňa to tak oslovilo, že utekám sem pred obednou prestávkou a hovorím som v šoku 😱
Ženy sme predsa v jednom tábore, tu nemáme preteky ktorej muž vynesie koľkokrát smeti za týždeň, či ktorej nič nepomôže.
Príklad za všetky, sme Slovenky tak hľa v parlamente nad zastupuje 32 žien/150 možných.

A mala vizuálna ukážka tohto obrázka o ktorom sa rozprávame v praxi.
Takže pozrime sa prosím pred špičku svojho krásneho nošteka a najprv keď pomenujeme problém ktorý tento obrázok predstavuje -diskriminacia- bude možné začať ho vôbec na svete riešiť...je mi ťažko, keď vidím práve tie šťastné ako bez mihnutia oka vysmesne hodnotia tento jav🙈🙈 Prosím 🙏 treba sa na to pozrieť nie len z pohľadu že práve TY ám akoze stojíš na štarte, ale tak že sme tam MY všetky, už to tam vidíš???

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@kuko55 To, že je v parlamente tak málo žien, je tým, že sme príliš inteligentné a máme sa príliš radi na to, aby sme tam vôbec chceli ísť robiť. Ty by si chcela byť v politike? Ja ani za nič. To, čo píšeš v druhej vete svojho príspevku (...tu nemáme preteky ktorej muž vynesie koľkokrát smeti za týždeň, či ktorej nič nepomôže) hovorí za všetko. Teda, hlavne to "ktorej nič nepomôže". To, že muž vynesie smeti, totiž nie je jeho pomoc mne. Ani to, že umyje riad, dá prať prádlo, alebo navarí. Je mi ľúto, že mužovu prácu v domácnosti považuješ za jeho pomoc Tebe. Nie je to totiž tak.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@h2 takto, predmetné veci z obrázka v semantickej rovine slúžia ako piktogramy pre stereotypy domácich prác (schválne nepíšem ženských), ktoré tu sú a ktoré VÄČŠINA žien neustále "preskakuje" ALE nielen to, aspoň ja tam vidím aj celú plejádu SYMBOLOV, keďže je to ilustrácia, autor pracuje s nimi - minimálne ja symbol žehliacej dosky čítam ako materstvo-veď si spomeňme ako sme na smrť unavené žehlili svojim deťom vecičky (prosím teraz sa nenaťahujme že sú sušičky), ja teraz budem autentická - myslím si že pôrod a následne starostlivosť o dieťa ma zabrzdil v živote viac ako môjho milovaného manžela,hoc sa snažil o pomoc- môžem dúfam jeho prácu v domácnosti považovať za pomoc,asi som nedorastla ako ty ktorá to považuje za prirodzené, pravdepodobne je ten rozdiel spôsobený rozdielnou výchovou a skúsenosťami ....no k veci: obrázok je symbolom čohosi prečo ženy stále nedosahujú napr. platové ohodnotenie ako muži, čo ich automaticky stavia ako nerovnocenné. Myslím si, že práve také sebavedomé ženy ako ty by sa mali zaujímať o to aby sa tato priepasť zmenšovala, veď sa to bude týkať tvojich - dcér, resp.vnučiek, pravnučiek....aku máš istotu či práve ony nebudú o pár rokov "také sprosté" - dovolila som si ťa zacitovať- a nebudú žiť podľa rámca tohto obrázka?

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@lenadka no nestihas lebo su fitka zatvorene cez lockdown...

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@0silvia0 nestíham lebo sú deti doma a varim a upratujem po nich, teoreticky by som mohla cvičiť doma, no nejako nestíham, radšej idem s malým von, na takú pár km prechádzku. Už nereve, že nevládze, zvykol si, totiž mu dám podmienku, že ide iba ak pôjde somnou ďaleko a nebude plakať, tak sme zo dve hodiny tam a potom už viac nestíham.
Aj sa mu nechce ísť ostatne doma s mužom, motá sa okolo beho na dvore, v garáži, celý sa zašpiní lebo "pomáha" a vredy si tie km dam aj tempom.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@lenadka mne fitko velmi chyba, ja mam cas doma cvicit, ale nie je to ono, fitko je fitko...

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@0silvia0 ale inak je to tiež nie odveci poznámka, keby boli otvorené, tak si dám sakra záležať aby som stihla všetky povinnosti doma a mohla ísť na tréning 😁 som bez motivácie teraz

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@0silvia0 aj mne hrozne chyba, baby aj tréner, tá atmosféra 😭

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@lenadka ja som fitkovy introvert, ja cvicim bez trenera aj bez zien uz roky rokuce, ale velmi mi to chyba, som cela zmlandravena, hoci doma mam aj cinky aj cattlebally aj gumy, ale nie je to ono ak je clovek zvyknuty cvicit vo fitku.

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@0silvia0 chodila som na skupinové cvičenia a to dáva tiež možnosť byť tam iba sám so sebou, nakoľko tréner dáva hromadné pokyny, ale zároveň opraví a poradí ak treba, tiež ma zvyšok potiahne. Sama by som možno 10 sekúnd z intervalu už nedala, v skupine sa viac snažím. V pondelok bol body form, streda hit a v piatok kruhové tréningy s činkami. Tiež som úplne mimo 5kg na mne navyše a aj začala som cvičiť pomaly, po pár cvikoch dva dni svalovica čo som mimo 🤦‍♀️

Odpovedz
23. mar 2021
avatar

@pribinak ... mi pomáha s domácnosťou ... takže si to isté čo na obrázku, patri ti domácnosť a on ti s nou pomáha 😉 Malo by to byť tak,že by to chlap mal citiť podobne, ale žial málokedy to je tak. Ak robi, tak len tak, že pomáha ....

Odpovedz
11. apr 2021